Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dokar

    addikt

    válasz Templ@r #74 üzenetére

    A sportkipufogók a rezonancia elvén működnek

    Amire te gondolsz az a kipufogórezonátor. A sportkipufogó pedig nem a rezoncia elvén működik. A hangtompítás más módon történik (ezt nem részeletezem) és kisebb lesz a hátsódob fojtása.

    Minden motornál van egy olyan (rövid) időintervallum, amikor a szívó és a kipufogószelep is nyitva van. Ha simán csak a dugattyú lökné ki az égésterméket, akkor mindig marad egy pici égéstermék, ha sportkipufogó van, akkor a rezonanciából adódó szívó hatás miatt az égéstérben ''színtiszta'' benzin-levegő keverék lesz, viszont ilyenkor ezen keverék egy része (szintén a szívó hatás miatt) átáramlik a kipufogórendszerbe.

    Ez eddig igaz, de ha nincs elég fojtás a rendszerben, akkor az általad említett időtartamban nem csak kipufogógázt, hanem értékes benzin-levegő keveréket is kiszippant és így kevesebb lesz a hengerekben. Ergo nem fog csökkeni fog a teljesítmény és a fogyasztás is megnő.

    Van sportkipufogóm, csak most azon gondolkozom, hogy a középdob témára vmi jó megoldást találjak:
    sportközép, gázgyorsító vagy átmenő.
    Ezen lehetőségek közül kéne választani.

    extra - SEXRay

Új hozzászólás Aktív témák