Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
sportdobom van + gyári katalizátorom, de ha a középdob helyére egyenes átmenő csövet rakok, akkor nem lesz túl kicsi a fojtás?
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
#62-re van vkinek ötlete? elegendő csak a katalizátor fojtása?
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
A motornak kell egy bizonyos fojtás a nyomaték miatt, gyárilag túl nagy a fojtás a kipufogó rendszerben, ha csökkentjük, akkor több teljesítményt érünk el, de vigyázni kell, hogy nehogy túl sokat vegyünk el... stb, szal a gyári katalizátor elegendő fojtást biztosít a rendszernek? F Astráról van szó.
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
A sportkipufogók a rezonancia elvén működnek
Amire te gondolsz az a kipufogórezonátor. A sportkipufogó pedig nem a rezoncia elvén működik. A hangtompítás más módon történik (ezt nem részeletezem) és kisebb lesz a hátsódob fojtása.
Minden motornál van egy olyan (rövid) időintervallum, amikor a szívó és a kipufogószelep is nyitva van. Ha simán csak a dugattyú lökné ki az égésterméket, akkor mindig marad egy pici égéstermék, ha sportkipufogó van, akkor a rezonanciából adódó szívó hatás miatt az égéstérben ''színtiszta'' benzin-levegő keverék lesz, viszont ilyenkor ezen keverék egy része (szintén a szívó hatás miatt) átáramlik a kipufogórendszerbe.
Ez eddig igaz, de ha nincs elég fojtás a rendszerben, akkor az általad említett időtartamban nem csak kipufogógázt, hanem értékes benzin-levegő keveréket is kiszippant és így kevesebb lesz a hengerekben. Ergo nem fog csökkeni fog a teljesítmény és a fogyasztás is megnő.
Van sportkipufogóm, csak most azon gondolkozom, hogy a középdob témára vmi jó megoldást találjak:
sportközép, gázgyorsító vagy átmenő.
Ezen lehetőségek közül kéne választani.extra - SEXRay
-
dokar
addikt
Autós tali meghívó: [link]
[Szerkesztve]extra - SEXRay
-
dokar
addikt
Na már régóta áll a topik, kezd elsüllyedni. Gondoltam egy autós topik nyitására, de sztem ezt megspórolhatom, ha ezt itten átnevezi vmelyik modi. Szal van pár autós topik, de kifejezetten egy olyanra lenne szükség, amelyik az autók technikájával foglalkozik és nem az autós élményekkel. Lehetne magasabb szinten diskurálni olyan témákról amelyeket az olyan autósok kedvelnek, akik nem csak hasznáni szereti gépjárművüket, hanem érdekli is őket az alattuk lévő vas működése. De az ''Autószerelőt ide!'' név azért nem a legmegfelelőbb, mert nem hibákat akarunk kideríteni, hanem 'technológiát feltárni'.
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
nem tudjátok a műszakin a hangerőt hogyan vizsgálják?
mekkora fordulaton? hány dB lehet? vagy frekvencia határokat is figyelnek?extra - SEXRay