- Alkoholista nevelde
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
- PlayStation 5
- Bemutatkozott az Astropulse: Reincarnation
- War Thunder - MMO Combat Game
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- EA Play - Napokon belül elérhető lesz a Star Wars Jedi: Survivor
- Elite: Dangerous
- Assetto Corsa Competizione
- EAFC 24
Új hozzászólás Aktív témák
-
Templ@r
tag
Tedd azt amit tbs mondott.
Mondjuk szerintem emellett lehet kerékagycsapágy probléma is. Amúgy valószínűleg nem csak egy hibára vezethető vissza a jelenség. Jobbra húzás: futómű rosszul van beállítva, vagy előzö tulaj padkázta / kátyúzta az autót és a lengőkar / kormányösszekötő párosból valamelyik sérült / deformálódott, vagy alvázcsavarodás vagy a fék berágódott. Rázás: felni rosszul van kiegyensúlyozva, vagy kerékagycsapágy kezdi megadni magát, de az is lehet hogy kormányösszekötő rudazaton valamelyik gömbfej kikopott, vagy a stabilizátor rúddal nincs minden rendben.
Majd elfelejtettem: rázkódás lehet attól is ha a motortartó bakok elfáradtak, vagy bizonyos fordulaton egyenetlenül jár a motor.
[Szerkesztve][VeNY]-=SoG=-Templar by BF2; [VeNY]Templar75 by BC2
-
tildy
nagyúr
Nekem is segítség kéne, hidegben, alapjáraton pár esetben lefullad a motor, ugyanekkor vanilyne hülye nyekergő hang is, valamelyik szíjnál. Melegen nicns vele gond, ez viszotn elég zavaró, hogy hideg motornál (illetve hidegben) ennyire leng a fordulatszám... Ha 5 percet várok, utána már jó...
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
fero02
veterán
Hy!
A hidegindítás utáni nem állandó fordulatszámot ált. az automata szivató szokta belőni pont azért, h álljon le a motor és tudjon melegedni.
Az alapjáraton való lefulladás ezek után nem is csoda. Adj neki gázt (persze nem bőgetni kell) és sztem nem fog +állni.
A szíjak állapotát szemrevételezéssel ellenőrízheted, feltéve ha látod, amit nemigen hiszek. Ha be van repedezve, akkor cseréltesd ki, mert egy elszakadt vezérműszíj (vagy bármilyen más szíj) elég szép dolgokat tud csinálni... Ezen nem éri meg spórolni, vagy tologatni a csere időpontját.
A nyikorgást meg amúgy rengeteg sokminden okozhatja. Akár egy felújított vízszivattyú is képes erre.
Üdv! -
tildy
nagyúr
Most lettek cserélve a szíjjak (Vezérműszíj és görgők, ez tuti, meg lehet a generátoré is). Azóta nyekereg valamelyik, mikor még hideg a motor.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
btotyi
tag
-
Templ@r
tag
Legjellemzőbb esetben ez feszítőgörgő (csapágy) hibályára utal. Mi is lett konkrétan lecserélve? Vezérmű + görgők? A mikrobordás szíj / ékszíj is lett cserálve ha igen akkor itt is cserélték a görgőket?
Ha a felsoroltak közül minden cserélve lett akkor még marad az a kérdés, hogy hova vitted szervízbe ( márkaszervíz / adott tipusra specializálódott ''magánszervíz'' / ismerős), illetve kaptál-e számlát? Ja, és milyen kocsiról van szó?
ui:: fero valasza, nagy valószínűséggel jó a hidegindítási problémára, illetve itt még van + 1 eshetőség (bár ez attól függ milyen modern az autód), az alapjárati szabályzó motor is felmondhatta a szolgálatot.
[Szerkesztve][VeNY]-=SoG=-Templar by BF2; [VeNY]Templar75 by BC2
-
dokar
addikt
sportdobom van + gyári katalizátorom, de ha a középdob helyére egyenes átmenő csövet rakok, akkor nem lesz túl kicsi a fojtás?
extra - SEXRay
-
Templ@r
tag
vezérmű = vezérműszíj
cserálve = cserélve[VeNY]-=SoG=-Templar by BF2; [VeNY]Templar75 by BC2
-
[w]
őstag
gyerekek, de jó hogy ezt megláttam.
naszóval, általában hogy kellene világítania a fényszóróknak, mi a helyes beállítás? nemrégiben vettem csak észre, hogy a jobb oldali mintha jó 10 centivel feljebb hordana, mint a jobb. amikor tekerem az elektronikus magasságállítót egyikből a másik végállásba, akkor is a jobb oldalinak a szervója úgy 2 másodperccel hosszabb ideig nyekereg.
jó ez nekem?cmdr PETER W. VOLKOV
-
prmcsk
addikt
''nemrégiben vettem csak észre, hogy a jobb oldali mintha jó 10 centivel feljebb hordana, mint a jobb.''
Tehát: A jobb oldali jó 10 centivel feljebb hord, mint a bal. Szerintem erre gondoltál.
Szerintem így normális....."Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Templ@r
tag
A terheletlen járművet a faltól 5 m-re állítjuk, majd meglengetjük a kocsit, hogy a rugók beálljanak nyugalmi helyzetükbe. Ezután a falra kimérjük az 51. ábrán látható méreteket, ahol a H méret a lámpaközép talajtól mért távolsága. Ha a tompított világítás képe megegyezik az ábrán jelzettekkel, akkor a lámpák beállítása helyes.
Az ábrán az értékek miliméterben vannak megadva, a fényszórómagasság állító ''gombot'' a ''0'' pozicióba kell állítani. Amúgy a lámpatesten (általában) felülről van két csavar, amivel a kívánt pozícióba tudod állítani a fényszórókat. Valószínűleg az egyik szervómotor hamarosan felmondja a szolgálatot.
Amúgy mióta van meg az autó? Mivel törés után, a karosszériások szokták ilyen ''amatőr'' módon beállítani a fényszórót.[VeNY]-=SoG=-Templar by BF2; [VeNY]Templar75 by BC2
-
tildy
nagyúr
Vezérműszíj és görgők : 100% hogy cserélve lettek . (Motorgenerál volt, cserélve lette a dugattyúk, a hajtókarok, és a főtengellyel is csináltak valamit) .
Mivel egy 13 éves hyundai ponyról vna szó, így így szakszervíz szóba sem jöhet
Annak idején fel is írta a szerelő , mi lett cserélve, páromnál remélem megvan a papír. Mondjuk az fura, hogy tényleg csak akkor csinálja, ha ki van hűlve a motor.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
[w]
őstag
a kocsi már vagy 9 éves (asszem '98-as), de tip-top állapotban van, törve soha nem volt, úgyhogy ez az elállítás kiesett.
viszont fogalmam sincs, hogy egyáltalán mitől állítódhatott el ennyire? és mit lehet vele kezdeni mondjuk házilag. nyilván szerelőhöz viszem, ha nem jutok vele semmire, csak hátha.
@prmcsk: jahlol a jobb oldala a kocsinak szemből értendő!
[Szerkesztve]cmdr PETER W. VOLKOV
-
Templ@r
tag
Nem teljesen így van
Amelrikában (USA) a szimmetrikus, európában pedig az aszimmetrikus fényszóró szabvány.
Ha megnézed a 66. hsz-ben a képet akkor az európai szabvány szerinti fényszórót és beállítását látod (tehát a fényszóróból a függőleges tengelytől picit balra eső pozíciótól a fénysugár nem vízszintesen hanem, hegyesszöget bezárva távozik).
USA-ban azért használnak szimmetrikus fényszórót mert ott gyakoriak a soksávos utak (3 és több), mivel ha aszimmetrikust használnának akkor a belső sávban lévő autók fényszórója az összes elötte és tőle jobbra közlekedőt elvakítaná. Európában inkább az 1-2 sávos utak a jellemzőek tehát a hátulról jövő autós nem vakítja el az elötte lévőt viszont az aszimmetrikus megoldás miatt remekül látja az út szélét, ezáltal a kivilágítatlan gyalogosokat, bicikliket, egyéb tereptárgyakat időben észleli.[VeNY]-=SoG=-Templar by BF2; [VeNY]Templar75 by BC2
-
dokar
addikt
#62-re van vkinek ötlete? elegendő csak a katalizátor fojtása?
extra - SEXRay
-
Yaye
őstag
Tud valaki egy tényleg lelkiismeretes, megbízható, pedáns Opel-szerelőt Pesten vagy környékén?
Nem kell hivatalos márkaszerviz legyen, sőt. Valami olyat szeretnék, akinek a műhelye szép tiszta és a szerszámok sorba vannak rakva a falon, és a műhelyben egy neoncső sincs kiégve. Szóval értitek -
dokar
addikt
A motornak kell egy bizonyos fojtás a nyomaték miatt, gyárilag túl nagy a fojtás a kipufogó rendszerben, ha csökkentjük, akkor több teljesítményt érünk el, de vigyázni kell, hogy nehogy túl sokat vegyünk el... stb, szal a gyári katalizátor elegendő fojtást biztosít a rendszernek? F Astráról van szó.
extra - SEXRay
-
Templ@r
tag
Legjobb tudomásom szerint ez nem így van. Nem közvetlenül a fojtásról és a nyomatékról van szó. A sportkipufogók a rezonancia elvén működnek, egy ilyen kipufogót mindig az adott rendszerhez kell méretezni, a méretezése meglehetősen komplikált.
A rezonancia elv pedig azt jelenti, hogy a kipufogogáz egy bizonyos sebesség felett olyan rezonanciát kelt a dobban ami szívó hatást fejt ki. Tehát ekkor már nem a dugattyú löki ki az elhasznált égésterméket, hanem a kipufogódobban a rezonancia által keltett szívóhatás szívja ki a hengerből.
Minden motornál van egy olyan (rövid) időintervallum, amikor a szívó és a kipufogószelep is nyitva van. Ha simán csak a dugattyú lökné ki az égésterméket, akkor mindig marad egy pici égéstermék, ha sportkipufogó van, akkor a rezonanciából adódó szívó hatás miatt az égéstérben ''színtiszta'' benzin-levegő keverék lesz, viszont ilyenkor ezen keverék egy része (szintén a szívó hatás miatt) átáramlik a kipufogórendszerbe.
Egy ilyen rendszer előnye a növekvő teljesítmény, hátránya a növekvő fogyasztás.
Dokar, a fentiekből következően nem hiszem, hogy valaki is itt konkrét választ tud adni neked. Egyébként van egy olyan sejtésem, hogyha eltávolítanád a középső dobot valószínűleg egy új sportkipufogót kellene venned (ha nem tennéd akkor a katalizátorra keresztet vethetsz). Egy a lényeg ha úgy döntesz, hogy az ebből adódó minimális teljesítménytöbblet neked megéri, akkor kell keresned egy szakembert (ez alatt nem autószerelőt értek).[VeNY]-=SoG=-Templar by BF2; [VeNY]Templar75 by BC2
-
dokar
addikt
A sportkipufogók a rezonancia elvén működnek
Amire te gondolsz az a kipufogórezonátor. A sportkipufogó pedig nem a rezoncia elvén működik. A hangtompítás más módon történik (ezt nem részeletezem) és kisebb lesz a hátsódob fojtása.
Minden motornál van egy olyan (rövid) időintervallum, amikor a szívó és a kipufogószelep is nyitva van. Ha simán csak a dugattyú lökné ki az égésterméket, akkor mindig marad egy pici égéstermék, ha sportkipufogó van, akkor a rezonanciából adódó szívó hatás miatt az égéstérben ''színtiszta'' benzin-levegő keverék lesz, viszont ilyenkor ezen keverék egy része (szintén a szívó hatás miatt) átáramlik a kipufogórendszerbe.
Ez eddig igaz, de ha nincs elég fojtás a rendszerben, akkor az általad említett időtartamban nem csak kipufogógázt, hanem értékes benzin-levegő keveréket is kiszippant és így kevesebb lesz a hengerekben. Ergo nem fog csökkeni fog a teljesítmény és a fogyasztás is megnő.
Van sportkipufogóm, csak most azon gondolkozom, hogy a középdob témára vmi jó megoldást találjak:
sportközép, gázgyorsító vagy átmenő.
Ezen lehetőségek közül kéne választani.extra - SEXRay
-
Yaye
őstag
Ha tutira jól ki lett egyensúlyozva, akkor féltengely. Szvsz. Ha kapott egy ütést, kátyútól vagy egy kis padkázástól. Esetleg ha hangja is van akkor valamelyik csapágy.
Ja, talán még lehet gumihiba (szálszakadás), lehet hogy az terheletlen állapotban (a centírozópadon) nem jelentkezik (de ez csak az én elméletem, lehet hogy hülyeség )
Faterom Stiloja is erősen ráz 90 +/- 10 km/h intervallumban, de a márkaszerviz sem tudta kisütni mitől lehet, padra téve egyáltalán nem jelentkezik.
[Szerkesztve] -
doc
nagyúr
ez mennyire lehet gázos? elképzelhető hogy szétrázza a futóművet vagy nem érdemes aggódni miatta? azért annyira nem ráz durván, szóval a csuklómat nem tépi le, inkább csak kis vibrálást érezni a kormányon (bár most, hogy direkt figyeltem,alig vettem észre, mintha enyhébb lenne mint régebben)
-
dokar
addikt
Autós tali meghívó: [link]
[Szerkesztve]extra - SEXRay
-
dokar
addikt
Na már régóta áll a topik, kezd elsüllyedni. Gondoltam egy autós topik nyitására, de sztem ezt megspórolhatom, ha ezt itten átnevezi vmelyik modi. Szal van pár autós topik, de kifejezetten egy olyanra lenne szükség, amelyik az autók technikájával foglalkozik és nem az autós élményekkel. Lehetne magasabb szinten diskurálni olyan témákról amelyeket az olyan autósok kedvelnek, akik nem csak hasznáni szereti gépjárművüket, hanem érdekli is őket az alattuk lévő vas működése. De az ''Autószerelőt ide!'' név azért nem a legmegfelelőbb, mert nem hibákat akarunk kideríteni, hanem 'technológiát feltárni'.
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
nem tudjátok a műszakin a hangerőt hogyan vizsgálják?
mekkora fordulaton? hány dB lehet? vagy frekvencia határokat is figyelnek?extra - SEXRay
-
simondr
senior tag
hi all!
nem tudom jo helyre teszem e fel kérdésem de mind1:
szval van egy skoda favoritom és most miután tölttem, bele motorolajat üresben nem tud járni a motor mert mindig lefullad.
tudna valaki segiteni hogy a mi a fenét csináljak vele hogy müködjön normálisan?? -
Cy-clone
csendes tag
Hello-hello! De jó hogy idetaláltam - tanácsra van szükségem: Seicento-m tegnap reggel azt mondta indításnál hogy "viiijjj" - tehát hogy innen nem megy sehová Egyesek szerint az indítómotor behúzó-mágnesével van gond és az autó betolásával akár el is indulhat - De: katalizátor mit fog ehhez szólni??
"Soha ne harcolj disznókkal - koszos leszel és a disznók élvezni fogják!"
-
Cy-clone
csendes tag
válasz Winner_hun #87 üzenetére
hmm... panelparkoló zsebkendőnyi méret...tolatva...??
"Soha ne harcolj disznókkal - koszos leszel és a disznók élvezni fogják!"
-
Cy-clone
csendes tag
válasz Winner_hun #89 üzenetére
Még nem volt rossz szerencsém betolva lenni... Köszönöm a tanácsot!
"Soha ne harcolj disznókkal - koszos leszel és a disznók élvezni fogják!"
-
K3NZO
senior tag
Valaki tudna nekem valami okosat mondani, hogy egy c3 1.4 HDI eszi a hűtővizet. A fogyasztás nem ugrott meg sőt még talán kevesebbet eszik, nem rég volt egy olajcsere is, de akkor is miért fogy el a víz? Nem szivárog mert rendszeresen nézem a helyet ahol parkol az autó és alatta nincs folt.
"Per aspera ad astra"
-
megema
őstag
Sziasztok!
Adott egy Peugeot 406-os. Olyan kérdésem lenne, hogy mit lehet csinálni akkor, ha a kuplungpedál néha "beragad"? Beragad alatt azt értem, hogy ha felengedem, akkor nem jön vissza teljesen. Ilyenkor alányúlok, visszahúzom és működik tökéletesen. Mit kéne cseréltetni és kb. mennyibe kerülne?
A hátsó ablakok (elektromos) nagyon lassan húzhatóak fel és a jobb oldali el is akad. Valamint a bal első fényszóró párásodik. Tudtok valami bontót ajánlani, ahol lehet kapni ilyeneket? Gyári, új alkatrész elég horribilis áron lenne csak hozzá...
Igazából nem annyira zavaró egyik sem, de ha meg lehetne úszni 100 ezer alatt, akkor megcsináltatnám. A kuplung mondjuk kellemetlen tud lenni, mert egyik reggel piros lámpánál nem jutott eszembe hogy ilyen és próbáltam beerőltetni 1-esbe és 2-esbe, de csak 3-astól felfelé lehetett berakni... A sor meg állt mögöttem rendesen. Szerencsére nem lett baja a váltónak, de ha korán kell kelnem és akkor előfordulhat máskor is egy ilyen eset és azt előbb-utóbb a váltó bánná...
[ Szerkesztve ]
-
neduddki
nagyúr
HI!
na ebben teljesn egyertek, tavajj en is megszivtam mar hengerfwejejt izionaltam /2504m-en :- )/, de az otoszerelom jo ember es tiszta fagyallo 10 perrc allt visszhozta az eletkedvem
pedig 3omhozzaero kereste a kibaltazott viznyomokat...udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni