Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kirkri
addikt
válasz svgyula #2115 üzenetére
Világos, hogy a biztonsági szintje nem beazonosítható, de nekem még mindig az nem világos, hogy milyen kockázatom van, ha nem tartok semmi személyes adatot a fejegységen? Megkajálja a netemet? (Diginél korlátlan a mobilnet). Vagy zombi gépnek használják? (Ezt sem érzem igazán reális veszélynek) Nem ellenkezni akarok, tényleg kíváncsi vagyok, hogy milyen kockázata van annak, hogy állandó internet elérése van a fejegységnek? (Ami nálam valójában nem is állandó, mert amikor beülök az autóba, akkor kapcsolok hotspot-ot.)
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz svgyula #2167 üzenetére
Nem csak töltés, mint írtam, kizárólag ezen kommunikál a laptoppal a fejegység. (Erre fel is hívta a figyelmet a gyártó) Viszont ebbe hiába dugok pendrive-ot, azt nem látja. Így amikor az OTA frissítést akartam feltenni a friss A10 rendszerre jól megszívtam, mert szedhettem újra ki a fejegységet, mivel előtte az OTG kábelhez átdugtam a 2-es USB-ból a hosszabbítót az 1-esbe és erről jól megfeledkeztem. Utána meg csodálkoztam, hogy miért nem akarja az A10 felismerni a pendrive-okat.
21 éve a Prohardveren! ™
-
Diák66
őstag
válasz svgyula #2178 üzenetére
Pontosítanák egy kicsit, az LO, vagy LOC valóban a Lokális, tehát helyi adók vételére van kitalálva, de valójában az AF, vagyis Alternatív Frekvencia mellé hasznos. Mivel ez azt csinálja, hogy az AF az RDS adatokból kinyeri az AF frekvenciákat, ezek tartalmazhatnak úgynevezett lokális csatornajelöléseket is. Ez akkor hasznos, ha egy csatorna (talán idehaza ez a Rádió 1 hálózatnál lehetne hasznos, ha használják, de szerintem nem, Ausztriában a tartományi OE2 esetében jól működhet) valóban úgy működik az országban, hogy megyére/tartományra van osztva, adott megyében/tartományban több frekvencián fogható. A tartományi/megyei bontásban, idősávonként eltérő lehet a műsor, emiatt nem lenne szerencsés, ha egy másik tartományi/megyei frekvenciára állna át a rádiód, mert hirtelen mást hallanál.
Erre való igazából a Loc a rádiókban, de egyes rádiók ilyenkor a jelszintet is figyelik, hogy csak az erős jeleknél álljon meg a kereső. A Dx pedig valóban a gyengébb jelű távoli adókat takarja.
Az AFC az más, ne keverjük ide. Annak a lényege, hogy a tunert adott frekvenciasávon tartsa! Ez ma már teljesen alap, de az ősrégi gigaméretű asztali Videoton tunerek (mag hasonló őskövületek esetén) volt nagyon lényeges. Ugyanis, amelyikben nem volt AFC áramkör, azokat gyakran kellett korrigálni rádióhallgatás esetén. Ez annyit jelentett, hogy a beállított frekvenciáról egyszerűen "elmászott", elhangolódott a tuner, emiatt idővel nem pontosan ott állt, ahova be lett állítva.
Erősítőt felesleges venned, a legtöbb mai autóban az antenna talp már tartalmazza, kérdés hogy a kínai cucc a fantomtápot (5-12 V megadja-e neki.) Na meg a normális FM vételhet a pici nyúlfarok antenna kevés, ideálisan a 75cm lenne jó, de a 38-42 cm közötti is már elfogadható vételt ad a tapasztalataim szerint.
-
hrebikp
friss újonc
válasz svgyula #2249 üzenetére
Köszönöm a gyors választ, de azt hiszem nem egyről beszélünk. Rosszul fogalmazhattam, mert az eredeti porobléma nem az, hogy kevés a memória, hanem az, hogy fizikailag eleinte 1024Mb van, ami több mint elég lenne, de később meg 512Mb. Mint a PC-ken, amikor 2db 512Mb-os kártya van (összesen1024Mb), de a rendszer csak az egyiket tudja kezelni, ezért 512Mb a rendelkezésre álló. A belassulás pedig emiatt van, hogy az 512-ből maga a rendszer 480-at használ. Ha folyamatosan tudná a teljes 1024-et, akkor nem lenne szükség gyorsítótár ürítésre sem. Megpróbálok 2 fotót csatolni az előtte-utána állapotról.
-
kirkri
addikt
válasz svgyula #2284 üzenetére
Nem vagyunk egyformák. Én például szeretek ilyen dolgokkal is elbajlódni. Nem azért, mert több lesz ezáltal a fejegység, mert nekem szerencsém van és soha semmi probléma nem volt vele, kezdetektől úgy működik, ahogy kell neki. (Na jó, melegedett ez is, azt meg kellett oldanom egy bordával). Nem mindenkinek van rá késztetése, de én szeretek olyan dolgokat megtanulni, ami messze áll a villamosmérnöki szakmámtól, tavaly 40 méter hosszban térköves járdát építettem, idén öntözőrendszert terveztem meg és építettem ki. A ROM csere - ha valakinek van türelme, valamint használható angol nyelvtudása és rendesen utánaolvas - laikus számára sem egy ördöglakat. Ha ésszel csinálja valaki, nagyon elenyésző arányban lehet helyrehozhatatlanul hazavágni a fejegységet. De elfogadom azt a szempontot is, hogy ha jól működik ne piszkáld.
21 éve a Prohardveren! ™
-
zh71
csendes tag
válasz svgyula #2284 üzenetére
Szia, én pl. azért kezdtem el Custom ROM-ot rárakni, hogy indulás után hamarabb találja meg a műholdakat GPS-hez.
Nem mindegy, ha navival akarok menni valahová, hogy ülök az autóban indítás után néhány percet (vagy kb. indulok el, aztán majd újratervez...).
Az eredetileg beépített NAVI azonnal tudott navigálni - de nem Androidos -
Bubszy00
friss újonc
-
petymek
senior tag
válasz svgyula #2771 üzenetére
Hali! Ezek a pici ventillátorok, nem jó hatásfokúak, hangosak, bele megy a por megáll. Nem jobb előre gondolni, normális méretű házzal venni? Több linket is adott, az egyik alatt, már alapból 2 venti van egy lassabb (kevésbé melegedő) hardverben.
A sebességnek, tudásnak ára van. Ha me már venti, akkor inkább PWM-es.Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
-
petymek
senior tag
válasz svgyula #2773 üzenetére
4-5cm-es ventillátorokra gondoltam. Ezekből van 5 és van 12 V-os is /meg iparban haszálnuk más feszültségűt is, amik itt az ár miatt nem játszanak/. A 8-as már az a méret, ahol a hátlapot faragni kell, mivel bele nem fér, a 12-es pláne. A levegővel együtt megy be a por is. Igen még ott a műszerfal mögött is van.
Most nem értünk egyet de így kerek a világ. A kapcsoló amit linkeltél láthatóan TO220 tokozású, így lábak nélkül is, a szélessége 1cm, a magassága több mint 1,5cm, és egy 3mm-es csavarral lehet rögzíteni, vagy forrasztani. Alább egy kép, hogy szereled rá a SOC-ra?
Továbbá, a linken szerplő képekből látható, hogy az eszköz hátulja műanyag. Az alaplapon a 3300 mikrós puffer elkó magasabb mint a SOM. A csatlakozók kibújnak a hátfalon, így a SOM és a burkolat között alig lehet hely. Még az sem biztos, hogy akár egy lemez darab van hűtésnek a chipen.[ Szerkesztve ]
Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
-
petymek
senior tag
válasz svgyula #2786 üzenetére
Az jó ha a tiéd ilyen, de nem arról volt szó. A kérdező által érdekelt másik eszköz volt.
Ez a hőkapcsoló amit linkeltél, milyen gyártmány? Azi Alis leíás szerint bimetál, ezt meg tudod erősíteni? Pontosan kapcsol?
Mióta használod, hogy bírja a kapcsolgatást?[ Szerkesztve ]
Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
-
scream24
senior tag
válasz svgyula #2817 üzenetére
Szia. Köszi. Nem minden részét értem a leírtaknak. A problémám nem a kikapcsolással van, hanem a be. Hiába nyomkodom a bekapcsoló gombot nem történik semmi. Ez már akkor is ilyen volt mikor megvettem, csak akkor lehetett bekapcsolni amikor a központival kinyitottam a kocsit és életre keltek a fények. Tehát akkor is kellett neki a kapcsolt szál. Ez rendben is volt így, hiszen bezárt ajtóval nem hallgattunk zenét soha. Viszont az általad említett acc vezetéket hiába vágom el, és teszek rá bármit, abban nincs kraft. Az a kis műanyag dobozból (can bus de...) jön. Tehát ha nem tévedek nagyot akkor adnom kéne ezen a spárgán valami kapcsolt naftát, teszem azt a szivargyújtóról?! Ezt még holnaőp megpróbálom. Vagy esetleg itt a gyári fej lábkiosztása, esetleg abban tudnál segíteni itt melyik lehet az a bizonyos "ACC"? Thx.
Minden csoda két napig tart. Régebben még három napig tartott, de azóta felgyorsult a világ.
-
őstag
válasz svgyula #2951 üzenetére
Et tényleg jó ötlet, ez lett volna nekem, ha nem találok megoldást, de esetemben kiderült, hogy az ACC vezetéket amit csatiba raktak a gomb megvilágítással, na azt a pint ki kellett szednem, mert az ACC az CAN által van vezérelve és láss csodát, a gombok megvilágítása ugyanúgy működött miután kiszedtem a pin-t. Ezt gyárilag ők így rakták össze, mert a default a nem CAN-es rendszer. Tehát azimut, neked is ezt javaslom !
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz svgyula #3055 üzenetére
Gyula, nem értek egyet veled ezúttal Persze... Az én autómban biztonságos stabil megoldás volt a CD-s mezei nyomógombos egység, hát az aztán tuti stabil volt, mert sok funkciója nem volt sajnos... Amire nekem kellett volna, na azt a funkciót egyáltalán nem tudta, éspedig a BT kihangosítást. 3 hetente romot cserélni eléggé beteges... Létezik ilyen egyén? Pontosan ez a lényege, hogy vezetés közben ne babráljam a telefont, mert a hívást kihangosítja és ezáltal senki életét nem veszélyeztetem... Álló autónál az ember fia vagy lánya nem mindig megy be a meleg otthonába, mert ha éppen vár valakire, akkor hova mehet máshova? Várakozás közben álló autónál végig tudja nézni akár a leveleit, vagy bármi mást az egységen és nem kell a telefon kis kijelzőjén babrálni... Rádió adatai valóban nem életbevágók, de pl. egy TPMS rendszer amit a fejegységen keresztül monitorozol, na az életet menthet, ha nem érzed az autót és hirtelen kezd csökkeni a nyomás egy nagyobb csavar vagy szeg miatt amit felszedsz... Anyagi kártól menthet a tolatókamera is pl. Akkor életet menthet a BT kihangosítás... Szóval vannak itt előnyök rendesen, nem kell olyan szürkén látni ezt a témát, mert itt semmi Epéniszről nincs szó, mert esetemben pl. páromon kívűl még 2 v 3 kolléga látta és ennyi... Ott és akkor dumáltunk pár szót róla, aztán annyi, szóba sem került többé. Utolsó mondatot nem tudom mire vélni... Miért is pénz és kütyübirtoklás kérdése ez? Egy pillanatig sem jutott eszembe és tudok mit kezdeni a pénzemmel, sőt meg is óvom az egységgel, mert ha egy drága autó lökösének neki tolatok a vonóhorgommal, akkor ennél jóval több pénzem bánná, hiába a biztosítás, mert ugrik a bónusz. Ha ennyire ellene vagy, akkor nem is értem, hogy miért látogatod a topikot?
Egyébként olyan feelingem van, mintha kissé irigykednél és ezért érvelsz mindennel ami eszedbe jut... peace"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
petymek
senior tag
válasz svgyula #3055 üzenetére
Őszinteségen túl, néhány életszerű helyzet is eredményezi, hogy az autóban kell tartózkodni. Ilyen esetet írtak fentebb, az autó pl. Taxi, vagy egy gyermekes szülő pl. különóra miatt ücsrög az autóban, stb.
Mint a számos példa szintén mutatja másoknak van arra igénye, hogy akár fenti esetekben egy kellemes felület köszönjön vissza, vagy akár könnyen elérhető legyen olyan alapvető funkció mint a rendszer újraindítása.Egyébiránt a gyári rendszerek nem csupán szoftveresen, hardveresen is jobb felépítésűek, ezáltal üzembiztosak.
Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
-
kgymac
őstag
válasz svgyula #3392 üzenetére
Droidon a bt eszközöknél beállítható, hogy melyik bt szolgáltatást akarod használni. Ki kell kapcsolni a telefon szolgáltatást, ha ennyire használhatatlan. Régi, napellenzőre rögzíthető kihangosítóval áthidalható a rádió bt problémás működése.
Én 1 dines droidost kerestem, egy golf 3-ba, de csak horror áron találtam, a kocsi értékének 60%-án normálisat. Maradt egy alap, minimális tudású, bt+tolatókamerás verzió (P5130). Bt kihangosítás normális (eddig, kb. 6 óra kapcsolat, max 5 hívás), a "car bt" eszköznél kellett csak bekapcsolni a telefonkönyv hozzáférést, mert a csatlakoztatáskor csak a telefon kihangosító és az a2dp szolgáltatás aktiválódott.
-
donchicco
tag
válasz svgyula #3427 üzenetére
Ok, értem nem egy szuper darab.
De akkor mit kéne nézni, amitől már ajánlott lessz?
4GB RAM és még?Gigabyte B650 Gaming X AX (AM5), AMD Ryzen 5 7600X, KINGSTON FURY BEAST DDR5 16GB 5600MHz CL40, MSI 3080 Gaming X Trio, EVGA 750W, Kingston M.2. 500GB SSD, Asus TUF VG27AQ1A, (+1TB SSD-k,+5TB HDD-k)
-
Zirowe
nagyúr
válasz svgyula #3501 üzenetére
Szia, nézegettem 3 C4 picasso csoportban is az értékeket, elvileg ezek megfelelőek.
Ez még nem start/stopos verzió, rögtön indul probléma nélkül. A járó motor melletti 14v elvileg normális érték.
Amúgy a korábban obd-vel mértem ezt a 12.1v-12.4v nyugalmi értéket, a mostaniakat pedig az androidos fejegység írja ki canbuson keresztül+obd.
Diaggal már amióta nálam van akku töltöttség kijelző hibát ír+gyújtáskor akksi jel, ez inkább bsi hiba lesz, de a működése ennek ellenére tökéletes.
Most gyárival rommal reggel 11.5v volt indításkor.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
válasz svgyula #3504 üzenetére
Amíg nincs gond, addig nem műszerezek.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
őstag
válasz svgyula #3702 üzenetére
Saját tapasztalatból írom és alá is támasztom fotókkal, hogy a szélvédőfűtés egyáltalán nem zavarja sem a fejegységet, sem pedig a telefont amikor éppen olyan kedvem van, hogy a telefonról (aminek a felső része közvetlen közel van a szélvédőhöz) indítom a navit. 16 holdat lát és sosem vesztett eddig pozíciót amióta használom. Navi appként a fejegységen csak és kizárólag a Waze amit használok, az Igo-t ki is irtottam.
És akkor a fotók kívülről, belülről meg a kijelzőről.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
iko1972
csendes tag
-
bl4ze
veterán
válasz svgyula #4104 üzenetére
Igen, igaz. Annyi, hogy a UK link nem jó, ŐK már nem szállítanak EU-ba onnan.
Viszont CN raktárból van áfa, vámmentes szállítás : [link]
EU Priority Line vagy Banggood Express-t kell választani, azok EU-ból futárral érkeznek.
(nekem épp ma érkezett egy, Fáma Futár hozta.).:. bl4ze .:.
-
spileraaa
senior tag
válasz svgyula #4104 üzenetére
ennél úgy latom nincs kamera
ahogy írtam ilyen kellene178x102mm ez ma érkezett meg
EU raktárból ( ali, ebay, banggood) tudnátok lejátszót ajánlani bele?
amin van tolató kamera is és a kormányon lehessen állítani a hangerőtErdély (Románia) Huawei Mate 20 Pro /Huawei Mate 10 Pro/ Xiaomi Redmi 3s Prime / Lenovo A660
-
spileraaa
senior tag
válasz svgyula #4125 üzenetére
most látom android 10 verzióval van de a magyar linken valamiért android 9 jött be
egy másik fórumban ezt írták
[link] A Junsun lejátszóit ajánlom, kettő éve használom az egyik modellt. Kormányról vezérelhető, első-hátsó kamera ráköthető. Ajándékba kaptam a lejátszóhoz egy hátsó kamerát is.rá írtam a stora hogy melyik passzol abba a keretbe ezt írták:
Hello friend Please check if the size of your radio panel is the same as the size of the picture. If the size is the same, buy it with confidence, it fits all brands of cars If you have any questions ,you can contact us JUNSUN will continue to serve you best wishes Fanny
https://www.aliexpress.com/item/1005001296380635.html[ Szerkesztve ]
Erdély (Románia) Huawei Mate 20 Pro /Huawei Mate 10 Pro/ Xiaomi Redmi 3s Prime / Lenovo A660
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával