Új hozzászólás Aktív témák
-
Malibutomi
nagyúr
-
Alpachino
veterán
Ez nem igaz Aki pl. egy 7950, vagy bármilyen "gémer szintű" karit vesz, az igen is utána olvas, vagy érdeklődik a driverek frissessége tekintetében, aki nem így tesz, az meg is érdemli......
A tuningal kb. egyet értek.
Egyébként az NV drivereit nem illik frissíteni a tulajoknak, vagy itt mindegy a teljesítmény tekintetében ?
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
Malibutomi
nagyúr
Szerintem meg forditva ülsz a lovon. Nem inkább a játékfejlesztöknek kellene úgy dolgozni, hogy fusson a játék a kártyán, ne új driverekkel kelljen utánamenni?
A C3 ugye pont a legrosszabb példa, a kiadás elött nemsokkal váltottak amd-re, az elözö részek pedig ugye hírhedten a legsúlyosabb nv bérenc játékok voltak.
Arra is kiváncsi leszek, ha az nv-nek m sikerülne kiadni egy teljesen új architektúrát, meddig tart majd amig optimalizálják. -
Alpachino
veterán
Az a gond, hogy ez meg a másig véglet, amiről most említést teszel..... vagy is hogy valaki megvesz egy 80K-s VGA-t és a driverek frissítését sem képes követni ? Én nem ezt tapasztaltam. A gémer konfigok tulajai azok igen is toppon vannak e tekintetben.....a vérpistikék, meg az instant, vagy is "fogom és viszem" konfigok birtokosai az egy másik kérdés
[ Szerkesztve ]
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
BeLucZ
addikt
nehezen tudom felfogni mi ez a sirás folyton az amd drivereivel kapcsolatban, eddig a legnagyobb hibám az volt a catalystnál hogy egyszer más színbeállitás volt benne mint ami addig alapértelmezett volt, kb 5 másodperc alatt visszaraktam és kész
erre a microlagg témára is kíváncsi lennék, hogy milyen konfigokban jön elő, van egy haverom aki totál nem ért a témához és összevissza akadtak, állitása szerint microlaggoltak a gamek 1280ban egy 6770en, átmentem hozzá ujraraktam a gépét, jól beállitottam és utána vaj simán ment a bf3 is neki minőségi beállitásokkal és az összes game, ugye most az uj bétákban növelve lett a pufferméret is, ugyhogy akinek eddig volt is problémája vele, most nem nagyon kéne hogy legyen, de ez is csak pár játékot érintett ,mint pl a skyrim
-
kovsol
titán
101 -re adott válaszodra reagálva:
Miért ha te veszel egy drága kocsit, vagy bármilyen műszaki cikket te mindenhez értesz? Belegondolsz a PC egy nagyon összetett dolog. Mikor pl elmész venni egy mosógépet akkor ott nem kérdezik meg tőled, hogy milyen dobot akarsz bele, milyen csapágyak, ajtó milyen legyen rajta stb, hanem kapsz egy kész terméket. PC az egy nagyon egyedi dolog és nem várható el, hogy mindenki értsen hozzá. Legtöbb kocsi tulajdonos is kb annyira ért hozzá, hogy tudja télen téli gumi kell rá és mit tankoljon bele, meg a szervizkönyvben le van írva mikor vigye kötelező kivizsgálásra, olajcserére a kocsit.
Nem véletlenül terjednek a konzolok. Az egy egybe termék, benyomod a gombot rajta és berakod a dvd -t és már mehet is a játék, nincs driver, kompatibilitási probléma stb.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
BeLucZ
addikt
pedig már úgy aggódtam
amúgy én smaa medium 2tx-el fogok nyomulni, eddig bétában bevált mert nagyon jó a sebessége is nálam szebben nézett ki ugy mint msaaval ami lezabálta a gatyámat is, sztem az smaa medium2tx az ideális aa cry3ban meg a shadinget highra rakom többi very high blur high minden max, nálam igy jol ment a beta, kiváncsi leszek a single gpu igényérenekem amúgy mindig jobban mennek a játékok mint a tesztekben, néha sokkal jobban, szoktam nézni a phs teszteket és otthon totál más eredmények szoktak kijönni, még 3dmarkokban is más resultsok vannak, bírom mikor a guru3dnél meg más oldalaknál az alaporajeles i7el tesztelnek vantage gpu scoret performance módban azt kihoznak 30ezret egy 7970re, nálam meg szépen ki van hajtva a 4.8as 3570kval és legfrisebb driverrel tolja a 37k scoret, na erről ennyit, és akkor ilyen fals eredmények után állítanak fel erősorrendet, meg a tpu az 1024es teszteléseivel no aa-val néha fogom a hasam a nevetéstől, 1680x1050 alatt egy darab vgat nem tesztelnék manapság
nálam így nézne ki a felbontás összeállítás:
1680x1050
1920x1080
1920x1200
2560x1440
2560x1600Persze ezeket az 1 monitoros tesztelésekre.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden gyártó ezt csinálja. Nyilván nem tetszik egy cégnek, hogy ha adott a PH-nak egy programlicencet (teszem azt most az AMD a Far Cry 3-at), akkor azt miért nem tesszük bele a tesztekbe. Ennek hangot adnak, és megkérdezik, hogy mi lesz ezzel. Csak én nem vagyok hülye, pontosan tudom, hogy az AMD a saját pecsenyéjét sütögeti, és nekik kifejezetten jó lenne, ha ránéznénk erre a játékra. Rá is néztem, és HDAO-val durva képhibát csinál a GeForce. Szerinted nekem ebből nem esik le, hogy miért akarják ezt bent tudni a tesztben? Én megmondtam nekik, hogy ezt így nem rakjuk bele, a procitesztekhez felhasználjuk, de ha nem javítja ki az Ubi a hibát, akkor a VGA teszteknél ennyi volt.
Semmi infót nem ad az AMD. Minden céggel kapcsolatban állunk még az NV-vel is. Utóbbi vállalat is ad nekünk játékokat tesztre. Mindig amikor jön valami nagy cím, akkor kapjuk hozzá a kulcsot. Ezért alapvetően nem várnak el semmit, de gondolhatod, hogy nem azért adják a kulcsot, hogy mi otthon szórakozunk, hanem azért, hogy a programot viszontlássák a tesztben. Na most én speciel nem szeretem azt, amikor problémák vannak egy játékkal. Nem azt mondom, hogy nem fordulhat elő, de rontja a teszt konklúzióját, mert egy probléma miatt lett olyan az eredmény, és nem a hardver miatt. Egyáltalán nem akarunk még egy Shogun 2-t, amikor a GeForce hónapokig nem találta a teljesítményt, ezzel totálisan megnehezítve számunkra a mérést. Inkább nem is rakjuk be a potenciálisan problémás játékokat.
Tukmálni meg nem kell minket. A hardverek képességei magukért beszélnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BeLucZ
addikt
Nekem nem fáj, felőlem a matroxot is kedvelheted, én csak leírtam a véleményemet
(#349) FaTHI: ki beszélt itt hd7800ról? a kutyát nem érdekli kb én akkor most hozzam elő a füstölgő 590eseket? nem is volt olyan régen....
tahitiről van szó meg a gk104ről, milyen driver mizéria ? cserélgetem a beta drivereket és semmi bajom nincs velük, speciel a cry 3 miatt jött a beta 7es is és picit gyorsított is rajta
végtelenségig lehet folytatni ezt a vitát, kár szerintem uncsi már, abu leirja 8 milliószor hogy a gcn előnyben van az új dx11es játékokban, után rögtön jön 10 hozzászólás hogy az amd driverek igy szarok meg ugy szarok meg nv a király komolyan mondom tök gyerekes szegény Abut sajnálom, hogy próbál szakmailag érvelni, győzködni elvakult nv fanokat tök felesleges időpazarlás.....
[ Szerkesztve ]
-
BeLucZ
addikt
mit nem értesz? miért ne lenne dx11es? mondtam egy szóval is hogy nem az ?
megnéznék egy phs mérést 7970 Ghz és 680as viszonyáról cry 3ban, remélem belekerül majd a titan tesztbe ha lesz
(#361) Bull1: nincs nekem miért nincs bajom a driverrel? mondjuk a 13.2 béta 7el? biztos kaptam egy titkos hibátlan verziót az amdtől
[ Szerkesztve ]
-
BeLucZ
addikt
kár hogy az áraik nincsenek fej-fej mellett 100 vs 140, de legjobb esetben is 25-30k az árkülönbség átlagosan, ami kibeba....ttttt sok
(#366) Attix82 : mindegyik kategóriában olcsóbb az amd, 670es van egy árban a 7970el, csak éppen sok közük nincs egymáshoz teljesitményben, előbb kifejezetten a felső házról beszéltem, nem vágom mit értetlenkedsz ??? nem volt egyértelmű?
[ Szerkesztve ]
-
BeLucZ
addikt
[moderálva], azt írtam hogy az új dx11-es játékokban, és nem azt hogy jóval erősebb, nem ezt irtam, de remélem majd sikerül megtanulni olvasni egyszer, crysis 3 csak egyike ezeknek, de úgy látszik nálad csak crysis 3 létezik, [moderálva] de el kell fogadnod hogy az olcsóbb radeon 7970 ghz jobb benne a 680asnál
lesz itt még nekünk egy tomb raiderünk is.... van egy olyan érzésem hogy ismét gcn fölény lesz
[ Módosította: radi8tor ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Crysis 3 az DX11 és Gaming Evolved is. A sebesség ezzel nem függ össze. Főleg a fejlesztői döntéseken múlik, hogy mennyire komplex effekteket raknak egy játékba és hogyan. Főleg a gyorsítóstruktúrával implementált dolgok esetében lesz komoly különbség az architektúrák között.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez bonyolultabb ennél. A fejlesztők elég sokat nézelődnek a különböző gyorsítóstruktúrák felé, aminek a nevében is benne van, hogy gyorsítják a feldolgozást minden hardveren. Például a forward+ azért fut egyáltalán a mai DX11-es hardvereken, mert használ egy per-tile listázást a fények kivágására. Enélkül jóval gyengébb sebességre lenne képes minden hardveren. Ezért építenek be gyorsítóstruktúrát, és itt jön az, hogy az adott hardver ebből mennyit profitál. Alapvetően mindegyik jelentőset, de a GCN felépítése kifejezetten úgy lett kialakítva, hogy ezeket a komplex megoldásokat sokkal hatékonyabban dolgozza fel, mint a korábbi architektúrák. Innen jön a sebességkülönbség egy része.
Egyébként persze. Vannak problémák és arra vannak koncepciók, amik az adott problémát megoldják. Nem csak a forward+ lighting az egyetlen megoldás arra, hogy forward render mellett hatékonyan kezelj többezer pontfényforrást. Láttam már számos implementációt, de a forward+ lighting ezek közül a leggyorsabb. Sőt, tulajdonképpen az egyetlen, ami összességében gyorsabb az ismertebb deferred render implementációknál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Attix82 #23932 üzenetére
Nem az órajel a gond, hanem a Hyper-Threading kezelése bugos (már megint ) a Frostbite alatt. Ez minden nagyobb motorfrissítésnél előjött. Például még a BF4 alatt is. Az az oka, hogy a programozást Bulldozeren végzik még mindig, és a multi-thread optimalizálást CMT-re csinálják, ami káros a HTT-nek. Viszont, ahogy a BF4 alatt is, úgy BF1 alatt is javíthatók a Hyper-Threading kezelésére vonatkozó bugok, csak kell nekik pár hét hozzá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz Attix82 #24968 üzenetére
Itt csak annyi a gond, hogy ezek a számok nem igazán felelnek meg a mindennapi felhasználásnak. Az Nv irreélisan alálőtte a valóshoz képest a hivatalos TDP-t (cincogtak is a korai kiadások emiatt!), míg az AMD esetében inkább fölé van lőve. Lásd pl.:390 PCS+ átlag 231W [link] és egy jobbféle 970 pedig 182W [link]. De még egy PCS+-nál gyárilag magasabb órajelen járó Nitro is megáll 261W-nál. [link] (Csak a teljesség kedvéért.)
970-ből egy Asus Strix is 161W. [link]Gyárilag amúgy általában pocsékul vannak beállítva, sokat esznek. Azért hangsúlyoztam ki, hogy jól beállítva őket kis időráfordítással rengeteget lehet javítani a teljesítmény/fogyasztás arányukon.
(#24970) Abu85:"Lényegében az NV tervezett a hardvereibe egy rakás speciális funkciót a DX11-hez, amelyektől a DX12 és a Vulkan elvágja őket."
Pontosabban az Nv a DX11-re optimalizálta a dizájnt a DX12 rovására. Ezért is tudtak akkora fogyasztásbeli előnyhöz jutni, amekkorához.(#24962) Asbee: Ja, igen, még annyi adalék, hogy mint írtam is, hangszigetelt oldalalpos a házam, ami nyilván elég sokat elnyel a kártya zajából, a szellőzés rovására.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Attix82 #24975 üzenetére
Maximum: We use Furmark Stability Test at 1280x1024 and 0xAA. This results in a very high no-game power-consumption reading that can typically only be reached with stress-testing applications. We report the highest single reading after a short startup period. Initial bursts during startup are not included as they are too short to be relevant.
Tehát ez minden, csak nem releváns játékok alatt. Tápegység méretezésnél van értelme kalkulálni vele. Gyakorlatilag a beépített teljesítményfelvételi limitet tesztelik itt. Az Nv kártyákon sokkal szigorúbb limitek élnek, néhány kivétellel. Pl. Giga 970 G1 több beszámoló szerint is játék közben akár 200W-ot is kérhetett, mert nem fojtották úgy le, mint a legtöbb, Nv ajánlásait jobban követő modellt.
Ezért is hivatkoztam az átlag fogyasztásra, ami a következő: "Average: Metro: Last Light at 1920x1080, representing a typical gaming power draw. Average of all readings (12 per second) while the benchmark was rendering (no title/loading screen). In order to heat up the card, we run the benchmark once without measuring power consumption."
[ Szerkesztve ]
-
füles_
őstag
válasz Attix82 #24975 üzenetére
Ez egy átlag eredmény
Nem tudom, szerintem te még nem láttad, hogy hogyan mérik a VGA-k teljesítményét.
Olyan játékokban ahol nincs beépített benchmark rész (pl.: Doom) ott egy külső programmal szokták ezt lemérni (pl.: Fraps,PresentMon).Ez úgy zajlik hogy belépsz a játékba, elindítod a benchmarkot és játszol.Eközben a program kiírja egy fájlba az FPS-t mondjuk 300 másodpercen keresztül.Majd ebből kiszámolod az átlag FPS-t, vagy a program magától kiszámolja.
Nem olyan pontos mint a beépített program, de máshogyan nem igazán tudod lemérni az FPS-t.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Attix82 #25702 üzenetére
Pedig biztosíthatlak róla, hogy memóriahiányos helyzetben pont feleakkora sebességgel tölti fel/cseréli a VRAM tartalmát, mint a másik kártya 16X-os foglalata.
Az a teszt, amit linkeltél pedig csakis azt mutatja, hogy ha nem fogy ki a VRAM, akkor nem számít a csatoló. Minő meglepő.
-
HSM
félisten
válasz Attix82 #25705 üzenetére
Nem, nem tartja a 8X-os port. Azt mondom, hogy egy 20FPS-es tesztnél igencsak számít, hogy a VRAM-ból hiányzó mondjuk 500MB adatot 16GB/s-el azaz 31ms alatt tudja a kártyának odaadni, vagy csak 8GB/s-el, azaz 62ms alatt. Az első mellett akár 32FPS-el is futhatna a játék, a második mellett ez lecsökken maximum 16-ra....
Ahol elég a VRAM, ott semmi jelentősége nincs a port sebességnek, mert egyszer bemásolja a töltőképrenyő alatt a játék a cuccokat, és utána csak vezérelni kell a kártyát, semmi durvább adatfolyamra nincs szükség....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Attix82 #26192 üzenetére
Sokan szeretnének innen a topikból ilyen gyenge CPU-t... Nem olyan kevés az egyszálon sem.
Amúgy ha megnézed a képeket, gyönyörűen használja a 6 magot, korrekt, ha messze nem is tökéletes a skálázódás.
Ennyit tud a procim, ha ki van használva: [link]&(#26193) Szaby59: Amúgy volt i5-4690K-m, ugyanúgy 290-es Radeonnal, és lényegesen gyengébben szaladt ennél a jelentenél, pedig az a 170 körüli egyszálú Cinebench eredményével nem kicsit volt magonként erősebb.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Attix82 #26203 üzenetére
Változó. A régebbi játékoknál, amik csak 3-4 szálat kezelnek, az i5 jobb, de egy csomó '15-'16-os játék már megeszi a 8-akármennyi szálat, ott az i5 túl gyenge (a k miatt azért elmegy). Egy jól húzott (4,4+) X56xx max 4 szálon egy sima 6600 szintjét hozza. Ami a régi játékoknak elég mindenre. Csak van neki 6+6.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
HSM
félisten
válasz Attix82 #26203 üzenetére
Miért hinném el, amikor épp az ellenkezőjét tapasztalom? Mint írtam, volt húzott i5-4690K, tudom mit tudnak ezek.
Onnan tudom, hogy ismerem a processzorom/alaplapom, tudom melyik szál melyik maghoz tartozik. Olyan egyébként nincs, hogy fizikai/logikai mag HT-val, csak logikai magok vannak. Akkor likvidálsz 1 fizikai magot, ha mindkét hozzá tartozó logikai szálról letiltod az alkalmazást.
(#26204) schawo: +1.
-
-
-
nagyúr
válasz Attix82 #32654 üzenetére
Ebből az NV egy centet sem lát... mármint abból ami a listaár felett van.
Ezt a kereskedők hajtják fel.Szóval nem, nincsennek benne... a piac elárasztása meg baromi kockázatos lépés... azért bővítik csak óvatosan a kapacitásokat... másrészt meg nincs is több kapacitás igazán. Valamiből úgyis hiány lenne, így ennyi a max majdnemhogy amit most szállítanak.
Ebből az egészből az lesz, hogy csak a közvetlen gyártótói webshopokban lesz normális áron kártya, időről időre. Lásd EVGA, meg talán az NV nyit sajátot ahonnan legalább egy founders-t majd tudsz venni.
Persze ebből jön majd azis, hogy a garit nyűgösebb lesz intézni, mert külföldre kell postázgatni, de jelenleg még ígyis bőven megéri inkább ezeket venni.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Egon
nagyúr
válasz Attix82 #32654 üzenetére
Ha elárasztják a piacot vga-val, az két szempontból kockázatos. Egyrészt ahhoz gyártókapacitást kell lekötni/építeni, ami nem biztos hogy megtérül, ha bedől a bányászpiac. Másrészt ha vége lesz a bányászláznak, nem százezerszámra, hanem milliószámra lennének very occsó' használt kártyák a piacon - ki venne akkor bármit is újonnan, a csúcskategóriát leszámítva?
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Kés topik
- Alig egy nap múlva végre bemutatkozik az Assassin's Creed Shadows
- Filmvilág
- Overwatch 2
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Milyen egeret válasszak?
- Esik a hóóó!!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs