Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz #26681856 #39251 üzenetére
Ha jól emlékszem, az első Turing tesztek és DLSS grafikonok is az Nvidia kiadásában láttak napvilágot. És mindenki lehozta. Aki feltette a kezét, hogy srácok, biztos.hihetünk egy gyártó maga által publikált saját méréseinek? - az haterkedéssel lett megbélyegezve.
Te akkor is felkiáltottál, hogy Céges propaganda anyagot lehozni aranyos, de igazából tilos?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
veterán
válasz Petykemano #39252 üzenetére
Fontos különbség, hogy a hivatalos megjelenése előtt, vagy lehozod a gyártó grafikonjait, vagy nem hozol le semmit között lehet csak választani, a Radeon VII meg már több mint egy hónapja megjelent, és vannak "rendes" tesztek, nem vagyunk már kénytelenek a propaganda anyagokra hagyatkozni.
-
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
nagyúr
-
Ragnar_
addikt
válasz GodGamer5 #39256 üzenetére
Wow én erről totál lemaradtam, de ott ugye 'csak' a reflection Raytraced, a GI (árnyékok) nem. De mondjuk egy Scifibe már így is tetszetős lenne az eredmény ott úgyis világos van többnyire..
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Shadow of the Tomb Raider RTX patch available for download, adds real-time ray tracing and DLSS
Fél évvel a bejelentés után megérkezett ide is az RTX, kíváncsi leszek az eredményekre.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
válasz GodGamer5 #39256 üzenetére
Crytek féle megoldás Nvidia megoldásán alapul , tőlük származik 2011 ből és aktívan támogatják a VXGI megoldásukkal a Voxel alapú RT effekteket. Nincs egy éve , hogy megérkezett a VXGI 2.0.
Inkább Crytekre volt hatással az Nvidia megoldása és beépítette/ átformálta az amúgy is voxel alapú grafikus enginjébe.
A DXR egy Microsoft szabvány, nem Nvida fejlesztette és csinálta csupán bemutattak rá egy megoldást ,amit elvár Microsoft mindhárom gyártótol, ha támogatni akarják a DXR-t. Ettől RTX karin ugyan úgy remekül fog futni a a Voxel alapú RT mint ahogy a DXR alapú is, míg ez más kártyákon egyenlőre nem igaz.
Nem sok grafikus engine fog átállni Voxel alapúra hogy ugyan azt kamatoztatni tudják , mint a Crytek, ezért egynelőre a DXR a megfontosabb és legnagyobb RT felület amit támogatni kell a VGA gyártóknak."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Leírtam neked korábban, hogy ez nem igaz. Se az octree, se a globális illumináció nem az NV-től jött. Ezeket már nagyon-nagyon régóta ismerjük.
Az SVOGI-t valójában az UE4 kezdte nyomatni, legelőször Sweeney, de hiába erőltette egyszerűen nem működött nyílt területeken, aztán az NV csinált egy másik implementációt, aminek VXGI volt a neve. A VXGI már sokkal jobb volt nyílt terepen, viszont nem szerette, ha megmozdult valami a jelenetben. Ezért nem mozgot semmi az NV-nek a holdra szállós demójában. Azóta ezt megoldották, de óriási a VXGI teljesítményigénye, tehát a production ready szinttől nagyon messze vannak még.
A Crytek az alapok tekintetében ugyanazokat elemezhette, amit az Epic és az NV, de tanulva a két cég hibáiból, egy új implementációt csináltak, amit SVOTI-nak neveznek. Ez volt az első SVOGI megoldást PC-re, amit egy játékban is bevetettek, és máig az egyetlen. Ez egyébként nagy előny a Cryteknek, mert amíg az SVOTI megoldásuk igen kevés erőforrást igényel, maximum 10%-ot vesz le a sebességből, addig a middleware-es UE4 VXGI, vagy a Unity SEGI inkább 60-90%-os mínusszal működik. És ez egyáltalán nem mindegy, mert hiába műtöd bele a motorokba ezt, a CryEngine integráltan tartalmazza a technikát, míg az UE és a Unity motorokat nem ezekre tervezték. Ezért rakott ebbe egy rakás pénzt a Crytek, mert egy integrált megoldás fényévekkel gyorsabban működik, mint a 3rd party cuccok, de rohadtul nem egyszerű ezt beépíteni tényleg működőre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Miről beszélsz mi nem igaz? 2011 ben dedikálta Cyril a Voxel alapú RT-t .[link] Erre alapul a Crytek féle megoldás. Hol volt még 2011 ben Unreal 4 és a cryengine mostani verziója áruld már el?
Attól hogy új implementációt csináltak az alapelv innen származik és a VXGI nek is egyébként.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sweeney megoldása soha az életben nem működött. Az egy dolog, hogy bejelentesz először valamit, hogy megcsinálod, de azt meg is kellene csinálni. Sweeney pedig nem csinálta meg, inkább hagyta az egészet.
Jelenleg az Unreal Engine main branch ezeket a megoldásokat támogatja:
- Lightmass (ez teljesen baked opció)
- DFAO (ez csak AO és nem GI)
- DFGI (ez már GI, de kísérleti fázisban van jó ideje, az újabb verziók szétfagynak, ha bekapcsolod)
- LPV (na ez működik valamennyire, de "ezer éve" kapott frissítést, szóval kb. halott)Szóval jelenleg az UE4-ben a main branch-ben nincs implementálva semmilyen SVOGI megoldás, de még olyan sem, ami minőségileg megközelítőleg hasonlót tud adni. Kb. a Lightmass az egyetlen, ami out-of-box használható, és az EPIC támogatja, vagy lehet licencelni az Enlightent.
A VXAO nem működik main branch-csel, vagyis ha ezt választod, akkor az EPIC nem ad terméktámogatást, ami elég baj, mert bug van bőven a motorban, aztán ezeket javíthatod kézileg. Ez olyan költség, amit egyszerűen senki sem vállal be, ezért nem látsz egyetlen VXAO-s játékot sem az UE4-re.
A CryEngine hatalmas előnye, hogy úgy kínál SVOGI-t, hogy egyrészt a megvalósításuk gyors, másrészt, ha bekapcsolod, akkor marad a terméktámogatás. Ez azért óriási különbség.
A Crytek az SVOTI működését nem részletezi pontosan, de amikor még bemutatták, akkor mondták, hogy nem is indultak el azokon az utakon, amelyeken az Epic és az NVIDIA elhasalt. Egy teljesen újszerű megközelítést alkalmaztak, ami a saját szabadalmazott technológiájuk lett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Az teljesen mindegy, én azt írtam hogy a innen merít. Attól, hogy náluk működik nem az ő ötletük, csak ők valósították meg és tették magukévá hogy működjön úgy ahogy kell.
Szóval de, igaz amit írtam. Itt van egy másik publikáció 2012 ből.[link]
Mutathatnál mástól Voxel alapú RT re való publikációt 2011 előttről.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekik azért működik, mert előttük senki sem találta ki azt az ötletet, ami miatt működik.
Amit linkeltél az például eléggé mutatja, hogy mennyire más, amit a Crytek csinál, ugyanis köztudott a CryEngine-ről, hogy a voxelizációt a CPU-n hajtják végre. Az Epic és az NVIDIA is GPU-n voxelizált, amit a Crytek már az elején kizárt, mert az előbbi két cégnek nem működött. Publikálhatod, hogy dolgoztál egy ilyenen, csak végeredményben, a Crytek megoldása működik, míg a te publikált cuccod nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Hát a megvalósítás a demo alapján egyértelmű, hogy a Crytek mesterműve ,ehhez nem fér kétség, míg az alapötlet Voxel alapú RT re a zöldeké, ezé a Cyril fiúé.
Az lehet ,de attól még igaz amit írtam.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az alapötlet Sweeney-é. Ő vetette fel legelőször, hogy meg lehetne ezt csinálni. Csinált is egy tesztalkalmazást PC-re, illetve a Sony PS4 bemutatójára. Ez volt az Elemental demó. Aztán lelőtte az egészet, mert nem működött normálisan. De közben egy rakás cég elkezdte kutatni az SVOGI-t, nem csak az NVIDIA, viszont egyedül a Crytek jutott el addig, hogy PC-n ezt ténylegesen megvalósítsa. Az első működő SVOGI implementáció egyébként a Sony-é volt, de ők csak PS4-re csinálták meg azt.
Amit a gyártók csináltak, hogy elkezdték vizsgálni az SVOGI-t a feladatok GPU-ra helyezése szempontjából. Még az Intel és az AMD is dolgozott rajta, csak nagyon gyorsan lelőtték az egészet, mert úgy látták, hogy megvalósíthatatlan. Ezután az Intel a VPL-re, míg az AMD az LPV-re tért át a kutatás szempontjából. Egyedül az NV maradt meg az SVOGI kutatása mellett.
A vezető technológia egyébként az LPV lett, azt alkalmazza a legtöbb motor, mert volumetrikus megoldás, és nem igényel előfeldolgozást.Legelső SVOGI bemutató egyébként az Elemental demó volt, ugye Sweeney ezzel már az előző évtizedben szemezhetett, így sikerült összeraknia egy programot 2012-re. Csak hát nem elég demonstrálni valamit kísérleti szinten, meg is kell azt valósítani ténylegesen. Az egyébként jó, hogy erre az egyes cégek rácuppannak a kutatás szempontjából. Ez viszi előre az ipart, ebben vitathatatlan érdemei vannak az NV-nek is, de rajtuk kívül még egy rakás ember dolgozott ezeken. A legnagyobb érdemei egyébként a Sony-nak vannak, egészen pontosan James McLarennek, ő talált olyan megoldásokat a problémákra, amelyek elvezettek a működő megvalósításokhoz. Nem véletlen, hogy a Sony alkalmazta ezt először egy játékban.
Ha pedig mindenképpen az NV-től keresel embert, aki tényleg sokat tett a működő, és nem csak mutatóba csinált SVOGI-ért, akkor Alexey Pantaleev az.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Valdez
őstag
válasz huskydog17 #39260 üzenetére
-
-
gV
őstag
válasz huskydog17 #39272 üzenetére
nálam motion blur off minden más on és max, 4k-n ~45fps (a repülő lezuhanás után Jonahal találkozásig) 2080-al (csak volt értelme várni a NG+-al)
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
szmörlock007
aktív tag
-
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
atok666
őstag
válasz huskydog17 #39278 üzenetére
Fake - meg lett mondva, hogy az RTX csak 720p lesz elfogadhato sebessegu.
Atok
-
nagyúr
-
HSM
félisten
válasz FollowTheORI #39282 üzenetére
Végignéztem. Nekem nem jött át.
Máshogy néznek ki, ezt én is látom ( ), de nem volt egyértelmű, melyik tetszik jobban, vagy melyik valósághűbb. Egyik se tűnt tökéletesnek, csak máshogy.
A Metro-nál egyértelműen jobban tetszett az RT alapú változat, de a BFV-nél is.[ Szerkesztve ]
-
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
szmörlock007
aktív tag
-
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Kolbi_30
őstag
válasz huskydog17 #39286 üzenetére
Imadom ezt a játékot
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #39291 üzenetére
Az összehasonlítás az első 8 hétre vonatkozik.
Ha jól emlékszem, a pascal anno eléggé ilyen előrehozott kispéldányszámú, teszt-batchet is eladjuk jellegű hiánycikk volt (Most persze valaki biztos le fog szólni, hogy milyen hülye vagyok, csak mert nem láttam júliusban a pascaltól roskadozó polcokat)Szóval nem tartom kizártnak, hogy az első 8 hét azért jobb a Turing esetén, mert a Turing rendes launch volt, készlettel, a pascal meg soft-launch (nem paper)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #39292 üzenetére
Igen, így volt.
Valószínűleg a befektetőket nyugtatják, bár megint jól hasítanak a tőzsdén, 180 fölé kúsztak."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
s.bala31
őstag
Itt PH-n várható esetleg teszt az új nVidia kártyákról vagy talán várni kell egy újabb VGA tesztre a Navi érkezéséig?
-
Petykemano
veterán
válasz s.bala31 #39297 üzenetére
NYilvánvalóan sem az NVidia sem bármelyik partenere nem fog azért kölcsönadni (és még az eladás is kérdéses...) egy kárytyát, hogy egy nyíltan AMD pártoló (AMD által támogatottnak nevezni azért valószínűleg túlzás lenne, mármint vállveregetésen kívül nem biztos, hogy bármit is kapnak az AMD-től) kókler "tech" lapnak azért, hogy az kihozza, hogy az NVidia kártyája milyen szar, milyen béna, milyen drága, milyen gyenge, milyen ócska, és még sorolhatnám.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Mozilla Firefox
- Crypto Trade
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- LEGO klub
- Véget is ért egyelőre a Helldivers II körül balhé
- Toyota topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
- Slim Lenovo,15,6"HD,Intel Silver n5000,4mag!4x2,7Ghz,8GB DDR4 RAM,SSD,jó akku,jó állapot
- Asus játékra is,7.gen.A9 (3,6Ghz),R5+AMD 8500m 2GB videokártyák, 8GB RAM,SSD,jó akku, jó állapot
- Dell Latitude 7480 14" FHD IPS - i7 7600U / 8-16GB RAM / szép állapot - számla, 6 hó garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest