-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
füles_
őstag
válasz Yutani #27718 üzenetére
Ez már régebbi hír. Eredetileg a TomsHardware-ről származik.
Nem olvastam el a cikket, mert WCCFTech, de szerintem a Vega11 GDDR5-tel bullshit. A V11 is ugyanaz a GCN5 architektúra, mint a V10. És ha jól rémlik jelentősen át kell dolgozni a memóriavezérlőt, sőt az egész rendszert, ha azt akarjuk, hogy kompatibilis legyen más szabványú memóriával. Ezt az egészet én nem tartom lehetségesnek.
[ Szerkesztve ]
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz Yutani #27771 üzenetére
A gond az volt a Fury-kkal (Fury X tulajként átérzem ), hogy míg azok gyárilag kimaxolva hozták a stock 980Ti erejét, addig az utóbbit simán fel lehetett húzni és igencsak nagy lett a különbség a kettő között.
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #27781 üzenetére
Elézetes bemutatók kicsit 1070 fölé mutatták battlefrontban, gondolod hogy pár hónap alatt egy ti-t faragtak belőle?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #27791 üzenetére
Hát ha ez ilyen egyszerű lenne. De a GCN5 és a GCN4 között megváltozik a pipeline staging, tehát az új lapka több részre bontja a futószalagot, mint a GCN4. Ennek előnye, hogy nagyobb lehet az órajel, de hátránya, hogy egy órajel alatt kevesebb munkát is végez. Persze nincs akkora különbség, de annyira sok kis tényező van, hogy ilyen egyszerűen nem lehet számolni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z_A_P
addikt
válasz Yutani #27939 üzenetére
Oke, akkor ez mas.
Itt ezt irjak:
Rapid-packed math was shown effectively doubling the amount of hair strands that could be rendered per second. This is done with precision switching, where Vega is able to push FP16 rather than FP32 for reduced precision and increased speed. Precision switching isn’t deployable in every aspect of gaming – you’d have potential errors in data presentation – but it’s a fine use case for hair rendering. Hair doesn’t need to be precise, particularly with strands numbering in the tens of thousands.
[ Szerkesztve ]
OK
-
nagyúr
válasz Yutani #27997 üzenetére
kb. három óra tartalmát kivonatoltam.
@rupsz: az amds vas még csak nagyon terv. de ha lesz publikus meetup arról, amit elértünk, biztos kirakok majd ide is meghívót.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nagyúr
válasz Yutani #28023 üzenetére
ha arra a spanyol (?) izére gondolsz az még mindig egy 1200 MHz-n járatott amds valami, amire múltkor még az jött ki, hogy az 1070 szintjét hozza, és most valamiért a geforceok os x alatti eredményeket állították szembe vele.
szóval nem változott semmi.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
ot93
senior tag
válasz Yutani #28004 üzenetére
Értem. De először is nincs még meg a nagyobbik monitor, így nem tudom kipróbálni a karit azzal a felbontással, másrészt akkor hová írjak? monitor topik? az szerintem kevésbé jó, mert most a vga teljesítményéről van szó... gta v sem igazán, mert nem játék specifikus a kérdés. nem találtam jobbat, de ha mondasz, már megyek is innen
[ Szerkesztve ]
Eladó: Sony HDR-AS20 akciókamera - 10k
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #28132 üzenetére
A feltételezés is szánalmas, hogy az amd egy textúrapakk miatt nem adja ki az új kariját...
Korántsem erről beszélt.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Raymond
félisten
válasz Yutani #28132 üzenetére
"Nem egyszer elmondták már, hogy a Vega a Prey című játék mellé készül. Együtt fognak megjelenni, mert a Prey számos Vegához tervezett funkciót használ. Ergo májusban érkezik. Mindenképpen egymáshoz kell tervezni a startot, mert ezek a funkciók nagyobbat ütnek, ha egy program azonnal használja, mintha csak elmondanák, hogy vannak és kész."
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #28338 üzenetére
Nem csak ők már. Ők csak előrendelők, tehát nekik mindenkihez képest elsőbbségük van, és ezért mindenkinél hamarabb, még a megjelenés előtt kapnak Vega GPU-kat. Ugyanakkor nyilván más cég is pontosan tudja, hogy mennyire drága a felhős játékhoz a szerverek üzemeltetése, mert egyszerűen csak annyi játékost tudnak kiszolgálni, ahány GPU-juk van az adott központban, de eközben nem mindenki játszik olyan játékkal, ami piszok nagy teljesítményű GPU-t igényel, tehát végeredményben az a helyzet, hogy a szerverekbe épített erőforrás 40-60%-a egyszerűen nincs használatban, és nem tudnak semmit tenni, hogy ezt ki is használják. Emiatt a legtöbb esetben az szokott történni, hogy az igények kiértékelése után a nagy GPU-kat is sokszor kisebb teljesítményűre cserélik, így az erőforrás-kihasználás jobb lehet. A Vega esetében erre nincs szükség, a kihasználás a LiquidSky első tesztjeivel stabilan 90% fölötti, ugyanaz a szerver Vega GPU-kkal kétszer több játékost szolgált ki, mint eddig, és ez még a tesztüzem. Nyilván ez azért fontos, mert így az adott szerver üzemeltetési költsége kétszer több játékos között oszlik majd el. Olcsóbb lehet a szolgáltatás, miközben nő a nyereség is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VTom
veterán
-
SaGaIn
senior tag
válasz Yutani #28453 üzenetére
Abu azt állítod hogy 25-30évig szándékosan szivatta magát a szakma a szoftveres optimalizálással?
Ha ez annyira jól működik minden esteben, akkor mért nincs már benne legalább 15 éve minden vga-ban?
Bizos nem jutott eszébe senkinek a nagy kapkodásban.[ Szerkesztve ]
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #28805 üzenetére
Remélem a linkeden megnézted az asic mennyit bányászik, és vajon jobb-e az ár/perf ratio-ja a 480-nál... ( a két rendszer fogyasztását meg se említem)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #28825 üzenetére
Mert mást ezek szerint nem lehet bányászni...
Vagy mert pont épp arra az ugyanolyan noname coinra jó az amd. De a lényeg hogyha nektek beadják a dumát az elkapkodásról, szó nélkül be kell nyelni.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
emmm
senior tag
-
Kabala
csendes tag
válasz Yutani #28831 üzenetére
"Van hivatalos forrás a GDDR5 és HBM árakra?"
Természetesen nincs, de amit Pepee linkelt látszik hogy legalább 40 dollár hátrányban van a HBM ram a gddr ramkhoz képest, és simán elképzelhető hogy a HBM2 ramnál ez még nagyobb különbség.
Eközben a fury semmi előnyt nem kapott a HBM rammal, csak a csíkozást, valószínű a vega sem profitált belőle, ellenben kap egy fícsört, a HBCC ami vélhetőleg nem lesz 100%os, viszont jól megosztja majd az embereket, és lehet róla vitázni sokat. Ha A HBCC olyan hatékonyságú lenne, már rég használná mindkét profitéhes cég. Nameg nem is furcsa, hogy pont most lett kitalálva, mikor rájöttek hogy rohadt drága lesz a vega 16Gb rammal, ahogy először tervezve volt. Közben meg ugyan olyan jó lett volna a vega gddr5x rammal.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #28854 üzenetére
Az NV az Intellel? Tulajdonképpen egyszer már sikerült, amikor az Intel ki akarta túrni őket a chipsetpiacról. Igaz, hogy annak az eredménye az lett, hogy az Intel kirakta őket onnan, és fizetett némi bánatpénzt, hogy az NV fogja be.
Szerintem itt az lenne a legfontosabb, hogy az FTC-re kerüljön az ügy. Hiába mondta az FTC anno, hogy 5 év van függetlenedni az Inteltől, akkor sem lehet ezt megtenni. Oké az AMD képes rá, de az NV nem. És az Intel állandóan találni fog valami új fogást, amivel szopatni tudják őket. És ez nem normális, mert a PC-ben a CPU és a GPU technológiailag egyre inkább összeolvad. Már az integráción túl is, amiben az NV nyilván nem vesz részt, és ezt elfogadták, viszont a GPMP lesz a következő lényeges irányváltás, ami az NV-t már a dedikált GPU-k piacán is veszélyezteti, ha nem tudják elérni az x86-os/AMD64-es CPU-k laptábláit a licenc hiányában. Én elhiszem, hogy az FTC nem akar beavatkozni, de be kell avatkozniuk, ha nem akarják csonkítani a szereplők számát.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #28856 üzenetére
Ez csak szívózás. Mindig csak szívózik az Intel. A chipsetpiacon sem tudott volna az NV a nyakukra nőni. Semmilyen formában sem, de az Intel az alfa, és ezt megmutatja néha. Az NV-nek csak peche van, hogy állandóan rajtuk van valamilyen fogás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #28900 üzenetére
duplán káros.
Egyrészt most elviszik, ami az AMD-nek persze ugyanúgy pénz, de nem jelenik meg a Steam survey-ben ,mint piaci részesedés.
Másrészt mivel most a bányászok viszik, ezért halandó gamer nem kap diszkont áron, hanem azon a keresleti áron lehet kapni, mint a bányász még a markát dörzsölve kifizet.
Harmadrészt amikor majd előáll egy jobb kártya bányászatra, akkor meg majd elárasztják a piacot a használt polarisok és ezért - noha lesz majd megkésett piaci részesedés, de nem lesz eladás (kivéve ha megint bányász chipet készítenek)Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Jack@l
veterán
válasz Yutani #28983 üzenetére
Shader compiler nem a játék futásakor kell, hogy "gyenge hatásfoku" az max annyit fog eredményezni, hogy az első pálya betöltésnél hosszabb ideig számolgat. Futáshoz(fps-hez) semmi köze. Már ebből látszik hogy mindenkit hülyére vesz
(a 80% ot gyorsul valami kiadás előtt két hét alatt meg ugyancsak urban legend szint)Fura hogy ez pont egyik itteni gurunak se (pl abu) tűnik fel, vagy nem szól miatta.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
.Ishi.
aktív tag
válasz Yutani #29003 üzenetére
Nem vagyok egy nagy szaki az biztos, de a screen tearing gondolom az, amikor nincs összehangolva megfelelően a GPU és a megjelenítő. Tehát valóban lehetséges, hogy gyorsabban futott a 4K Prey, de akkor minek bemutatni egy ilyen kivetítőn? Mi értelme van kikapcsolni az FPS számlálót, ha valóban gyors a cucc?
Ne mondjátok már nekem, hogy úgy kell tartani egy bemutatót, hogy "figyi, itt van egy brutális Threadripper meg dual Vega, ez odaver majd, de bocsi, csak ilyen kivetítőre futotta." Vagy Lisa akkor miért nem mondta, hogy "Oké srácok, mivel enthusiast réteg vagytok, látom, feltűnik majd a screen tearing. A gameplayt nézzétek majd meg a computexes monitorokon is."
-
do3om
addikt
válasz Yutani #29041 üzenetére
Már írtam hogy nem én mesélek hanem Ti örültök hogy milyen mesék jönnek itt elő.
Mit cáfoljak? A 2016-os megjelenést? A Prey megjelenést? Vagy hogy bedobozolva készen állnak most már szó szerint minimum több mint egy hóna a Vega karik a kiadásra?
Gondolkozzatok már.
[ Szerkesztve ]
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Raymond
félisten
válasz Yutani #29388 üzenetére
"3 hónapos garanciaidővel rendelkező,"
Mert USA-ban ennyi a standard eloirt garancia, csak a grafuikus kartyakra adnak a gyartok maguktol is tobbet hogy legyen "added value". Na ez fog hianyozni a ''miner" kartyaknal, gyakorlatilag nem lesz rajta plusz szolgaltatas amit az EU-ban automatikusan megkapsz es ott nem is adhatnak kevesebbet.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #29388 üzenetére
Nem jó. Olyan megoldás kéne, ami a gamer kártyát ellehettleníti a mining piacon.
Ennek csak az lesz az erédménye, hogy kétszer is meggondolja a miner, megvegye-e, mert sokkal nehezebben fog túladni rajta. Emiatt olcsóbbnak kéne lennie, lennie, mint a gamer kártyának.Videokimenet nélküli másodlagos kártyával lehet crossfiret építeni?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #29727 üzenetére
Beáldozni beáldozhatja, csak most pont nem lenne logika benne, amikor ezekre épül a shader model 6.0 és 6.1. Nyilván nem mindegy, hogy az új wave intrinsics függvényeket emulálják, vagy hardveresen van rá utasítás, illetve támogatás.
Az SM6.0 aktuális állapota alapján a WaveBallot, a WavePrefixSum, a GlobalOrderedCountIncrement eléggé GCN-re van szabva. Ezeket mindenképpen emulálni kell a többi architektúrán. A WaveBallot esetében az a baj, hogy 64 bites unsigned integer bitmaskkal tér vissza, és 64 bites skalárregisztere csak a GCN-nek van, tehát a többi architektúrán ezt le kell emulálni, hogy a hardver által kezelt regiszterhez igazodjon a működése. A WavePrefixSum-ra van egy konkrét utasítás a GCN3-tól, míg a többi architektúrán ezt is emulálni kell. A GlobalOrderedCountIncrement függvényre pedig konkrét hardverdizájn van kialakítva a GCN-ben a multiprocesszorok közötti szinkronizálásra, míg a többi architektúránál a VRAM-ot vagy jobb esetben az utolsó szintű gyorsítótárat kell használni ehhez.
Az SM6.1-nél a barycentric bevezetése abból a szempontból problémás lesz, hogy a GCN eleve úgy van tervezve, hogy az LDS a barycentric koordinátákat tárolja. A többi hardveren ez megoldható, de nem így tervezték őket, az NV-nél eleve nagyon kicsi az LDS a multiprocesszorokhoz mérve, míg az Intel erre a célra a nagyon lassú L3-at használja.
Most ezt nincs értelme leváltani, mert pont az a lényege a Microsoft új shader nyelvének, hogy amit megírnak konzolra azt csak copy-paste formában hozzák PC-re.A SPIR-V egyébként sokkal jobban kialakított IR, mint a DXIL. Nem igazán kedvez egyik architektúrának sem, de persze a Microsoft is érthető. Nekik bőven jó, ha a konzol specifikációk élnek PC-n is. Majd az IHV igazodik hozzá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #30077 üzenetére
Nem lesz igazából gyorsabb. Itt nem a hardverről van szó, hanem arról, hogy a meghajtó milyen módokban fut. Tehát az elején lehetnek pusztán az eltérő meghajtóból nagy különbségek, mert nyilván számít, hogy a driver használja-e a Vega új képességeit vagy nem. És nyilván az RX Vega úgy jön majd ki, hogy nem legacy funkciókkal fut a driver. De úgy 2 hónapos távlatban az új meghajtók szimplán vissza lesznek frissítve a Frontierre is, tehát ez a hardver is ott lesz az RX Vega nyakán.
Ezt a hardvert azért adták ki előbb, mert az OpenCL meghajtó, vagy a ROCm csomag eléggé egyben van már. Itt nem kell se on-chip bin, se draw-stream, se tesszellátor, stb. Tehát nem számít, hogy ezekre a részegységekre még nincs kész az optimalizálás.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z_A_P
addikt
válasz Yutani #30077 üzenetére
- Initial testing done using Pro drivers, then switched to the Gaming drivers and performance didn't change
Ebbol nekem az derul ki, hogy egyaltalan nincs meg kesz a Gaming driver, mivel semmit sem hoz teljesitmenyben.
Jatekra kar is merni egyelore sztem ezzel a kartyaval, render/stb ok.OK
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest