Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz namaste #27960 üzenetére

    Inkább crossbarhoz hasonló.

    Ennél publikusabb nem lesz, hiszen a fejlesztők számára igazából lényegtelen, hogy a lapka belülről milyen buszkonstrukciót használ a blokkok összekötésére.

    Nyilván az Infinite Fabric egy neve a technikának. Pontosabban egy gyűjtőnév, ami több buszt, protokollt, vezérlőt jelent. Ezek közül lesznek lapkán kívülre vezetett buszok (pl.: GMI), és belső buszok. Topológiára vonatkozóan azért nincs meghatározás, mert maga a rendszer ebből a szempontból megválasztható, lehet pont-pont kapcsolatú, vagy gyűrűs, vagy hálós, esetleg torus. Ez azért van így csinálva, mert az Infinite Fabric többféle lapkában lesz, és CPU-ba más topológia kell, mint GPU-ba. A Vega 10-ben hálós lesz. A Summit Ridge-ben gyűrűs van.

    Pont az a lényege. Ha több wave éri el ugyanazt az atomi számlálót, akkor a wave-ek a létrehozásuk sorrendjében kapnak hozzáférést. Ugye ez manapság nem így van, mert a GPU-k egy multiprocesszoron eleve több konkurens wave-vel dolgozhatnak, így ha az egyik wave adatigénylést kér, akkor az adat megérkezéséig egy másik wave dolgozhat. Ezzel ugye elfedik a hardverek az adatelérésből származó késleltetést. Emiatt a wave-ek ma nem a létrehozás sorrendjében vannak futtatva.
    Nem hiszem, hogy ahhoz teszt kell, hogy kijelentsük a GPU-n belül tartott munka sokkal gyorsabb, mint a GPU-n kívülre vitt. Ezért is kap ennyi támadást ez a fícsőr, mert ez a konzolokra jó, de a PC-re egyáltalán nem, ilyen formában semmiképp.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák