Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #26823 üzenetére

    Ezt már megmutatták, hogy hogyan működik a gyakorlatban. 2 GB-ra korlátozták a Vegát, és a Deus Ex Mankind Divided DX11-es módjában lefuttatták a tesztet VRAM és HBC módban is. A HBC kétszer jobb fps-t ért el minimum mérésben. Tehát 2 GB elég volt egy olyan játéknak, amit igazából 4 GB-ra terveztek. Az AMD hivatalosan elismerte, hogy a hatásfok 100%-os. [link]

    Ez egyébként távolról sem varázslat. Semmi olyan dolog nincs benne, amire fel kellene kapni a fejünket. Maximum azoknak számít komoly dolognak, akik abban a hitben élnek, hogy a VGA-n található x GB memóriát a mai programok valóban kihasználják és nem csak a felét-negyedét sikerül befogni. De ez a tény régóta ismert, tehát az, hogy egy hardveres megoldás képes a memória 100%-át hasznosítani nem lehet túlságosan megdöbbentő. Főleg azután, hogy ismerünk ilyen átállási folyamatot a CPU oldaláról, amikor szintén hasonló hatékonysági előrelépés történt.

    Egy hosszú folyamatnak pedig egyáltalán nem része ez. Maga a rendszer a háttérben működik, lényegében a driver modellek alatt, tehát tulajdonképpen szükségtelen rá bármiféle optimalizálás. Egyszerűen a régi API-kban eleve a driver kezeli ezt, vagyis nagyon jól át tudja adni a munkát a hardvernek, míg az új explicit API-kban a program kezeli a menedzsmentet, és legrosszabb esetben is csak egy függvényt kell meghívni a programkódban, ami a driverben eleve megtalálható, és ez minden elintéz automatikusan.

    Ami a hosszabb folyamatnak a része azok a tartalomkreálási lehetőségek. Mivel a HBC működése sokkal hatékonyabb, így esetleg kétszer vagy négyszer részletesebb textúrákkal is szállíthatóvá válik a PC-s port, mint amivel eredetileg számolt a fejlesztő. Na ez már egy tényleges munkával járó folyamat, de opcionálisan hasznosítható ez a lehetőség is. Valószínűleg erre az AMD majd köt külön szerződéseket a kiválasztott fejlesztőkkel, hogy pár játékban használják ki. De ez nem lesz általános, nem fog minden program ilyen lehetőségeket kapni, hiszen itt már egy olyan beállításról van szó, amit sima VRAM módban működő VGA-val esélyed sem lesz bekapcsolni, vagyis az egész munka eredményét csak a Vega tudja hasznosítani. Ehhez nyilván az AMD-nek ki kell nyitnia a pénztárcáját, hogy részben finanszírozzák a jobb minőségű textúrák elkészültét, de lényegében ilyen okból kötöttek szerződést a Bethesdával, hogy az R&D-t összevonják, és költség szintjén megosszák.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák