Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Frawly

    veterán

    válasz DarthSun #68223 üzenetére

    Igen. Ezek a mérések csak alapon igazak. Bár a P4-től függ, hogy tuning alatt, tuningot Barton vs. tuningolt P4 felállásban tudja-e tartani az előnyét.

    Az se felejtsük el, hogy a Barton így alapon -10% pontot hozott, de a valóságban meg valami közel -50%-kal került kevesebbe, és a lap is olcsóbb volt alá!!! Így meg ár/értékarányban verte laposra a P4-et, úgy, hogy ez a 10%-kal kisebb teljesítmény szinte alig volt érezhető általános felhasználásnál, OS, böngészés, videózás, játékok alatt, tökéletesen elég volt egy Barton is, a meglévő pénzt az ember meg erősebb videókártyára költhette, ami adott esetben még többet is jelentett, ha a játék nem volt Intel-optimalizált vagy erősen CPU függő (mint a Q3 alapú játékok, meg a 3DM2k1). Nem véletlen volt akkoriban az a mondás, hogy a Barton Celeron árban adott Pentium-teljesítményt.

    Ezért van az is, hogy nem az abszolút teljesítményt kell nézni hardvervásárláskor, hanem adott felhasználásra kell megvenni a legjobb ár/értékarányt, ha nem akar az ember feleslegesen túlköltekezni.

    Persze így utólag a P4 jobban tartotta magát technológiailag hosszabb távon, későbbi OS/workloadokat futtatva előjött a Hyper-Threading, extra utasításkészletek (pl. SSE2, PAE, stb.), nagyobb buszsebesség, jobb memóriavezérlés Intel platfromon a jobb chipsetek miatt (főleg ha a PAT is be volt kapcsolva dual channel mellé). De ez már nem számít, mert mind a két platform elavult, 32 bit only, 1 mag, mai releváns utasításkészletek hiányoznak mindkettőn. Meg a maga idejében sem volt annyira releváns, mert a legtöbb átlag felhasználó XP-zett rajta, meg az akkori programok nem használták ki vagy nem egészében ezeket az extra feature-öket, így retró gépeknél sem annyira számít.

    PS.: 1,5 gigás memóriamodulról még én se hallottam. Wow.

    Ami még megtévesztő, a 3DM2k1 korlátja. Én anno egy nem-Pro 9600 Radeonnal kaptam 10-11 ezer pont között. Ennél a kártyánál a Radeon 48xx soroazt nem 1,5-1,6× erősebb, hanem min. 10-20×, csak ezt a diffit a 2001 nem tudja még kihajtani a béna procilimites, meg DX8/OpenGL/régi játéktesztjeivel, így nem tudja kijelezni a valódi technológiai/erőfölényt, ami a sokszáz unified shader meg extra VRAM/VRAM-sávszélben, új architektúrában, új feature-ökben, új optimalizációkban relik. De mondjuk ha DX9-es játékokkal, tesztekkel próbálja az ember, ott nagyobb különbség kijön, meg újabb platformokon még erősebb procival, DX10-es játékoknál meg még látványosabb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák