-
GAMEPOD.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz mrcrnl #54443 üzenetére
" ... a rendelés kifizetésekor levonnak egyetlen összeget, és azon kívül sehol semmit nem kell fizetnem (sem 399, sem 799 Ft plusz költséget nem kell) ... "
Ez, hogy lehet? Mármint, hogy nem kell a postának 399 / 799 Ft-t fizetni?
Nekem egyetlen rendelésem volt azóta, hogy bejött ez az új rendelet. Arról most kaptam értesítést, hogy fizessek 399 Ft-t online, vagy majd a postásnak 800 Ft-t.
Áfa-t szerencsére nem kell, mert úgy tűnik azt elfogadták, hogy IOSS-es küldemény ...
Viszont ez a semmire kifizetendő 400 Ft kicsit szúrja a szemem. Nem, nem vagyok ennyire fillérb@szó, sőt, inkább adnám a postás kezébe, mint borravalót ...
Viszont most kicsit visszaolvasva, úgy látom, hogy ez a "normális" ügymenet. Szomorú ... -
Topikgazda
válasz <Adamsky> #54751 üzenetére
Ha harmadik országból érkezik a küldemény akkor kell fizetni, ha EU-n belülről indulónak tekinthető vagy nem a posta szállítja nincs mit fizetni, szerintem így érti.
IOSS esetén is be kell adni egy vámárúnyilatkozatot, na annak a díja a 399/799 Ft.
Mondanám hogy nem tudni hogy ezt miért találták ki így, de valójában sejthető hogy miért.
Ha az áfát beszedheti a kereskedő, ugyan miért nem fogadják el automatikusan a vám-árúnyilatkozatát is arra tételre? Pénz jöhet, csak a papírt kell megjáratni a postával? Hülye volt aki ezt kitalálta, semmi szükség rá.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Nekem ma hozott az ExpressOne egy csomagot, 5 másik csomag volt benne. Ez így sokkal jobb mint a posta szerencsétlenkedése. Mind Aliexpress Saver Shipping volt.
Apróhirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/ferenck/
-
Lialiana
csendes újonc
Szia, és ennek mi a módja, úgy értem, hogyan lehet kiválasztani az ExpressOne szállítási módot? Mert eddig én nem láttam ilyen opciót az Alinál, ma mégis kaptam egy ExpressOne-os értesítőt, hogy a rendszerükben van a csomagom, amit másfél hete rendeltem kb... ez nem ilyen random dolog az Alinál - mármint az, hogy a magyar posta vagy a futárcég lesz a kézbesítő végül?
[ Szerkesztve ]
-
Lialiana
csendes újonc
És azt tudjátok esetleg, hogy az online fizetést teljesíthetem-e más kártyáján keresztül, vagy csak a sajátommal..? Köszi 😊
[ Szerkesztve ]
-
cof
veterán
válasz Lialiana #54756 üzenetére
Nincs ilyen választási lehetőség, Aliexpress standard shipping szállítás 90%-ban ExpressOne 9% PostNL 1% egyéb.
Most különböző eladók csomagjai is egybe jönnek, már ez lesz a második kör, ExpressOne-al, Aliexpress saver shipping-et választva, persze néha van 500 Ft is ez a szállítási mód, de inkább ide fizetem mint a magyar postának.
Külön indulnak először aztán mindegyik tracking átvált Ali. standard shipping-re kb. 1 hét után.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Topikgazda
válasz Lialiana #54756 üzenetére
Az Express One nem választható. Azt vettük észre hogy AliExpress Standard shipping vagy AliExpress Saver shipping estén nagyobb esélyünk van arra, hogy nem a Magyar Posta fogja szállítani, vagy ha ők akkor esetleg EU-s postai nyomkövetéssel. Egy biztos ha postai szállítást választasz akkor postai szállítással jön.
[ Szerkesztve ]
-
Lialiana
csendes újonc
ezt jó tudni, simán megéri még fizetősen is, mert lényegesebb gyorsabb így, főleg mostanában, amikor a posta extrán sokat szerencsétlenkedik mindennel, és akkor még azt meg sem említettem, hogy vagy jön értesítő vagy nem, folyton csekkolni kell a trackinget, azután meg lehet sorban állni a postán, mert egy ideje már a 24 mm-t el nem érő méretű csomikat se hozzák ki házhoz... köszi az infókat.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Ha EMS szállítással rendelek, akkor mivel fog jönni? Magyar postán keresztül vagy más módon? Rendelt mostanában ezzel a szállítási móddal?
Apróhirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/ferenck/
-
Lialiana
csendes újonc
Neked is köszönöm, majd figyelni fogok ezekre az opciókra. Utóbbi idők "kedvenc" tapasztalata az volt, amikor a szokásos sms helyett egy olyan normál B6-os fehér fecnipapíron dobták be a postaládába az értesítőt, amit simán szórólapnak néztem és dobtam ki majdnem a szelektív gyűjtőbe olvasatlanul, de szerencsémre mellé ment és lehajolva érte láttam csak, hogy a postától jött, csomagértesítő... nem sokon múlott mert ilyen halovány nyomtatással még a közös képviselet sem szokott levelezni a lakókkal, azért gondoltam valami igénytelen ingatlanos szóróanyagnak... szóval, érdemes résen lenni, tudnak még meglepetéseket okozni 😉
[ Szerkesztve ]
-
maestro87
őstag
Felülvizsgálati kérelemre valakinek válaszoltak már?
Július 19-én nyújtottam be, de még semmi válasz. Akkor még nem vettem át a csomagot és úgy adtam be, tehát vámkezelési azonosító nélkül. Nyújtsam be ismét? -
cof
veterán
válasz Lialiana #54762 üzenetére
Igen, én is a gyorsaság miatt vagyok hajlandó fizetni többet, és házhoz is hozzák.
Na meg ha netán duplán akarna a posta áfaztatni, biztosan 200 Ft-ért nem fogok ilyesmivel időt tölteni, hogy, adjátok már vissza, és ezt ott is tudják nagyon jól. Majd mehet ki a fejeseknek bónuszba a sok plusz... Elég volt múlt héten telefonálnom, hogy ugyan hadd fizessem már ki online a 400 Ft-ot légyszi, ha már sz.rtál értesíteni róla.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
cof
veterán
Sajnos nincsen.
Én úgy csináltam, hogy előzőleg rendeltem egyszerre 3 tételt különböző eladótól, ezek elindultak U...BE azonosítóval, és kb. 1 hét múlva kaptak ExpressOne számot, küldési mód meg átírva Ali. standard shipping-re. De van egy combined delivery megjegyzés is
Utólag is egy időben rendeltem 4 eladótól 2-7$ értékben, ezek is külön indultak, volt itt is 2 U...BE meg 2 ExpressOne tracking is de különbözőek, aztán pár nap után egységesedett, így 4 rendelésből lesz egy csomag.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
ispi
tag
Mondanám, hogy akkor ezek alapján talán az lehet a titok, hogy több termék egyszerre történő rendelése esetén lesz csomagszállítós a dolog, de nekem is 2 rendelés egy időben lett leadva, mégis a posta hozta külön-külön őket... De nem is zavarna, csak ne kavarjanak már végre. Szedjék le a sápot ezek a szerencsétlenek, értsék meg, hogy az ÁFÁ-t az Alis rendelésnél már kifizettük és ne akarják mégegyszer beszedni, EU-n belüli rendelésnél ne akarjanak EU-n kívüli költségekkel megvágni, ne hazudozzanak össze-vissza az eladóra és a NAV-ra kenve az ő sarukat és küldjenek értesítéseket az online fizetésről. Hát olyan nagy kérés ez? Eddig megúsztam ezeket a köröket, de mások eseteit olvasva több topikban szomorú, hogy mi folyik itt és valahogy, mintha nem akarna javulni a helyzet.
#54777V/
Ja, azt nem úgy értettem, hogy az egyik csomag júl. 1 óta jön, hanem hogy júl. 1 óta már a 3. csomag jön azzal a szállítási móddal és mégis a posta intézi. Lehet, félreérthetően fogalmaztam, vagy a kontextus csúszott el...[ Szerkesztve ]
Csak az normális, akit nem ismersz eléggé.
-
ispi
tag
Lehetséges... Kár, hogy nem lehet biztosra menni. De majd csak kitapasztaljuk idővel, hogy hogy működik ez a szép, új világ. Múltkor megfogadtam, hogy többet nem rendelek jó ideig, aztán mégis rendeltem és ahogy magam ismerem fogok is, legközelebb pedig akkor próbálok min. 3 különböző rendelést egy időpontban leadni saver shippinggel és meglátjuk mi történik...
#54780 V/
Tudom. Azokra az esetekre céloztam, amikor egyértelműen EU-s tagállamból adtak fel csomagot valakinek (vagy a nyomkövetés szerint volt így), ami után már megfizették az ÁFÁ-t, a posta mégis komplett kifizettette újra, mintha EU-n kívülről jött volna volna IOSS nélkül. Persze, ha a posta tévedhetetlen, nem szed és szedett be jogosulatlanul senkitől sem extra díjakat és ilyen esetek nem is történtek, csak rosszul emlékszem, vagy a szövegértelmezésemmel volt baj, akkor nem szóltam...[ Szerkesztve ]
Csak az normális, akit nem ismersz eléggé.
-
ispi
tag
válasz JoeCockBill #54782 üzenetére
Tessék, meg is dőlt a csomagszámos - összevonós elméletünk.
Innentől már csak a hasraütés alapján történő ügyintézésre tudok gondolni, vagy valami olyan logika alapján történő csomagküldési rendszerre, aminek a megértéséhez nem érünk fel. De szerintem inkább az előbbi lehet igaz...Csak az normális, akit nem ismersz eléggé.
-
JoeCockBill
senior tag
naigen, én nagyon örülnék ha kialakulna valami rendszer ami alapján biztosra lehetne menni, szívesebben fizetnék nekik akár egy ezrest mint a suttyó postának 400at. az eo legalább simán kihozza házhoz mindenféle utólagos adminisztrációs szarakodás nélkül, meg nem ülnek rajta hetekig
új lemezünk: https://wmmd.lnk.to/BMB_RegiVagas
-
Jahno
őstag
válasz JoeCockBill #54782 üzenetére
És kb. egyszerre érkezett?
-
veze
őstag
a 08.23 óta a helyi postán lévő, ki nem adható csomagom már ujra az országos logisztikai központban van feldolgozás alatt... úgy tűnik mégis jól mondta a hivatalvezető hogy pestre kell visszaküldeni ahhoz, hogy új számot kapjon/vagy a régivel majd immár kiadható legyen.
Lehet, változtattak azon a dolgon, hogy itt a helyi csomag feldolgozóban korrigálják az ilyen hibákat. Mondjuk érteni nem értem csak kapjam már meg... -
Topikgazda
Nem tudom milyen elméletet akarsz igazolni. Az hogy az utóbbi időben és augusztust értek alatt az AliExpress standard és shaver szállítás itthoni kézbesítője az Express One és az hogy az egy időpontba ugyan abba a logisztikai központba kerülő küldeményeket az Express One szállításhoz összecsomagolhatják nem igényel különösebb elméletet. Természetesen csak akkor teszi egybe ha ugyanott van és egy időpontban. Több logisztikai központ van és nem azonos időben mozognak a küldemények, még jósolni sem lehet. Nem hasraütésszerű, hanem más az oka.
-
runner 125
nagyúr
Sziasztok, 3-4 napja rendelt és kifizetett termékkel kapcsolatban írt az eladó, h nincs neki raktáron, nem tudja küldeni. A pénzt ilyenkor automatikusan vissza tudja küldeni számomra, vagy nekem kell igényelni a visszafizetést?
Próbáltam open dispute-tal, de arra a termék megérkezését követően van csak nyilván lehetőség.
Köszi!"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topikgazda
válasz runner 125 #54790 üzenetére
Neked kell kezdeményezni a Cancel order-el.
Ha viszont szállított az állapota, kamuzott ezek szerint, csak 11. napon indítható legkorábban dispute és akkor azon belül tudod visszakérni, de ugye ezt neki el kell fogadnia. Szóval nem csak a megérkezés követően lehet indítani. Itt az gond hogy miért hazudott a szállítással, ha nincs neki akkor nem szállíthatja viszont így bekavar a pénz visszakérési lehetőségbe. -
runner 125
nagyúr
Remek, mert ez van a rendelésnél: Status:The seller has shipped your order
Most megkérdeztem, h akkor mégis mi a búbánatnak állította be, h elküldte már.
Köszi az infot!
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
cof
veterán
válasz JoeCockBill #54782 üzenetére
Ebből nem tudtunk meg sokmindent. Az is számít, hogy nagyjából egyidőben rendeld, 1-2 napon belül, ha értékesebb dolog akkor jön egymagában is, meg a súly és méret is számít biztosan. Na meg az sem derült ki, hogy milyen szállítási móddal kérted.
[ Szerkesztve ]
Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok
-
Goose-T
veterán
Kis update FedEx ügyben: rákerestem a FedExes csomagokra, és nem tetszett, amit láttam. Van két csomagom is most náluk, és az egyiknek ez a státusza:
Vámkezelés miatt késik - Import Szükség van az importőr vámkezelési utasításaira.Nem örültem neki, és nem akartam, hogy mindenféle dolgokkal lehúzzanak, ezért felhívtam az ügyfélszolgálatukat. Ott megnyugtattak, hogy közben már lezajlott a vámkezelés, és a beszélgetés közben már új státuszt kapott a csomagom:
9:16 BUDAPEST HU A FedEx helyi létesítményében
Mondták, hogy minden oké volt a vámkezeléssel, nem kell semmit fizetni. Szóval hamarosan megérkezik a csomag, és ha rendben lesz minden, akkor elmondhatjuk, hogy végre a FedEx is megtanulta a leckét.Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
farkas-j
őstag
A Postának a mai napig nem jön össze, hogy SMS-ben értesítsen az ÁFA online befizetési lehetőségről. Amióta viszont V/ javaslatára a postacímemben is beírtam az email címemet, azóta már 4 csomagnál kaptam email-ben értesítést az ÁFA online befizethetőségéről. Úgy látszik ez a javasolt beállítás többségében működik! Köszönet az ötletért!
A dupla ÁFA-ztatás sajnos még mindig előfordul. Mindannyiszor megírom a panaszt és a visszaigénylést (dokumentumokat és számlaszámot mellékelve), de eddig egyikre sem jött válasz vagy visszautalás. Dühítő az impotencia! Ráadásul már 2 csomagom is dekkol a kicserélőben lassan 4 hete anélkül, hogy elvámolnák. Tettem panaszt telefonon és írásban is. Az egyikre már válaszoltak :
"Tájékoztatjuk, hogy az UA......AE azonosítószámú küldeményét technikai okok miatt egyelőre nincs lehetőségünk kézbesítésre átadni, amiért elnézését kérjük.Természetesen célunk, hogy a felmerült problémát minél hamarabb megoldjuk.
Kérjük, kövesse nyomon küldeménye életútját honlapunkon a nyomkövetésben: https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal
A hiba megoldását követően küldeményét háznál megkíséreljük kézbesíteni / postán átvehető lesz. Megértését és türelmét köszönjük"[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Topikgazda
Azt akartam csak írni hogy a logisztikai megoldást mi nem tudjuk befolyásolni, ha ki akarjuk hagyni a Magyar Postát a játékból, bár nem minden esetben lehetséges, akkor nem postai szállítást kell választani. Ennek ellenére előfordulhat hogy csak hozzájuk kerül.
Az is befolyásolja még hogy áprilistól az Alibaba Group és logisztikai vállalata, a Cainiao a budapesti repülőtérre telepítette régiós légi elosztóközpontját, ennek lehet olyan következménye hogy bizonyos küldemények eleve kikerülhetnek közvetlenül a postán kívüli szállító partnerhez. De számunkra ezek kapcsolatok nem ismertek. -
[w]
őstag
válasz farkas-j #54795 üzenetére
nekem még mindig, immáron 8(!) hete áll egy CN-es küldeményem a kicserélőben, számtalan telefon és 6-7 írásos panasz után még mindig azt hazudta az ügyintéző, hogy vámeljárás alatt áll..
így legutóbb bekértem tőlük a vámeljárás folyamatban lévőségét igazoló/alátámasztó dokumentumokat, ha már ennyiszer állították ezt, hát akkor nyilván csak van erről valami sajtpapírjuk. ezzel egyidőben megkértem a NAV reptéri igazgatóságát, hogy tájékoztassanak mikor küldték az elektronikus üzenetet az áru "átengedhetőségéről", majd mikor ez megérkezett ezt is továbbítottam az utolsó postás emailre válaszul megfejelve azzal, hogy figyelembe véve a NAV válaszát és azt, hogy nem tudják alátámasztani a vámeljárás folyamatban levőségét (sőt engem szándékosan tévedésben tartanak), így csalásnak/lopásnak tekintem az ügyet és ismeretlen tettes ellen rendőrségi feljelentést fogok tenni. (idő hiányában még nem tettem meg, de valóban határozott szándékom, nem vicceltem)
erre másnap jött egy sablonüzenet, "Értesítés saját szervezésben vámkezelendő nemzetközi küldemény érkezéséről", amivel szintén csak hülyének akarnak nézni, hátha...
összefoglalva egyértelmű, hogy nincs semmilyen hiba, hiszen a NAV-nál lement a kör, a posta megkapta az értesítést, mégis szarnak foglalkozni vele vagy azért mert tényleg maguk sem tudják hol van (elvesztették/ellopták), vagy valaki mulasztott és nem merik elismerni.cmdr PETER W. VOLKOV
-
Jocy
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis infót szeretnék megosztani veletek. Kínából induló termék, vásárláskor megfizetett áfával. LTxxxxxxxNL azonosítóval, először Belgiumba érkezett, majd átvette a Magyar posta. Figyeltem a rendszerükben merre jár, és kell e fizetnem valamit. Tegnap kihozta a kézbesítő, fizetni valóm nem volt. 3 hét telt el a vásárlás óta. Amit észrevettem a csomagoláson, hogy a kínai címkét felül ragasztották a Hollandok.
[ Szerkesztve ]
-
vakt
csendes tag
Az AliExpress IOSS rendszert használ ugye?
Így nem világos miért kér még ÁFA-t a posta 07.01 utáni rendelésekre, ahol az már rendezve volt fizetéskor. Mint írtátok itt, a posta nem a címirat alapján dolgozik.
Én hol férek hozzá azokhoz az adatokhoz, ami alapján a posta ÁFA fizetési kötelezettséget állapít meg?
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...