-
GAMEPOD.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok!
Tanácsot kérnék, mert nem vagyok egy nagy "Ali"-s.
Adott egy telefon "kijelző" (display + keret + előlap). Értéke ~8e Ft. Maga a kijelző éppenséggel jó, de a proximity sensor nem működik mert karcos előtte az előlap.
A vevővel a kapcsolatot felvéve első körben abban maradtunk, hogy visszaküldöm (tracking-el), és ő küld egy újat. Még most nyomozom, hogy mennyi lesz a posta Kínába, de úgy tűnik, hogy 1800-2000 Ft.
Kérdés: Mit tegyek? Lehet, hogy jobb lenne elfelejteni az egészet, és visszakérni a pénzt. Mi ennek a menet? Nekem mindenképp vissza kell postáznom a cuccot? Vagy megoldható a bukó "felesbe" (mondjuk visszautalja az eladó az ár felét. Hogy szokott ez menni? A termék értékét és az esetleges postaköltséget figyelembe véve adjatok nekem pls. valamilyen jó tanácsot! -
<Adamsky>
nagyúr
válasz evrynet0 #16152 üzenetére
+ Sinisi és 1amarr
Dispute még nem volt csak felvettük (egy kolléga segít, de ilyenbe neki sincs tapasztalata) a kapcsolatot az eladóval. Egyelőre ilyen üzenetváltás szintjén megy a dolog, és mint írtam ott tartunk, hogy küldjem vissza (tracking-el, hogy lássa) és akkor ő is küld egy újat. Elvileg tehát a két termék (a rossz és a jó / új) egy időben lenne úton.
Közben elkezdtem azon kattogni, hogy mi lesz, ha a többi is ilyen minőségű. Mert azon kívül, hogy a proximity sensor előtt ilyen a "plexi", a másik oldalon az üvegen is voltak már alapból szennyeződések, amiknek egy része lejött, de nem könnyen (egy másik részük lehet le se jönne).
Szóval a csere kijelzővel szemben (amit az eladó most küldene) most már sokkal inkább a pénzt vissza és felejtsük el egymást irányába hajlok.
Ahogy korábban írtam a kijelző kb. 8e + a posta ~1800-2000 Ft és akkor ott van a nagy kérdőjel, hogy mi jön cserébe...
A kérdés változatlanul az, hogy mivel érdemes próbálkozni, ill. mire van esélyem (teljes pénz, fél pénz, vissza kell-e mindenképp küldeni, stb.)?
Ja, videót erről elég nehéz csinálni (ld. képek). Azt le lehetne videózni, ahogy szétszedem a telefont, összerakom, és látszik, hogy az egyik kijelző előlap párossal működik a p. sensor, a másikkal nem. Ezzel szemben a fotók szerintem így is jól mutatják, hogy mi a szitu.panasz jegy = dispute ?
... és akkor igen, az "X"-edik kérdés. Akkor járok jobban, ha ajtóstul rontok be (dispute, 1 csillagos minősítés, stb.) vagy megpróbálom "négyszemközt" rendezni?(#16158) Sinisi
Szerintem ez, hogy a föld gömbölyű, tuti baromság, ill. egész biztosan lejt felénk, mert idefelé minden olcsóbban jön, mint innen oda.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
... és 1amarr
Köszi a válaszokat!
Végiggondolva, akkor az a "legtutibb", ha dispute, csomag feladása tracking-el, és visszakérem a vételárat. Így 99%, hogy ha mégis gond adódna, akkor az "Ali" nekem ad igazat (tudom bizonyítani, hogy feladtam), valamint ott vannak a képek (a videó, mint írtam, nem igazán adná vissza a hibát). És akkor azt a változót is kilőttem, hogy az eladó milyen csere kijelzőt küld. Ha megjött a pénz, akkor nézhetek másik vevő után, vagy hagyhatom az egészet a fenébe ..
Még egy utolsó "approve"-ot kérnék szépen, ha Ti is így gondoljátok.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
Sziasztok!
Eddig viszonylag szerencsésen megúsztam a dolgot. Ritkán került dispute-ra sor, és ha igen, akkor ki értékű termék okán általában meg tudtunk egyezni (teljes vagy részleges visszatérítés, a hibás cucc pedig maradt nálam).
Most viszont egy nem éppen olcsó TWS fülessel sz*ptam be. Konkrétan az egyik fülest képtelenség feltölteni. Már úgy vettem ki a dobozból, hogy be sem tudtam kapcsolni (a tech. részletekbe most nem mennék bele). A lényeg, hogy most ott lebeg annak a lehetősége, hogy vissza kellene küldenem.
Gyorsan rákeresve itt a topic-ban a "visszaküldés"-re, futottam bele V/ hozzászólásába...
Szóval, kedves V/, hogy is van ez a PayPal fizeti a "visszautat"? Szerencsére azzal fizettem (ez tuti). Ugyanis jó lenne, ha nem nekem kéne fizetni. Egyelőre az eladó is kerülte a témát. Jött a hülye dumával, hogy próbáljak firmware-t frissíteni, bla-bla....Szóval a kérdésem - a többiekhez is - mire számítsak? Milyen lehetőségeim vannak? Az nem igazán opció, hogy ő mondjuk elengedi az ár felét, mert végül is az egyik szól. Én készséggel visszaküldeném, de a (ilyen árakat láttam): 7-12e Ft-os postaköltségtől levert a víz.
ui: közben találtam a PayPal-en egy ilyen form-ot: Request a refund on return shipping
De, még nem teljesen tiszta, hogy akkor ki állja a cekket, ill. mi is a menetele. Szóval a kérdés továbbra is fennáll.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
Köszi szépen a gyors választ! A PayPal-os részével kapcsolatban akkor majd a PayPal-os topic-ban foglak - még lehet - nyaggatni.
Viszont ami még érdekelne, hogy Ali-s oldalról hogyan intézzem a dolgot?
• Kell dispute, vagy elég, ha üzenetek szintjén leegyeztetem a dolgot az eladóval?
• Milyen csomagfeladási módot válasszak? Mi számít levélnek? A PayPal-os topic-ban ezt ajánlod: "2 kg-ig Magyar Posta levélküldemény elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes, esetleg értéknyilvánítás 12000 Ft feletti érték esetén". Ez a kalkulátor szerint 3485 Ft, ami elvileg pont belefér a keretbe (500g-s csomag esetén ugye 3500 Ft-t írtál). Egy ilyen csomag - alapból - milyen értékig van biztosítva? A csomagra írjam-e rá a valós értéket, és ezzel párhuzamosan érdemes-e ezen az értéken bebiztosítani. Mondjuk utóbbi esetben több, mint duplája lenne a díj, amit ugye már nekem kellene állnom.
Alapból egyébként a cucc kb. 15×15×7 cm, és az 500 g-be is belefér.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... a dispute megfelelő keretet biztosít ... " - ez biztos?
Ugyanis az eladó most nekem azt írta, hogy ha cserélni akarom a terméket, akkor ne indítsak dispute-ot. Az a helyzet, hogy az Ali oldalán is ezt látom. Kérlek cáfolj rá erre vm. link-el, tapasztalattal, stb. Én első körben cserét szeretnék, de ha azt mondod, hogy túl rizikós abba belemenni, hogy dispute nélkül kiküldöm a csomagot, majd várom, hogy ők feladjanak egy újat, akkor lehet elengedem a dolgot (aztán várok, mire újra akciós lesz ) -
<Adamsky>
nagyúr
"Add már meg a linket ahol az AliExpress oldalán az látod hogy a hibás termék cseréjéhez nem kell dispute. Nekem ez új információ." - de én ilyet nem is állítottam.
Csupán azt, hogy ha cseréltetni szeretném a terméket - mert hibás - akkor nincs más lehetőség, mint:
a) dispute → visszaküldöm, visszakapom a pénzt
b) leegyeztetem az eladóval, visszaküldöm, ő pedig küld egy újatAz "a" verzió esetén bukom az akciós árat, kuponokat, és leshetem mikor lesz megint annyi, amennyiért anno vettem.
A "b" pedig - ezt természetesen belátom - elég rizikós.Ezért is vagyok itt, hogy jól látom-e, csupán ez a két lehetőségem van?
-
<Adamsky>
nagyúr
A kereső alapján úgy látom eddig nem volt, és talán hasznos lehet (akár az összefoglalóban is helye lenne).
Szóval, hogy lehet unpaid order-t létrehozni? Legutóbbi, mikor ez nálam felvetődött, akkor az eladó ezt a screenshot-ot dobta át. Ezzel csak az a gond, hogy nálam nem így néz ki. Vagyis az új fizetési mód kiválasztásakor nem jelenik meg az order ID.
A módszer - amit találtam -, hogy fel kell venni egy kamu / hibás kártyát, és azzal megpróbálni fizetni. Teszt-kártya számot a neten mondjuk a "fake test credit card number" szöveget a keresőbe beírva pikk-pakk fogunk találni. A lejárati dátum valamilyen jövőbeli időpont legyen, a cvv kód pedig egy tetszőleges szám. Így nyilván a fizetés sikertelen lesz, és a megrendelés "unpaid" státuszban ragad.
Hogy mire jó ez? Arra, hogy az eladó egyedi kedvezményt nyújtson. Ő ilyenkor tetszőlegesen tudja módosítani az árat. -
<Adamsky>
nagyúr
OK, nyertél , tényleg le van ott írva, csak picit máshogy, ill. én ezt - főleg ebből a topic-ból kiindulva - nem találtam (a bénaság jogát fenntartom ).
Valamint - ez persze szubjektív vélemény - de szerintem egyszerűbb beadni egy teszt-kártyát, mint fizetési v. vásárlási limitet változtatni. Illetve én a helyedbe a szövegbe mindenképp betenném az "unpaid order" kulcsszót, mert ha az ember mint egy regény olvassa a tip-eket, akkor rá lehet találni, de keresőt használva már nem feltétlen. -
<Adamsky>
nagyúr
" ... a sok kamu fizetés miatt blokkolhatják a fiókot."
Velem ilyen - mármint, hogy ily' módon tudok alkudozni az eladóval - azért ritkán fordul elő, de abban igazad van, hogy oda kell rá figyelni (nehogy túltolja az ember a dolgot)" ... ennél is használhatóbb a PayPal fizetés (...) nem lépsz be vagy nem viszed végig a fizetést."
Igen, itt tényleg nincs semmi trükközés, ill. simán ráfogható, hogy meggondoltad magad, vagy technikai okból nem tudtál belépni. -
<Adamsky>
nagyúr
Mi lenne az?
Kicsit visszaolvasva, Kaliber estétől eltérően nálam elvileg rendben ment az IOSS-os küldemény feldolgozás (Áfa-t nem kell fizetnem), de a 399 Ft-ért tartják a markukat. Én - ezek szerint tévesen - azt hittem, hogy egy kb. 10e Ft értékű Ali-s csomag után (ha már az Ali rátette az Áfa-t) nekem már nem kell semmit fizetnem. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz mrcrnl #54443 üzenetére
" ... a rendelés kifizetésekor levonnak egyetlen összeget, és azon kívül sehol semmit nem kell fizetnem (sem 399, sem 799 Ft plusz költséget nem kell) ... "
Ez, hogy lehet? Mármint, hogy nem kell a postának 399 / 799 Ft-t fizetni?
Nekem egyetlen rendelésem volt azóta, hogy bejött ez az új rendelet. Arról most kaptam értesítést, hogy fizessek 399 Ft-t online, vagy majd a postásnak 800 Ft-t.
Áfa-t szerencsére nem kell, mert úgy tűnik azt elfogadták, hogy IOSS-es küldemény ...
Viszont ez a semmire kifizetendő 400 Ft kicsit szúrja a szemem. Nem, nem vagyok ennyire fillérb@szó, sőt, inkább adnám a postás kezébe, mint borravalót ...
Viszont most kicsit visszaolvasva, úgy látom, hogy ez a "normális" ügymenet. Szomorú ... -
<Adamsky>
nagyúr
Előre is elnézést, ha már volt (ez esetben ha tudnátok egy link-et adni ...), de az összefoglalóban sem találtam.
Szóval a kérdés: jön egy kisebb értékű csomagom, és szeretném előre rendezni azt az X-száz forintos sarcot. Mióta ez a szívás (posta + Áfa) van nem nagyon rendelgetek az Ali-ról. Eddig kb. két alkalommal rendben megjött az e-mail-es értesítés, hogy fizessek (fizettem is), de a legutóbb csak csengetett a postás, hogy itt a csomag...
... levelet tuti nem kaptam, pedig a csomagon jól olvashatóan ott volt az e-mail címem és a telefonszámom ...
A lényeg, hogy most szeretnék ennek elébe menni. Főleg mert most nem a saját címemre jön a csomag (azt szeretném, hogy a címzett egy fillért se fizessen).
Mit, hogy csináljak? Sajna a csomaghoz csak ilyen "cainiao"-s tracking (jó sok szám) van. A magyar posta nem látja ... -
<Adamsky>
nagyúr
Sorry, és köszönet a gyors válaszért!
... ami eléggé elszomorító. Igen, 158-al kezdődik a tracking. Akkor, ha jól értem, túl sok mindent nem tehetek. Várom az e-mail-t / SMS-t, és ha mégsem jön, akkor mosollyal az arcomon fizetek (ill. fizet a címzett). Arcpirító. Pedig azon is gondolkoztam, hogy - ha még egyszer ilyen előfordul, akkor - megreklamálom a dolgot. Ezek szerint annak sincs semmi értelme, mert az "automatára" mutogatnának. -
<Adamsky>
nagyúr
" ... nem postai kézbesítésű, hanem az Express One fogja költség nélkül kézbesíteni ... "
Huh, de röstellem. Pedig figyelmesebb szoktam lenni"Javasolt megoldás az hogy a vásárlásnál a szállítási mód AliExpress Standard szállítás (...) AlIexpress Saver szállítás ... "
OK, erre mostantól hatványozottan oda fogok figyelni.Köszönöm a segítséget (és a türelmet)!
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Beni2360 #61034 üzenetére
... nincs harag, de:
• Honnan kellett volna tudnom, hogy a 158-as tracking-el kezdődő csomag nem postai kézbesítésű?
• A probléma - amire megpróbáltam rákérdezni - meglehetősen összetett. Azzal tisztában vagyok, hogy van ez 399/799 Ft-os sarc (ld. a hozzászólásom). Viszont arra még egy gyors keresés után, sőt az összefoglalóban se találtam választ, hogy mi a teendő, ha a posta "elfelejt" értesíteni a csomag érkezéséről. Azt is írtam, hogy nem követem a topic-ot napi szinten, szóval ha már mégis volt ez téma, akkor elég egy link, vagy némi útmutatás, hogy merre keresgéljek.
Szóval kicsit erősnek érzem a kioktató hangot. Főleg a hülye hangulatjeleket, mindenféle érdemi kommunikáció nélkül. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz Beni2360 #61038 üzenetére
"Ez le volt irva tobbszor. Pl nálam tobb .BE vegű csomagom ... "
Bocs, hogy nem olvastam át több tíz-száz hsz.-t. Ez ugyanis az összefoglalóban nincs benne. Egyébként minden topic-ban vannak olyan "törzslakók", akik a topicgazda mellett azért rajtatartják a kezüket a téma ütőerén (talán még emlékszel a TB-8703F-es topic-ra ...). Ha nehezedre esik segíteni, vagy idegesít a másik, vagy mert öregszel, akkor nem kell erőltetni a dolgot ...
Én egyébként egyszer beszéltem V/-vel telefonom. Remélem nem sértődik meg, de ő sem egy "mai csirke", mégsem esik nehezére segíteni, amíg látja, hogy normálisan állnak hozzá (ahogy én mindig is tettem bárkivel, aki nem szolgált rá az ellenkezőjére). -
<Adamsky>
nagyúr
válasz LouiS22 #61040 üzenetére
Mint írtam, ismerem a keresőt, használtam is, de nem találtam meg a szükséges infót, ezért - úgy vélem - normális módon kérdeztem. V/ válaszolt is. Beni2360-től meg kaptam 4db a fejét a falba verő szmájlit. Szerinted ez így OK? OK, befejezem ... aki ismer, tudja, hogy ha tudok mindig segítek, és hasonló helyzetben finoman jelezem, hogy használja az illető a keresőt, esetleg - ha ismerem a topic-ot - dobok neki egy link-et a szükséges infóval. De, semmiképp sem állítom be totál hülyének így első nekifutásra.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen