Hirdetés
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
- No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
- Friss előzetest kapott a Devil May Cry anime sorozat
- Premier dátumot kapott a Two Point Museum
- Elden Ring
- PlayStation 5
- War Thunder - MMO Combat Game
- Premier előzetesen a God of War: Ragnarök PC-s kiadása
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- EAFC 25
- Elite: Dangerous
- Alig egy hét múlva érkezik PC-re a G.I. Joe: Wrath of Cobra
- Watch Dogs: Legion
-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JulesTS
őstag
válasz JulesTS #43966 üzenetére
Kaptam házi feladatot a Fana supporttól:
"Please follow these steps below and let me know if that solve the problem.
Take the potentiometer form the gas pedal, Is there any damage on the teeth of the potentiometer or the ones inside the pedal? If not, clean it and install it again as shown in attached manual.
If cleaning the potentiometer did not solve the issue, take the potentiometers of gas and brake pedals off and swap them (gas and clutch if you have the loadcell brake). (install the gas one in the brake pedal and the brake one in the gas pedal) Make sure that you install the potentiometers as shown in attached manual please.
Did that solve the issue? or did that move the issue to the brake? (please confirm that by testing the input of the pedals in fanatec wheel property page and not in games)." -
JulesTS
őstag
válasz JulesTS #43990 üzenetére
Kiszedtem a potit, fogaskerekek épek, kicsit megtisztogattam, de kontakt spray-t nem adtam neki...
Jobb lett de nem 100%-os. Kuplung pedállal megcseréltem, vitte a hibát magával. Megírtam nekik, válaszoltak is. Nincs raktáron potijuk pár hét múlva küldenek.
Kicsit bökte az oldalam, át fogom alakítani hall elemesre...[ Szerkesztve ]
-
JulesTS
őstag
válasz 6absbulldog #44018 üzenetére
Nekem teljesen plug&play:
[link]
Persze nincs VR-om... -
JulesTS
őstag
válasz camaro79 #44024 üzenetére
C=64-en Pole position meg Pitstop. Streetrod
PC-n nem nagyon F1-eztem
terep.exe
terep2.exe
1nsane
In2ane
Colin Mcrae
Viper Racing
GTR2, Race07, Race Injection
Nascar
Raceroom
Automobilista
Automobilista2
Rfactor2
Spintires, Mudrunner
ETS2, ATS
AC
ACC
Project Cars2
Kart kraft
F1 2013, 2019, 2020
BeamNG.drive
Dirt rallye 2.0
Dirt4
Grid2
Crew
iRacing
Nascar Heat 4
Wreckfest
Fórmula Truck 2013
FuridashiKedvenceket kiemeltem...
-
JulesTS
őstag
válasz 6absbulldog #44032 üzenetére
Nem próbáltam még VR-t, gépem se bírná, meg nem tudom, hogy mennyire tudnám a gombokat eltalálni VR-ben. Kormányom még menne valahogy, bár az F1 perecen jó sok van...
-
JulesTS
őstag
válasz blountex #44060 üzenetére
Melyik hármat nem ismerted?
FlatOut-ot nem próbáltam, TDU-val játszottam párszor (az inkább az öcsémnek tetszett).
Szinte az összes NFS-sel is játszottam többet-kevesebbet, de egyedül a Porsche Unleashed fogott meg.
A Forza Horizon 4-et most megvettem karácsonykor, de az irányítása miatt nekem kiábrándító... (Lehet hogy kontrollerrel jó lenne, de kormánnyal nem az)
Én a GTR3-at várom a Sector3-től... -
JulesTS
őstag
válasz atomanti19 #44097 üzenetére
Nekem CSL Elite + LC fék van aminek más a vezérlője mint a sima CSL ELite. A gáz és fék pedál az ilyen, de a kézifék más. Nekem is meg van már minden alkatrész a kínai kézifék, CSL Elite-re kötéshez, csak még nem raktam fel az állványra.
Kézifékhez itt vannak infók:
https://www.isrtv.com/forums/topic/27383-fanatec-csl-elite-lc-with-diy-handbrake/
Amivel most foglalkozok, az a gáz és kuplung pedál hall elemesre alakítása. Már csak a hallelem konzoljának nyomtatására várok.
Ami hall elemes kitek voltak, azok a sima CSL Elite-hez nem jók mert, csak a loadcelles féknél lehet a driverben állítani a min és max értéket. Sima Elite-hez erősítő is kell a hallelemhez, hogy a poti kimenő jelszintjét tudja. -
JulesTS
őstag
válasz blountex #44112 üzenetére
A Viper racing annak idején elég jó fizikával és törésmodellel, setupolható és festhető autóval, multi playerrel, élvezetes szimulátor volt. Csak kevés pálya és gyakorlatilag egy autó volt hozzá (single playerben volt mégh két autó meg egy repülő is ). Persze moddolva volt hozzá több pálya és autó is. [link]
Kar Kraft friss gokart szimulátor, talán most már nem korai hozzáférésű. Elég jó fizikával.
A Furidashi meg drift szimulátor. -
JulesTS
őstag
válasz Melorin #44114 üzenetére
Nekem kb így néz ki, ahonnan nézem. CSL DD-n egy telefontartó és arra van ráakasztva a BMW műszer, a monitor meg az asztal szélén, a CSL DD-től kb 10cm-re. Ha lehet, akkor motorháztető nézetben játszok. Így a műszerek, a motorháztető is nagyjából a helyén, a pályából is eleget látok és a FOV se vészesen rossz.
-
JulesTS
őstag
válasz JulesTS #44108 üzenetére
Kész van. Mondjuk nem volt sok munka, mert csak a hangszóró kábeleket kellett bekötni, meg a shakereket eldugni a fotel párnájába. Így hogy szivacsba van elrejtve nem hangosabb a rezgető motoroknál és jól megkülönböztethető az első és a hátsó is. Neten található leírások alapján csomó effektet beállítottam, majd idővel kiderül, hogy melyik kell és melyik felesleges.
-
JulesTS
őstag
CSL Elite-hez ugyanilyen van csak lyuk nélkül. LC fékem van így erre az elasztomerre fúrtam három lyukat és az ment a gázpedál alá. Így kaptam egy rövidebb, de kicsit progresszívebb gázpedált. Szerint ha kicsit jobban kikönnyíted akkor neked is puhább lesz. Persze ez visszafordíthatatlan változtatás...
-
JulesTS
őstag
válasz iceman007 #44168 üzenetére
Nem akarok okoskodni...
A CSL Elite loadcell-je 90kg-os (tehát 90kg a maximum ami lehet vele mérni). Az elasztomerek meg 5db-os 65, 85 és 95 Shore keménységűek. Az elasztomereknek nincs közük a fékerőhöz, csak a pedálérzetet adják. Tehát azt lehet velük beállítani, hogy folyamatosan növekvő erővel mennyire puha/kemény, és milyen nyomásnál kezd felkeményedni.
6db ilyen elasztomernek van hely a pedálban. Gyárból az 5db 65 Shore-os (legpuhább) elasztomerek, plusz egy puha szivacs gyűrű van a pedálban. Ezzel egy utcai autó szervós fékpedáljához hasonlóan nyúlós érzetet ad. Én a puha szivacsot nem használom (ezzel a kezdeti szinte ellenállás nélküli rész megszünt), és 4db 65, 2db 85 Shore-os elasztomert raktam be. Ezzel a pedálnyomás kezdetétől is van ellenállása, kb 2cm pedálút után keményedik fel. Az új CSL loadcelles pedál egyik hiányossága, hogy fix gyári készlet van, nem adnak hozzá más keménységűeket. Szóval ha tetszik az alap akkor jó, ha nem tetszik, akkor kereshetsz házi megoldást rá.
A másik dolog a loadcell beállítása a driverben. A minimum értéket lehet beállítani és a maximális kitérést, hogy hány százaléka legyen a 90kg-nak. Én a minimumot úgy állítottam, hogy ha a bal lábamat pihentetem a pedálon, akkor ne nyomjam még a féket (kb3..5%). A maximum meg 30..40%-on szokott lenni. Ami annyit jelent, hogy kb 4kg-tól 27..36kg-ig nyomom a pedált. Én ezzel a beállítással érzem odafigyelés nélkül is, hogy mikor mennyire nyomom a féket, és ezzel nem fárad a lábam, nem fájdul a derekam és nem tolom el a fotelt.
Ha 10%-ra leveszed a maximumot, és bent van a szivacs akkor a loadcelles pedál is tud puhább lenni, mint a sima poti+rugós. Azt, hogy egy Fanatec pedált miért kell moddolni, meg érthető. A sima hallelem+rugós pedálnál ugyanúgy nincs meg az az érzet (mint ahogy egy T2PA-nál sincs) amivel az "izommemóriát" lehet használni. Erre meg szükség megoldás a kúp alakú kemény szivacs/puha gumi/squash labda stb. -
JulesTS
őstag
válasz iceman007 #44174 üzenetére
Igazad van a 10%-nak nincs értelme (úgy használhatatlan), de szerintem a 100%-nak se sok.
Nem értettem félre, csak arra akartam célozni, hogy van értelme átalakítani a fékpedált. Ugye a CSL Elite LC-nél gyári lehetőséged van változtatni, CS-nél külön vehetsz hozzá gyári megoldásokat jópénzért (performance kit, damper kit), a T-LCM-hez is vannak különböző rugók, az új CSL LC-nél meg ha nem tetszik a gyári készlet akkor barkácsolhatsz, ugyanúgy mint a potis, vagy Hallelemes pedáloknál ha nem tetszik a gyári szivacs/gumi kúpos ütköző. Szerintem amint elkezdik többen is használni az új CSL LC-t, meg fognak jelenni a piacon a "tuning" elasztomer készletek (lehet, hogy a Fanatec is fog hozzá gyártani...). -
JulesTS
őstag
válasz JulesTS #44125 üzenetére
Csináltam leírást a bass shakerről:
https://4utem.blogspot.com/2022/01/bass-shaker-szimulatorhoz.html
Hogy milyen?
Jobb mint a rezgető motor, viszont jóval drágább is. Kb olyan mintha digitálist analóggal hasonlítanánk össze. Pl a motor rezgését csak a bass shakerrel lehet visszaadni. Viszont ez se mindenható, túl sok effektnél összemosódnak. Csak azokat érdemes rárakni ami tényleg fontos.
Mi a hátránya? Az ára. Egy 6 csatornás rezgető motoros rendszer tizenezer forintból kijön, ugyanez bass shakerrel 80...100eFt... -
JulesTS
őstag
válasz 6absbulldog #44195 üzenetére
Nekem is CSL Elite + LC van. A gáz nrekem se tetszett, a hosszú pedálút és a puhasága sem. Annyit csináltam, hogy a kétpedálos fékhez adott tömör elasztomert megfurkáltam (olyan mint ez: https://prohardver.hu/tema/a_nagy_kormanyos_topik/hsz_44159-44159.html csak három kisebb lyuk van rajta). Így kicsit keményebb lett és a pedálút kb 2/3-ánál jobban felkeményedik. Driverben ide állítottam a maximumot. Nekem így jó lett. Most poti hiba miatt két pedálosként használom, és a kuplung lett a gáz (elasztomer benne van).
-
JulesTS
őstag
válasz jozefgucci1 #44206 üzenetére
Nekem a CSL DD megérkezése előtt a CSW + CSL Elite pedállal gond volt az új driverrel. Akkor visszaraktam a 402-es drivert és jó lett a pedál. Most a CSL DD-vel már jól működik a friss driver is.
-
JulesTS
őstag
válasz adamssss #44220 üzenetére
Ha belefér a keretbe, akkor ezeket nézd meg:
https://fanatec.com/eu-en/gt-dd-pro/ -
JulesTS
őstag
válasz Danecay #44225 üzenetére
Két shaker van. Azt a fotel elejére és hátuljára raktam. Ez most kiegészíti a 6 csatornás rezgető motoros cuccot. Ha le akartam volna cserélni a rezgető motorokat, akkor lett volna 80..100eFt. Igazából azon gondolkodom, hogy a pedálokon marad a két rezgető motor, a fotel meg plusz két shakert és a 4 shaker megy a rezgető motorok helyére...
-
JulesTS
őstag
válasz adamssss #44223 üzenetére
Sajnos ez sem az "elég profi szint", de egy hobbistának már bőven elég.
A sima T300 és az RS GT között a 2 és a 3 pedál a különbség. A 3 pedálos kicsit jobb minőségű is, de ezek még inkább a gyerekjáték kategóriák. A T3PM, vagy inkább a T-LCM az amiről azt gondolom, hogy belépő szintű a szimulátorozás világába... -
JulesTS
őstag
válasz jozefgucci1 #44230 üzenetére
"Van" hozzá gyári loadcelles fékpedál, csak már nem kapható...
-
JulesTS
őstag
válasz adamssss #44240 üzenetére
A T300 tök jó kormány. Lehet vele gyorsan is menni, a szíjas hajtás már elég részletes és erős visszajelzést ad. Lehet vele élvezetesen szimulátorozni. És Géjzának igaza van, kell a loadcelles pedál. Anélkül nagyon távol van a valóságtól a fék...
Ha meg beszippant a szimulátorozás, akkor úgyis lépsz tovább minimum CSL DD-re... -
JulesTS
őstag
válasz Danecay #44225 üzenetére
Na jól elültetted a bogarat a fülembe (shakert meg a fotelembe), addig próbálgattam, hogy hol lenne jó helyük, amíg...
Ilyen "szimulátor" fotelem van: Poäng
Ha a fotel fa részére rakom a shakert, akkor irtózatosan erősen "szól", szinte rázza az egész szerkezetet. Eggyel próbáltam és attól függően, hogy milyen irányban állt, teljesen máshonnan lehet érezni a legerősebben, de ha kettő vagy netán négy szólna egyszerre, akkor igazi "hangzavar" lenne. Viszont a huzat alá a szivacsba helyezve tud olyan jelzést adni amit meg lehet érezni, hogy honnan jön. A meglévő két shaker mellé meg is rendeltem másik kettőt, meg hozzá az erősítőt és a tápot...
Szóval a fotelben lévő rezgető motorokat váltják a shakerek, de a pedálokon maradnak... -
JulesTS
őstag
válasz Djrudi81 #44274 üzenetére
Megvan még a T300 és a CSW is a CSL DD mellett. A T300-ról érezhető ugrás volt CSW-re (nem csak erőben). A CSL DD ehhez képést elsőre nem volt hiperűrugrás a CSW-hez képest. Valószínűleg meg is tartom a CSW-t. De miután használtam hosszabb ideje, már tudom, hogy jobb. Sokkal gyorsabban tudok reagálni az FFB visszajelzésére, azt vettem észre, hogy kevesebb megforgásom van és "konzisztesebb" köridőim. Ha rá tudsz szánni annyit akkor érdemes CSL DD-t venni.
-
JulesTS
őstag
Átalakítottam hall elemesre a CSL Elite gázpedálomat. Már csak a kuplung pedál van hátra (most azt használom gázpedálnak) és lehet újra használni mind a három pedált...
Csináltam róla kis leírást:
https://4utem.blogspot.com/2022/01/csl-elite-gazpedal-hall-szenzorosra.html -
JulesTS
őstag
válasz szacsee #44305 üzenetére
"Gondolom ketté választják a felhasználó bázist. CSL occó verzió műanyag QR.
Clubsport, Podium pedig megkapja alapból a QR2-t némi drágítás mellett."
Nem hiszem, hogy ez lenne a szétválasztás...
Elvileg a CSL DD-re is fog jönni a QR2, innen meg valószínű, hogy a CSL perecek is megkapják a QR2-t.
Viszont az F1 perecnél a V2.5 már úgy volt hirdetve, hogy ugyan a régi fém QR van hozzá alapból, de az elektronikája már fel van készítve a QR2-re (a V2-es nincs). Ebből én azt gondolnám, hogy a régi perecek még ha mechanikusan lehetne rájuk rakni QR2-t, még akkor sem lesznek vele kompatibilisek... -
JulesTS
őstag
Fanatec akciózza a gyors szállítást...
https://www.gtplanet.net/fanatec-discount-gt-dd-pro-express-20220120/ -
JulesTS
őstag
Ideiglenesen szelel a szimulátorom:
https://youtu.be/bUe0NLvjd5g -
JulesTS
őstag
-
JulesTS
őstag
válasz GalaHU #44328 üzenetére
A kilóméter óra valós adatot mutat, az 330-nál akad ki, persze csak 240-ig van szám...
A fordulatszámnál lehetne úgy is ahogy írtad, de akkor végig ott lenne. Relatívra van állítva, ami annyit tesz, hogy az adott autó maximális fordulatszáma lesz a műszeren 7000-nél és onnan arányosan van visszaosztva a fordulatszám tartomány. Tudom, hogy nem valós értéket mutat, de verseny közben úgyis csak a mutatót meg maximum a piros sávot nézem...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen