-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JulesTS
őstag
Sziasztok, új vagyok itt, rövid bemutatkozás:
Sok év kihagyás után idén újra szimulátorozni kezdtem és lecseréltem az FFB nélküli kormányomat (ezt még vagy 8 éve vettem hirtelen felindulásból, amikor az RGT Force Feedback Pro-m tönkrement, kár volt mert FFB nélküli kormányt nem sokat használtam...) egy újracsomagolt, de nagyon jutányos árú T300RS GT-re (T3PA pedállal).
Ha már van egy jó kormányom, kiegészítettem egy műszerfallal, csináltam hozzá loadcell-es fékpedált és kapott egy olcsó, de elfogadható H váltót is (Logitech H shifter + USB adapter).
Videó a műszerfalról:
[link]
Leírások az átalakításokról:
[link]
Az ülésre fogok még rezgő motorokat szerelni, csak az alkatrészekre várok...[ Szerkesztve ]
-
JulesTS
őstag
válasz GalaHU #38050 üzenetére
Nekem pár héten belül készülni kezd a rezgetős székem, de nem kicker/shakert fogok használni, hanem rezgető motorokat (jóval olcsóbb lesz). POÄNG fotelt használok "kagyló ülésnek" és azt néztem, hogy a 4 külön rezgető iránya érezhető lesz (próbára a karórámat raktam a fotel sarkára és azt rezegtettem meg, az is érezhető volt pedig abban sokkal kisebb rezegtető motor van). Reményeim szerint így minden kerék külön érezhető lesz, ahogy gyorsításkor/fékezéskor megcsúszik...
-
JulesTS
őstag
válasz ricshard444 #38167 üzenetére
Ha PC-hez kellene, akkor T300RS GT, Logitech H shiter USB adapterrel jó lenne neked is. De az arduino-s USB adapterrel szerintem nem fog működni a PS5...
-
JulesTS
őstag
válasz maxymillion #38181 üzenetére
2..3 órát simán el vagyok benne, több időm meg nincs játékra...
Home officera meg gurulós irodai szék van, de azon se jó egész nap üldögélni... -
JulesTS
őstag
válasz ricshard444 #38184 üzenetére
Alapból csak logitech kormányhoz lehet csatlakoztatni. Egy DB9-es csatija van amire a kar két irányának a potija és a rükverz kapcsoló van kivezetve. Ehhez lehet kapni az ebay-en is usb adaptert, de egy arduino leonardo-val és egy szétvágott DB9-es csatlakozós soros kábellel otthon is meg lehet barkácsolni...
-
JulesTS
őstag
válasz szasanyi #38213 üzenetére
Érdemes figyelni az alzát, rendszeresen szokott lenni felbontott csomagolású, meg keveset használt újszerű garanciális kormány. Tavasszal így vettem 87eFt-ért T300RS GT-t, ami nagyon jó ár volt érte... Most valószínűleg nem kapsz ennyiért, de van rá esély, hogy 100 alatt lesz T300RS...
-
JulesTS
őstag
válasz sutatokisr #38283 üzenetére
Ez hasznos volt! Lehet, hogy már olvastam, de most végre megvilágosodtam, hogy miért érzem, hogy elmegy az ereje egy hosszabb erősebbre állított FFB-s menet közben. Gyorsan át is állítottam "Forced" módba a hűtést. Ha nem segít, akkor azt hiszem kénytelen leszek szétszedni és plusz ventillátort belerakni...
-
JulesTS
őstag
válasz JulesTS #38284 üzenetére
Nem segített... Kerestem is a neten T300 szellőztetés modokról leírást. Végül 2db 40mm-es ventillátor beépítése mellett döntöttem. Az egyik már meg van, a base tetejére el is készültek a lyukak, de a másik ventillátor, a táp és a csatlakozó aljzat még úton van. Addig is a lyukak már annyit segítettek a hűtésen, hogy az ffb fading már megszűnt... Jövő héten remélem megjön a többi alkatrész...
-
JulesTS
őstag
Elkészült a T300 base hűtése:
[link]
Nem lett halkabb...
Viszont engem nem zavar, mert a turbó nyomás mérő léptető motorja folyamatosan kertyeg, a pc hűtése is ha beindul, az se halk, amúgy meg a hangszórók hangosabbak...
Egy kérdés:
Tudjátok, hogy a második képen látható két csati micsoda? -
JulesTS
őstag
A belső venti cseréje szerintem nem hoz annyi plusz hűtést, mint amit a ház szellőztetése. Az hogy jobban keringeti belül a meleg levegőt, még kevés, kellenek szellőző lyukak is, akkor meg már rakok bele ventit is...
Igen néztem a tied is, de a tápot nem akartam külsőre cserélni, anélkül meg kevésnek gondoltam a gyári venti cseréjét. A porosodás meg nem gond, mert összehajtott wheelstand-en pont lappal függőleges helyzetben vannak a lyukak.
Ja egyébként tényleg örülés van. -
JulesTS
őstag
válasz Melorin #38507 üzenetére
"Heel and toe"-nak hívják amit csinál. A motor és a sebességváltó fidulatszámát hozza közel azonos értére, hogy amikor a kuplungról leugrik, ne fogja vissza a motor a hajtásláncot. Gázfröccsel gyorsabban lehet visszaváltani, kíméli a hajtásláncot és a legfontosabb nem veszt tapadást a hajtott kerék, mert nincs hirtelen megtorpanás.
A sikánnál nem csináltam ezt meg is úszott a hátulja:
[link]
Amikor fékezés közben váltasz vissza, akkor a három pedált egyszerre kellene nyomnod két lábbal, erre van ez a technika.
Persze ez csak akkor érdekes, ha nem automataváltóval mész...
Ha érdekel, akkor érdemes a "heel and toe", "rev marching" és a "throttle blipping"-re rákeresni.
Pár magyarázós videó:
[link]
[link]
Ami idiótán néz ki, az Sennának a cipője:
[link]
Azoknak a pedáloknak meg bírniuk kell ezt is. Műanyag pedál lehet, hogy az oldalirányú terhelést nem viseli olyan jól...
(Egyébként utcán vezetés közben előfordul, hogy visszaváltáskor gázfröccsöt adok, persze nem fékezés közben... Motorkerékpárnál viszont szinte kötelező a gázfröccs a visszaváltásnál, hogy a váltó kapcsoló körmeit kíméljük). -
JulesTS
őstag
válasz RubbishBin #38583 üzenetére
Érdemes a hűtését megtuningolni. Csak egy új kormány házát nem szivesen faragja szét az ember...
-
-
JulesTS
őstag
válasz RubbishBin #38587 üzenetére
Érthető, hogy gari ideje alatt nem változtatsz rajta. Érzékeli hogy melege van és automatikusan visszaveszi az FFB erőt érzésre kb a negyedére. Szóval észre lehet venni ha túlmelegedett...
Érdemes a ventillátorát "always on"-ra állítani. -
JulesTS
őstag
válasz Danecay #38588 üzenetére
Ezt a leírást én is néztem. Nagyon hasonlót csináltam. Ami különbség, hogy kb. ötöd áron építettem magamnak az erősítőt amin a nullpontot és az erősítést is tudom potival állítani. Meg 20 helyett 10kg-os loadcellt építettem be (meg van a 20kg-os is, de szerintem elég a 10-es).
-
JulesTS
őstag
válasz Danecay #38601 üzenetére
Enyém is hasonló erősítős mint a Leo Bodnar féle, csak én tudom állítani a nullpontot és az erősítést. Maga az erősítő nem egy bonyolult szerkezet: egy INA122 műveleti erősítő (ez a legdrágább alkatrész, kb 600Ft), egy 100nF-os kondi, meg két poti kell hozzá (egy 1kOhm-os, meg egy 2kOhm-os helipot). Annyi csak a baj vele, hogy a neten nem találsz jó kapcsolási rajzot, a referencia pont beállítása nincs fent sehol rendesen. Ugyan én is megcsináltam és "elfogult" vagyok te tényleg jobban érzni a fékerőt, jobban lehet adagolni. Sima potis fék nem kellene már nekem. Ha az erősítőre gondolsz alaplap alatt, akkor az kell hozzá mert a hídba kapcsolt nyúlásmérő bélyeg igen pici jelet ad, amit fel kell erősíteni 0-tól (ha jól emlékszem) 3.3V-ig, hogy a kormány érzékelője úgy érezze mintha a gyári potiról jönne a jel. Kis (vagy a kisnél egy kicsit több) forrasztás az kell hozzá, meg nem árt egy multiméter sem az első beállításhoz...
-
JulesTS
őstag
válasz pointer4 #38603 üzenetére
Beraktam a 20kg-os loadcell-t, az erősítőn is állítottam. Eredmény: olyan érzéketlen lett a fék, hogy a lenyomott fék végálláshoz annyira kellett nyomni, hogy a fotelt többször is eltoltam. 30 évvel ezelőtt a szervó nélküli ezerkecse fékét nem kellet ennyire nyomni. Mentem pár kört, de szinte az összes féktávról lecsúsztam. Szerencsére előrelátó voltam és a pedál alsó fedelén fúrtam két lyukat az erősítőnél, hogy a potikon lehessen állítani. Az erősítést feljebb vettem, kipróbáltam, feljebb vettem, kipróbáltam, feljebb vettem és jó lett. Újra kell tanulnom vezetni...
-
JulesTS
őstag
Mértem kikapcsolt ventillátorokkal.raceroomban mentem 2x3 kört, az autó beállításnál 2.5-ről 10-szeresre vettem az FFB-t. Néhol alig sikerült megtartani a kormány olyan erősen rángatott. Infra hőmérővel az első menet után 32 fokot, a második menet után 34 fokot mértem. Aztán bekapcsoltam a ventilátorokat és úgy mentem 3 kört, utána 29 fok jött a kormányból.
-
-
JulesTS
őstag
válasz Melorin #38721 üzenetére
Az első autómban is meg volt döntve a pedál, csak a sofőr felé:
[link]
Na ennél még a függőleges pedál is jobb.
Egyébként a forma autókban ilyen függőleges közeli pedálok vannak.
Ja és a képeken látszik, hogy a konzolján lehet még dönteni.
Mondjuk ETS-hez nem ilyen pedált használnék... -
JulesTS
őstag
Nekem ilyen állványom van T300RS GT-vel és Logitech DF shifterrel:
https://4utem.blogspot.com/2020/09/logitech-h-valtokar-thrusrmaster.html
A Logitech shiftert simán fel lehetett csavarozni. Ha jól emlékszem akkor a használati utasításában a Logitech kormányok is szerepeltek.
Nekem csak a T3PA pedálok felrakásához kellett egy plusz lyukat fúrnom a hozzá adott laposvasra (a T300RS-hez való). -
JulesTS
őstag
válasz Tombolo #38888 üzenetére
80 ezer forintos ársávban csak potméteres fékpedállal szerelt kormányt fogsz találni. Szóval ha komolyan gondolod, akkor loadcell mod, vagy pedál csere. Egy akciós TM150PRO a legjobb ami belefér a keretbe. T3PA pedálokkal adják amihez 20..30eFt-ért van hozzá átalakító készlet, ha a hozzávalókat te barkácsolod össze (Leo Bodnar erősítővel), akkor 8..10eFt-ból kijön, de ha elekronikához konyítasz kicsit, akkor 3eFt alatt meg van az átalakítás:
[link] -
JulesTS
őstag
A T300RS GT műanyag kormánya már zavart egy ideje. A Ferrari Alcantara/Leather Edition/Sparco velúr trió drága, bőröztetni szintén nem olcsó, az adapter + sportkormány nem tetszik.
Fogtam és megcsináltam magamnak a "bőrözést":
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN