Új hozzászólás Aktív témák

  • Akkor idéznék magamtól:

    Stúdió monitor vétel előtt

    Bizonyos ár felett szinte csak ilyet ajánlunk, azonban megvételük előtt érdemes odafigyelni az alábbiakra:

    1. Nincs rajtuk hagyományos értelemben vett hangerőszabályzó. Ezért ajánlott hozzájuk olyan külső DAC (hangkártya), melyen fizikai hangerőszabályzó van. Ha utóbbi nincs, az se gond, de ez esetben a windows (vagy egyéb operációs rendszer) virtuális hangerőszabályzóját kell használni, ami kényelmetlen lehet.

    2. Nem jár hozzájuk kábel, ezért magunknak kell vennünk hozzájuk külön. TRS vagy XLR csatlakozó mindig szokott lenni rajtuk, de az otthoni környezetben népszerű RCA-t már nem mindegyikre teszik rá.

    Stúdió monitor kábelek

    Mindenek előtt az ún. balanced és unbalanced kérdését érdemes tisztába tenni. A legtöbb kábel unbalanced, azaz két vezeték van: jel és föld, ilyen például az RCA. A stúdió monitoroknál viszont szinte mindig balanced (vagy magyarul szimmetrikus) a csatlakozás, ami már három vezetéket használ: "meleg" jel (= jel), "hideg" jel (= "meleg" jel fordított polaritással) és föld. E kialakítás célja a hatékony zajszűrés hosszabb kábelek esetén, ugyanis a hangfalon a két jel különbsége fog megszólalni, így a két jelvezeték által összeszedett zaj az ún. fáziskioltás áldozatául esik, nem lesz hallható.

    A balanced csatlakozó nem követeli meg a balanced kábelt, tehát kompatibilis az unbalanced kábelekkel is, tehát balanced TRS aljzatba unbalanced TS csatlakozó is dugható. Természetesen ha balanced jelátvitelt szeretnénk, akkor forrás - kábel - hangfal lánc minden elemének balancednek kell lennie, egyéb esetben unbalanced lesz a jelátvitel. Tehát nem elég venni egy balanced kábelt, aztán jónapot, balanced forrásra és hangfalakra is szükség van.

    Balanced Vs Unbalanced Cables For Studio Monitors – Learnmusicproduction.in

    [ Szerkesztve ]

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

Új hozzászólás Aktív témák