Hazai VR szabadulószoba körkép: Démonblokk VR

Két évvel a megnyitása után ismét ellátogattunk a céghez, akik már új helyszínen kínálnak nekünk egyéni és társas élményeket.

A szabadulószobákat az elmúlt években egyre többen megszerették idehaza is, így kifejezetten kíváncsiak voltunk a Démonblokk csapatára, akik 2019 végén megnyitották az első VR szabadulószobájukat. Ezek annyiban különböznek a megszokott szobáktól, hogy egy programot használnak, amelyek külön virtuális valóság eszközökkel teljesíthetőek egyedül, vagy akár társainkkal együtt. Anno a megnyitó alkalmából ellátogattunk hozzájuk és sikeresen végigjátszottuk az Ubisoft két, Közép-Európában csak nálunk elérhető játékát (Escape The Lost Pyramid, Beyond Medusas Gate), amely kifejezetten nagy élmény volt számunkra, főleg azért, mert ezek voltak az első komolyabb programok, amiket élőben megtapasztalhattunk.

Később természetesen a tavaly megjelent Prince of Persia: The Dagger of Time-ot sem hagyhattuk ki, amely szintén remek alkotás lett, sikerült remek időt futnunk azzal is. (Egy teljes végigjátszás ideje attól is függ, hogy hányan esünk neki az adott programnak.) Szinte napra pontosan két évvel az indulás után ismét ellátogattunk a céghez, akik ezúttal újabb kalandokkal vártak minket. Az elmúlt időszakban alaposan kibővült a kipróbálható játékok száma (Még Half-Life: Alyx is játszható náluk), ezúttal a szűkös időnk miatt egy horror alkotást és egy multiplayer, vagyis többszereplős akciójátékot teszteltünk.

Az első címünk a House of Fear volt, amely már a nevéből is sejthetően egy horror alkotás, amelyet maximum hárman játszhatunk, de a visszajelzések alapján a legjobb élményt akkor kapjuk, ha ketten vágunk neki a történetnek. A sztori szerint egy elhagyott kis falusi faházban találjuk magunkat, azonban valami nem engedi, hogy csak úgy egyszerűen elhagyjuk a helyszínt, így nekünk kell kideríteni, hogy pontosan mi folyik a falak között, és ki kell találnunk, hogy fejtsük meg az elénk táruló rejtvényeket. Aki szereti a rémisztgetős programokat, azoknak kifejezetten nagy élmény lesz a végigjátszás, bár az a néhány jumpscare jelenet (ezek azok, amikor hirtelen az arcunkba üvölt például egy ellenfél) azért zavarhat egyeseket, akik nincsenek hozzászokva az ilyenekhez.

A páros kalandozásnak sok előnye lesz, hiszen például amíg egyikünk tartja az olajlámpát, addig a másik tud foglalkozni az életünkre törő ellenséggel, vagy tud kutatni a továbbjutáshoz szükséges puzzle elemekkel. Szerencsére nehéz feladatunk nincs, ha kicsit odafigyelünk a részletekre (és nem bonyolítjuk túl a puzzle-ök lehetséges megoldásait, ahogy én tettem például) akkor viszonylag gyorsan kijuthatunk a szabadba és elhagyhagyhatjuk a "Félelem Házát" egy olyan élménnyel, amelyet biztosan nem fogunk elfelejteni. Ehhez sokat hozzátesz, hogy a hangok és zörejek roppantmód feldobják a hangulatot, és szerencsére grafikailag sincs okunk panaszra.

[+]

A másik alkotás kicsit kilóg az eddig tesztelt játékok közül, ugyanis ezúttal egy multiplayer VR élményt kaptunk az Arena-t kipróbálva. Rengetegen szeretik a PVP (vagyis játékos játékos elleni) harcokat a sima videojátékok világában, így kíváncsian vártuk, hogy mire számíthatunk ettől a programtól. Az ARVI: Arena egy dinamikus, sci-fi elemekkel tarkított, több játékos által játszható lövöldözős akció-játék, amelybe könnyű belemerülni. A pályák és más alkotásokból  megismert fegyverek gazdag választéka maradandó élményt tud okozni, de természetesen sok minden függ attól, hogy hányan vágunk neki a harcoknak.

Maximum 6 fő csatázhat a különböző helyszíneken, azonban ha kevesen vagyunk, lehetőségünk van arra is, hogy BOT-okkal, azaz gépi ellenfelekkel töltsük fel a meccset, ráadásul a játékosok lehetnek egymással is, nem csak egymás ellen. Helyszínekből rengeteget kapunk, külön beállítást találunk arra, hogy mennyire vagyunk ügyesek, így kezdetben gyakorlásként egy egyszerű kis szobát is választhatunk, ha pedig már úgy érezzük, hogy profin tudunk lövöldözni, akkor magasabb szintre is léphetünk, és akár olyan térképekre is rábökhetünk, ahol akár több emeleten is csatázhatunk.

Mondjuk az AI nincs mindig a helyzet magaslatán, időnként nem találnak el senkit, máskor pedig mesterlövészként viselkednek, sokszor vicces helyzeteket teremtve ezzel. A VR kontrollert használva egy idő után már akár mesteri szintre is léphetünk, de ehhez természetesen rengeteg gyakorlás szükséges, valamint ismernünk kell az adott pályát és fegyverek elhelyezkedését, amiket külön minden körben felvehetünk adott pontokon. Hosszabb távon a folyamatos, pörgős akció miatt fárasztó lehet egy idő után, de mégis hatalmas élménnyel lehetünk gazdagabbak, a stílust kedveljük. Kis extraként kapunk egy pajzsot is, amelyet a bal kezünkön láthatunk, ezekkel egy ideig kivédhetjük az ellenfelek támadását, de csak adott energiaszinttel rendelkezik, így mértékkel kell használni (egyes pályák adott pontjain lehetőségünk van újratölteni).

[+]

Hamar elrepült az az időszak, amit legutóbb töltöttünk a Démonblokk csapatánál, de ezúttal is egy olyan élménnyel gazdagodtunk, amelyre sokáig emlékezni fogunk. Akik esetleg úgy döntenek, hogy szívesen benne lennének egy-egy hasonló kalandban, azoknak érdemes lehet elgondozni azon, hogy kipróbálnak egy ilyen VR szabadulószoba élményt, biztosak vagyunk benne, hogy nem fogják megbánni. A csapat a tavalyi évben új helyre költözött, Budapesten a VIII. kerületben, az Üllői út 6. szám alatt találjuk meg őket, játszani pedig előzetes bejelentkezés után lehet.