GRID Autosport teszt (Android)

Autószimulátor mobilon? Eddig kevés próbálkozás jött be, a GRID viszont magasra teszi a mércét. Nem árt ugyanakkor a kontroller.

A Real Racing 3 a mai napig az egyik legkedveltebb mobilos szimulátor, aláhúzva, hogy létezik komoly autós cím zsebkészülékre. Ám a mobilméretnek egyben meg is vannak a korlátai, így a jól sikerült szimulátor rajta ritka, mint a fehér holló. Ezek sorát bővíti a végre Androidra is telepíthető GRID Autosport, 3600 forintért és közel 5 GB tárhelyért cserébe pedig egy komplett, konzolszintű versenyjáték települ, száz járművel és 28 helyszín számos pályaszakaszával, fejlett grafikával és tuti hangeffektekkel, hetekre, hónapokra kitartó aszfaltszaggatással.

Mielőtt a fenti összegen bárki megbotránkozna: szerintem legyen egy jó játék inkább fizetős, mint reklámokkal teli, leküzdhetetlen akadályokkal alkalmazáson belüli vásárlások nélkül. Azt is érdemes ugyanakkor figyelembe venni, hogy legalább középkategóriás androidos hardveren fut el a készülék jól, és a hivatalosan támogatott mobilok listája egyelőre alacsony. A Huawei P30 Pro nincs közöttük, a GRID mégis rendben (bár lassan) települt rá, alkalmazásleállással nem találkoztam és a képkockasebesség végig megfelelő maradt. A Redmi Note 8T-n már határeset volt a képfrissítés, de még mindig élvezetes volt a játék, míg a Mi Note 10-re nem volt fellelhető az game a Play Áruházban, pedig biztos vagyok benne, hogy rendben elfutott volna rajta.


[+]

A szimulátor szó egyébként olyannyira komolyan értendő, hogy nekem nagyjából fél óra volt, mire felhőtlen körözgetésbe foghattam, ugyanis az irányítást, a rásegítést és a nehézséget nemcsak végletekig paraméterezni lehet, hanem kell is. Én a döntéses kormányzást és az érintéses gázadás/fékezés kombinációt preferálom, és bizony játszani kellett a kormánybeállításokkal, de még utána, kipörgésgátlóval együtt is hamar a kavicságyban találtam magam. Aztán belejöttem, és máris róttam a közepesebbnél közepesebb köröket – biztos vagyok benne, hogy szintet kontroller használatával lehet lépni. Egyébként az érintéses kormányzás is adott, de annak nem annyira pontos a visszajelzése, mint mondjuk egy Xbox One kelléknek.


[+]

Amúgy nincs bevezető vagy tutorial: elindul a játék és máris elérhető a karriermód, a time trial, a drift és az egyéni kupa, a tucatnyi pálya minden egyes szakasza, valamint a touring, a tuning, az open wheel, az endurance és utcai járműkategóriák mindegyike, rengeteg menő járgánnyal. Nemcsak a pályákat és kanyarokat kell kiismerni, hanem a verdákat is, és értékes másodpercek javíthatók a megfelelő tuninggal. Ebből is látszik, hogy a GRID Autosportot nem az ötperces kávészünet játéka: órákra el lehet veszni olyan versenypályáin, mint mondjuk Spa-Francorchamps, a helyszínlista ide kattintva tekinthető meg.


[+]

A GRID a kihívást jelentő irányítás és a komoly, bár néha elég agresszív ellenfelek mellett baromi jól is néz ki, nem csak a helyszínek és a verdák kidolgozásának színvonala, hanem a valósághű időjárás és sérülésmodellek miatt is. Legyen zárt pálya vagy egy tengerparti futam szakadékokkal, külső nézet vagy kormány mögötti sisakkamera, kevés ilyen remekül kinéző játék van ma mobilra, a fülhallgató felvétele pedig szerintem kötelező, mert a motorok felbőgése, a fékcsikorgások éles hangja és a gumifalba csattanások robaja tovább szélesítik a mosolyt az amúgy is elégedett arcon.


[+]

Az biztos, hogy a szimulátor jellegbe és az aprólékos beállításokba bele kell szokni, ha valaki az Asphalt 9-cel játszott a telefonján eddig, és jól jön a kontroller mellett egy erős hardverű telefon, lehetőleg nagy képernyővel. Aki persze realisztikus versenyzésre vágyik zsebkészüléken, nagyjából itt kezd egy mobiljátékkal szóba állni, a GRID Autosport személyében pedig remek beszélgetőpartnerre lelhet.

A GRID Autosport itt tölthető le Androidra, illetve ide kattintva iOS-re.

Előzmények