The Settlers: New Allies teszt

A széria a 30. születésnapját ünnepli ezzel a kiadással, mi pedig a régi Settlers legfontosabb ismertetőjegyeit siratjuk.

Ami nem változott

Elolvastam egy csomó tesztet erről a játékról, mielőtt nekiültem volna magam is. Elég lehangoló volt az általános verdikt, szóval nem számítottam sok jóra. Ugyanakkor viszont a tesztelői kör a jelek szerint jóval fiatalabb, mint én, mert a legtöbb helyen a Settlers III-hoz próbálták mérni az új kiadást olykor elismerve, hogy az első és a második verzióval nem is találkoztak — nos, én viszont igen. Konkrétan COM2-n konfigurált joystickkal játszottuk úgy a húgommal az első Settlers kiadást (németül, Die Siedler néven), hogy osztott képernyőn mentünk egymás ellen ő egérrel, én meg ugye a nagy nehezen beállított joystickkal. Aztán a Settlers II volt nálam a csúcs, már csak azért is, mert ennek kijött egy jubileumi, újragondolt változata 10 évvel később, amivel mi bizony a Mobilarena hőskorában többórás meccseket toltunk le.

Ez itten a főmenü
Ez itten a főmenü [+]

Erre az élményre vágytam az elvileg teljesen újragondolt The Settlers: New Allies kapcsán, mert ennek a projektnek a saját sírját egyre mélyebben megásó szériánál az volt a célja, hogy visszatérjenek az alapokhoz és újra egy olyan játékot tegyenek le az asztalra, amely méltó az alapkoncepcióhoz. És bizonyos dolgok valóban változatlanok: most is mindenféle szigeteken próbálunk kiépíteni egy középkori tematikájú közösséget irtó cuki grafikával, az összes alattvalónkat követhetjük a munkája közben, most is egymásra épülnek a különböző termelési folyamatok és megint építhetünk utakat, azokat nem a jóskák tapossák ki a fűben.

Szépek a képek a loading képernyőkön, más kérdés, hogy ezt nézhettem volna örökké, mert sosem töltődött be a mentésem
Szépek a képek a loading képernyőkön, más kérdés, hogy ezt nézhettem volna örökké, mert sosem töltődött be a mentésem [+]

Van most is egy sztori népünk hányattatott sorsáról, ami egymásra fűzött, elvileg egyre komplexebb missziókat alkot, ez engem annyira érdekelt, mint egy tetszőleges YouTube-celeb élete (semennyire), arra viszont bőven jó, hogy kiismerhessük, hogy ebben a verzióban most éppen milyen épületek mire szolgálnak, hogyan működik a hadsereg és mire kell figyelni annak érdekében, hogy olajozottan menjenek a dolgok a gazdaságban. Az alapkoncepció továbbra is az, hogy ha a háttérben minden kafa, akkor tudunk terjeszkedni, háborúzni, más népeket leigázni, kereskedni, de amit leginkább tudunk (kábé az első Settlers óta), hogy csak nézelődünk a tájon, bele-belenagyítva egyes épületek köré és figyeljük, hogy a sok jóképességű pont azt csinálja, mint amit kitaláltunk. Cuki hangokkal, csingilingi zenével az egész olyan, mint egy mozgásban levő babaház.

Évtizedek óta itt áll ez a könnyűszerkezetes pékség
Évtizedek óta itt áll ez a könnyűszerkezetes pékség [+]

A Settlers-szűzek kedvéért azért dióhéjban foglaljuk össze a lényeget: adott egy bázis egy terület közepén, amiben lakik valahány jóska (és most már nők is vannak a telepesek között, nem mindenki egy 30-as fickó), illetve adott némi nyersanyag, leginkább kő és fa. És onnantól mi jövünk, előbb érdemes megteremteni az építkezéshez szükséges feltételeket favágóval, fűrészmalommal, erdésszel és kőfejtővel, aztán lehet a dolgot bonyolítani bányászattal és fémfeldolgozással főleg fegyverkezési célból, valamint élelmezéssel (farmok, halászkunyhók, vadászok, pékek, malmok), hogy jobban menjen a termelés. A népnek kell lakóhely (és állati cuki, hogy az egymás melletti házak összeépülnek), illetve van egy speciális kaszt, a mérnököké, akik konkrétan építenek, területet bővítenek és nyersanyagot keresgélnek a földben. Ez a területbővítés amúgy vicces, mert kimegy a figura a határkőhöz és arrébb rámolja, már ha tudja.

Aki ismeretlen okból zászlót visz, az a mérnök
Aki ismeretlen okból zászlót visz, az a mérnök [+]

A cél általában, hogy mienk legyen a teljes terület, de ehhez elég az ellenfél főbázisát ledózerelni. Ehhez kelleni fog egy hadsereg, a hadseregnek kell fegyver, a jobb hadseregnek arany, a spéci arcoknak pedig gyémánt. A katonákat csoportokba rendezhetjük és mozgathatjuk őket külön, de a csatáknál alapvetően a számbeli főlény dönt, a közelharcot pedig a távolból íjászok segítik, illetve olyan egységek, amelyeknek van gyógyító képességük. Kissé nehezíti a dolgot, ha a területen pont van egy torony, ami védelmi funkciókat lát el és ezért lövöldöz ránk, de a nap végén az nyer, akinek több a katonája.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Curse of the Sea Rats teszt

    Amikor először belecsöppentem az emberekből frissen paktányokká varázsolt tengeri csibészek kalandjába, akkor még fogalmam sem volt arról, hogy nem csak a játék szereplői lesznek elátkozva…

  • Anno 1800 Console Edition teszt

    Újkori városépítés és mély gazdaságmenedzselés, egyszerre az Óvilágban és az Újvilágban – az Anno-sorozat végre konzolon is megmutatja, hogy mit tud.

Előzmények