Table Top Racing World Tour teszt (PC, PS4)

Rakétákat eregető kisautók

Az apró autókkal való száguldozás könnyen képes néhány órára kikapcsolni az embert vagy véres multiplayer küzdelmek helyszínévé varázsolni a máskor csöndes, sötét és kirívó esetekben kellemetlen szagú kockák szobáját. Így történt ez a 2000-es éveket megelőző gyönyörűséges években, mikor még a 486-os PC-k duruzsoltak minden moddingot nélkülöző, szürke porfogó dobozukban. Kishazánkban a CD-ROM-ok még csak kezdtek beszivárogni a konfigurációk összeállításaiba, kiszorítva az 1,44 MB tárhellyel rendelkező kis floppy meghajtókat 700 MB adatmennyiséget magukban foglaló lézer korongjaikkal, mikor a Codemasters Micro Machines alkotása megőrjítette az akkor még meg nem értett videojáték rajongókat.

Az alkotó Playrise Digital szakemberei korábban nem kisebb címeken dolgoztak, mint a Destruction Derby Arenas, a Wipeout, a Project Gotham Racing vagy a Blur. Őszintén szólva, ezeket a címeket látva kicsit többet várna az ember egy egyszerű mini autós bohóckodásnál, de lehet, valami könnyedebbet szerettek volna létrehozni, a szórakozást részesítették előnyben, mikor 2013 év elején piacra dobták a Table Top Racinget. Azóta már tovább fejlesztették az alapjátékot, így idén a rajongók már készhez kaphatták jelen tesztünk alanyát a Table Top Racing World Tourt.


[+]

A koncepció megmaradt, az egyszer biztos, lévén még mindig apró vasakkal csörtetünk hétköznapi helyszíneken kialakított pályákon. Az első versenyek alkalmával rögtön a legnagyobb figyelmet a pályák kivitelezésének és a környezetnek fogjuk szentelni, melyek valahogy fantáziátlanságot árasztanak magukból. Ráadásul a roncstelep és az autósműhely, valamint a Yacht svédasztala és a kínai étterem párosok között sincs különösebb eltérés a témát illetően, mindössze a ’80-as évek nosztalgikus tárgyai között való száguldozás lóg ki valamennyire a sorból.


[+]

Szóval a versenyek helyszínei kifejezetten soványra sikerültek, amin bizony nem javít a pályák további négy alternatív útvonalas kialakítása sem. Kisebb interakciókra bukkanhatunk mindenhol, a kínai étteremben a futószalagon vonuló tányérok között repeszthetünk, a műhelyben olajos flakonok, gyújtógyertyák szegélyezik utunkat, de ezek nem szólnak bele komolyabb mértékben a versenyekbe. Érdekesség, hogy már az első futamok során elérhetetlennek tűnő helyeken különböző csillogó érmék tűnnek fel, amik felkeltik az érdeklődést. A játékban XP és pénzjutalmakkal honorálják az eredményeinket, melyekből új és erősebb osztályú verdákat szerezhetünk, melyekkel már lehetőség lesz a korábban abszurdnak hitt rejtett útvonalak felfedezése is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Forza Motorsport 6 NASCAR kiegészítő teszt

    Észak-Amerika legnépszerűbb autóverseny-sorozata teljes körű kiegészítőt kapott a Forza Motorsport 6-ban, az európai szemmel unalmasnak tűnő sportág brillírozik.

  • Rock 'N Racing teszt (Xbox One)

    Wii U után Xbox One-on is egy régi klasszikus versenyjáték hangulatát igyekszik felidézni ez az indie fejlesztés, de a végeredmény sajnos finoman szólva is tragikus lett.

  • Mini Motor Racing WRT bemutató (iOS, Android)

    A Binary Mill fejlesztésének második része is jól sikerült, még több pálya, licencelt autók, izgalmas offline és online küzdelmek jellemzik, ráadásul ingyen tölthető le.

  • Beach Buggy Racing teszt

    Manapság egyre divatosabb, hogy a nagy sikerű mobiltelefonos játékok átköltöznek konzolokra. A Vector Unit már a második ilyen projektjét jelentette meg, kipróbáltuk, hogy asztali platformon mit tud a Beach Buggy Racing.