Legendás előd nyomdokain
Ahhoz, hogy megértsük a Rock ’N Racing Off-Road DX létezésének okát, egészen 1993-ig kell visszamennünk a videojátékos időszámításban. Ebben az évben jelent meg SNES platformra a Rock ’n Roll Racing című versenyjáték, ami szinte azonnal klasszikussá vált. Zenéjét, grafikáját és szórakoztató játékmenetét mindenki nagyon szerette, ami nem is csoda, hiszen a Blizzard (akkori nevén Silicon & Synapse) fejlesztése volt.
Sajnos a Rock ’n Roll Racing örökségét nem sikerült tovább vinni – hiába jelent meg egy afféle második rész PlayStation konzolra, ez nem véletlenül merült feledésbe… Végül mostanáig kellett várni, hogy ha nem is hivatalos, de spirituális utóddal próbálkozzon a független EnjoyUp Games csapata. A Rock ’N Racing Off-Road DX-nek már a címe is a klasszikus elődöt idézi, azonban itt véget is érnek a hasonlóságok.
Maga az alapötlet pedig nem lenne rossz. Felülnézetből szemlélt autókrossz pályákon kell mókás kisautókkal versenyezni többféle kategóriában, melyek egyre gyorsabbak, ezáltal egyre komolyabb kihívást jelentenek. A járgányok látványosan koccannak, borulnak és repülnek a levegőbe az ugratóknak köszönhetően, és bár a grafika jóindulattal sem nevezhető kimagaslónak, azért az alapjai megvannak egy szórakoztató többszemélyes parti játéknak. Ezekre az alapokra viszont nem sikerült felépíteni egy jó játékot.
Kezdődik az egész ott, hogy a játék elképesztően egyszerű. A bajnokságok, idő elleni versenyzés (a két játékmód ráadásul ugyanazokat a versenysorozatokat takarja, csak az egyikben van mezőny, a másikban nincs) és a helyi többszereplős mód mellett mindössze gyakorlásra kapunk lehetőséget. Még alapvető beállítási lehetőségek sincsenek, sem a nehézség, sem az irányítás nem szabható testre, ahogy bármilyen más körülmény sem. Ráadásul ha egy verseny nem sikerül jól, azt sem indíthatjuk újra, kizárólag az egész bajnokság kezdhető elölről.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!