Shibuya Grandmaster bemutató (iOS, Android)

Az okostelefonos játékok az elmúlt 5 évben hatalmas teret nyertek, az átlagos letöltések és eladások folyamatosan ívelnek felfelé, egy jól sikerült játék pedig sokkal nagyobb eséllyel ér el többmilliós közönséget, mint 2010-ben, hiszen manapság már a legfiatalabb generációtól a legidősebbekig mindenki zsebében ott lapul az érintőképernyős csoda. Nagyon nehéz kérdés, hogy pontosan mi a titka a jó mobilos játéknak, illetve mi a siker kulcsa. Elég fontos kitétel, hogy az érintőképernyő adottságaival és hátrányaival tudjon azonosulni a játék, ne legyen túl bonyolult, fusson el a legtöbb hardveren és természetesen legyen szórakoztató. De sokszor ez sem elég a sikerhez, olykor kiváló játékok tűnnek el a süllyesztőben, miközben elsőre értelmetlennek hangzó alkotások lesznek világszerte népszerűek.

Az amerikai Nevercenter nem csak játékokkal, hanem irodai szoftverekkel is foglalkozik, pont 5 évvel mutatkozott be a Shibuya nevű játékuk iOS platformra, de a kiváló sajtóvisszhang ellenére sem terjedt el túlzottan a program. A fejlesztőcsapat úgy gondolta, hogy ezt a projektet nem éri meg veszni hagyni, idén ismét elővették, a továbbfejlesztett Shibuya Grandmaster július végén mutatkozott be Android és iOS készülékekre.

Shibuya Grandmaster bemutató (iOS, Android) Shibuya Grandmaster bemutató (iOS, Android)
[+]

A program terjedését segítheti, hogy ingyenesen letölthető, a készítők pedig külön kiemelik, hogy ez nem egy hagyományos freemium szoftver, a pénzért letölthető tartalmak kizárólag hátterek, illetve színsémák, a játék könnyedén végigjátszható ezek nélkül is. Az első indítás után egy gyors tutorial vár minket, ahol megismerjük a program lényegét. A kijelző teteje felől egyenletes sebességgel érkező színtelen blokkok jelennek meg, a mi feladatunk pedig az, hogy ezeket az elemeket úgy színezzük ki, hogy minél több szín legyen párban. Bal oldalt felül látjuk az aktuálisan érkező színeket, amit kapunk, azt kell elhasználnunk, ha a blokkok közül minimum két azonos szín összejön, akkor egy közös repedéssel jelzi a program, hogy mostantól ezeket az elemeket eltávolíthatjuk, de ez egyáltalán nem kötelező, minél több azonos színű blokkot tudunk egymás mellé tenni, annál jobb.

A játék nehézsége elsősorban abból adódik, hogy logikusan végig kell gondolni azt, hogy miként érdemes rendezni a színeket, de közben nagyon gyorsnak kell lenni, hiszen a blokkok haladnak. Ha a hasábokból egy akkora torony épül, ami betölti a kijelzőt, akkor vége a játéknak, egyébként pedig 2 percig kell „túlélnünk" és minél több pontot szereznünk. A nehézségi fokozatok között az a különbség, hogy a hasábok milyen sebességgel haladnak, a leglassabb fokozat még mindenre hagy időt, az utolsó már szinte végigjátszhatatlanul gyors.

Shibuya Grandmaster bemutató (iOS, Android) Shibuya Grandmaster bemutató (iOS, Android)
[+]

Multiplayer mód sajnos nincs, viszont a ranglistán haladhatunk előre, ahogy teljesítjük az adott szinteket, egy új rang eléréséhez három kihívást kell teljesítenünk.

A Shibuya Grandmaster egy nagyon jól sikerült játék lett, nehéz lenne megmondani, hogy 5 évvel ezelőtt miért nem lett ismertebb, de az biztos, hogy hosszabb-rövidebb elfoglaltságnak kiváló lett, ingyenesen játszható, ráadásul gyengébb hardvereken is elfut. Kiválóan vegyíti az ügyességi és a logikai játékok előnyeit, van benne egy kis Tetris utánérzés, az érintőképernyőnél jobb kezelőfelületet pedig nem is lehetett volna kitalálni ehhez a játékmenethez. A többjátékos mód az egyetlen, ami igazán hiányzik belőle, reméljük, hogy egy későbbi epizódba ez esetleg bekerül: ha ismertebbé válik a játék, akkor egyáltalán nem kizárt a folytatás, de reméljük, hogy további 5 évet nem kell rá várnunk.

A Shibuya Grandmaster jelenleg iOS és Android platformokon érhető el.

szentkuti11