Resident Evil 7 Banned Footage 1 teszt

Akcióban bővelkedő letölthető tartalmak

A Resident Evil 7-hez elérhető Season Pass két nagyobb letölthető tartalmat foglal magába, melyeket Banned Footage néven neveztek el, néhány újabb titkos videofelvétel kerül elő az ódon épület rideg falai közül. Az első csomag tartalma három különböző játékmódot foglal magába. Kezdjük is az Ethan Must Die névre keresztelt és egyben igencsak beszédes lehetőséggel, ami nevéhez hűen kicsinálja hősünket és egyúttal magát a játékost is. Az alapjátékot úgy alakították át, hogy a ház és környéke egy halálosan kemény túlélőterepet képez, amit fokozatosan ismerhetünk csak ki, ugyanis már az első néhány percben tucatnyiszor fogunk fűbe harapni. Lehetne Dark Souls ihletésűnek nevezni az Ethan Must Die opciót, de azért annál sokkal egyszerűbb a koncepció. A feladatunk teljesítéséhez fel kell fedeznünk a szinte csak egyetlen lehetséges útvonalat, amin kínkeservesen keresztül verekedhetjük magunkat kellő kitartással és megfontolt lépésekkel a véletlenszerűen adagolt ládák tartalmainak segítségével.

Egyetlen késsel vághatunk neki a rémálomnak.
Egyetlen késsel vághatunk neki a rémálomnak. [+]

Bármit elénk dobhat a gép, így egy haszontalan herbárián túl, akár egy kifejezetten erős fegyvert is kaphatunk szerencsénktől függően (vagy egy röntgen szemüveget, ami felfedi a hasznos tárgyak helyét), ezek pedig jelentősen megnövelik életben maradásunk esélyeit a Moldedokal elárasztott kúriában. A szűkös fegyver és lőszerkészleteket néhány csapda kihasználásával ellensúlyozhatjuk és további segítséget jelent az is, hogy korábbi halálunk helyén az előző menetben gyűjtögetett felszerelésünk újra felszedhető. A játékmód szemétsége ott jelentkezik száz százalékosan, hogy a reményt jelentő utánpótlásládák bármelyike a túlvilágra robbanthatja a gyanútlan túlélőt, így igyekezzünk inkább messziről kibontani őket egy-egy lövedék feláldozásával.

A hajnalig tartó megpróbáltatásokat csak okos csapdahasználattal élhetjük túl.
A hajnalig tartó megpróbáltatásokat csak okos csapdahasználattal élhetjük túl. [+]

A Nightmare játékmód ismételten kellően agresszív, azonban sokkal akciódúsabb szórakozást biztosít, melyben a taktikusság megint csak hatványozottan jelen van. Hősünkkel a kúria pincéjében térünk magunkhoz, ahonnan csak úgy szabadulhatunk, ha túlélünk egészen hajnalig, ami öt kemény Molded hullámot jelent. A dögök óránként érkeznek és nem csak sima gyökérlényekkel kell számolnunk, hanem minden verziójuk a nyakunkba szakad, még az okádó dagadt rohadék is rendre megkeseríti majd az életünket. Az öt hullámból kettőnek a végén, amolyan főellenségként Jack apó is a vérünkre szomjazik, de itt a tűzerőn és a csapdák taktikus használatán fog múlni az életünk. Ez a hordamód önmagában nem sokat jelentene, így a fejlesztők egy valutarendszeres, vásárlós, fejlesztős játékmenetet kreáltak, ami jóval életképesebb és addiktívebb az egyszerű mészárlásnál.

Akcióban az alaksor egyik automatizált lövege.
Akcióban az alagsor egyik automatizált lövege. [+]

Fizetőeszközünket zúzógépek beüzemelésével termeltethetjük, így a Compactor masinák folyamatosan állítják elő az apró alkatrészeket, melyeket szaladgálva és közben a lényeket irtva kell begyűjtögetnünk. A Scrap készletünkből nem csak fegyvereket és utánpótlást vásárolhatunk, de a fegyvereink erőssége mellett fejleszthetjük karakterünk életerejét, gyorsaságát, újratöltési sebességét, sőt még a gépek termelékenységét is boostolhatjuk. A folyosókon telepített robbanószereket aktiválhatunk súlyos Scrapekért cserébe, de ezeket érdemes meghagyni az öreg Jack elől való menekülésre, ahogy az automata lövegek csatasorba állításával is érdemes megvárni a későbbi, jóval keményebb köröket. A folyamatos játékkal egy ponttáblázaton rengeteg extrát oldhatunk ki, így idővel nem csak több Scrappel kezdhetünk, de akár még egy körfűrésszel is harcba szállhatunk a halálos pincerendszer sűrűjében.

A hálószobatitkok új értelmet nyernek

A Bedroom című tiltott felvétel végre már nem a puskaporos pusztításról szól, sokkal inkább a túlélés és a rejtvények kapják benne a főszerepet. Marguerite Baker ágyhoz láncolva tartja hősünket és „finomságokkal” etetgeti új kedvencét. Távollétében úgy kell kiutat találnunk a sötét, dohos és halálszagú szobából, hogyha véletlenül zajt csapnánk, akkor semmit ne vegyen észre ténykedésünkből. A két apró helyiségre korlátozódó feladvány nem váltja meg a világot, de játékmenete üdítően hat, ahogy bő féltucatnyi próbálkozást követően minden részlet a helyére kerül és megmenekülünk.

Marguerite vendégszerető kiszolgálását sosem fogjuk elfelejteni.
Marguerite vendégszerető kiszolgálását sosem fogjuk elfelejteni. [+]

Ha matatásunk során komolyabb zajt csapnánk (ami háromszor biztosan be fog következni) akkor maximum 60 másodperc áll a rendelkezésünkre, hogy eredeti állapotába rendezzük vissza a szobát. Ha a kapkodásban egy véletlenül elfelejtett részlet nem kerül a helyére, akkor azonnal kivégez a háziasszony és foghatunk neki előröl a szabadulós mutatványnak, ami kifejezetten repetitív és idegesítővé teszi a játékot. Ráadásul több szomorú negatívuma is van ennek a lehetőségnek. Amellett, hogy ezekre a szabadulószobás fejtörőkre épülő szakaszok eszméletlenül hangulatosak, sajnos csak egyszeri élményt biztosítanak, így amint megoldottuk a feladatot (jó esetben fél, rossz esetben egy óra alatt), utána többet már sosem vesszük majd elő újra. Arról már nem is beszélve, hogy túlságosan scriptelt és lineáris, mindent csak a megfelelő módon használhatunk, mert úgy juthatunk egyről kettőre.

A szobából csak úgy juthatunk ki, ha minden rejtély nyitjára fényt derítünk.
A szobából csak úgy juthatunk ki, ha minden rejtély nyitjára fényt derítünk. [+]

A letölthető tartalmak egyébként az alapjáték befejezését követően próbálhatók ki, elvégre mindegyikük az ott megismerhető helyszínekből építkezik, kisebb módosításokat alkalmazva. Nincs lényegi, teljesértékűnek nevezhető friss tartalom, a már egyszer kifizetett kész játék elemeivel sáfárkodtak és így próbálják újra fizetésre ösztönözni a rajongókat. A 10 dolláros árcédula böszme nagy jóindulattal elfogadható, de biztosan lesznek majd elégedetlenkedők tonnaszám, ráadásul valahol igazat is lehet nekik adni. Azért a Banned Footage 1 nyújtotta újdonságokat akár az alapjáték részeként is el tudtuk volna képzelni, nem pedig újabb kemény ezresekért cserébe. A rajongóknak, őrült Resident Evil 7 fanatikusoknak instant vétel, a többiek viszont biztosan várnak majd vele egy-egy erősebb leárazásra.

A Resident Evil 7 Banned Footage 1 PlayStation 4-re 2017 január 31-étől, míg PC-re és Xbox One-ra 2017 február 24-étől érhető el.

Pro:

  • Az Ethan Must Die kihívás terén elsőrangú és még kellően pimasz is;
  • a Nightmare mód imádnivalóan addiktív és szórakoztatóan akciódús.

Kontra:

  • Gondok vannak az ár / érték aránnyal;
  • a Bedroom újrajátszhatósága nullával egyenlő és rövid;
  • Sajnos a Banned Footage 1 igazán új és eredeti tartalmakkal nem szolgál.

71

Rage23

Azóta történt

Előzmények

  • Resident Evil 7 teszt (Xbox One)

    A zsákutcába robogott széria reinkarnálódott és micsoda reinkarnációról beszélhetünk! A Resident Evil 7 első személyű horrorisztikus túlélő irányt vett.

  • Resident Evil 7 előzetes

    Élőholtakba és mutáns dögökbe való külső nézetes ólompumpálás, ajtónyitogatás, és egyéb tipikus Resident Evil jellemzők: ezeket kell most elfelejtenünk.

  • Resident Evil 4 Remaster teszt

    A Capcom Resident Evil-felújítási hulláma kezd lecsendesülni, a nyár végére megérkezett a 2005-ös Resident Evil 4 konzolokra szánt verziója.

  • Resident Evil 5 Remaster teszt

    Bambusznád, majomkenyerfa, kókuszdió, szavannák, fekete nők, Afrika. A Resident Evil 5 része erre a kontinensre kalauzol minket a Capcom közreműködésével.