Resident Evil 4 Remaster teszt

Zombik helyett fertőzöttek

Furcsa mód a Capcom azt az utat választotta, hogy visszaszámolva hozza el Xbox One-ra és PlayStation 4-re a Resident Evil széria utolsó három számozott részét, melyeken persze kisebb csinosítást is végeznek. Miután mind a három epizód befutott, látva az eredményeket tényleg el lehet morfondírozni azon, hogy miért volt erre szükség, hiszen jelen tesztünk alany az, ami a legkevesebb kiegészítést kapta és a legkevésbé érződik meg rajta a törődés. 2005-ben egyébként olyan alkotások jelentek meg a Resident Evil 4 mellett, mint a Star Wars: Knights of the Old Republic II, a Republic Commando, a Brothers in Arms, a Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory, a F.E.A.R., a Quake 4, az Age of Empires III, a Call of Duty 2, a Civilization IV, a Battlefield 2, a Need for Speed: Most Wanted, a Lego Star Wars: The Video Game, a Medal of Honor: European Assault vagy a Prince of Persia: The Two Thrones. Az exkluzív címeket illetően Xbox-ra érkezett a Jade Empire és a Forza Motorsport, míg PlayStation 2-n a God of War és a Shadow of the Colossus tette tiszteletét, valamint szintén ebben az évben indult hódító útjára a Guitar Hero széria is.


[+]

Raccoon City-t rendesen megtisztították, az Umbrellának pedig befellegzett, így a világ megmenekült a zombi inváziótól. Főhősünket Leon S. Kennedy-nek azonban egy perc nyugta sem lehet, hiszen maga az elnök bízza meg egy nagyon fontos feladattal. Furcsa körülmények között elrabolták a lányát (Ashley Graham) és Spanyolországból származnak az utolsó nyomok, így Leon már utazik is a helyszínre. A helyi kopók egy kietlen vidék, dermesztő falucskájának (Pueblo) szélén eresztik szélnek, az események pedig azonnal elkezdenek megveszekedett módon pörögni, ugyanis a helyiek nem mutatják az együttműködésnek még halvány jelét sem. Inkább hősünk vérére szomjaznak, amire az emberi maradványok sokaságából, a helyi nyelvezetet bárgyún utánzó kiabálásokból és a felénk repkedő sarlókból lehet következtetni.


[+]

A közel 12 éves klasszikus annakidején Game Cube-on kilépett a behatárolt rögzített kameraállásos, ijesztgetős műfajból, hogy egy méretes lépéssel átugorjon a túlélőhorror zsánerből a harmadikszemélyű akciózásba. A nézőpont áthelyezésével, sokkal mélyebben belekerültünk az események sűrűjébe, az élethalálharcokat testközelből vívhattuk meg, ami egy másfajta élményt kölcsönzött a játéknak. A helyszíneken interakciós lehetőségek jelentek meg a különböző fejtörők mellett, átvetődhettünk az ablakokon, ládákat tologathattunk, csapdákat hatástalaníthattunk és még a létrákat is lerugdalhattuk. Az akciók közé belecsempészték a quick time event szekvenciákat, melyek egyszerű gombnyomkodással próbálták még inkább az események sűrűjébe rántani a játékost.


[+]

A lövöldözés mellett a játékmenet nagymértékben építet a gyűjtögetésre, ami részben a játékidő kitolását is szolgálta és szolgálja mind a mai napig. Rengeteg kincset tehetünk zsebre, melyek az alkalmanként feltűnő árusnál lehetnek hasznunkra. A kincseket fizetőeszközre váltva újabb fegyverekhez juthatunk, a már meglévőket fejleszthetjük, esetleg újabb kiegészítőkkel erősíthetjük. Az erős fegyverarzenál pedig nagyon jól jön a spanyol földtúró horda és a válogatott rémségek ellen, mert nem egyszer fognak az őrületbe kergetni a repkedő dinamitok és a tömegesen özönlő vadparasztok. Az egyébként precízen változatosra megalkotott cselekményvezetést értelmetlenül rontották le az olyan megoldásokkal, mint a beláthatóságot nehezítő kamerakezelés, vagy a dinamikátlan eszközmenedzsment. Fegyverváltáshoz, energiatöltéshez meg kell szakítanunk a játékot. Az okafogyott írógépes mentési rendszer helyett az egyszerűbb ellenőrzőpontok használata célszerűbb lenne.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények