[Olvasói bemutató]Gotham City Impostors - bemutató

Bob Kane rajzolónak és Bill Finger írónak köszönhetően 1939 májusában született meg Batman karaktere, amely azóta visszatérő jelleggel tartja lázban a történeteire fogékony embereket. Nem kell azonban csak pár évet visszamennünk ahhoz a ponthoz, amikor is újra tömegeket mozgatott meg Bruce Wayne karaktere: ez nem volt más, mint a 2005-ös év, amikor is Christopher Nolan egy olyan filmet (Batman Begins) tett le a Warner asztalára, amely mérföldekkel előzte meg a denevérember korábbi adaptációit. A rendező tehetségét mi sem példázza jobban, mint hogy a trilógia második darabjával (The Dark Knight) még überelni is tudta az előző alkotás színvonalát, amely többek közt a remekbe szabott forgatókönyvnek és a szerepéért posthumus Oscart kapó Heath Ledgernek köszönhető.

Ezt a népszerűséget meglovagolva érkezett meg 2009 szeptemberében a Rocksteady Studios boszorkánykonyhájában készült Batman: Arkham Asylum, amely megérdemelten zsebelte be a szaksajtó, valamint a játékosok elismerését. Ugyan, várnunk kellett 2 évet arra, hogy a folytatás megérkezzen, de a fejlesztőcsapat az Arkham City-vel bebizonyította, hogy képesek - a már amúgy is - magas színvonalat tartani, továbbá egy szerteágazóbb szintre is tudják azt "emelni".

Ám az élet ezen a ponton sem áll meg, mivel közeledik a következő Batman-játék, amellyel a Monolith fejlesztőgárdája próbál pár szeletet hasítani abból a bizonyos tortából. Ez pedig nem más, mint a Gotham City Impostors!

Első ránézésre arra gondolhat az egyszeri ember fia, hogy az alapötlet megalkotásakor bizonyára elgurult a kreatívok gyógyszere. Ám ha kicsit közelebbről megvizsgáljuk a produktumot, akkor rájövünk, hogy az effajta többjátékos móka tartogathat pár kellemes pillanatot a könnyedebb műfajokat kedvelő játékosok számára.

De kezdjük is az elején: a Gotham City Impostors kizárólag többjátékos módra kihegyezett online lövölde, amelyet maximálisan 6 vs. 6-os felállásban játszhatnak a csapatok. Apropó csapatok: a két fél a DC Comics 1-1 karakterének árnyékában veszi fel a harcot egymás ellen. Az egyik a Joker híveinek nyugodt szívvel titulálható Team Jokerz, a másik pedig az előző csapatot megregulázni akaró Team Bats, akik kevésbé meglepő módon Bruce Wayne önjelölt segítőiből szerveződtek.

Igazság szerint a játék történetére nem pazarolnék sok szót, mivel egyszerű, mint a fakocka: csupán annyi az egész, hogy Joker követői mérhetetlen káoszt és őrületet okoztak Gotham városában, s Batmanék csapatára hárul a feladat, hogy helyreállítsák a rendet. És ezen a ponton lép be a játékos a történések forgatagába..

karaktergenerálással indul a történet, mikor is elsőként azt kell meghatároznunk, hogy milyen testalkattal rendelkezzen karakterünk. Ezen a ponton számos előnyhöz juthatunk, ha - példának okáért - egy nagyobb darab izomkolosszust választunk, mivel egyrészt több életerővel rendelkezik, másrészt egy jól irányzott ugrással akár ki is lapíthatjuk vele ellenfelünket. Azt csak mellékesen jegyezném meg, hogy a játékban nincsenek előre kialakított karakterosztályok, ezért kedvünkre tudjuk összeválogatni a stílusunkhoz megfelelő eszközöket.

Az egyedi testreszabhatóság támogatójaként számtalan tárgyból választhatjuk ki a 4 tárgykategóriába számunkra leginkább megfelelőt: az első kategóriát az ún. Ready Weaponjelenti, amely kb. az elsődleges fegyverünknek felel meg, s ebből kifolyólag kellő tűzerőt is biztosít számunkra. A második a Backup Weapon, amely ugyan elenyészőbb sebzést képes produkálni, de a főfegyverünk munkáját alaposan megkönnyíti egy-két izzadtságfoltos szituációban. Az utolsó két kategóriát a Support Item és a Gadget képviseli, amelyek kütyükként egészítik ki a tisztes repertoárt.

Viszont felmerül a kérdés: ez szépnek szép, de pontosan milyen fegyverekkel irthatjuk az ellent? Nyugodt szívvel állíthatjuk, hogy mindenki megtalálja a maga számítását e téren. Lesz itt ugyanis jelentős tűzerőt jelentő machinegun, ugyancsak impozáns gyilkolási eredményekkel kecsegtető shotgunmesterlövész puska, de a hagyományos fegyvereket egy raklapnyi finomsággal is megfűszerezik. Itt nem csak a Call of Dutykból lenyúlt, felszerelhető kiegészítőkre kell gondolni, hanem olyan fegyverekre, mint a dobócsillag, a fejsze, a bumeráng, a csúzlira szerelt gránát vagy a fagyasztópisztoly.

Ezeken túl a pályákon történő masírozásunkat megkönnyítő eszközök is rendelkezésünkre állnak. Például, ha Batman nyomába szeretnénk eredni, akkor csak ki kell választanunk a repülést elérhetővé tevő szárnyas kiegészítőket, s immáron egy újabb módot találhatunk ellenfeleink eliminálására. Ha azt akarjuk, hogy ne csak a trambulinok használatával tudjunk a házak tetejére feljutni és onnan célbalövősdit játszani, akkor felcsatoljuk ugrócipőnket, s általa könnyedén leküzdhetjük az épületek magasságai által teremtett akadályokat. Nagy segítségünkre lesz még a vonóhorog, amit kilőve könnyedén tudunk mozogni az épületek között.

Mint ahogy a Battlefield: Heroes esetében is, eme játék alapja ugyancsak a fejlődési rendszer. Minél több tapasztalati pontot szerzünk, annál szélesebb és annál nagyobb előnyt jelentő tárgyak kínálatából választhatjuk ki a szimpatikus fegyvereket, kütyüket, illetve ruházati elemeket. Ilyen pontokat pedig szinte mindenért kapunk: a killstreakekért, a fejlövésekért, társunk megbosszulásáért vagy éppen kisegítéséért, valamint azért is nagy mértékű bónusz jár, ha a csapatunkkal győzedelmeskedünk az adott pályán.

A pályák pedig - sok más játékkal ellentétben - nincsenek játékmódokhoz kötve. Utóbbiak közül egyelőre csak kettő látott napvilágot: az egyik, a minden többjátékos lövölde alapját képező Team Deathmatch, míg a másik a Capture the Flag sajátos változata, aPsychological Warfare. Ebben a módban azt a feladatot kapják a csapatok, hogy a pályán elszórt 3 gázpalackot a lehető legtovább birtokolják. A dolog pikantériája abban leledzik, hogy az ilyen helyek elfoglalása egyre gyorsabban történik, ha ugyanaz a csapat egymás után, megszakítás nélkül birtokolja a helyet.

Összességében elmondható, hogy egy korántsem korszakalkotó, de megfelelő balanszolás esetén kellemes perceket jelentő FPS-játékot köszönthetünk majd a Gotham City Impostors személyében. Aki pedig a fenti iromány, valamint a mellékelt videók alapján kedvet kapott a kipróbáláshoz, annak már nem kell sokat várnia, hiszen január 10-én lesz a premier PC-n, X360-on, valamint PS3-on egyaránt. Viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy kizárólag letölthető formában fog megjelenni a kicsike, s az alacsonyabb árkategóriát fogja képviselni: konkrétan számtógépre és PlayStationre 15 dollárt fognak elkérni érte (ami jelenlegi árfolyam szerint olyan 3500 Ft-ot jelent), míg XBOX360-tulajoknak 1200 MS pontjába fog fájni a produktum. Száz szónak is egy a vége, találkozunk Gotham városában!

Azóta történt

Előzmények