Halo 5: Guardians bemutató (Xbox One)

A régi csapat

Sajnálatos módon a játékról elmondható, hogy az újoncok nem biztos, hogy teljesen érteni fogják a történetét, ugyanis kifejezetten rajongóknak készült, így akik nem játszottak a korábbi részekkel, esetleg nem olvastak utána néhány dolognak, azoknak sok minden ismeretlen lehet. A sztori teljes megértéséhez ajánlott az Escalation képregény ismerete, valamint többek között az Osiris csapat tagjainak háttértörténetét csak a regényekből lehet megismerni. A Blue Team esetében kicsivel könnyebb a játékosok dolga, ugyanis a játékkal együtt debütál majd a The Fall of Reach animációs film is, amely Chief és társainak a sztoriját meséli el. Mint korábban is jeleztem, a Halo 5: Guardians az Xbox One első natív Halo játéka, így érdemes lehet technikailag is megnézni, mennyiben változott meg a játék a Halo 4-hez képest.

Az új rész természetesen szebb lett valamivel, mint az előző számozott epizód, de nem szabad akkora minőségbeli ugrásra számítani, mint amit a Halo 3 és Halo 4 között tapasztalhattunk. A program néhány jelenettől eltekintve fixen 60 fps sebességgel fut, így mindenképpen pörgős játékmenetet kapnak a vásárlók. Buggal a végigjátszás során nem találkoztunk, de azért néhány textúrára ráfért volna még egy kis plusz munka. A kampány egyik legnagyobb újítása, hogy ugyanúgy végigjátszható kooperatív módban is, azonban mostantól bármikor lehet csatlakozni egy ismerősünkhöz, illetve bármikor kiléphetünk, a játék egy pillanatra sem áll meg. A hangokról és a zenékről csak jót lehet mondani, bár előbbieknél zavaró lehet, hogy a Halo 4-hez képest ismét több helyen eszközöltek változtatásokat a fejlesztők, látszólag indokok nélkül. (Már a Halo 4-ben is több hang különbözött a korábbi részekhez képest).

A zenék viszont kifejezetten jól sikerültek, akik szeretnék meghallgatni, azoknak jó hír, hogy a 343 Industries az egész albumot ingyenesen elérhetővé tette. A játékmenetben is történt néhány változtatás, többek között halál esetén (Legendary nehézségi szinten ez sokszor elő fog fordulni) nem töltődik vissza azonnal az előző mentési pont, hanem egy rövid ideig lehetőség van arra, hogy a csapattársak felélesszék a karakterünket. Kooperatív végigjátszás esetén a pálya indulása előtt kiválaszthatjuk, hogy melyik karakterrel akarunk harcolni, de természetesen egy karaktert, csak egy játékos használhat, így érdemes megbeszélni, hogy ki-kivel lesz majd. Érkezett néhány új fegyver is a játékba, de a korábbi klasszikusok is megmaradtak, valamint ezúttal mindegyik fegyver kapott egy pontosabb célzási lehetőséget a Smart-Linknek köszönhetően.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények