Új hozzászólás Aktív témák

  • Sirandrish

    legenda

    Ezt kiadják PS4re is? ;]
    Viccet félretéve...Oric várod már?:)

    Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz Sirandrish #1 üzenetére

    Ződ robotos izé. Nem izgat...Mario forevö.

    Live-Die-Respawn

  • Sirandrish

    legenda

    válasz oriic #2 üzenetére

    Nekem csak az évenkénti CoD és Fifa kell :DDD

    Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz oriic #2 üzenetére

    Indeed! :C

    Ez a Fall of Reach animációs izébizé a regény alapján lesz? Vagy hogymimerre?

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz [Prolixus] #5 üzenetére

    Rákérdeztem, regény alapján csinálják igen...Néhány dramaturgiai elemet még beletesznek, de az alapja az lesz.

    Live-Die-Respawn

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz oriic #6 üzenetére

    Cool! :R

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • #08052480

    törölt tag

    válasz oriic #6 üzenetére

    Rákérdeztem, regény alapján csinálják igen

    Eh, pont azt nivotlan ponyvat valasztottak? A jatek sztorijaban mindig tobb fantaziat lattam, meg ha az sem epp a tortenetmeseles csucsa.

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz #08052480 #8 üzenetére

    A regény miért volt ponyva? Később a Bungie is rájött, hogy elcseszték a Reach játék sztoriját, ezért adták oda az LE, meg a CE verzióhoz a Halsey Journal-t, amellyel próbálják összekötni a könyvet a játékkal.

    [ Szerkesztve ]

    Live-Die-Respawn

  • #08052480

    törölt tag

    válasz oriic #9 üzenetére

    A regény miért volt ponyva?

    Marmint egy szazezredik, gagyi, jatek alapjan keszult tucatregeny egy random, huszadrangu firkasztol amit ihlet, tehetseg vagy szenvedely helyett megrendeles szult mitol ponyva? Hat mert az. Vagy szerinted a minosegnek akarcsak a szikraja is megvolt abban a termekben? A Fall of Reachrol beszelunk ugye?

    Később a Bungie is rájött, hogy elcseszték a Reach játék sztoriját,

    ? Miert csesztek el? Bungie es Halo mercevel nezve a Reachnek nagyszeruen vegigvezetett, jol utemezett, hangulatos tortenete volt. Ja hogy nem volt kompatibilis a regennyel? Bummer, mintha ne lattunk volna mar hasonlot millioszor, erdekelt az valami nagyon fanatikus retegen kivul barkit is?
    Halsey Journal-t nem ismerem, elhiszem hogy utolag probaltak valamit osszeugyeskedni ha mar elore nem vettek figyelembe (nem tudom mennyire szamit kanonnak az a regeny vagy hogy Halonal erdemes-e egyaltalan kanonrol beszelni), ettol fuggetlenul nem hiszem, hogy tul nagy szivfajdalmat okozott ez barkinek is.

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz #08052480 #10 üzenetére

    "Marmint egy szazezredik, gagyi, jatek alapjan keszult tucatregeny "

    2009-ig több mint egymillió példányban kelt el a könyv. Szerintem ezt nem sokan mondatják el a műveikről.

    "Ja hogy nem volt kompatibilis a regennyel? Bummer, mintha ne lattunk volna mar hasonlot millioszor, erdekelt az valami nagyon fanatikus retegen kivul barkit is?
    Halsey Journal-t nem ismerem, elhiszem hogy utolag probaltak valamit osszeugyeskedni ha mar elore nem vettek figyelembe (nem tudom mennyire szamit kanonnak az a regeny vagy hogy Halonal erdemes-e egyaltalan kanonrol beszelni)"

    Ha annyira nem számított volna a regény, akkor a Bungie miért kezdte el erőltetetten mégis összekapcsolni a regényt a játékkal. Mert sajnos a Halsey Journal sem magyaráz meg mindent, sőt nagyon izzadságszagú lett az egész.

    BTW Halo univerzumban minden kánon. Regények, képregények, animációs filmek, websorozatok. Pont ez a lényeg az egészben.

    Live-Die-Respawn

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #08052480 #10 üzenetére

    Nagyon rendben volt pedig a Fall of Reach. Nemtom mit vártál tőle, Lem-et vagy mit?

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • #08052480

    törölt tag

    válasz oriic #11 üzenetére

    "Marmint egy szazezredik, gagyi, jatek alapjan keszult tucatregeny "

    2009-ig több mint egymillió példányban kelt el a könyv.

    ohm ... es? Nem latom be hogyan fugg ossze a ketto. Hadd ne kelljen mar magyarazni, hogy minoseg != popularitas. Szerintem merulj el kicsit a sci-fi irodalomban, meg fogsz lepodni.

    Ha annyira nem számított volna a regény, akkor a Bungie miért kezdte el erőltetetten mégis összekapcsolni a regényt a játékkal

    Ha annyira szamitott volna, mar az elejetol kezdve figyelembe veszik. Nem tudom mennyire izzadsagszagu az altalad emlitett HJ vagy hogy mennyire volt szukseg ra, idaig nem is hallottam rola - de nem is remlene, hogy barhol is felhaborodott rajongok hadaval talalkoztam volna emiatt. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem voltak, de erosen ketlem, hogy a jatekosok/rajongok tobbsege akarcsak tisztaban lett volna a konyv letezesevel. Haloval nem a tortenet miatt jatszanak az emberek, azt hiszem ezen nem fogunk osszeveszni..

    @ Proluxis:

    ugyanmar, pont azt a hatalmas nullat kaptam tole amire vartam es ami a jatekok alapjan keszult szemet 99%-a. Nem volt jobb dolgom es szeretem a Halot, hat gondoltam teszek egy probat. Kar volt.
    Csak meglepodtem, hogy ha mar egyszer ujra a temahoz nyulnak, miert pont azt veszik alapul.

    [ Szerkesztve ]

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz #08052480 #13 üzenetére

    "Haloval nem a tortenet miatt jatszanak az emberek, azt hiszem ezen nem fogunk osszeveszni.."

    Szerinted. Több millió rajongó szerint meg a történet a Halo játékok lényege. Van hozzá egy nagyon erős multi része, de az csak másodlagos. Ha te nem így gondolod, szíved joga, én az elmúlt több mint 14 évben mást tapasztaltam, és ahogy olvasom a külföldi fórumokat, több száz ezer rajongó is így van vele...Nem beszélve azokról, akikkel például a külföldi conokról sikerült beszélnem...

    "de erosen ketlem, hogy a jatekosok/rajongok tobbsege akarcsak tisztaban lett volna a konyv letezesevel. "

    Egy rajongó nem tud a könyvek létezéséről? Akkor az nem rajongó, max tetszik neki a játék valamiért.

    "ugyanmar, pont azt a hatalmas nullat kaptam tole amire vartam"

    Esküszöm komolyan nem értelek. A játék főszereplőjének az előéletébe lehet belelátni, ebből jobbat nemigen lehetett kihozni. Mi volt benne a nulla? Tudsz valami konkrétumot is mondani? Vagy mire vártál?

    "ohm ... es? Nem latom be hogyan fugg ossze a ketto. Hadd ne kelljen mar magyarazni, hogy minoseg != popularitas. Szerintem merulj el kicsit a sci-fi irodalomban, meg fogsz lepodni."

    Most hogy jön ide a scif-irodalom? Millió jobb scifi van mint a Halo ezt elismerem. De itt egy videojáték világot kiegészítő novella sorozatról van szó, amiből már több mint 10 könyv létezik. Ezeket nem az átlag userek veszik, mert ők valóban nem ismerik, hanem a rajongók.

    [ Szerkesztve ]

    Live-Die-Respawn

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz #08052480 #13 üzenetére

    De én befejeztem a vitát. 2001 óta a széria rajongója vagyok, de elismerem a hibáit, sőt rengetegszer anyáztam miatta. Ettől függetlenül még mindig az EGYIK legjobban kidolgozott scifi videojáték világnak gondolom a szériát, és minden egyéb hozzá tartozó könyvet. (ezért se keverd belel légyszíves a komolyabb scifi műveket, itt most konkrétan egy videojáték szériáról és a hozzá tartozó könyvekről beszélünk)

    Gondolom te később csatlakoztál a Halo világához, nálad a Halo: Reach sztorilag is király. Elfogadom. Neked az a véleményed, nekem és nagyon sok embernek pedig más. (jó játék ettől függetlenül)

    Köszönöm a beszélgetést!: :)

    Live-Die-Respawn

  • #08052480

    törölt tag

    válasz oriic #14 üzenetére

    Szerinted. Több millió rajongó szerint meg a történet a Halo játékok lényege.

    Igen, es tobb millio ugyanezt gondolja a Call of Dutyrol is. Attol, hogy van par millio jatekos aki meg eleteben nem talakozott egy erett es kidolgozott sci-fi tortenetet meg nem lesz a Halo sztorija kiemelkedo. Az atlagnal nyilvan jobb, de nincs is nagy konkurenciaja.

    Egy rajongó nem tud a könyvek létezéséről? Akkor az nem rajongó, max tetszik neki a játék valamiért.

    aham, ok :F

    Most hogy jön ide a scif-irodalom? Millió jobb scifi van mint a Halo ezt elismerem. De itt egy videojáték világot kiegészítő novella sorozatról van szó

    Sajnalom, attol, hogy egy jatekot egeszit ki nalam a kozepesen megirt tucatkonyv egy kozepesen megirt tucatkonyv marad es ennek a szinvonalat meg a gyengebb sci-fi ponyvak is megugorjak amikkel tele vannak a konyvesboltok. Mint mondtam, nem vartam tole semmit es nem is kaptam semmit.

    Gondolom te később csatlakoztál a Halo világához, nálad a Halo: Reach sztorilag is király

    Nem csatlakoztam keson es a Reach az osszes objektiv szempont szerint, a karaketerktol kezdve, az irason es rendezesen keresztul a talalasig a Bungie legambiciozusabb es legeretebb (Halo) jateka. Ezen semmit nem valtoztat a teny, hogy a cselekmennyel szembekoptek egy korabbi regenyt.
    Btw tavolrol sem kiraly. Az atlagnal ugyesebben mutat be egy invaziot es eros, melankolikus hangulata van az egesz kampanynak. Ettol fuggetlenul - ahogy az osszes tobbi resznek - nem a sztori az erossege ennek sem.

    [ Szerkesztve ]

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #08052480 #13 üzenetére

    Ez az egész vita kb itt meg is feneklett. Szerinted egy nagy nulla, én meg nagyon is élveztem a Reach bukását. Érveid nem nagyon vannak, hogy miért volt rossz, csak a pejoratív jelzőket tudod halmozni. Nekem ugyanúgy nincsenek egzakt érveim, hogy miért volt egy jó kis könyv. Ezért semmi értelme az ilyen pin-pongozásnak.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • #08052480

    törölt tag

    válasz [Prolixus] #17 üzenetére

    Sajnalom, nem terveztem belemenni valami komolyabb konyvanalizisbe es nem is tudnek - mar vagy ot eve olvastam, de inkabb tobb es nem is szamitottam ra, hogy valaki ezt kepes lenne vedeni. Igazad van, nincs semmi konkret, megcafolhatatlan ervem, hiaba irom le, hogy kozepes megirt tucat sci-fi sztori, aminek a kaliberjebol evente dobalnak ki egy vagonnal, ha te azt mondod ra, hogy nem az. Aki olvasott mar eleteben szinvonalas sci-fi-t az ugyis el tudja helyezni a merce aljan a FoR-et, aki meg nem annak ugyis mindegy.
    Es kar azzal jonni, hogy ez nem Asimov, akkor meg mit akarok, mert soha nem is mondtam, hogy annak kellett volna lenni. Azt mondtam, hogy egy ponyva, amivel kar vitatkozni, mert teny, soha nem is keszult tobbnek. Es azt mondtam, hogy a jatek sztorijat erdekesebbnek ereztem, feldolgozhatnak inkabb azt. Ezzel is kar vitatkozni, mert mondhatsz barmit ugyanugy fogom gondolni.

  • $p@rr0w

    őstag

    válasz #08052480 #10 üzenetére

    Te melyik sci-fi regenyeket tartod magas szintunek, kiemelkedonek? Egyszoval mi az amit ajanlasz?

    Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #08052480 #18 üzenetére

    Összességében ha kilépsz a játékiparon kívülre, maga a HALO alapfelütés meg az egész univerzum egy totálisan középszerű militarista sci-fi, néhány jó ötlettel, de semmi olyan, ami indokolná ezt a körülötte kialakult hisztit. Mégis millióan rajonganak érte, mivel az elsődleges médiuma a videojáték, ahol (bár szerencsére mindig vannak és egyre gyakoribb kivételek), nem a sztori vagy a karakterek a legfontosabb húzóelemek a szórakoztatás szempontjából. A HALO azért ilyen népszerű, mert "játékilag" eddig minden rész nagyon rendben volt, másrészt ha nem is egy sci-fi remekmű egyik része sem, egy tisztességes középszert azért mindegyik tudott képviselni, az alkotók pedig nagyjából konzekvensen, és szisztematikusan építgetnek felfelé egy egyre nagyobb és emiatt egyre élvezetesebb univerzumot. Plusz minden sci-fi iránt érdeklődő kisfiú gyerekkori álma teljesedik ki azzal, ha MJÖLNIR páncélokba bújt szuperkatonaként apríthatja le a csúnya gonosz űrlényeket, és a végén ő lehet a nap hőse. :)

    A fentiekből kiindulva nem is vártam égzengést meg földindulást a Reach bukásától, csak egy tisztességesen megírt, cselekményközpontú, összességében középszerű militarista sci-fi regényt, ami maradéktalanul meg is kaptam. Nylund nyilván nem pl egy Robert Charles Wilson, és igen, ponyváról van szó, ez totálisan nyilvánvaló, de abból szerintem egy teljesen korrektül megírt darabbal van dolgunk. Ami mégis kiemeli a regényt számomra a feledés homályából az az, hogy nagyon élvezetes volt olvasni a Chief eredetsztoriját, a SPARTAN program részleteit meg Halsey szerepvállalását az eseményekben, olyan dolgok ezek, amiket kb. mindig is meg akartam imserni, és ezek mindig is sokkal érdekesebbek voltka számomra, mint hogy éppen melyik Covenant hordát győzik le valamelyik Halo-nál, vagy éppen hogyan potyognak el a Noble team érdekleten tagjai.

    Szóval összességében ez a véleményem a Reach bukásáról. Annyira biztosan nem szar, amennyire lefested, és szerintem az elvárásaid nem voltak a helyükön, még akkor sem, ha ennek az ellenkezőjét állítod. :)

    Az eszemcserét lezárandó, abban legalább egyetértünk, hogy nem értünk egyet, és ezen úccse fog semmi változtatni. Peace. :K

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • hun_Banderas

    csendes tag

    Sok tekintetben egyetértek oric-kal a témában. Én a Halo kedvelők (rajongónak talán nem mondanám magam) egy elég szűk csoportjához tartozhatom, ugyanis csak PC-m van, így kizárólag az első két részt próbálhattam, ráadásul sohasem multiztam (na jó, néhány LAN meccset nyomtam anno).

    Engem a Halo az egyjátékos kampányával nyert meg magának. Van egy nagyon jól felépített világ, tele érdekességgel és szerethető karakterekkel. Semmivel sem kevesebb, mint más sci-fi univerzumok. Maga, a játékban átadott történet, talán a legösszetettebb? Nem. A legfordulatosabb? Bár van benne az is, de nem. Tele van az emberi lét értelmét és határait pedzegető témákkal? Nem.
    De nagyon korrektül adja át a kilátástalan háborút vívó emberiség "hattyúdalát" és remekül teremti meg az ehhez szükséges hangulatot.
    Elmondhatom, hogy elég sok sci-fi művet olvastam/láttam már életem során és volt olyan, melynek a története jobban magával ragadott és sokkal komolyabb volumenűnek éreztem, ennek ellenére maga a felépített világ messze elmaradt pl. a Halo-ban láthatótól.

    Ettől függetlenül tisztában vagyok vele, hogy a Halo hatalmas eladásait nagy mértékben a multinak köszönheti. Mindemellett azonban rengeteg ember van, akit magával ragadott a játék világa és története. Véleményem szerint nem véletlenül.

    A regény témájára röviden kitérve: Jómagam nem olvastam, így nyilatkozni sem tudok annak minőségéről, de mindig is dícséretesnek tartottam, ha egy stúdió megpróbál egységes képet festeni egy adott témáról, akár több médián is átívelve. Akit érdekel az adott univerzum (gondolom a regény olvasóinak legalább 4/5 ilyen), annak igen is sokat tud jelenteni, ha az általa olvasott mű illeszkedik a többi anyaghoz. Sajnos, nem igazán ez a tendencia az iparban.

  • #08052480

    törölt tag

    válasz [Prolixus] #20 üzenetére

    (...) mivel az elsődleges médiuma a videojáték, ahol (...), nem a sztori vagy a karakterek a legfontosabb húzóelemek a szórakoztatás szempontjából

    +1 tokeletesen egyetertek, ezzel soha nem is vitatkoztam, sot kifejezetten meglepett orichalcos fentebbi kijelentese, miszerint a Halo lenyege a sztori, ami szvsz meglehetosen rohejes. Halo lenyege soha nem a sztori volt, nem azert lett a box zaszloshajoja es tartotta eletben a platformot evekig mert az emberek oda es vissza voltak a Combat Evolved bugyuta, egymondatos tortenetetol arrol nem is beszelve, hogy a Reachig bezarolag az osszes reszben nagyitoval kellett keresni a sztorit. A jatekmenet volt ott amire dobaltak a sok tizpertizet, az addiktiv, valtozatos es vesszettul szorakoztato gunplay, karoltve a nagyszeru multival, ami reszrol reszre csak csiszolodott. Ezt el lehetett volna/lehetne adni barmilyen tortenettel, a Halo sztorijat viszont gagyi jatekmenettel mar aligha.
    Ugyan a 343 Halot meg nem probaltam, videok alapjan sajna az jott le, hogy probal inkabb az aramvonalasabb CoD vonal fele mozogni, meg ha nincs is teljesen ott, de az E3-as bemutato is csak asitozast valtott ki belolem. Hiaba na, Bungie az Bungie.

    Konyvhoz annyit, hogy lehet, hogy nem olyan szornyen gyenge mint amilyennek lefesetettem, szamomra viszont semmi emlekezesetes nem maradt meg belole, ha meg mar az elso korben az lett nekem felhanyva, hogy miert nevezem ponyvanak, csak ralicitaltam, hogy ereztessem a paletta melyik reszen mozog. Szerencsere azert nem mindenki szenved fogalomzavarban.

    @$p@rr0w
    Hat, klasszikusokat gondolom felesleges ajanlanom, meg azokkal amugy sem nagyon lehet melleloni, guglival pillanatok alatt osszeszedsz egy listat; a kortars scifiben pedig nem mozgok tul otthonosan (suli es melo elegge idorablo tud lenni), de utoljara a The Martian-on ragtam keresztul magam Weir-tol, az kimondottan tetszett, ha olvasnivalot keresel nezz ra arra.

    [ Szerkesztve ]

  • hun_Banderas

    csendes tag

    Én egyébként azt mondom, hogy a Halo-nak egy nagyon jól felépített, érdekes háttérvilága van. Nem egyedi, de érdekes. Ebben a fikcionális világban sokkal több potenciál van, mint amit a játék végső soron kihasznál. Bár, az ott felvázolt történeteket sem nevezném faékegyszerűnek, mert pl. a második részben már elég komolyan elkezdenek játszani a szálakkal (pl. Arbiter küldetése, a Halo-gyűrűk feladatának felfedése, politikai kettészakadás stb.). Azonban ezek, a játékos számára történő átadása már hagy némi kivánnivalót magaután (de fényévekkel jobb, mint az első rész esetében). A másik dolog, amit furcsának tartok, hogy sok esetben nem törődnek fontos események magyarázatával: hogy került a Halohoz a Pillar of Autumn, miért tudják az emberek aktiválni a gyűrűt stb.
    Úgy érzem néha, mintha az igazi történet elveszne az akcióval telepumpált, magával sodró játékmenetben. Viszont a hangulat első osztályú.

    Kíváncsiságból belenéztem a Halo 4 kampányának végigjátszásába és úgy vettem észre, hogy abban már sokkal komolyabb hangsúlyt fektetnek magukra a karakterekre. Az első két részben mindössze két karakternél Keyes-nél, de még talán inkább az Arbiter-nél éreztem, hogy valódi súlyuk van és nem papérmasé figurák (na jó talán még Keyes lányát meg lehet említeni). Itt viszont még a mellékszereplők is emlékezetesek maradtak. A két főhős közötti kapcsolat elmélyítéséről már nem is beszélve.

    [ Szerkesztve ]

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz hun_Banderas #23 üzenetére

    "A másik dolog, amit furcsának tartok, hogy sok esetben nem törődnek fontos események magyarázatával: hogy került a Halohoz a Pillar of Autumn, miért tudják az emberek aktiválni a gyűrűt stb."

    Az ilyen dolgokat lehet például a könyvekből megtudni. A Pillar of Autumn egy véletlennek köszönhetően került a 4-es installációhoz, amit a Cole Protokollnak köszönhetnek. Ennek a lényege, hogy Covenant támadás esetén egy célkordináták nélküli FTL jumpot kell végrehajtani, aminek az az oka, hogy így az idegenek nem találhatják meg a Földet. (végül persze úgyis megtalálják)

    A gyűrű aktiváláshoz: a Forerunnerek meg az emberek genetikailag hasonlítanak (nem ugyanazok) plusz az emberiséget már egyszer kiírtották, hiszen olyan fejlettek voltak 100k évvel ezelőtt mint a Forerunnerek. (érdemes megnézni a terminal videókat is ilyen infók után)

    Ott a történet egyébként mindkét első részben, csak az akció mögé kell nézni. Valakiknek ez nem megy, és csak a csihipuhi egybites lövöldözést látják. Lelkük rajta. ÉN szeretem a Halo játékokat, elsősorban sztori miatt játszok velük, az eddigi részekbe több ezer órát beleöltem már, és még ugyanennyit bele is fogok.

    Prézli21:

    "box zaszloshajoja es tartotta eletben a platformot evekig mert az emberek oda es vissza voltak a Combat Evolved bugyuta, egymondatos tortenetetol"

    Ok, akkor mivel magyarázod a Combat Evolved több millió példányos eladását, amitől system seller lett, amitől minden Xbox-os szinte csak a Halo miatt vett gépet, de a játékban nem volt netes multi például? És most ne gyere azzal hogy több millió légy nem tévedhet, mert 2001-ben még a CoD féle tömegtermelés sem volt látható.

    Arról nem is beszélve, hogy nem kevés játékmechanikai elem forradalmi volt akkoriban, és jó néhány későbbi sikerjáték vette át ebből a játékból az egyedi megoldásokat. A forradalmi AI-ról nem is beszélve.

    Szerinted nem a sztori a lényeg. Szerintem meg igen, és ahogy olvasom nagyon sok másik embernek is.

    [ Szerkesztve ]

    Live-Die-Respawn

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #08052480 #22 üzenetére

    "miszerint a Halo lenyege a sztori, ami szvsz meglehetosen rohejes. Halo lenyege soha nem a sztori volt, nem azert lett a box zaszloshajoja es tartotta eletben a platformot evekig mert az emberek oda es vissza voltak a Combat Evolved bugyuta, egymondatos tortenetetol arrol nem is beszelve, hogy a Reachig bezarolag az osszes reszben nagyitoval kellett keresni a sztorit."

    Azért vedd azt is bele, hogy mikor készült a CE. Akkoriban az is jó volt, ha volt egy FPS-nek ugyan 4-5 mondatban összefoglalható, de legalább épkézláb sztorija. plusz azért mér a combat evolved-ből is látszott, hogy erre az alapfelütésre, akármilyen átlagos is, azért egy elég szép univerzumot fel lehet húzni. Az nyilvánvaló persze, ha a játékmenet nem lett volna jó, csak a sztori miatt senki nem emlékezne már a Halo-ra. Illetve azért azt is tegyük hozzá, hogy a Microsoft nagyon okosan építgette a Haloverzumot. A játékok sztorija többnyire sosem volt egy nagy durranás (kivétel a 4, az sem egetverő, de határozottan sokat fejlődött...mondjuk kellett is neki,mert a sztoriroentált FPS-ek durván feljöttek, meg elhúztak a Halo mellett, ha csak a sztorit veszem alapul), a minőségükkel esetleg lehet vitatkozni, de a "terjedelmükkel" aligha (értem itt nyilván, hogy vékonyka). A készítők jól tudták, hogy a lövöldözős játékmenet által erősen behatárolt sztorit/karaktereket/világot nem csak, vagy nem elsősorban a játékokkal kell felépíteni, hanem képregényekkel, novellákkal, regényekkel satöbbikkel. Ha megfigyeled, nem sok olyan játék van, ami ennyire kihasználna más médiumokat is, mint a Halo...szerintem ez nem csak a népszerűség meglovagolását szolgálja, hanem abszolút tudatos. A Halo rajongóknak egy Halo játék egy nagy érett és ízletes cseresznye a torta tetején.

    Halo 4 kapcsán nem osztom a véleményed, szerintem mindne szempontból az lett a legjobb Halo játék eddig.

    "Én egyébként azt mondom, hogy a Halo-nak egy nagyon jól felépített, érdekes háttérvilága van. Nem egyedi, de érdekes. Ebben a fikcionális világban sokkal több potenciál van, mint amit a játék végső soron kihasznál."

    Egyetértek, ez még talán jobb megfogalmazása talán annka amit mondani akarok. :)

    "Kíváncsiságból belenéztem a Halo 4 kampányának végigjátszásába és úgy vettem észre, hogy abban már sokkal komolyabb hangsúlyt fektetnek magukra a karakterekre."

    Így van, a Halo 4 ebből a szempontból fejlődött a legtöbbet (a grafikán túl) az elődökhöz képest.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz oriic #24 üzenetére

    De egyébként mint korábban mondtam nem reszortom hogy rábeszéljek valakit arra hogy szeresse a Halo játékokat.

    Én sem azért rajongok értük mert egyes topikokban el lehet mondani hogy "nézd Halo fanboykodik az oric", hanem egész egyszerűen az első rész óta olyan mély benyomást tett rám a játék mechanikája, sztorija és világa, ami azóta is rabul ejt, és nem enged.

    De ez én vagyok. Nekem ez bejön, én ezt így gondolom a témáról, mások nem. Ezt tiszteletben tartom: :) peace!

    Live-Die-Respawn

  • #08052480

    törölt tag

    válasz [Prolixus] #25 üzenetére

    Nyilvan a CE idejeben nem a tobboranyi cutscene sztorizgatas volt a megszokott, foleg nem a mufajon belul, viszont sztoriorientalt jatekok leteztek mar akkor is dogivel es barmekkora potencial is volt a CE alapjaban, arra meg a Bungie se mondta volna, hogy a sztori a fo attrakcioja.
    Halo 4-el nem jatszottam, ugyhogy nincs is semmifele relevans velemenyem rola.

    @oric:

    Ok, akkor mivel magyarázod ...

    Pont azzal amit leirtam az altalad idezettek utani mondatban. Vagy azt mar nem olvastad? Esetleg azzal amit te leirtal a masodik bekezdesedben. Semmikepp sem a tortenettel. Vagy arra akarsz itt kilyukadni, hogy az emberek tomegesen vettek a boxot, mert azt hallottak, hogy a CE sztorija annyira hihetetlen es csavaros mint semmi mas elotte?

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz #08052480 #27 üzenetére

    " CE sztorija annyira hihetetlen es csavaros mint semmi mas elotte?"

    Nyilván nem, hanem amit te is meg én is írtam utána. Csak hülegyerek módjára szerkeszteni meg elfelejtettem a hsz-t. :D :W

    Live-Die-Respawn

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz #08052480 #27 üzenetére

    "Nyilvan a CE idejeben nem a tobboranyi cutscene sztorizgatas volt a megszokott, foleg nem a mufajon belul, viszont sztoriorientalt jatekok leteztek mar akkor is dogivel"

    Hogyne, csak nem az FPS műfajon belül. A CE 2001-ben jelent meg, addig meg össz-vissz megjelent egy System shock 2, egy Half-life,meg esetleg egy Medal of Honor, ami releváns ilyen szempontból. (No meg egy Deus ex, de az FPS/RPG, a Halo CE viszont vegytiszta FPS volt).

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

Új hozzászólás Aktív témák