Halo 5: Guardians bemutató (Xbox One)

Csapatmunka

2001. november 15. volt az a nap, amikor az éledező Microsoft konzolján útjára indult a Halo széria, amely azóta is meghatározó szerepet játszik a videojátékos világban. Az elmúlt több mint 10 évben rengeteg FPS játék vett át a szériából olyan megoldásokat, amelyek ma már alap dolognak számítanak, de akkoriban többek között a gépi ellenfelek intelligenciája is kiemelkedő volt a kor többi játékához képest. Aztán eltelt közel 14 év, ez idő alatt megjelent 11 Halo játék, most pedig itt vagyunk a számozott 5. rész premierjének kapujában. Ez az első rész, amelyet kifejezetten Xbox One konzolra fejlesztettek, mert bár a tavaly megjelent The Master Chief Collection is erre a gépre debütált, de az a korábbi részek felújítását tartalmazza. Nézzük, hogy miben változott a széria, mit ajánl a rajongóknak a Halo 5: Guardians, érdemes-e vajon beszerezni.

A legelső trailerek óta tudni lehetett, hogy ez a rész kicsit más irányba megy el, mint a korábbi epizódok, azonban a részletekre elég sokat kellett várni. Mint az korábban kiderült, történetileg a Halo 4 eseményei után járunk, de a folytatás fonalát elsőként nem a korábbi főszereplővel vesszük fel, hanem egy új karakterrel, Spartan Locke-kal. Őt a Halo: Nightfall élőszereplős sorozatban láthattuk először, de itt kiemelt szerepet fog kapni az Osiris nevű csapatával egyetemben. Az új szereplők között üdvözölhetjük a Halo 3: ODST egyik karakterét is, akit ismét Nathan Fillion alakít. A későbbiekben természetesen találkozhatunk Master Chieffel is, valamint az általa vezetett Blue Team is feltűnik, azonban Locke csapatán kicsit most talán nagyobb a hangsúly.

A történetből nem szeretnénk túl sokat spoilerezni, elég legyen annyi, hogy ismét visszatér a Covenant, valamint a Prometheanok is kiemelt szerepet kapnak, a galaxist pedig egy régi-új veszély fenyegeti, lesz tehát dolga mindkét csapatnak.

A régi csapat

Sajnálatos módon a játékról elmondható, hogy az újoncok nem biztos, hogy teljesen érteni fogják a történetét, ugyanis kifejezetten rajongóknak készült, így akik nem játszottak a korábbi részekkel, esetleg nem olvastak utána néhány dolognak, azoknak sok minden ismeretlen lehet. A sztori teljes megértéséhez ajánlott az Escalation képregény ismerete, valamint többek között az Osiris csapat tagjainak háttértörténetét csak a regényekből lehet megismerni. A Blue Team esetében kicsivel könnyebb a játékosok dolga, ugyanis a játékkal együtt debütál majd a The Fall of Reach animációs film is, amely Chief és társainak a sztoriját meséli el. Mint korábban is jeleztem, a Halo 5: Guardians az Xbox One első natív Halo játéka, így érdemes lehet technikailag is megnézni, mennyiben változott meg a játék a Halo 4-hez képest.

Az új rész természetesen szebb lett valamivel, mint az előző számozott epizód, de nem szabad akkora minőségbeli ugrásra számítani, mint amit a Halo 3 és Halo 4 között tapasztalhattunk. A program néhány jelenettől eltekintve fixen 60 fps sebességgel fut, így mindenképpen pörgős játékmenetet kapnak a vásárlók. Buggal a végigjátszás során nem találkoztunk, de azért néhány textúrára ráfért volna még egy kis plusz munka. A kampány egyik legnagyobb újítása, hogy ugyanúgy végigjátszható kooperatív módban is, azonban mostantól bármikor lehet csatlakozni egy ismerősünkhöz, illetve bármikor kiléphetünk, a játék egy pillanatra sem áll meg. A hangokról és a zenékről csak jót lehet mondani, bár előbbieknél zavaró lehet, hogy a Halo 4-hez képest ismét több helyen eszközöltek változtatásokat a fejlesztők, látszólag indokok nélkül. (Már a Halo 4-ben is több hang különbözött a korábbi részekhez képest).

A zenék viszont kifejezetten jól sikerültek, akik szeretnék meghallgatni, azoknak jó hír, hogy a 343 Industries az egész albumot ingyenesen elérhetővé tette. A játékmenetben is történt néhány változtatás, többek között halál esetén (Legendary nehézségi szinten ez sokszor elő fog fordulni) nem töltődik vissza azonnal az előző mentési pont, hanem egy rövid ideig lehetőség van arra, hogy a csapattársak felélesszék a karakterünket. Kooperatív végigjátszás esetén a pálya indulása előtt kiválaszthatjuk, hogy melyik karakterrel akarunk harcolni, de természetesen egy karaktert, csak egy játékos használhat, így érdemes megbeszélni, hogy ki-kivel lesz majd. Érkezett néhány új fegyver is a játékba, de a korábbi klasszikusok is megmaradtak, valamint ezúttal mindegyik fegyver kapott egy pontosabb célzási lehetőséget a Smart-Linknek köszönhetően.

A többszereplős játékmódok

Bár a Halo sorozat sokaknak mindig a sztori alapú játékot jelentette, nem szabad elfelejteni, hogy a széria egy kifejezetten erős multiplayer módot is tartalmaz, amely talán még több embert is megmozgat. Ahogy a korábbiakban, úgy most is találunk régi, jól ismert módokat, de kapunk azért újdonságokat is: a többszereplős mód két nagy részre osztható jelenleg. Az Aréna tartalmazza mindazt, ami miatt eddig is szerettük a Halót, itt a 4v4 módok találhatóak meg, vagyis itt kell keresnünk például a deathmatch-et, capture the flag-et.

Természetesen újdonságokat is kapunk majd, de ebben a részben már nem lehet szavazni, így előfordulhat, hogy olyan pályán és módban kell harcolnunk, ami nem a kedvencünk. Persze még mindig megoldható a dolog úgy, hogy kilépünk, de ez csak ideig-óráig megoldás, a Halo 5 ugyanis bünteti a többszöri kilépést is. Átdolgozták a szintlépéseket is, a normál mellé bekerült a CSR is, amely az utolsó 10 meccsünk alapján sorol be minket egy adott rangba. Akit részletesebben érdekel ennek mikéntje, az a Halo Waypointon kap részletes bemutató róla. A másik főbb multis mód a Warzone nevet viseli, ez tulajdonképpen egy 24 fős harcot jelent, amely az Arénával ellentétben jóval nagyobb pályákon játszódik, valamint itt végre járművek is bevethetőek lesznek. Természetesen a Warzone-ban nem az ellenséges csapatok likvidálása a cél, hanem különböző bázisokat kell elfoglalni, majd ezek megszerzése után az ellenfél főbázisának reaktorát kell elpusztítani. Nehezítés, hogy a pályán időközönként felbukkannak gépi ellenfelek is, legyen szó Covenant, vagy Promethean egységekről.

A multi egyik újítása a requisition rendszer, amelynek gyakorlati haszna tulajdonképpen a Warzone módban lesz, Arénában csak a skinek és az különböző páncélok, emblémák, sisakok lesznek használhatóak. (ahogy az előző résznél, úgy itt is egyedi kinézetet adhatunk a katonánknak, ehhez több mint száz hozzávalót kapunk) Előbbinél azonban fontos lesz, ugyanis csak ennek segítségével tudunk különböző fegyverekhez és járművekhez, kiegészítő tulajdonságokhoz jutni. Mivel a jelenlegi cikk is a megjelenés előtt íródik, a multiplayer mód eléggé kihalt, de azért így is sikerült több kört letolni Arénában és Warzone-ban is, és ezek alapján elmondható, hogy az utóbbi évek egyik legélvezetesebb többszereplős módját kapják majd meg a leendő vásárlók. A Halo 5: Guardians című játékkal a 343 Industries bebizonyította, hogy a széria továbbra is él, és bőven van még benne potenciál, így nem is meglepő, hogy biztosan elkészül majd a 6. rész, amelynek előmunkálatait már most elkezdte a híres csapat.

Hogy hibátlan-e a játék? Természetesen nem, de az apró gondok ellenére mindenképp érdemes vele egy próbát tenni, nem sok ilyen minőségű játék jelenik meg mostanában Xbox One-ra. A sztori mód kedvelőinek viszont rossz hír lehet, hogy a folytatás minimum 2-3 év múlva jön csak, de vélhetőleg megéri majd a várakozás.

Pro:

  • Tökéletes játékmenet;
  • fantasztikus zenék;
  • változatos multiplayer módok;
  • minden ízében egy élvezetes folytatás.

   

Kontra:

  • Apróbb technikai gondok;
  • lecserélt hangok;
  • újoncoknak zavaros történet;
  • a befejezés.

90

orichalcos

Azóta történt

Előzmények