Előre a dicsőségért
A Ubisoft minden évben több nagyszabású produkcióval is kedveskedik a játékosoknak. Nem lesz ez másként jövőre sem – a francia kiadó már februárban bemutatja a For Honor című játékot, ami legalább annyira egyedi alkotás, mint amennyire magán viseli a kiadó jól ismert jellegzetességeit.
Hirdetés
A történet szerint sötétség szállja meg a világot, aminek eredményeképp ezeréves háború veszi kezdetét. A harcosok egy idő után már azt sem tudják, miért küzdenek, de nem teszik le a fegyvert. Hogy ki vagy mi áll a konfliktus mögött, és mik a pontos okok, az nyilván a kampányból derül majd ki, a játék zárt alfa verziója viszont a multiplayer lehetőségekbe engedett betekintést.
Többjátékos módját nézve a For Honor, bármilyen furcsán hangzik is, első látásra leginkább a Rainbow Six: Siege-re emlékeztet. Adott három kaszt (középkori lovagok, vikingek és szamurájok), melyek két-két szereplőt vonultatnak fel, összesen tehát 6 karakter közül választhatunk. A karaktereket külön-külön lehet fejleszteni. Minél többet játszunk, annál magasabb szintet érnek el, egyre több új képesség és testreszabási elem nyílik meg hozzájuk. A multiplayer fő mozgatórugója, hogy kedvenc szereplőnket felfejlesszük, páncélját kedvünk szerint alakítsuk, és minél erősebb fegyverekkel és kiegészítőkkel lássuk el. A játékban az egyes páncél elemektől a fegyverek alkatrészeiig minden lecserélhető, a feleslegessé vált darabok pedig „beépíthetők” a használatban lévő tárgyakba, ezzel erősítve őket, vagy megsemmisíthetők XP-ért cserébe.
Röviden tehát egy karakter központú multiplayerről van szó, melyben minden szereplő más-más harcmodorral, mozgáskultúrával és képességekkel rendelkezik. A lassabb harcosok erősebbet ütnek, a fürgébbek gyengébbek is egyben, és vannak, akik a frontvonalon állják meg jobban a helyüket, míg mások inkább a felderítésben vagy az ellenség meglepésében jeleskednek.
A zárt alfa verzió három játékmódot kínált. A Duel, ahogy neve is mutatja, egy egy elleni párbajt jelent. A Brawl ugyanez, csak két-két emberrel, ez tehát egy négyfős mód. A legérdekesebb mégis a Dominion, amely 8 főt támogat (két négyfős csapat), ez egy többé-kevésbé hagyományos területfoglalós játékmód. Három célterületet kell elfoglalni és megtartani a térképen, akinek több pontja van a végén, vagy aki kiirtja az ellenfél csapatát, az győz. A játékmódok önmagukban nem okoznak túl nagy meglepetést, a játék többi része már annál inkább.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!