For Honor alpha bemutató (Xbox One)

Ritkán látni ennyire szépet

Ha valamin, a For Honor sikere vagy bukása a játékmeneten fog múlni, ez ugyanis a megszokott multiplayer játékoktól eltérő viszonylag lassú, taktikus harcrendszert kínál, ami szöges ellentétben van a hagyományos hack ’n slash irányítással. Itt elsősorban a védekezésre kell koncentrálni, és az abból indított ellentámadásokra. Három irányban (jobb- és baloldal, valamint felül) védekezhetünk kardunkkal. Lényegében ott kell védekeznünk, ahová az ellenfél csapni akar, és oda kell ütnünk, ahol ő épp nem számít rá. Gépi és emberi ellenfelekkel szemben is nagyon nehéz, szokni kell ezt a harcmodort, de az eredmény egy nagyon élethű, hihető, fajsúlyos összecsapás minden alkalommal.

Karakterünk rendelkezésére kétféle alap támadás áll (egy gyors és egy erős), illetve rendelkezik különféle képességekkel (Feat), amik közé aktív támadásokat vagy passzív bónuszokat is beválogathatunk. Természetesen minél többet játszunk, és fejlődik a karakter, annál eredményesebbek lehetünk a harcmezőn.

For Honor Xbox One

Ellenben ha valami, akkor a látvány lesz az, ami nagyon sok embernek el fogja adni a játékot, az ugyanis már a korai alfa változaton is látszik, hogy ritka gyönyörű lesz a For Honor. A Ubisoft sok más játékával ellentétben itt nem egy nagy, nyílt világot kapunk, hanem szűk, viszonylag kicsi pályákat, ami lehetőséget nyújt arra, hogy valami egészen elképesztően szép helyszíneket alkossanak a fejlesztők. Az alfában szereplő helyszínek egytől egyig gyönyörűek, a karakterek kidolgozása, de még inkább animációja pedig túlzás nélkül párját ritkítja. Öröm nézni, ahogy brutális, páncélozott harcosaink nekiiramodnak, vagy súlyos kardjaikkal párbajoznak. Biztos vagyok benne, hogy a végleges változat az utóbbi idők egyik leglátványosabb produkciója lesz, és ha ezt a minőséget a kampányba is sikerül átmenteni, akkor egy csúcsminőségű alkotással lesz dolgunk, ami ráadásul kellően egyedi is.

Egyedül csak attól tarthatunk, hogy a manapság már leginkább játékgyárként működő francia kiadó a For Honorból is egyszerű pénzszivattyút csinál. Már az alfában is aktívan reklámozták a játék harmincezer forintnál is drágább Gold kiadását, a Szezonbérletet, és az is biztos, hogy a multiplayer folyamatosan bővülni fog további kasztokkal (spártaiak, rómaiak, mongolok, a lehetőségek igazából korlátlanok), és aki a teljes élményre vágyik, annak ismét mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia. Azon sem lennék meglepődve, ha mikrotranzakciók is kerülnének a játékba, hogy így jussunk gyorsabban virtuális pénzhez.

For Honor Xbox One

Ezekkel az aggodalmakkal azonban egyelőre várhatunk, a For Honor megjelenése ugyanis még viszonylag messze van. A különleges lovagos játék 2017 februárjában jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra. Bár magán hordozza a Ubisoftra jellemző ismertetőjegyeket (elég csak a menürendszerre pillantani), mégis a jövő év egyik legegyedibb, legkülönlegesebb játéka lehet. A minőségével egész biztosan nem lesz gond.

dreampage

Azóta történt

Előzmények