Hirdetés

Evolve teszt

Ez egy csapatjáték

Az első indítást követően két alapozó missziót mindenkinek végig kell csinálnia, ami elsőre egy unalmas dolognak hangzik, de nagyon is szükségszerű. Az első részben a szörnyek irányítását lehet elsajátítani, legalábbis az alapértelmezésben rendelkezésre álló Góliátét, aki egy sziklákat dobáló, tűzokádó, ordas nagy dög. Őt követi a csapat kemény legénye, az orosz akcentussal beszélő Markov, aki a támadó osztály első játszható karaktere, azaz elsősorban az ő feladata, hogy szanaszét lője a szörnyet. Az átlagosan körülbelül kétszer tíz percnyi alapozás után a játékosok már bele is vethetik magukat a többjátékos őrületbe, ami a véleményem szerint egy elhamarkodott és kissé könnyelmű dolog a játék részéről, a vadászok között ugyanis három további kasztot is találunk, akik egészen más stílust követelnek meg, mint Markov és társai.

Evolve PlayStation 4 teszt
[+] A Huntereket FPS (belső) nézetből...

A nehéz puskákkal érkező assault kaszt mellett ugyanis van a szörnyek megkeresésében és csapdák lerakásában jeleskedő trapper, a csapat életben tartásáért felelős medic, valamint a többieket különféle módon támogató support osztály is, mindegyiken belül három-három játszható karakterrel, amelyek közül az első indítást követően csak egy-egy van nyitva, velük kell valamennyit játszanunk ahhoz, hogy a továbbiakat elérhessük. A játszható karaktereket a fejlesztő Turte Rock Studios abból a szempontból nagyon okosan rakta össze, hogy az egymást követő karakterek nem az előzőek gyorsabb, erősebb változatai, hanem teljesen más típusúak, ami a program szavatosságát nagyban megnöveli. Mindegyik karakter négyféle fegyverrel/tulajdonsággal rendelkezik, amelyek közül egy-egy darab a kasztra jellemző, az assault pajzsot tud vonni maga köré, a trapper egy áttörhetetlen fallal tudja körbevenni a területet, hogy a szörny ne menekülhessen el, a medic gyógyít, a support pedig láthatatlanná teheti magát és társait, de ezen kívül mindenki más cuccokkal és képességekkel rendelkezik. A legkisebb változatosságot Markov osztálya kínálja, itt ugyanis mindenkinél adott egy-egy közelharci és távolsági mordály, és valahol mindegy, hogy az éppen lángszóró vagy villámpuska, a lényeg ugyanaz. A gyógyítóknál már nagyobb a különbség, az első karaktert jelentő, egyébként elég csinos Val például rendelkezik egy nagy távolságból is működő, gyógyítósugarat lövő kütyüvel, egy félautomata páncéltörő mesterlövészpuskával, valamint a szörny megjelölésére és lassítására alkalmas fegyverrel, míg az utána következő Lazarus képessége a halott társai feltámasztása, a mesterlövészfegyvere automata, lassító nyilak lövöldözése helyett pedig láthatatlanná tud válni.

Evolve PlayStation 4 teszt
[+] ...a szörnyeket TPS (külső) nézetből irányíthatjuk.

A tulajdonságok sokaságából látszik, hogy a csapatban mindenkinek megvan a maga feladata, de ezt csak részben határozza meg a kaszt, hiszen részben a választott karakter függvénye, hogy egyáltalán mit tudunk csinálni. Épp ezért a különböző típusú szörnyekhez és küldetésekhez kimondottan passzoló, ütőképes vadászcsapatok is összeállhatnak, de a sikernek nem pusztán ez a kulcsa, elméletileg bármelyik összeállítással le lehet győzni bármelyik szörnyet, a kulcs inkább a csapatjáték. Ezen a ponton kanyarodhatunk vissza a kötelező alapozás hiányához, az online játékban ugyanis minden második meccsemen azt tapasztaltam, hogy a társaim a kasztjuktól függetlenül támadónak hitték magukat, és egyetlen felszerelésüknek a fegyverüket hitték. Pedig a trapper igazából alig sebez, sokkal fontosabb lenne, hogy lerakja a gömb alakú erőteret, ami egy területen belül tartja a szörnyet, de ezt kevesen használták jól, abba viszont többször is belefutottam, hogy a szörnyet nem, de a csapatot jól bezárta a tudatlan játékostárs, azt viszont már nem tudta, hogy a pajzsot hogy lehet deaktiválni. Pedig az Evolve minden karaktert két-két tömör és érthető videóban bemutat, amit az extrák menüpont alatt bármikor meg lehet nézni, az első videó a tulajdonságokról, a második azok helyes használatáról, a csapatban betöltött szerepről szól. Ha ezeket az adott karakterrel történő első játékot megelőzően kötelező lenne végignézni, valószínűleg már sokkal beljebb lennénk, így viszont erre a játékra sajnos hatványozottan igaz az összes online csapatjáték jellemzője, nevezetesen, hogy alkalmatlan emberekkel kell egy csapatban játszanunk.

Evolve PlayStation 4 teszt
[+]

Több játékmód is van, amik csak a következő oldalon kerülnek kivesézésre, de mindegyikre igaz, hogy a vadászok nem tudnak könnyedén nyerni. Ha a szörny ügyes, akkor még a nagyon jó csapatmunka sem garantálja a sikert, a helyzetfelismerés, a gyorsaság és némi szerencse is szükséges a győzelemhez, illetve nagyon nem mindegy, hogy milyen terepen vívjuk meg a csatát. A lényeg tényleg az, hogy mindenki tegye a dolgát, ez pedig a gyógyításért felelős medicnél kezdődik, amely kaszt kapcsán az oktatófilmek el is mondják; mindegy, hogy mi van, életben kell maradnunk. Az okosabb szörnyek épp ezért pont őket kezdik el először ütni, ilyenkor kell cselekednie a supportnak, de nyilván nem úgy, hogy elkezdi lőni a szörnyet, hanem láthatatlanná kell varázsolnia a csapatot; na, ezt nem teszi meg szinte senki, aminek következménye mindig egy elveszített meccs. Az Evolve esetében tényleg teljes egymásra utaltságról beszélhetünk, egyedül senki nem tudja megnyerni a meccset, ellentétben mondjuk egy Team Fortress 2-vel, ahol azért egy jó mesterlövész akkor is jó mesterlövész lesz, ha az orvos tök béna (viszont a heavy már pont nem ér semmit az orvos nélkül, na ilyen az Evolve is). Ez pedig a barátainkkal játszva pont előny, de általában inkább egy frusztrációs faktor, aminek fényében én sokszor döntöttem úgy, hogy az online játék helyett az (amőgy meglepően okos) botokat választom.

Evolve PlayStation 4 teszt
[+] A jetpack lehetne a könnyű vadászat záloga, de sajnos hamar kifogy belőle a nafta.

Ha már a vadászok típusait kiveséztük, érdemes szót ejtenünk a szörnyekről is, amelyekből négy darab került a játékba. A Góliát gyors, köveket dobál, tüzet hány és ügyesen mozog a sziklákon, a Kraken meglepő módon repülni tud és villámokkal válaszol a vadászok lövéseire, a Wraith pedig egy nagyon gyors specialista, az elterelés mestere. Van továbbá egy Behemót névre hallgató szörnyeteg is, a legnagyobb az egész játékban, aki nem is tud ugrani, viszont nyilván marha erős.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Fistful of Frags teszt

    A crossplatform játék a régi LAN-partik hangulatát hozza el, ingyenesen tölthető le, mégis korrekt grafika, jó játékmenet és izgalmas csaták jellemzik.

  • Halo 5: Guardians multiplayer bétateszt

    Csaknem három héten át lehetett tesztelni a Halo 5 többszereplős bétaverzióját. Az év legfontosabb Xbox One játékát mi is kipróbáltuk.

  • Íme az Evolve nyitójelenete

    Aranylemezre került a játék, így már semmi akadálya nincs a megjelenésnek.