2015 legjobban várt játékai: Evolve

Alkalmazkodás vagy halál

A játékvilág eszelős tempóban fejlődik, minden évben hatalmas ötletek jelennek meg, melyek némelyike azonnal átütő sikert aratva terjed el (lásd a regenerálódó életerőt az akciójátékokban), és vannak olyanok, melyek sokkal lassabban válnak népszerűvé. Ilyen az aszimmetrikus multiplayer is, ahol a játékosok nem azonos feltételekkel vághatnak bele egymás vadászatába. Az első ilyen próbálkozások (Splinter Cell 2, Left 4 Dead) még csak a karaktereket variálták meg, de 2015 már a 4 vs. 1 multiplayer éve lesz, ahol négy játékos küzd egy sokkal erősebb karaktert irányító ötödik ellen. E témakört járja körül a BioWare-féle Shadow Realms, ezt próbálja meg, egyelőre nem túl ígéretesen feldolgozni a Fable Legends, no és persze rengeteg indie-játék is ebbe az irányba halad. És persze itt van az Evolve, az első AAA-kategóriás shooter, amely erre a receptre készül.

Nem véletlen persze, hogy a Turtle Rock stúdió ebbe az irányba indult el: az általuk készített Left 4 Deadben is a fertőzöttek-túlélők összecsapások voltak a legizgalmasabbak, leginkább taktikusak. Ezt a koncepciót gondolták tovább a srácok, megnyerték kiadónak a 2K-t, az E3-on pedig begyűjtöttek egy zsák díjat is egyedi felállású programjukkal. Mivel igazi kampány nem lesz, és minden a multiplayerről szól, a sztori papírvékony: a Sear nevű bolygón megtelepülő gyarmatosítókat hatalmas szörnyek kezdik mészárolni, így az emberlakta űr minden sarkából összerángatják a rosszarcú zsoldosokat, börtönszökevényeket és egyéb hadrafogható figurákat, és megindul a vadászat.

Evolve
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn. [+]

Bár az irányítható szörnyetegek mindegyike igen brutálisan néz ki, ezen az oldalon talán még több taktikai érzékre lesz szükségünk, mint a vadászok oldalán. Eleinte ugyanis lényünk, bár méretre nagy, harci képességei korántsem kifejlettek – így aztán a lopakodás, az elkerülés, a menekülés és a csöndben tápolás lesz jellemző a „sötét oldal" első perceire. Ebben a szakaszban a szörnyek gyengék és táplálkozniuk kell, hogy kifejlődjenek, hogy a címbéli evolúció elvégezhesse enyhén felgyorsított munkáját. A pályákon található „civil” élővilág gyilkolásával és elfogyasztásával tehetünk szert energiára és kellő mennyiség felzabálása után fejlődhetünk a második fázisba, majd jóval később az utolsó, harmadik fokozatba. Ez egy viszonylag lassú folyamat, amely közben folyamatosan törekedni kell arra, hogy a nyomainkat követő szörnyvadász négyest minél inkább elkerüljük. Második stádiumba mutálódott szörnyünk már jóval ütőképesebb, köszönhetően elsősorban annak - az életerő-növekményen túl -, hogy minden átalakuláskor (no meg a meccs indulásakor) három pontot oszthatunk el a négy eltérő speciális támadó képessége között.

Evolve
Elég nehéz elhinni, hogy néhány puska és gránát elég lesz ez ellen… [+]

Megjelenéskor négy különböző szörnyet oldhatunk ki, melyek jelentősen eltérnek egymástól így másként is kell velük küzdeni. A speciális képességeiken kívül az életerőben és a páncélzatuk vastagságában is van eltérés, így míg a Goliath a színtiszta erő megtestesülése rengeteg életenergiával, a Wraith a visszafogott lesből támadások mestere, az ellenfeleket elteleportálva társaiktól, villámgyors mozdulatokkal gyilkolva – cserébe természetesen csekély élettel és vékony páncéllal. A Kraken alaptulajdonságai e kettő közé lőhetők be, ám egy darabig repülni is tud, így sok pályán igen nehezen lesz követhető. A negyedik szörnyet egyelőre csak előrendelők kapják meg ajándékként; a Behemoth-ról elöljáróban csak annyit tudni, hogy hatalmas lesz, nagyobb, mint egy harmadik fázisba fejlődött Goliath.

Evolve
A szörny elképesztő mobilitását némiképp ellensúlyozandó, minden vadász rendelkezik egy jet-packkel. [+]

Az emberek oldalán az eltérések még drasztikusabbak akár kasztokon is belül. Igen, kasztok, hiszen az Evolve négy eltérő foglalkozást különböztet meg: Assault, Medic, Trapper és a Support a választhatók. Egy kasztban induláskor három választható karaktert találunk, akik az egységesen közös feladatkör mellett különböző felszerelésekkel bírnak az adott szakterületen, úgyhogy ha mindenkit kioldottunk, kis túlzással 12 teljesen eltérő karakterből mazsolázgathatunk. Az embereknél a csapatjáték az egyetlen lehetőség a győzelemre, hisz mind a négy kaszt tudására szükség van, hogy megfékezhessük a szörnyet; éppen ezért nem is lehet a csapatban két ugyanolyan foglalkozású karakter. Szerencsére megadhatunk egy prioritási sorrendet a kasztok, illetve a szörnyek terén, a rendszer pedig igyekszik ennek megfelelően beosztani minket a csapatokba.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények