Dying Light: The Following teszt

Élőholtmészárlás újabb felvonása

A lengyel srácok szűk egy évvel ezelőtt sikerrel tudták felülmúlni a korábbi etalon elsőszemélyű zombimészárlásukat, a Dead Islandet. Létrehoztak egy kifejezetten gyönyörű, urbanisztikus környezetet, amihez egy remek fejlődési rendszeres, gördülékeny játékmenetet társítottak, hasonlóan minőségi harcrendszerrel. Karakterünkkel bőven kijutott a futkározásból, így mikor bejelentették, hogy The Following címmel egy komolyabb kiegészítést készítenek az alapjátékhoz, amiben már járműveket is használhatunk, egy percig sem voltunk meglepve.

Halálos támadás következik.
Halálos támadás következik. [+]

A The Following cselekménye a Harran városában történtek után veszi kezdetét. A túlélők egyre rosszabbul viselik a kialakult helyzetet, így minden reménysugárba azonnal kapaszkodni próbálnak. A falon túlról különös hírek érkeznek, ugyanis arról csiripelnek a madarak, hogy vidéken létezik egy hely, ahol tudják a fertőzés ellenszerét. Kezünkbe nyomják a térképet és már indulunk is Harran csatornarendszerén keresztül a város szomszédságában meghúzódó farmos vidékre. Hát bizony ez a terep sem kihalt, pontosabban halottakból errefelé is akad bőven, útközben pedig valamilyen furcsa jelekre, áldozatokra bukkanunk. Egy újabb szekta ténykedik a háttérben, így érdekes dolgokra számíthatnak azok, akik fejest ugranak a szikláról és elmerülnek a The Following eseményeiben.

Készülj Countryside, Kyle Crane érkezik.
Készülj Countryside, Kyle Crane érkezik. [+]

Remélem nincs olyan ember, aki nem tudja miről is van szó a Dying Light estében. A lengyel fejlesztők mesterien ötvözték az első személyű zombik elleni közel és távolsági harcokat, gyors és folyékony mozgáskultúrával. A parkour mozdulatok és a későbbi képességek révén akár harcok nélkül is leküzdhettük az akadályokat, azonban a remek vágó, szúró vagy ütő fegyvereknek köszönhetően különlegesen perverz élmény a leszakadó testrészeket lassítva bámulni. A környezetben rejlő lehetőségek kihasználását se felejtsük, robbanóhordók, kampók és tüskék várták, hogy zombihússal kombináljuk őket.

Vidéken is elég nagy a fejetlenség.
Vidéken is elég nagy a fejetlenség. [+]

A játék meghatározó szeletét képezte a gyűjtögetés, az abból fakadó craftolási mechanizmus és az eszközeink fejleszthetőségének lehetősége. Hasznos fegyverekkel (robbanó dobócsillagok, Molotov-koktélok), szerszámokkal (Grappling hook) és eszközökkel (UV lámpa) könnyíthettük meg a dolgunkat egészen addig, amíg le nem szállt az éj. Ilyenkor ugyanis megváltoztak a feltételek, ha nem húzódtunk fedezékbe (Safe Zone), akkor bizony prédává válhattunk. Az éjszakában lopakodásra kényszerültünk, mert a sötétséget agresszív, gyilkos förmedvények uralták. Egyedül is élményszámba ment a Dying Light kegyetlen világában való túlélősdi, de kaptunk remek kooperatív módot, valamint egy különleges Be the Zombie többjátékos lehetőséget is, ahol még a Night Huntert is játékos irányította.

Gyorsabban száll, mint a képzelet

Mivel Countryside dupla akkora méretekkel rendelkezik, mint Harran városa és sokkal nyitottabb a terep, így már a járművek számára is akadt hely a The Followingban. Ebből is következik, hogy ezúttal a benzingőz háttérbe szorítja a szaladgálást és ugrándozást, de azért így is akadnak megmászásra váró sziklák, tornyok, meg egy kisebb városka is (ami alkalmas a parkourözésre) és a küldetések között is akad néhány, ami erre irányul. Bőségesen kapunk új missziókat, új karaktereket, új ellenfeleket és teljesen új fegyvereket is. Valószínűleg sokan hiányolták már eddig is az íjakat és nyilakat, nem utolsó sorban pedig a számszeríjakat (köszönhetően a The Walking Deadnek), amik immár a fegyverarzenálunk részét képezhetik.

Állandóan a kocsi elé ugranak.
Állandóan a kocsi elé ugranak. [+]

Na de térjünk vissza a verdánkhoz, amit már a játék első néhány órájában a rendelkezésünkre bocsájtanak a helyiek. Az első kilométerek megtétele után világos lesz, hogy jószágunkra bizony oda kell majd figyelni. Tömegesen a rothadt húsú, gyenge csontú hullák is képesek kárt tenni négykerekűnkben, ami így rendszeres javítást fog igényelni. De nem csak reparálás kapcsán nyúlhatunk hozzá a vashoz, cicomázhatjuk, sőt remek fejlesztésekkel is elláthatjuk. Idővel szórhat aknákat, okádhat lángokat, perzselhet UV fénnyel, sőt a karosszériára kapaszkodó bestiákat árammal is sokkolhatja. A járgány révén a skill fák között megjelent a Driving lehetőség, így a vezetéssel szerzett tapasztalatainkat olyan hasznos fejlesztésekre is elkölthetjük, mint a nitró palackok behelyezése a nagyobb gyorsulás érdekében. Nem említettem még, de Countryside területén is üzemanyagot használnak a járművek, így érdemes lesz odafigyelni az állandó utánpótlásra és rendszeresen a fenekükre nézni az elhagyatott járművek benzintartályainak.

Ezékiel 25:17 - Az igaz ember járta ösvényt...
Ezékiel 25:17 - Az igaz ember járta ösvényt... [+]

Vezetni pedig szerencsére a Dying Light világában is jó dolog. A csöpp kis buggy egész kezesbárányként viselkedik, csak az oszlótetemekkel való találkozás dobja és lassítja kicsit a homokfutónkat. A helyszínek egyébként már alapból úgy vannak kialakítva, hogy lehessen a verdákkal kicsit dorbézolni. Ugratók, rámpák szegélyezik az utunkat, csak arra várva, hogy nitrólökettel egy zombicsorda nyakán landoljunk. Kooperatív élményben nem csak a dögök irtása, de a száguldozás is nagyobb móka, a versenyekről már nem is beszélve. Bizony a járgányokra fókuszáló kihívásokon felül legyen akármennyire poszt-apokaliptikus is a helyzet, egy kis szórakozásra mindig kell lehetőséget biztosítani, így rajthoz állhatunk busás jutalmak reményében.

Reméljük ez a dobás csillagos ötös lesz.
Reméljük ez a dobás csillagos ötös lesz. [+]

A The Following esetében is kell beszélnünk a többjátékos lehetőségekről, mivel ezen a téren sem fukarkodtak a fejlesztők. A fő küldetés kooperatívban történő végigjátszásának értékéről és az ezzel kapcsolatos élményfaktorról azt gondolom, nem kell különösebben értekeznem. Társaságban mindig szebb az élet, főleg ha járgányokkal csapatunk a rusnyaságok között. További extra gyanánt megérkeztek a rajongói tartalmak, immár közösségi térképeken is tudunk harcolni. A Be the Zombie játékmódot sem hagyták érintetlenül, a The Following nagyobb helyszíneinek köszönhetően elkészítették a Be the Zombie 2.0-at, ami a Night Hunter és a négy buggy-t irányító játékos küzdelmeire fókuszál.

Gyönyörűen rusnya dögök

A Dying Light alapból tetemes játékidővel bírt, amit most megint csak megtoltak jó pár 10 órával. Ha a fő sztoriszálon kívül ki akarjuk maxolni az új vidék minden mellékküldetését és kihívását, akkor nyugodtan számoljunk 30-40 óra plusz szórakozással. Hiába nem tudtak különösebb újdonsággal előrukkolni a missziók kapcsán, a The Following eseményei simán hozzák az alapjáték színvonalát, ráadásul új terepet és vezethető homokfutókat is kaptunk. A fejlesztők egyébként alakítottak az emberi ellenfelek viselkedésén, részletesebbek lettek az NPC-k modelljei és arckifejezései, finomították a gameplay-t, új parkour mozdulatokat kaptunk és új támadásokkal ruházták fel a dögöket is. Az audiorészleget szintén frissítették, grafikailag pedig már korábban is rendben volt a Dying Light, de az új környezet még kellemesebb a szemnek.

A mezőgazdaság veszélyei.
A mezőgazdaság veszélyei. [+]

Amit kaptunk a DLC-vel, az bizony nagyon rendben van (élesedett az új nehézségi szint a Nightmare mode is), de érthetetlen, hogy miért nem próbáltak igazítani, finomítani a nevetséges elemeken. Sokszor idegesítően bénázik karakterünk a tornyok megmászása közben, a magasból történő lezuhanások pedig rendszerint halállal végződnek, ami instant idegbajt von maga után, hiszen a mentési rendszernek hála igen gyakran kilométerekkel távolabb éledünk újra. Sajnos a DLC is megörökölte a mesterséges intelligencia azon gyermekbetegségét, hogy az élőholtak csak egy körzeten belül reagálnak ránk, így hiába dobunk petárdákat egy távoli csoport közvetlen-közelébe ők bizony a fülük botját sem mozdítják, elvégre karakterünk hatótávolságon kívül van. Ezeket az illúzióromboló jellemzőket igazán javíthatták volna.

Méretes dögökből nincs hiány a The Followingban.
Méretes dögökből nincs hiány a The Followingban. [+]

A The Followingnak az a szerencséje, hogy nagyon jól eltalálták az árazását, mert ezért az összegért kifejezetten emberes tartalmat kapunk, amivel kapcsolatosan azért motoszkál a fejünkben, hogy az alapjátékban is lehettek volna buggy-k és pár nagyobb vidéki terület. Telhetetlennek lenni azonban nem jó, így nem vitatjuk el a The Following létjogosultságát, még ha szívesen is láttuk volna ezeket a lehetőségeket az alapjátékban. Aki szerette a Dying Lightot, vagy egyszerűen olthatatlan vágyat érez az élőholtak végeláthatatlan mészárlása iránt, akkor azoknak egy percig sem lehet kérdéses a megvétele, ezúttal is napok vesznek majd oda az életünkből a dögökkel való harcok során.

Pro:

  • A járművek megjelenése;
  • új eszközök és fegyverek;
  • Be the Zombie 2.0;
  • rengeteg egyéb tartalom és játékidő.

Kontra:

  • A zombik tényleg agyhalottak;
  • kisebb bugokkal találkozni.

88

Rage23

Azóta történt

Előzmények