How to Survive 2 teszt

Szöges baseball ütő, szögbelövő, láncfűrész

Az 505 Games és az EKO Software 2003-ban előállt a How to Survive-val, ami egy kifejezetten ügyes, kis költségvetésű alkotásként lovagolta meg a zombik által keltett hullámokat. A zombi harcot nem agyatlan lőszerpazarlással és fröcsögő akcióval tálalta, hanem taktikus túlélésre ösztönzött, ahol a hasznos tárgyakat összegyűjtve azokat kombinálhattuk a különböző természeti javakkal, így alkotva fegyvereket, kiegészítőket vagy élelmiszereket. A How to Survive, ha nem is volt egy technológiai sziporka, lelke volt az alkotásnak, ezáltal pedig kiemelkedett a tömegből. Számos kiegészítést elkészített hozzá az EKO Software, melyek közül a 2015-ös, harmadik személyű nézőponttal megáldott konverzió volt a legütősebb, hiszen így nagyobb hangsúlyt kaptak az akciók. A játékosok képességei sokkal nagyobb jelentőséggel bírtak, ezáltal felpezsdült a játékélmény. Már néhány hónapja elérhető volt a folytatás a Steamen Early Access formában, de a végleges verzió kapcsán mostanáig várnunk kellett.

Ő sem megy már fejjel a falnak.
Ő sem megy már fejjel a falnak. [+]

A korábbi Los Riscos szigetcsoport helyett ezúttal Kovac a Mississippi deltájához, azaz a Louisiana állam francia negyedével is büszkélkedő New Orleansba csábítja a túlélőket. A korábban csak egy kisebb helyi fertőzésként számon tartott katasztrófa időközben világméretű járvánnyá nőtte ki magát, ezért a túlélők kisebb csoportokba verődnek és megpróbálják fenntartani a normális élet látszatát, ami rengeteg erőfeszítéssel jár. Kovac, a mentorunk, eligazít az életben maradás és a fejlesztések ügyében, amellett, hogy rengeteg feladattal is ellát. A legfontosabb és egyben legnehezebb tennivalónk Kovac City felépítése lesz, amihez nem árt, ha társakra teszünk szert, szóval a How to Survive 2 legnagyobb újítása a többjátékos mód. Egyszerre tizenhatan vehetünk részt egy-egy tábor felépítésében és négyen küzdhetünk közös erővel a küldetések teljesítése során, akár helyi kooperatív módban is.

Táborunk megvédése az egyik legfontosabb feladatunk.
Táborunk megvédése az egyik legfontosabb feladatunk. [+]

A kooperatív móddal újabb stratégiai lehetőségek kerültek a játékba, egy ügyes csapat gyorsan ki tudja pucolni a terepeket, ráadásul ilyenkor a hangulat is a tetőfokára hág, főleg ha egy gép előtti négyfős mészárszéket rendezünk. Azért egyedül játszva is megállja a helyét a How to Survive 2, azonban ilyenkor sokkal laposabb az élmény és könnyen ugorhat meg a kihívás szintje is, ha nem készülünk fel rendesen egy-egy akcióra. A kulcsfontosságú elemei az EKO Software alkotásának a fejlődés/fejlesztés és a gyűjtögetés. Ha nem vágunk zsebre minden mozdítható nyersanyagot, akkor lehet a legrosszabbkor fog kifogyni a kötszer vagy a nyílvessző utánpótlás. De az is előfordulhat, hogy mindenünk megvan, csak a karakter feltápolása mellett nem hagytunk elég tapasztalati pontot az újabb eszközök, felszerelések kifejlesztésére, esetleg a táborunk szintjének emelésére.

A védvonal felépítéséhez rengeteg csapdát vethetünk be.
A védvonal felépítéséhez rengeteg csapdát vethetünk be. [+]

Hősünk tulajdonságait fejlesztgetve strapabíróbbá tehetjük, jobban helyt tud állni a csaták során, sokkal kevésbé fog szomjazni vagy éhezni. A sebek kezelésén felül a gyomrunk korgására és a dehidratáltságra is figyelmet kell fordítanunk, de pihennünk szerencsére ezúttal már nem kell, így kapott egy lendületet, folyamatosságot a program. Lehet, hogy a túlélés kulcsa a harci képzettség, de a biztonságos táborok megteremtésére is kell elegendő időt és nyersanyagot szánni. Időben el kell kezdeni az építkezést, mivel a különböző műhelyek újabb eszközök legyártásának, más termékek megalkotásának lehetőségét rejtik. A konyhán komolyabb ételek receptjeit tanulhatjuk meg, a fegyvertárban egyre gyilkosabb pisztolyokat, puskákat vagy közelharci eszközöket vehetünk kézbe, a kémiai laborban pedig különleges anyagokat fejleszthetünk ki, melyek nehezen beszerezhető összetevők és elengedhetetlenek a későbbi szintek meglépéséhez.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Resident Evil 4 Remaster teszt

    A Capcom Resident Evil-felújítási hulláma kezd lecsendesülni, a nyár végére megérkezett a 2005-ös Resident Evil 4 konzolokra szánt verziója.

  • Resident Evil 5 Remaster teszt

    Bambusznád, majomkenyerfa, kókuszdió, szavannák, fekete nők, Afrika. A Resident Evil 5 része erre a kontinensre kalauzol minket a Capcom közreműködésével.

  • Dying Light: The Following videoteszt

    A The Following egy komoly tartalmi bővítése lett az eredeti Dying Lightnak, egy-két agyhalott zombin és kisebb bugokon kívül tényleg remekük sikerült.

  • Dying Light: The Following teszt

    Közel egy év elteltével egy méretes letölthető tartalommal bővült az egyik legjobb elsőszemélyű zombiaprítás a Dying Light. A DLC számos tartalmi bővítést tartalmaz.