Diablo III: Reaper of Souls - Teszt

A Halál Angyala és a Mystic

A Reaper of Souls című kiegészítő vitathatatlanul leginkább várt újítása az extra fejezet, mellyel tovább bővítették a játék történetét. Sokan rövidnek tartják az V. Act méretét, de személy szerint úgy gondolom, hogy majdnem kitesz két fejezetnyit is az eredeti játékból. Az új pályák némelyike sokkal nagyobb, mint a Diablo III helyszínei, ráadásul élettelibbek, több bennük az ellenfél, és eventek is szép számmal akadnak, tehát bőven van mivel foglalkozni. Nekem nagyjából 6 órát vett igénybe, míg eljutottam a végéig, a teljes játékidő a frissen indított Crusader karakteremmel összesen 22 órát és 14 percet tett ki. Experten érkeztem meg az utolsó fejezetbe, de nem sokkal a játék vége előtt vissza kellett venni Hard fokozatra, mert az itteni ellenfelek elég szívósak, némelyik komoly képességekkel van megáldva, amik meglepetést okozhatnak (A szellemek életszívása például hatékony lett, szépen leszedik a HP-t, bármilyen erős is a karakter).

Magáról a történetről nem akarok sokat írni, nem lövöm le a poént. Elég annyi, hogy Diablo legyőzését követően Tyrael és a Horadrim elrejtették a Black Soulstone-t, hogy senki ne férhessen hozzá. Ám ekkor felbukkan az egykori Bölcsesség Angyala, Malthael, aki immár a Halál szerepében tér vissza, és elviszi a lélekkövet. Úgy akar véget venni az örökké tartó viszálynak, hogy megöl mindenkit, szerinte ugyanis a halálban mindenki békére lel. Ezt természetesen az angyalok és az emberek nem egészen így gondolják, tehát ismét ránk hárul a feladat, hogy megállítsuk Malthaelt, mielőtt kiirtja az egész emberiséget.

Utunk során bejárjuk Westmarch városát, majd kiruccanunk a környező Blood Marsh mocsárba, azt követően pedig ellátogatunk a Pandemonium Fortressbe és a Battlefield of Eternity véráztatta csatatereire is. Véleményem szerint a Blizzard nagyon jól eltalálta az ötödik fejezet hangulatát, igazi sötét, enyhén gótikus helyszíneken járunk, különösen a Pandemonium Fortress hangulata sikerült nyomasztóra. Ráadásul az eddigi pályákkal ellentétben itt már valóban véletlenszerűen épülnek fel a helyszínek, nincs olyan, hogy mindig ugyanarra találjuk meg a kijáratot. Szerintem magasan az Act V lett a legjobb fejezet a Diablo III végigjátszása során, valahogy sokkal élettelibbre sikerült, mint a korábbi részek.

Nem sokkal azt követően, hogy megérkezünk Westmarch városába, máris feladatba kapjuk, hogy pusztítsuk el a Malthael szolgálatában álló Death Maidenek által használt Soul Crucible nevű tárgyat, mellyel Westmarch lakóinak lelkeit szakítsák ki a testükből, minek következtében élőholt katonákká válnak. Ezen küldetés végigjátszása során találkozunk Myriam Jahzia-val, aki egy tehetséges Mystic. Miután végeztünk a feladattal, csatlakozik hozzánk. Így a kovács, valamint az ékszerész mellett immár egy bűvölő is elkísér utunkon, aki tárgyaink tulajdonságait és kinézetét tudja megváltoztatni.

Egy tárgynak több tulajdonsága is lehet, a legendás darabok akár hat különféle bónuszt is adhatnak, melyek közül bármelyiket kicserélhetjük, de egy tárgyon egyszerre csak egyet. Ezt azonban annyiszor, ahányszor akarjuk vagy futja rá pénzünk és alapanyagkészletünk. Amikor behelyezünk egy tárgyat az "Enchant" mezőbe, megjelennek annak tulajdonságai, itt kiválaszthatjuk, melyik az, amire legkevésbé van szükségünk. Jól fontoljuk meg a döntést, mert utána már csak a megváltozatott helyett kérhetünk ismét újat, másikhoz ezen a tárgyon már nem nyúlhatunk.

Minden tulajdonság mellett egy kérdőjelet látunk, erre rákattintva láthatjuk azokat a lehetőségeket, melyek a bűvölés során rákerülhetnek a tárgyra. Ezek közül a program véletlenszerűen kiválaszt hármat, melyet felajánl számunkra, hogy döntsük el, melyiket szeretnénk a régi helyére tenni. Ha nem ajánlja fel azt, amelyiket mi szerettük volna - ez lesz a gyakoribb -, úgy újra próblkozhatunk, ám ekkor már egyre több aranyat kell fizetnünk a Mysticnek. Fontos tudni, hogy az alapanyagok megsemmisülnek, amikor rányomunk a "Replace Property" gombra. Ha végül nem tesszük rá a felajánlott tulajdonságok közül egyiket sem a tárgyra, akkor is elvesznek!

Ha sikerült döntenünk és kiválasztottuk, mit szeretnénk, nyomjunk a "Replace Property" gombra és a régi tulajdonság helyett máris az új kerül a tárgyunkra. Nagyon hasznos lehetőség, mert szinte mindig akad olyan tulajdonság tárgyainkon, melyet jobbá lehet tenni, vagy hasznosabbat találni helyette (Például fegyverben egy Socket csodákra képes DPS szempontjából, de lehetne sorolni a lehetőségeket). A Mystic másik szolgáltatása a "Transmogrify", melynek segítségével minden tárgyunk kinézetét lecserélhetjük az általunk választottra. Vagyis ha tetszik nekünk egy fegyver, de találunk helyette egy rondább, ám többet sebző példányt, akkor semmi vész, egyszerűen lecserélhetjük az új kinézetét a régiére, feltéve, hogy a Mystic ismeri már az adott tárgyat.

Legtöbb legendás tárgy azonosítását követően láthatunk egy "New Transmog" feliratot, ami azt jelzi számunkra, hogy annak a tárgynak a kinézetét mostantól másik hasonlóra is rá tudjuk tenni a Mystic segítségével. Az eljárás roppant egyszerű. Ha betettünk egy tárgyat a "Transmogrify" mezőbe, megjelenik karakterünk portréja, ahol láthatjuk, hogy néz ki a jelenlegi tárgyunk viselés közben. A mező alatt láthatjuk azoknak a kinézeteket, melyeket ismer a Mystic, innen választhatjuk ki az adott cucc új külalakját. Ha döntöttünk, 50.000 aranyért átváltoztathatjuk tárgyunk kinézetét az általunk választottra. A tulajdonságai maradnak a régiek, ez csak a külalakot befolyásolja.

A Mystic természetesen szintén fejleszthető, egészen 12. szintig növelhetjük szaktudását. A kovács és az ékszerész eddig maximum 10. szintű lehetett, a kiegészítővel ők is 12. szintig fejlődhetnek, mely a kovács esetében a 61-70. szintű tárgyakat, míg ékszerésznél újabb drágakő-fokozatokat jelent. Persze ezzel még korántsem kapunk meg mindent, a legtöbb receptet szörnyektől szerezhetjük be, az igazán értékes tárgyak létrehozásához pedig ritka alapanyagok garmadájára is szükségünk lesz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények