Diablo III: Reaper of Souls - Teszt

Egyéb újítások és változások

Ezen az oldalon megpróbálom összefoglalni, hogy mik azok az újdonságok és változtatások a kiegészítőben, amikről eddig nem esett szó. Kezdjük mindjárt az egyik legfontosabbal, mégpedig a megemelt szintkorláttal, minek eredményeképpen karaktereinket immár 70. szintig fejleszthetjük. Ez több szempontból is üdvözölendő újítás, hiszen így egyrészt kapunk egy új skillt a hozzá való rúnákkal, mellette pedig három új passzív képességet és egy extra helyet, ahol egyiket aktívvá tehetjük.

A 70. szint bevezetésével az Aukciós Házakból öltözött játékosok számára is véget értek a jó idők, ugyanis az ott milliókért vásárolt felszerelés immár semmit sem fog érni a 70-es szörnyek ellen. Persze ez nem jelenti azt, hogy egyből kukáznunk kell a felszerelést, az új legendás tárgyaknak köszönhetően még 70. szint alatt is fellelhetünk olyasmit, amit később tovább használhatunk. De kezdetben picit meglepő lesz, hogy a jól bejáratott karakterünkkel még Torment I szinten is esünk-kelünk, míg nem találunk kellően erős, 70. szintű felszerelést. Ajánlott csapatban játszani, az extra 30% Magic Find jól jöhet tárgyak gyűjtésénél.

Egy mondat erejéig már megemlítettem, hogy a kovács és az ékszerész is az eddigi 10 helyett immár 12. szintre is fejleszthető. Erre pedig természetesen szükségünk is lesz, mert az új, 70-es legendás tárgyak receptjeit csak így lesz képes megtanulni. Ezeknek a tárgyaknak az elkészítéséhez egyedi alapanyagokra is szükségünk lesz, melyeket különféle helyeken/szörnyektől szerezhetünk be.

Másik újdonság, ami nekem kifejezetten tetszett, hogy segíthetünk mindhárom kísérőnk személyes küldetését is megoldani. Korábban, ha elbeszélgettünk velük, elmesélték eredettörténeteiket, most ezeknek a végére tehetünk pontot, mégpedig különálló eventek formájában. Ilyenkor párbeszéd után előjön egy figyelmeztető ablak, hogy elkezdhetjük az illető személyes küldetésének végrehajtását. Mindeközben megtudjuk társunk történetének további részleteit is.

Szintén nagyon jók a sűrűbben jelentkező eventek, melyeket az ötödik fejezet pályáin találhatunk. Sok NPC-vel futunk össze, akikkel elbeszélgetve beindulnak ezek a mini-akciók, ahol általában pár tucatnyi ellenfelet kell likvidálni és azt követően jutalmat kapunk. A történetnek egyébként szerves részét is képezi némelyik ilyen event, melyek végén sok részlet kiderül a sztori hátterével kapcsolatban.

Azt hiszem, hogy sikerült minden lényeges információt összeszednem a Reaper of Souls című kiegészítővel kapcsolatban. Persze előfordulhat, hogy valami kimaradt, hiszen a végjáték még számtalan lehetőséget tartogat, amiről lehetne írni, de már így is hosszabbra nyúlt a cikk, mint terveztem. Az eddig felsorolt dolgokon felül a Blizzard a jövőbeli tartalomfrissítésekkel újabbnál újabb lehetőségeket csempész majd a programba, melyek ismét megnövelik a Diablo III című játék élettartamát.

Amire viszont egyre kevesebb az esély - számomra nem is hiányzik -, az a PvP. Személy szerint az egymás elleni játékot még MMORPG játékokban sem szeretem, inkább a PvE párti vagyok, küldetéseket oldok meg, esetleg kooperatív módon partizok a többiekkel, de a PvP maga nem tetszik. Persze ez egyedi szociális probléma, valaki kifejezetten az miatt játszik hasonló játékokkal, nincs ebben semmi rossz, egyszerűen csak szerintem ez nem illik a Diablo játékstílusába. Ha valaki párbajozni akar, megteheti, viszont a többi játékos élményét ne rontsa el azzal, hogy poénból lecsapja őt küldetés teljesítése közben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények