Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Arpee78

    senior tag

    válasz smisa #617 üzenetére

    Én meg régóta játszok és néha kifejezetten örülök ha 8 tankunk egy oldalra megy, a másik oldal üresen van hagyva, miközben heavyk kempelnek a bázisnál. Hát nem fura? :)

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz jahrn #769 üzenetére

    Ha az április elsejei hírek között jelenne ez meg nem lepődök meg, de így igen. Félelmetes, hajmeresztő!

    (#789) jahrn
    Ez a gold/credit lőszernél is durvább változás. Akkor a nem prémiumosak eláshatják a játékélményt jó mélyre. Ők állandóan a két tierrel nagyobb vadak ellen fognak küzdeni, kedvezőtlen pályákon. Valamivel kompenzálnia kell az MM-nek a prémesek tier és map választását.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz mynames #2094 üzenetére

    Talán nem te, hanem az SU-85B v. a KV-1 volt a célpont, aztán mellé ment...

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Scheffer #2296 üzenetére

    Gratula az eredményeitekhez!

    Egy felvetés:

    Ha a videók célja a magyar community kíváncsiságának kielégítése, akkor nem e hatékonyabb egy szöveget, képet, esetleg animációt és videót tartalmazó guide? Ami a videókhoz képest átfogóbb, áttekinthetőbb, visszakereshetőbb, javíthatóbb.

    A játék kb ezen témakörökre bontható:
    1. Egyes tankok bemutatása. Van ~250-300, egyre több és időnként változnak. Legjobb kieg, modul és legénység skill. Tank gyengéje, erőssége, megfelelő használata.
    2. Térképek bemutatása, ~34, néha eltűnnek, néha újak jönnek, néha megváltoznak.
    3. Játékmechanika. Wikin jórészt le van írva.
    4. Általános érvényű taktika a csatákban, térképtől, járműtől, játékmódtól függetlenül.
    5. Garázsban és azonkívüli teendők. Pl aranyvásárlás, aranyfelhasználás, fejlesztési ág kiválasztása, free xp felhasználás, stb. És egyáltalán a garázs használata.

    Tehát lenne munkája aki az egész WOT birodalmat be akarná mutatni. Ha kevesebb, de a leglényegesebb tartalmat akarnám összehozni, akkor kezdetben a 4-es ponton indulnék el.

    Való igaz, a taktika, a helyezkedés és egyéb manőverek nem teljesen elválaszthatók az egyes térképtől és járműtől. De rengeteg elem általános érvényű és mondhatni örök. Megfelelő ismeretek és egy kis önálló gondolkodás birtokában a játékos el tudná dönteni, hogy az adott szituációban használható e az adott elem vagy sem.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Kelvin #2310 üzenetére

    Számos ilyen összefogó leírást találtam és olvastam. Könyvtárnyi gyűjteményem van ezekből és katonai kézikönyvekből. Ennek ellenére az említett témakörben(4-es pont) ezidáig nem találtam egy teljes, jól elkészített és sallangoktól mentes leírást. Nemhogy angolul, de magyarul sem.

    A külföldi és magyar oldalakon található guideok és videók tartalma csak egy-egy részletét tartalmazzák a témának, de sok olyan dolog van amiről sehol nem tesznek említést, pedig tudom, hogy létezik. Ugyanakkor rengeteg a felesleges átfedés. Aki e témakörben akarná kikupálni magát, annak rengeteg videónézés és olvasás után is egy hiányos tudás jut, egy rakás felesleges ismétlés mellett.

    Elmélet és gyakorlat. Elmélet ami leírható, elmondható, lerajzolható és ezen módon megtanulható. Ilyen a videóban az IS-8 kilövése előtti megtévesztő manőver. A gyakorlat, a renget ilyen apró trükk használata, avagy nem használata. Megérezni, mikor mennyi előnyt ad, ettől függően eltérő arányban építeni be játékba. A skill gyakorlati oldalát sokkal inkább a játékosnak kell megszereznie, de ez sokkal könnyebb egy megfelelő elméleti tudás hátterével.

    (#2315) Csabi04
    Noobmeter Ironcsabi04
    Jó-átlagos vagy, a csaták számához mérten.

    WN7 Scale
    This is the current scale for the WN7 Rating:
    WN7 Rating Key
    Under 500 Very Bad
    500 to 699 Bad
    700 to 899 Below Average
    900 to 1099 Average
    1100 to 1349 Good
    1350 to 1499 Very Good
    1500 to 1699 Great
    1700 to 1999 Unicum
    2000 and Above Super Unicum

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Joe-T #2420 üzenetére

    A BlackPrince-nél nem csak a páncél vastagsága okoz gondot. A front hull elég nagy felülete erősen döntött, ezek a jóval erősebb pen-nek is ellenállnak.
    Ha nincs semmi beforgatás, a sárga és zöld felületeket eltalálva az IS sima lőszere majdnem mindig át kell üsse, a pirosról pedig le fog pattanni még a gold lőszer is. Nagyjából ugyanez a helyzet 10-15 fokos beforgatásnál. ~30 fokos beforgatással a sima AP gyakran átüti, de ekkor már van értelme a gold lőszer használatának.

    A számok az effektív páncélt jelentik, egy 145 pen-es ágyú 50%-ban le fog pattanni a 145-ös felületről, ~100 méter távolságból.

    A felső piros felületről elvileg úgy pattan, hogy a mögötte lévő függőleges lemezbe csapódik, csakhogy a döntött felületen elveszíti az átütőerejének egy részét. A gold lőszerben talán marad annyi erő, hogy így is átvigye, a sima lőszerben szerintem nem.

    A megoldás: legalább olyan közel kell menni hozzá, hogy rendesen be tudd célozni a gyengepontokat. Ha beforgatta, akkor a beforgatás iránya felé közelítve. A BP tornyával próbálkozni sem érdemes, csak a pici kupolával ha nincs más lehetőség.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Bingisz #2959 üzenetére

    Más a mérce. Van aki egy kill után pezsgőt bont és úszik a boldogságban, másvalakinek pedig vörös a feje ha csupán egy ellenfelet sikerül kilőnie.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz homeless09 #5855 üzenetére

    Készítettem egy kis számoló táblát. Link

    A WN7 adatot megadva kiírja az ahhoz illő WRt. A WR adatot megadva kiírja az ahhoz illő WN7 számot.

    Mindkét értéket megadva kiad egy harmadik számot is, ezt szerencse faktornak neveztem el. Az igazi és a WR-ből számolt WN7 különbsége. A negatív érték rossz szerencsét jelent, a pozitív értelemszerűen ennek ellentettjét.

    Nekem a globális szerencse faktorom -71, a tegnapi pedig 2800. Vajon mi lehet a folyton síró, krónikus szerencsétlenek értékei? :)

  • Arpee78

    senior tag

    válasz homeless09 #5860 üzenetére

    És tényleg, a teljesítményedhez képest tényleg nem vagy túl szerencsés.

    Homeless09: -106
    Diegho: 77
    Fel: -98
    atis123juve: 221

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz vhw #5871 üzenetére

    A magas WN7 a sok kill, dmg, stb eredménye, nagyjából. A magas win rate pedig szintén a sok kill, dmg, stb eredménye, nagyjából. Tehát van összefüggés a kettő között.

    Ebből a képből szedtem a körülbelüli arányokat, a piros vonalról.

    A szerencsefaktor szerintem több mint nyilvánvaló. Ha magas, akkor a teljesítményedhez(WN7) képest több csatát nyersz, pontosabban szerencséd van a csapattársakkal. Ami persze jelentheti a pozitív WR-ás egyénekkel való szakaszolást.

    A tiéd egyébként 483 és nem kevés csata van mögötted, ez arra utal, hogy te sokat szakaszozol.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Bobyjack #5877 üzenetére

    Piros vonal egyenlete? Nekem ez régen volt, sose voltam jó matekból. Csak kiválasztottam két pontot és azokból számoltam. Az egyik a 3000 WN7+70%WR, a másik a 450 WN7+45%WR.

    Eddig Mcray a rekorder 705-el, 1591-hez sok a 63%.

    Hami őt is übereli 2618-al, 1350Wn7 80% WR mellett.

    (#5878) Bobyjack
    Azért azt tegyük hozzá, hogy maga a win ráta is beleszámolódik a WN7 értékbe. Nem nagyon, de pontosan nem tudom mennyire.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz nyunyu #5881 üzenetére

    Senki nem mondta, hogy tökéletes a WN7, de pillanatnyilag nincs jobb.

    (#5882) Bobyjack
    Az eltéréseket szerintem a

    1. szakasz/TC/CW okozza.
    2. Egy adott jármű befolyása egy csata kimenetelére elég változó. Ami általában jelentéktelen annak közelíteni fog a WR a 48-49%-os középértékhez. A súlyosabb példányoknál pedig nagyobb eltérések lesznek, pl kempelő E-100 38%.
    3. A low tier valóban alacsonyabb WN7-et ad.

    Atis123-nál alacsony a WN7, mert nem rég kezdte és low tierben játszik. A win rate ehhez mérten "magas", mert gyakran a lista alján van, tehát nincs sok befolyása.

    Ami még nem az igazi: egy -100 v. +100 érték nem ugyanolyan "szerencsét" jelent 2200 WN7-nél mint 600 WN7-nél. Ezt hogy lehetne kijavítani?

    (#5885) jimmy74
    T-54-re a pontosabb ágyút tedd fel.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz vhw #5931 üzenetére

    Bemásolom egy korábbi hsz-ből és kiegészítem többek között az általad elmondottakkal:

    Az eltéréseket szerintem a

    1. szakasz/TC/CW okozza.
    2. Egy adott jármű befolyása egy csata kimenetelére elég változó. Ami általában jelentéktelen annak közelíteni fog a WR a 48-49%-os középértékhez. A súlyosabb példányoknál pedig nagyobb eltérések lesznek, pl kempelő E-100 38%.
    3. A low tier valóban alacsonyabb WN7-et ad.
    4. Két azonos MM súlyú jármű nagyon eltérhet a szerepében. Az egyik súlyát a sok bevihető sebzés/kill adja, ellenben nem sok találatot képes elviselni. A másik arra való, hogy céltábla legyen. Pl Batchat vs Maus. A fejemet teszem rá, hogy azonos win ráta mellett a Batchat-nek jóval magasabb WN7-e lenne. A Maus nem sebez és öl annyit(alacsonyabb Wn7), de sokkal jobban leköti az ellenfél tűzét. Ezzel megspórolja egy társa életét, aki sebez és öl helyette.
    5. A járművek nem tökéletes kiegyensúlyozása.
    6. Taktikai érzék faktor. Ahogy mondod, a sebzés/kill mögött több avagy kevesebb taktikai érték van. Ez magyarázhatja az én negatív értékem, néha lusta vagyok gondolkozni, csak lövöm ami elém kerül.
    7. A WN számot valószínűleg az átlagos középértékek felé lőtték be, a szélsőséges értékeknél nem ad annyira pontos eredményt.

    Az 1600-1700 Wn7 fölötti jelentős szórásnak bizonyosan az 1-es pont az oka. A jobbakat könnyen felveszik a pro klánokba. Könnyen összeállnak – akár ismeretlenek – csak a jobb win ráta reményében. Míg egy 600 eff-es esetleg nem szívesen játszik egy másik 600-assal. Tehát a pro platoon gyakoribb lehet mint a noob.

    Valentine II:
    2. Kedvezőbb MM-et kap, tehát relative nagyobb súlya van a csatákban.
    3. Low tier bünti. Magas win rátához alacsonyabb WN7-et kap, eredmény magasabb szerencse faktor.
    4. Nem ez a tank ami erősen páncélozott?
    6. Bizonyára taktikusan és ésszel játszol, az átlaghoz képest.

    Ezek mind magyarázhatják a Wn7-hez képesti magas win rátát.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz joergie #5955 üzenetére

    Nem bolondságot mondott, én is sokmindenben egyetértek vele. Lásd 5953

  • Arpee78

    senior tag

    válasz vhw #5981 üzenetére

    Hova akarsz kilyukadni? Úgy véled, nálad a Wn7-hez képesti magasabb win ráta 90%-ban a kitűnő taktikai manővereidnek köszönhető? És természetesen nem az előbb felsorolt többi tényező miatt. A maradék 10% pedig a Wn7 tökéletlensége miatt vagyon. Ám legyen,

    Még két dolgot említenék meg:

    A Type62 scout, ennélfogva sok spottolt sebzés lesz nála, ami nem jelenik meg a Wn7-ben. A Maushoz hasonló eset áll fenn, ahogy a potenciális sérülés, úgy a spottolt sebzés sem változtat a WN7-en.

    A másik: nem vitatom a Wn7 tökéletlenségét. A Wn7 egy közepes játékoshoz és annak szokásaihoz van igazítva, tehát egy "szokványos" lövöldözős tanknál kevésbé pontatlan. Egy adott tanknál nagyon eltérhet annak spec jellemzői miatt, emiatt aki sokat megy egy bizonyos tankkal annak szintén nagy különbség lesz a WN-WR között.

    Limitations and problems

    Hozd elő egy harmadik sokat játszott tankod, a változatosság kedvéért legyen arty. Írd meg hű milyen nagy az eltérés a WR-je és Wn-je között. Le fogom írni, hogy igazad van, mert a Wn7 szar, mert a te sebzésed mögött perfekt taktika van, míg mások csak lövik ami épp a célkeresztbe kerül. Jó lesz így?

  • Arpee78

    senior tag

    válasz vhw #5998 üzenetére

    Oké, tényleg nem jó megnevezés a szerencsefaktor. Nevezzük át, legyen a neve WNWRW, fantasztikus név ugye? A WNWRW egy hányada pedig legyen a szerencsefaktor, ez így sem egészen pontos, hiszen 0 WNWRW mellet is lehet nullától eltérő szerencse, mert egy másik tényező elfedi. De ezt most hagyjuk.

    Abban igazad van, hogy a csaták számának növekedésével a WNWRW egyre kisebb része lesz szerencsefaktor. Ez szépen kijön a szokványos járműállománnyal rendelkező, nem szakaszozó és sok csatát játszott játékosoknál. Az ilyenek nagyon közel vannak a piros vonalhoz, mint például jómagam. Az is igaz, hogy a globális statoknál az extrém WNWRW értékek valószínűleg nem magyarázhatók jó-rossz szerencsével. Hogy hosszabb távon ki mennyire szerencsés a WNWRW-ből nemigen hámozható ki, de valamilyen mértékben mindig része lesz, szerintem ritka akinek pontosan nulla ez a bizonyos meghatározhatatlan értéke.

    Tegyük fel, valami módon mégis kiszedhető lenne a statokból és egy teljes játékosállományt egy grafikonon ábrázolhatnánk. Szerintem valami normál eloszláshoz hasonló eredmény lenne, olyasmi mint a win ráta + játékoslétszám. A legtöbben a 0 érték közelében, kevesebben a szélső értékek felé, néhányan épp a nulla pontnál foglalnának helyet. Kb pont annyian a 0 pont felett, mint alatta. A teljes, sokmilliós játékosállományból van aki a legszerencsésebbnek mondhatná magát és van aki a legszerencsétlenebbnek. Kár, hogy nem tudhatjuk kik ők, de gyaníthatóan Homeless09 pályázhatna... Szerintem 5000 csata felett max 1-2% eltérést okozhat a szerencsefaktor a win rátában, de egy hétvége ~100 csatájánál nem szokatlan a 10-20% eltérés sem.

    A globális statok után nézzük mi van a rövidebb időperiódusok szerencsefaktorával, pl kideríthető e tényleg zöldségek játszanak hétvégenként. Az alacsonyabb csataszám miatt a szerencsés avagy szerencsétlen sorozatok sokkal jobban érvényesülnek, csak sajnos az egyedi tank jellemzők és egyéb módosító tényezők is. Ez utóbbiakat azonban ki lehet szűrni. Valaki megy több mint 500 csatát egy tankkal és szakasz nélkül, itt a szerencse tényező valószínűleg nulla közelébe redukálódott, a WNWRW érték pedig többé-kevésbé beállt egy állandó értékre ami megfelel az adott tanknak és a játékos stílusának. Ez a WNWRW a normális tankoknál viszonylag stabil, a Maus és egyéb fura járműveknél ingadozóbb. Tehát egy sok csatát ment normál tanknál egész jól kimutatható a szerencsefaktor akár egy csatánál, akár egy hétvége termésénél.

    A hétvégi zöldségtöbbletet ezzel a módszerrel nemigen lehet kimutatni, azt magasabb win ráta és jobb WN7 jelezheti, a WNWRW pedig ennek megfelelően kb változatlan.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz emre #6690 üzenetére

    Ez felkeltette az érdeklődésem és rákerestem, én sem tudtam miféle. Íme, ha valaki nem tudná mi az a csattogós falepke:

    Offline singleplayer game, nem igényel áramot. Beavatkozásra mozog és hangot ad. Bocs, nem hagyhattam ki.

    Szerk: hogy ON is legyek. Minden viszonyítás kérdése. Az 1200 WN6-os rossz szemmel nézi a sok 8-900-ast. Az 1600-os pedig az 1200 és alattiakat. A 2500-as pedig majdnem mindenkit. E logika alapján csak egyetlen egy, a legjobb játszhatná a játékot? Most 900 körül van az átlag WN7 az EU szerveren, ez felmenne 1200-ra lenne változás vagy ugyanúgy fújolnának a jobbak?

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Rico33 #6733 üzenetére

    Ezt a hsz-ed leszámítva érdekes és hasznos vita volt az előbbiekben, a szó legjobb értelmében.

    (#6728) vhw
    Arról a "nagy" Wn6 turbózó kérésről. Ez sok(piros) játékosban fel sem merül. Nem azért, mert elutasítanák a fejlődést vagy ki a akarnak tolni a másikkal. Csak nem érdekli őket annyira a játék, nem motiválja őket a pró-vá válás.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    Mi történik amikor két utolsóként maradt tank egyidőben lövi ki egymást? Döntetlen lesz vagy az győz amelyik egy picivel később pusztul el?

  • Arpee78

    senior tag

    válasz dfsz34 #7068 üzenetére

    Itt egy másik "érdekes arc" az orosz szerverről. 9-es tankkal 87% WR, ez még rendszeres 3-as szakasszal is wow. Tehát a szakaszolás rontja a Wn7-et? E statból ez nem tűnik igaznak.

    A nagy számok törvénye alapján a kínai szerveren szintén vannak hasonlók, de az ő teljesítménye közel lehet a határhoz. Az emu87 is ilyesmi sebzés átlagot produkált a Patton-al.

    (#7070) Scheffer
    Kb milyen alap xp felett gondolkodjunk a beküldésről?

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz wanted5 #7073 üzenetére

    9-es jármű 10-es században?

    (#7074) dfsz34
    A koreaiak is fent vannak a Noobmeter-en, ők bénák. Csak a kínaiak nincsenek fenn, a nagy tűzfal mögé nem láthatunk.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Angel1981 #7379 üzenetére

    Zippyho Tankopedia vagy Gamemodels3D.com Az utóbbinál csak a kisebb tankok nézhetők ingyen.

    Van még egy WOT mod tools 0.5 nevű progi, amivel te szedheted ki az információkat a kliens XML állományaiból.

    Az átütéseknél két érték van, a nagyobb 100 méter távolságra vonatkozik. A másikat nem tudni biztosan, talán 500 vagy 720 méterre értik. Megjelent egy mod ami a távolság függvényében kiírja az átütést, az 500 méterrel számol.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Fel #7716 üzenetére

    ...arra gondolt, hogy csökken a páncél döntöttsége... Csak azt nem tudja, hogy a döntöttség mértéke nem feltétlen látszik a modellen, hanem az "csak" egy szám a jellemzői között.

    Ez nekem zavaros, hogy érted ezt? Egy full függőleges felület, pl CGC v. Tigris frontpáncélja lehet akár 70 fokban döntött a "háttérben"?

    (#7714) Linkin
    Áruld már el miért balra dőlő ékezeteket használsz.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz zsolthee #48995 üzenetére

    T34-re GLD+Vstab+Venti vagy GLD+Vstab+Rammer. Az utóbbi megfelelőbb lehet a gyengébb játékosoknak akik nem tudják a gáz szituációkat elkerülni.

    A ventilátor felcserélhető töltésgyorsítóval. Egy picivel (~2,2%) lassabban céloz, pontatlanabbul lő és gyengébben manőverez, cserébe ~8%-al gyorsabban újratölt.

    Szvsz minél hosszabb egy löveg töltési ideje annál kevésbé fontos neki a töltésgyorsító. A T34-el lősz egyet, majd elbújsz, helyezkedsz, majd megint lősz. Legalábbis ez a számára kedvező stílus. Persze lehet olyan szitu amikor ezt nem lehet, de a rendeltetésszerű használattal nem annyira fontos a rammer. Ellenben a T34-nek nagyon pocsék a célzás ideje, mozgékonysága. Továbbá nála a célzókör is jobban szétugrik haladáskor/forduláskor a többi járműhöz képest. Töltésgyorsítót felszerelve nagyobb az esélye, hogy meglóg a célpont vagy a T34 nem ússza meg sérülés nélkül, célzáskor ált. ki kell menni fedezékből ugye.

    T34 töltési idők:

    100% crew parancsnoki bónusszal 14,384 +BIA 14,066

    Plusz ha
    van venti 13,76
    van rammer 12,659
    van rammer+venti 12,385

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    Miért nem csináltok egy saját wikit?

    (#50735) Enzolord Miért is?

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    A játék célja

    A játékban a csata gomb megnyomása után rövidesen a harctéren találjuk magunkat. Körülöttünk a társaink, valahol távol az ellenfeleink. A harminc másodperc letelte után irányíthatjuk harcjárművünket, lássuk milyen céljaink lehetnek.

    Győzelem, xp gyűjtés, kredit gyűjtés, stat javítás, skill csiszolás és nem utolsósorban szórakozás.

    Embere válogatja kinek mi fontos. Szerencsére e célok a legtöbbször összhangban vannak, ha mégsem, akkor a győzelmet kiemelt célnak kell(ene) tekinteni a játékszabályok és a fair play szellemének megfelelően, a többi másodlagos. A játékbeli szórakozás tetemes része (egy értelmes, kiegyensúlyozott embernél)a fenti célokért való küzdelemből származik: hogy jó döntéseket hozunk, ügyesen taktikázunk és manőverezünk, illetve feszegetjük saját szellemi határaink. A szórakozás másik része: csak mert komáljuk a tankokat.

    E játékban a győzelemhez két út vezet, az egyik az ellenfelek elpusztítása. A másik, játékmódtól függően az ellenséges vagy egy semleges(encounter mód) bázis elfoglalása, avagy saját bázis foglalásának megakadályozása(assault mód védőként). Részletesebben itt vagy WOT wiki

    A döntetlen a vereség kevésbé csúnya neve, mindössze ennyiben jobb. Vagy mégsem? Erről véleményt kérnék. Szitu: nyerni nem lehet, de döntetlen még talán kihozható. Te döntetlenért vagy például a több xp/kreditért küzdenél?
    Döntetlen lesz, ha egy időben pusztulnak el mindkét fél utolsó tankjai vagy egymás bázisát egyszerre foglalják el. A rendelkezésre álló idő lejárta szintén döntetlent jelent, kivéve az assault játékmódot ahol a védők nyernek. A játékidő általában 15 perc, assault játékmódnál 10 perc.

    Minden csatánál eljön az idő, amikor a kimenetel biztosra vehető, ez mindig az utolsó előtti pillanat, egészen eddig a győzelemre(döntetlenre?) hajtva kell játszani. Valamivel előtte csak gyaníthatod a végeredményt, de a játékod szempontjából ez nem igazán számít. Az xp/kredit gyűjtés szinte ugyanolyan manőverekből áll, mint mikor a csata megnyerésére hajtasz. A harcot ugyanúgy folytatni kell, mert néha meglepő fordulatokat láthatsz.

    Három szituációt gondolok, amikor nem kimondottan győzelemre játszunk:
    1. Vesztésre álló csatánál jobb esetben is csak késleltetni lehet a vereséget, de a csata megnyerése vagy döntetlenre hozása esélytelen, ellenben borítékolható a járműved pusztulása. Rejtőzz el ha nem akarsz drága javítást, picivel alacsonyabb xp-t és rosszabb túlélési statot. Ez nyilván nem mindenkinek szórakoztató megoldás. Erről is lehetne vitázni pár sort.

    2. A nyerésre álló csatánál pedig gyakran a foglalni avagy minden ellenfelet leölni dilemma lép fel. Itt szerintem érdekellentét van a foglalók és a többiek között. A foglaló érdeke, hogy hamar befejeződjön a csata és legyen xp-je foglaláspontból. Szerintem nem várható, hogy a saját érdekükkel ellentétesen cselekedjenek. Erről vita?

    3. Szintén nyerésre álló csatánál lehet olyan szituáció, amikor bezsebelhetjük a foglalási pontokat és mindenkit leölhetünk, mert egy ellenfél AFK a bázisuknál. Ha csak győzelemre játszanánk kilőnénk az AFK-t amint lehet, de egy picit kockáztatva összegyűjtjük a foglaláspontokat és csak az utolsó másodpercekben végzünk a maradékkal.

    Vazz, most veszem észre még nincs kész, mindegy majd holnap.

  • Arpee78

    senior tag

    Bővítve

    A játék célja

    A játékban a csata gomb megnyomása után rövidesen a harctéren találjuk magunkat. Körülöttünk a társaink, valahol távol az ellenfeleink. A harminc másodperc letelte után irányíthatjuk harcjárművünket, lássuk milyen céljaink lehetnek.

    Győzelem, xp gyűjtés, kredit gyűjtés, stat javítás, skill csiszolás és nem utolsósorban szórakozás.

    Embere válogatja kinek mi fontos. Szerencsére e célok a legtöbbször összhangban vannak, ha mégsem, akkor a győzelmet kiemelt célnak kell(ene) tekinteni a játékszabályok és a fair play szellemének megfelelően, a többi másodlagos. A játékbeli szórakozás tetemes része (egy értelmes, kiegyensúlyozott embernél)a fenti célokért való küzdelemből származik: hogy önmagunkhoz mérten jó döntéseket hozunk, ügyesen taktikázunk és manőverezünk, illetve feszegetjük saját szellemi határaink. A szórakozás másik része: csak mert komáljuk a tankokat.
    Ami elronthatja a szórakozásod: ha a társaid (általad vélt) gyenge teljesítményével foglalkozol és nem a sajátoddal. Ha paranoid módon a kedvezőtlen véletleneket idegszálaid elleni támadásnak veszed, pl rossz MM, lepattanó, 0 dmg találat, vesztet csaták sorozata. Ezeken túl kell lépni, vagy nem fogod élvezni a játékot. Nem kell szuper stat és ezer szerencse az élvezetes játékhoz. Szerencsésebb aki 50% WR mellett nem idegeli magát az előbbiek miatt, mint aki 70% WR mellett beveri a monitort.

    E játékban a győzelemhez két út vezet, az egyik az ellenfelek elpusztítása. A másik, játékmódtól függően az ellenséges vagy egy semleges(encounter mód) bázis elfoglalása, avagy saját bázis foglalásának megakadályozása(assault mód védőként). Részletesebben itt vagy WOT wiki

    A döntetlen a vereség kevésbé csúnya neve, mindössze ennyiben jobb. Vagy mégsem? Erről véleményt kérnék. Szitu: nyerni nem lehet, de döntetlen még talán kihozható. Te a döntetlenért vagy például a több xp/kreditért küzdenél?
    Döntetlen lesz, ha egy időben pusztulnak el mindkét fél utolsó tankjai vagy egymás bázisát egyszerre foglalják el. A rendelkezésre álló idő lejárta szintén döntetlent jelent, kivéve az assault játékmódot ahol a védők nyernek. A játékidő általában 15 perc, assault játékmódnál 10 perc.

    Minden csatánál eljön az idő, amikor a kimenetel biztosra vehető, ez mindig az utolsó előtti pillanat, egészen eddig a győzelemre(döntetlenre?) hajtva kell játszani. Valamivel előtte csak gyaníthatod a végeredményt, de a játékod szempontjából ez nem igazán számít. Az xp/kredit gyűjtés szinte ugyanolyan manőverekből áll, mint mikor a csata megnyerésére hajtasz. A harcot ugyanúgy folytatni kell, mert néha meglepő fordulatokat láthatsz.

    Három szituációt gondolok, amikor nem kimondottan győzelemre játszunk:
    1. Vesztésre álló csatánál jobb esetben is csak késleltetni lehet a vereséget, de a csata megnyerése vagy döntetlenre hozása esélytelen, ellenben borítékolható a járműved pusztulása. Rejtőzz el ha nem akarsz drága javítást, picivel alacsonyabb xp-t és rosszabb túlélési statot. Ez nyilván nem mindenkinek szórakoztató megoldás. Erről is lehetne vitázni pár sort.

    2. A nyerésre álló csatánál pedig gyakran a foglalni avagy minden ellenfelet leölni dilemma lép fel. Itt szerintem érdekellentét van a foglalók és a többiek között. A foglaló érdeke, hogy hamar befejeződjön a csata és legyen xp-je foglaláspontból. Szerintem nem várható, hogy a saját érdekükkel ellentétesen cselekedjenek. Erről vita?

    3. Szintén nyerésre álló csatánál lehet olyan szituáció, amikor bezsebelhetjük a foglalási pontokat és mindenkit leölhetünk, mert egy ellenfél AFK a bázisuknál. Ha csak győzelemre játszanánk kilőnénk az AFK-t amint lehet, de egy picit kockáztatva összegyűjtjük a foglaláspontokat és csak az utolsó másodpercekben végzünk a maradékkal.

    XP és kredit gyűjtés
    Egy jóember e táblázatban leírta nekünk miért kapjuk a jussunk. Mint a táblázatból látható és ahogy fentebb állítottam: az xp/kredit gyűjtés szinte ugyanolyan manőverekből áll, mint mikor a csata megnyerésére hajtasz. A táblázatból hiányzik miért jár levonás. Xp levonás jár csapattársnak okozott sérülésért és hozzá kell járulnod a járművének javításához. Fizetned kell a lőszert, fogyóeszközt, járműved javítását. A jármű javítása lényegesen többe kerül teljesen lenullázott HP-val, még több ha ez vízbe fulladással esett meg.
    Következtetések: Ne ütközz a társaiddal, különösen ne nagy tempóval és ha neked vagy neki vékony páncélja van, továbbá ne lőj rájuk véletlenül sem. Ne lökd le őket magasról, ne told őket vízbe. Ne lövöldözz ok nélkül. Ne lövesd ki magad feleslegesen, ne zuhanj le magasról, ne fulladj vízbe.

    Stat javítás
    Az egyetlen meghatározó stat a győzelmi ráta(avagy a vereség ráta?), ez mutatja mennyire jól játszik valaki, persze számos okból nem tekinthető perfekt mérőszámnak. Az átlag xp, sebzés, kill, medálok, wn7, wn8, stb számok mind másodlagosak, ha ezekre hajtasz rossz szokások alakulhatnak ki és gyakrabban láthatsz vereség feliratot a meccsek végén.

    Skill csiszolás
    Csata közben járj nyitott szemmel és memorizálj, már ha épp jut rá idő, ha kilőttek átléphetsz másik baráti tankra és ott rengeteg időd lesz bámészkodni. Figyeld meg a térképeket, keress eddig nem használt fedezékeket, pozíciókat. Figyeld meg az egyes járműveket, manőverezőképesség, újratöltési idő, stb. Az új térképeknél és járműveknél ez különösen ajánlott. Analizáld a saját játékod, mit szúrtál el, mit csináltál jól, mi volt csak szerencse. Ugyanezt megteheted a többi játékossal is, lila vagy paradicsom nem számít nagyon. Az egyiknél a hibáiból tanulhatsz, másiknál a helyes manőverekből, ezeket felhasználhatod később amikor ellenük játszol. Lila játékost figyelve is kritikusan, önállóan gondolkodj, nem kell készpénznek venni minden manőverét. Igyekezz kitalálni mit, miért csinál.
    Továbbá érdemes néha eltérni a megszokott taktikáktól, pozícióktól. Az új dolgok kipróbálása kockázatosabb, de a skill fejlesztés egyik fő útja. Azért csak ésszel, mert a ugye a győzelem az első, a skill csiszolás másodlagos.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Bingisz #51844 üzenetére

    Szerintem csak akkor ésszerű elbújni ha 100%-ig biztos, hogy nincs esély győzni, döntetlenre kihozni vesztes helyett, vagy további xp-t szerezni.
    Pl szitu: egylövésezhető stock ágyús artyval utolsóként maradtál, parancsnok, lövész halott. Közben 10db full HP-s nálad 2 tierrel nagyobb tank foglalja a bázisod, tudják hol vagy és becélozva várják hogy előgyere. Ha támadod a foglalókat valószínűleg kilőnek mielőtt elsütnéd az ágyúd. Míg ha maradsz a fedezék mögött van valamicske esély, hogy egy rád vadászó ellenfelet megsebezz vagy akár kilőj.
    Ekkor is azt várnád a fenti szereplőtől, hogy resetelje a foglalókat?

    (#51845) simron
    Gondoltam, hogy ez téma lesz. Mi a jobb mérőszám? wn7? wn8? Ezek is nagyon képlékenyek, már csak azért is mert a győzelmi rátát is beleszámolják. Mindegyiket lehet manipulálni. Az a helyzet, hogy a statja alapján alig lehet eldönteni valakiről, hogy milyen játékos. A tökéleteshez legközelebbi a szakasztól/századtól megtisztított WR lenne, az egyes tanktípusra lebontva, prémium és egyéb fizetős tartalmat beleszámolva.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Bingisz #51850 üzenetére

    Rendben akkor tovább finomítom. :P Nincs idő vagy hely bujkálni. Kilőnek ha kimész egy méterrel a fedezékből akár jobbra, balra, előre, hátra. Vagy másik lehetőség: a foglalás befejeztéig nincs elég idő helyezkedni a random lövöldözéshez sem.

    Másik példa: utolsó vagy, szintén foglalják a bázist, 10 másodperc van a befejeztéig. Közben te T95-el a pálya másik szélén száguldozol. Ott van lehetőség kilőni egy AFK-t, de ha szintén győzelemre játszol te visszaindulsz a bázisra, hátha valami rejtélyes oknál fogva mégsem akarnak foglalni.

    Igenis lehet olyan szituáció amikor racionálisan mérlegelve nincs esély győzni, sőt döntetlen sem lehet, akármit csinálsz csak veszíthetsz. Ilyenkor lehet válogatni a másodlagos célok között.

    A hozzászólások alapján módosítom a szöveget, ha kész kikerül logoutra. Nyugodtan írd le, te/ti hogy alakítanád át.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    A beforgatott Mausnál nem weakspot az alábbi két fehér kör? (AP/APCR lőszerrel) A felső keresztülmegy a 100 mm-es lemezen, elkerüli a láncot és a 80 mm vastag oldalpáncélba ütközik. Összesen ~240mm effektív páncél 30 fokban forgatott Mausnál. Az alsó a 25 mm-es lánc után megy az oldalpáncél felé, 150-160mm effektív páncél. Egyébként a hasa~300, az oldala 317mm ugyanígy 30 foknál.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Remus389 #53574 üzenetére

    Nálam a játékból ~800Mb SSD-n a többi HDD-n van. A replays, screenshots, updates könyvtáraknak felesleges SSD. Én a res\packages könyvtárat is HDD-re pakoltam mert baromi nagy. Ez még a 8.11

    Így:
    Bizonyos operációs rendszereknél megoldható, újabb Windows rendszereknél biztosan, meg talán XP-n is. Symlink, softlink, symbolic link a dolog neve. Vista-tól kezdve az mklink nevű parancssoros bigyó használható link készítésre, de vannak egyszerűbb megoldások: symlinker
    A HDD-n készítesz egy könyvtárat, az SSD-n lévő WOT könyvtárba pedig csinálsz egy erre mutató linket. A link neve ugyanaz legyen mint a WOT könyvtárbeli(pl Replays, Screenshots, Updates). A játék jól be lesz csapva, a replay, etc mind a HDD-re kerül.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Bad Pritt #54193 üzenetére

    Vbaddict heatmaps és Tazilon oldala

    Felhívnám a figyelmet a vbaddict eme jóságára. Statisztikák felszerelésről, legénység skillről, fogyócikkről, etc. Mielőtt valaki ezekről kérdez itt fórumon ellátogathatna ide.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz xenom0rph #57963 üzenetére

    Hátha beválik:
    Játék futása közben lépj ki asztalra (alt-tab), majd feladatkezelő elindítása, jobb klikk WOT-ra, prioritás beállítása magas.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz neato3loco #68328 üzenetére

    Próbáld ki a H35-öt, ami egy Francia tier 2-es light. Lassú, de nagyon jól páncélozott. A frontját mindig fordítsd az ellenfél irányába, ha több is van akkor a veszélyesebb felé. Amennyire lehet a társaid előtt legyél, hogy az ellenfél a te brutál páncélzatoddal küszködjön és ne a társaid nyírják ki.

    Szvsz teljesen kezdőknek az ilyen agyonpáncélozott cuccok ideálisak mind tanulás, win rate és sikerélmény szempontjából is.

    Kb ilyen stílusúak még:
    Tier1: NC-31, Otsu
    Tier2: D1
    Tier3: AMX 38, D2
    Tier4: Matilda, AMX40

    Biztos sokan nem értenek velem egyet, de a francia light eleje pont jó a kezdetekhez, legalább az első pár száz csatához.

    (#68336) HáGé A lassú tankkal van idő gondolkodni és megfigyelni a pályát, szokásokat. A sok száz csata alatt amúgy is végigmegy a pályákon mindkét oldalról. Ja, jut eszembe kapcsolja ki az Encounter és Assault játékmódokat

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Bad Pritt #69008 üzenetére

    A Hetzer Hellcat-el való lehenteléséhez több skill kell? Foglalással kaptak +20-30 xp-t és (másodpercekkel) hamarabb mehettek a következő csatába. Ha nem foglalnak kapnak +2-3 xp-t és és (másodpercekkel) később mehettek volna a következő csatába. Nem beszélve egy esetleges csatavesztés kockázatáról. Távolról nem mindig lehet felmérni a szituációt és erőviszonyokat, aztán a vereség a vége a nagy utolsóvadászásnak.

    A csapattársaid nem jótékonysági szervezet akiknek a dolga neked jótékonykodni. Ha szépen kéri és a teljesítménye (nem a killek száma) alapján úgy vélem megérdemli akkor üsse kő, kiállok a foglalókörből.

    Ahogy látom ezt a no cap dumát főleg a statpadder nyomoroncok nyomják.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Diarmand #69015 üzenetére

    Miért kellene fél percet (netán 60 másodpercet) várni. Komolyan? Hogy egy idegennek legyen egy nyomorult medálja, nüansznyival több xp-je legyen vagy magasabb wn8-a? Ha nekem nem érdekem miért kellene másnak pakolnom az időt és (minimális) xp-t. A csapatárs pozíció elárulást ne hasonlítsuk ehhez...

    Fel kellene fogni, hogy ilyenkor érdekellentét van a foglalók és az utolsót levadászók között. A foglalónak a legjobb ha xp-t gyűjt foglalással és mihamarabb véget ér a csata. Ha a foglalónak nincs esélye elkapni az utolsó ellent és kiáll a körből, akkor ezen ideje alatt jóformán semmit nem kap. Sebzésért nulla xp/kredit, ugyanennyi wn8, semmi medál, stb. Amit az utolsó ellenfelek kilövésért kap xp kb semmi, sokkal jobban jár ha a következő csatát hamarabb kezdi el. Persze a legjobb neki ha a foglalás vége előtt 1 tizedmásodperccel lövik ki az utolsót, de mint mondtam ez szinte semmi, másrészt nem igen lehet tudni mennyi idő kell ehhez és mik a kockázatok.

    Az bezzeg nem zavar, hogy olyan rohannak a cap körbe, akik lófaszt nem szoktak csinálni? Sutyomatic, meg talán én sem tartozom azok közé akik a meccseken nem teszi meg a magáét. Csak nézz rá Sutyomatic statjára, nem is rossz ahhoz képest, hogy nem könyörög és rohan az utolsó low tier/ low hp vackokat elpukkantani.

    Egyébként honnan kellene tudni mennyire köszönhető valakinek egy győztes végeredmény, ha a pálya túloldalán volt? A killek száma alapján?

    Aki túl nyomorék ahhoz, hogy érdemben hozzátegyen a csatához, az rohan foglalni, amint lehetősége adódik rá, rengeteg ilyen van. Az nem statpadder, aki minél többet akar lőni, mert elvégre erről szól ez a kikúrt játék nem?

    Aki túl nyomorék ahhoz, hogy érdemben hozzátegyen a csatához, az rohan utolsót vadászni, amint lehetősége adódik rá, rengeteg ilyen van. Az statpadder, aki minél többet akar lőni, mert nem erről szól ez a kikúrt játék. Csak a magasabb wn8 miatt akarnak többet lőni, mert könyörgés nélkül hátha nem kerül egy színkategóriával feljebb. Valójában, ha hiszed ha nem ez a játék nem a lövöldözésről szól, piszok egyszerű megnyomni a bal gombot, erre egy óvodás is képes.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Bad Pritt #69028 üzenetére

    nekem nagyobb szelet járt volna a tortából, A tortából nem IQ alapján osztanak hanem a tettek alapján. Tényleg milyen tortáról van szó? Magasabb wn8-at szeretnél vagy magasabb xp/battle-t? Miért nem magasabb xp/perc-et? Hogy magasabb röptű célokat meg se fogalmazzak.

    Csak foglalással nem nagyon lehet csatát nyerni, ahhoz mind a 30 embernek valamit jól-rosszul kell tennie. Miért fáj neked a foglaló esetleges gondolata, hogy szerinte kizárólag ő nyerte meg a csatát?

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Stigma.HC #69019 üzenetére

    Valóban némileg lenézem a jobb WN8 miatt új – jellemzően OP TD-s – accot kezdőket.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Bad Pritt #69034 üzenetére

    Komolyan szánalom, ahogy hozzáállnak egyesek ehhez a játékhoz, ezért (is) van a béka segge alatt az egész community. Kill, WN8, Top-gun, ezerféle medál, ezekért "állnak hozzá" a játékosok, aztán csodálkoznak amikor emiatt hosszúra nyúlnak a vesztes sorozatok, de ugye azok a tomato csapattársak miatt vannak...

    A top-gunt hat kill után adják.Ha nincs meg a hatodik kill, függetlenül az óriási sebzésedtől, a bámulatos manővereditől és 1 tizedmásodperccel lemaradsz róla a foglalás miatt, akkor nem érdemelted meg azt a medált. Ilyen egyszerű. Egy tomato óriási szerencsével kilő hat low hp-s ellent, hat kill= top gun, megérdemelten kapja. Ilyen egyszerű.

    Ha átengedik neked, mert kiállnak a körből vagy nem lőnek, akkor az egy ajándék top-gun amiért nem dolgoztál meg, csak ajándékba kaptad egy kedves gesztusként.

    Túl van árazva a szemedben az a medál, meg a többi medál is.

    (#69036) Diarmand Ha láttam, hogy sportszerűen játszott és jól, nem wn8 meg hasonló baromságokért, hanem a győzelemért.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz Black_Sheep #69075 üzenetére

    Jó játékosoktól is láttam e véleményt, szubjektív megfigyelés alapján inkább a középszerű 800-1600 wn8 körüli playerek akik no cap-et kiabálnak, de lehet csak azért mert többen vannak

    XVM-ből sok minden kiolvasható, pl 4000 az össz csataszám amiből 3500 Hellcat, wn8 meg mondjuk 2500. Ez statpadder, akinek előző acc-ja az 1500 wn8-at sem érte el.

    Ez a játék a szórakozásról szól; téged szórakoztat, hogy becammogsz a körbe, és ácsorogsz 1 percet? Aki pedig megnyeri neked a csatát, és hajt az utolsó ellenfelekre, az meg le van ejtve?

    Esti mese

    Egy TOG a rettenetes kör szélén dilemmázik, foglaljon vagy sem. Közben egy Cromwell levadászná az ellen megmaradt M5 Stuartját ami ki tudja hol van, a foglalásra vagy elő jön vagy nem, vagy megkerül a hátralévő 10 perc alatt vagy nem.

    Foglal
    – Legkésőbb 1,5 perc múlva csata letudva, utána jöhet a következő, ahol lőhet, játszhat, xp-t szerezhet. Ez a fő szempont.
    – xp a foglaláspontokért, másodlagos, mert a sebzéshez viszonyítva ez gondolom nem sok. 20-30xp? amikor sebzéssel szerzünk ~800-at...
    – Jó esetben 1,5 percnél hamarább leterítik a M5 Stuartot--> Csata hamarabb végetér, csapat összsebzése után kap xp-t. Mennyit? 5-10 xp?
    – Ha kell megszakíthatja a foglalást, ha a térképen feltűnik az M5 és reális a közeli végzete.

    Nem foglal
    – elindul M5-re vadászni vagy várakozik a kör szélén, mindegyik nagyon szórakoztató...
    – Előbb-utóbb talán leterítik az M5 Stuartot --> Csata végetér, csapat összsebzése után kap xp-t. Mennyit? 5-10 xp?

    A TOG-nak mindenképp a foglalás az ésszerűbb választás, ha a saját érdekeit mérlegeli. Mivel nem egy önző fráter, lemondhat az érdekeiről(idő, xp) a Cromwell javára. Ha csak plusz sebzés/kill a tét - pl 4 helyett 5 killt akar - akkor részemről le van ejtve. Ha valami medált akar összehozni, ám legyen, egy baráti gesztussal a TOG megsüvegelheti a közös meccset és remélheti a medál mögötti jó teljesítményt. De ez a medál nem jár, még akkor sem ha a Cromie a legtöbbet tette a győzelemért, amit a TOG egyébként sem feltétlenül tudhat. Magyarul a TOG ezzel nem tartozik, csak adhatja ha úgy látja jónak.

    Az olyan stílusú egyéneknek mint a moderálva diarmand meg hágé, akik "dont cap retard idiots" felvezetéssel követelik maguknak a sebzést vagy medált én biztos nem látnám jónak...

    Ha van értelme, pl valaki egy ritka medált szerezhet vagy csak top gunt és a delikvens nem az előbb említett módon kéri, akkor lemegyek a körről ha kell. Aki ennél önzetlenebb az jelentkezzen Teréz anyának.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz jano_77 #70629 üzenetére

    Link

    A 0x nem számít a 0xFE0E00 kódban, csak az utolsó 6 számjegy.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz FoBCRaistlin #71372 üzenetére

    A "gyémánt alakzat" vélhetően a beforgatás akar lenni. A beforgatott E-75 hasát rendszerint nem tudják átütni a kisebb tankok.

  • Arpee78

    senior tag

    válasz sebijani1982 #71594 üzenetére

    Mostanában Random módban 10 csatából legalább 6-7-ben a csapat egy oldalazik. Teljesen mindegy melyik Tier. Természetesen emiatt "bukovári" a csata

    Önmagában az egyoldalazás nem feltétlenül rossz vagy jó. Ahol nincs elég fedezék és hely ott lesz gond, mert nem tud érvényesülni a létszámtöbblet. Nem várható az a rush szerű nyomulás mint a szervezett csapatokban, ezért randomban sokkal jobban építenek a fedezékből csiki-csukizásra. Ahol 1-2 jármű fér el ott ennyi fog harcolni ugyanennyi ellenféllel szemben, miközben a tömeg ott bámészkodik mögöttük.
    A másik lehetséges probléma, ha a lemmingek könnyen oldalba támadhatók, például a pálya közepéről lövik őket, nyilván szét kellett volna szóródni legalább a pálya közepéig. A harmadik bajság amikor túl kevesen védik a másik oldalt. Ja és a negyedik ok a lemmingek vereségéhez, az 1-2 noob aki az üres oldalon akar nyomulni.

    Szerintem öt dolgot lehet tenni lemminggezés esetén:
    -Beállunk védekezni az üres oldalon és távolról támogatjuk a lemmingeket ha lehet. Ezt akkor ha: Túl kevesen maradtak védeni. A járművünk valami defenzív/support cucc, pl T28, T95, Sturer Emil. A védekező csapatban valami hiányzik, pl csak papírpáncélos TD maradt, akkor jó ha van előtte egy scout vagy egy golyófogó heavy. A védők érdeke, hogy minél később és jobb helyen fogadják a támadóikat és minél tovább tudjanak támogatni.
    -Elindulunk a frontvonalra és a lemmingek élén vezetjük a rohamot. Például assault heavy-vel top tierként(szerintem a csata kezdetén a lista tetején lévőknek kellene az élen haladni) vagy egy jó aktív scouttal.
    -Ha a lemming sereg oldalról nyitott, akkor célszerű arrafelé helyezkedni.
    -Ha pedig sem a frontvonalon, sem a védekező oldalon, sem a front oldalán nem tudnánk hasznosulni, akkor várjunk valahol a lemmingek és a védők között.
    -Mindig van 1-2 noob aki elrohan az üres oldalra, ált piros, sárga vagy zöld stattal. A sárgák és zöldek még megírják a szokásos "noob lemmings" szövegüket és aztán halnak meg haszontalanul. Ezeket lehet követni ha elég gyors tankkal vagy, a noob jó lesz spotternek és golyófogónak. Majd ha megpusztult visszatérsz az előbbi megoldások valamelyikéhez.

    Szerk: HOW TO HANDLE LEMMING TRAINS Nem olvastam el, nem tudom egyezik e az én véleményemmel.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz superfly2 #71621 üzenetére

    Nem sebzésre adják, hanem xp-re. Link 1235 A legalacsonyabb amire adták, de ez folyton változik.

    (#71624) jagada Nem bízok 100%-ra a statokban. Az említett béna húzást ugyanúgy elkövetheti egy statpadder lila és egy mindig felderítővel és gyenge géppel játszó piros.

    [ Szerkesztve ]

  • Arpee78

    senior tag

    válasz fsb1000 #74489 üzenetére

    Milyen szempont szerint kedvezne és kinek? Hol érné meg ez a WG-nek? Az egyik oldalon van egy ilyen "szisztéma" kifejlesztésének költsége, üzemeltetése, kockázata(ha lebuknak). A másik oldalon mi van? Hol keletkezne plusz profit?

  • Arpee78

    senior tag

    válasz fsb1000 #74501 üzenetére

    Rendben, egy új járművel az első 5 meccsen nagyobb eséllyel kaphatunk könnyebb MM-et. Mindenki, kivétel nélkül. Mi van még ezen kívül, milyen szempontok szerint és kinek kellene még kedvezni, hogy több profit legyen?

    A WG szisztémáját nem ismerem, csak az eredményét látom. Mi ez az eredmény?

Új hozzászólás Aktív témák