Új hozzászólás Aktív témák

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #137 üzenetére

    Na igen, a nagy öregek, akik még játékot csináltak nem pedig figurákat amik eladásához kellett a szabályokat kreálni. Nekem is pihen még a polcon pár régi White Dwarf meg Citadel Journal tele az agymenéseikkel és leírásaikkal, opcionális szabályaikkal, Vehicle Design Rules-al. Olykor határozottan jó dolog elővenni és újra elolvasni azokat. Vagy előkapni a 2nd edition-t azt nyomni ráérősebb játékot kevesebb figurával, sok röhögéssel (főleg ha orkokkal vagy ellenük megy az ember).

    A knight-ok kinyírása egyáltalán nem nehéz. Még orkoknak sem, sőt még a nidák is simán lelövik azokat méretes lépegetőket, mert páncélzatuk az nem nagyon van (egy az egyben egy SM ostrom drenya értékeit kapták csak van meleltte egy adott irányba állítható pajzs ami esetleg lefog pár lövést). Pláne ha az oldalába/hátába kerül egy ork csapat rakétákkal. De szemből átütheti a vértjét a kannon is, meg zzap gun vagy egyéb vicces ork játékszerek (amikből igen szép tárháza van a ződeknek).
    Oldalról még a loota csapatok is átütik, szemből meg elkoptatják. Közelharcban meg bár ott fog pusztulni a brancs ami megtámadja (a megsemmisülő knight akkorát durran hogy úgysem éli túl az őt berohamozó csapat azt a 10" átmérőjű blast marker-t ami a megsemmisült gép helyére kerül), de ettől még leverik ha sikerül elszeparálniuk a társaitól.
    A tankbusták meg ha igazán köcsögök akarnak lenni akkor elengedik a durranós squig-jeiket, azok nagyobb eséllyel eltalálják és károsítják a mini titánt. :D
    De kelléktárukban ott figyel a knight ellenlábasa a stompa és tesókája, valamint az "új" gorka és morkanaught-ok (ez utóbbiak ugyan nem titán kategória csak felhizlalt lépegetők de megvan bennük a potenciál hogy leszedjenek egy knight zsebtitánt).

    Ha nem engedik el a terminátorok kapcsán a létszámi kötöttséget (nem csak deathwing tudott kiállítani a háttér és a szabályok szerint sem egy komplett századot, ami asztalon egy sereg, terminátorokból, hanem több SM sereg is), akkor nem lehetett volna a 1st company-k után nyafogók száját befogni és eladni az új műanyag terminátor készleteket... :(((
    Nerfhammer meg nem csapta fejbe a kazánlemezekbe burkolt srácokat egyszer sem (vagy csak szimplán nem tudom mi volt a nerf náluk).
    Az ő tovább combozásukra született ez a tauk suit-ok ihlette szörnyeteg, hogy egyszerre több fegyverrel lőhessenek a figurák és ne lehessen egy sebzéssel lekaszálni őket. Teljesen feleslegesek, a taktikán nem változtattak semmit, nem adtak új taktikai elemet hozzá a sereghez ami ne lett volna meg már eddig is. Egyetlen céljuk a SM seregek tápolása volt.
    A kinézetük meg tényleg béna. Azok a kőzúzók a közelharcosok kezén, illetve a mellvértbe épített standard rakétavetők egyenesen röhejesek. Főleg ez utóbbiak, mert hol a fenében van a marine a páncélban ha a teljes hosszon átnyúló rakéták sokasága meredezik a mellvért kvázi közepén? :(((

    Az Epic valóban egy más világ. Az általa modellezett harcok a háborúk valódi csatáit, hadjáratok fontosabb jeleneteinek megvívását teszik elérhetővé a játékosok számára kompakt méretben, míg a 40K inkább egy csata egy leszűkített részletének modellezése mindössze. Mondjuk eleve ennek is készült, egy kis modellszámú skirmish játéknak csak aztán a 3rd edition által behozott pontszám csökkentés és lecserélt GW vezetés ezt az egészet felborította és azóta sem sikerült belőni a pontértékeket rendesen.
    40K epikus csatákra ha valakinek kedve támad, arra ott az Apocalypse (újkori nevén Escalation) ami igen jól visszahozza a nagyobb pontszámú harcok hangulatát. Nagyobb távolságok (eleve vagy nem egy asztalon vagy pedig nem sima 4x6 láb méretben mennek a bunyók) hangulatfokozó szabályok, gyorsító szabályok egész tárháza áll a játékosok rendelkezésére és így még egy 20K pontos csata is lezavarható pár óra alatt, míg ugyanez normál 40K szabályokkal napokig tartana. Csak maga a felpakolás tud hosszú lenni ha valaki képes ide gyalogos sereget hozni (a leszedésük egyszerű, csak le kell söpörni a brutális veszteségeket amiket a super-heavy kategóriás gépszörnyek és bio-titánok prezentálnak elképesztő méretű sablonjaikkal).
    A super-heavy tankok marha lassúak itt és akárcsak epic-ben, így azok mozgása nem probléma. A titánok gyorsak (gyorsabbak mint a sima super-heavy tankok, az elda titánok meg pofátlanul mozgékonyak), jól tudnak manőverezni normál 40K-ban is egy asztalon, hát még a méretesebb Escalation játéktéren. Ami azt illeti jobban mint Epic-ben. Repülők is simán integrálódtak a normál játékba még ha sokan nem is szeretik őket és azok aztán tényleg gyorsak, mégis probléma nélkül jól használhatóak standard asztalméret mellett is. Még az olyan szörnyetegek is mint mondjuk a SM thunderhawk.

    A Final Liberation szép számmal tartalmazott olyan egységeket, amik le voltak tiltva a normál kampány és skirmish játékokban, míg az információk róluk, a modellek és minden más mechanika bele volt építve a játékba. Mindössze nem voltak aktiválva. Volt valami fan made mod próbálkozás ami ezek egy részét aktiválta de csak skirmish-ben. Így lehetett a káosz egységeket kipróbálni, meg a knight-okat is.

Új hozzászólás Aktív témák