Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #499 üzenetére

    "Jön a tényleges squad doboz, amit normál játékban lehet használni. Ott a 3 fős egység nem legális."

    Más szóval: beetetős csomag. Csudálatosan undorító üzleti modell.

    "Ahol egy termiantor elfér, plána a rakétavetős puttonnyal, ott egy primaris is kényelmesen elfér."

    A Cyclone Missile launcher az említettek után jött be, sőt, a Space Hulk szabályokban emlékeim szerint sose szerepelt, feladatköréből fakadóan nem beltéri használatra való. :)
    Oké, ezzel az erővel az Assault Cannon is véleményes... :DDD

    "A regény trilógia sztorija igazából a mechanicus nagy ősi hajójának megleléséről (Arc Mechanicus), a körülötte lévő misztikumról, az ott talált technológiák fel/kihasználásáról és új területek tervezett meghódításáról szól".

    Közben rákeresve megláttam, hogy Graham McNeill az író. Na nálam eddig ezért esett ki a keretből. McNeill követte el a Fulgrim-ot és a A Thousand Sons-t is. A Fulgrim nálam méltán indul a leggyengébb HH kötet címéért, és a A Thousand Sons is a rengeteg következetlenségével és csacskaságaival is meglehetősen gyenge volt. Utána ignoráltam McNeill írói munkásságát...

    Részletesebben erről a #18-as hozzászólásban írtam.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • sagajr78

    tag

    válasz Cifu #501 üzenetére

    Valahol meg tudom érteni ezt a fajta hozzáállást, ha egy író valamivel befürdött nem is egyszer de akár többször is. Ilyenkor nem tartom furcsának ha valaki elveszíti az érdeklődést az egyéb alkotásai kapcsán. Én speciel nem foglalkoztam a HH sorozattal, abszolút nem érdekel ugyanis a hibban császár és hülye fiacskáinak, valamint az ő alárendeltjeinek a vitézkedése és szenvedése. :)

    A sztori ebben a regény trilógiában kezdetben lassan indul be, eleinte ugrál fel és alá a szerző a megannyi szereplő és nézőpont között, csak győzze követni az olvasó. Ezt tudja tetézni azzal az író, hogy időnként visszaugrik vagy utal a múltba, teljesen megszakítva az addigi gondolatmenetet, beékelve egyfajta újabb adatcsomagot azt emészd meg ahogy tudod. Idővel ez persze letisztul, ahogy egyre több infó kerül elő és megismerésre kerülnek jobban a szereplők azt elfelejtődnek ezek az időbeli ugrálások.

    Elég sok frakció képviselteti magát egyébként a regénysorozatban. Belső csatározások és intrikák terhelte, számtalan belső frakcióra és csoportra tagozódott adeptus mechanicus, kis egységnyi kíséretként jelen lévő, aztán a sztoriban egyre nagyobb szerephez jutó space marine egység (azért vicces, hogy 10 főnyi SM segge alá odaraknak egy teljes strike cruiser-t mint saját verda), eldák (nélkülük talán kicsit könnyebb lett volna a nagy utazás), nekronok (nem jelennek meg - helyettük lesz valami nagyon más és nem kevésbé problémás -, de az ősi időkről, az ő és az old ones háborúk idejéről pár érdekes dolog kiderül aminek köszönhető az egész sztori), őrült és elveszett korábbi ad. mech. expedíció a vezetőjével és az ő tervével, meg a hátrahagyott nyomaival és egykori "társaival", végül mindazok akik pechjükre rossz helyen voltak rossz időben és ennek következtében begyűjtésre kerültek (érdekesen oldja meg a mechanicus a létszámhiányt). De akad majd itt IG és skitarii regiment meg titán légió is. Lényegében majdnem teljes birodalmi kavalkád vonul fel és mutatkozik meg a 3 könyvben (értelemszerűen a sororitas és más birodalmi hívő frakció nem képviselteti magát, mondjuk akkor lenne aztán csak igazi káosz).

    Ami nekem nem tetszett az egész sztoriból, az a space marine-ok szükségtelen sztárolása már megint. A mechanicus berkein belüli sz*rkavarás és intrikálás, az ahogy másokat kezelnek az viszont nekem új dologként hatott. A skitarii, IG és titán légió harcosai közötti együttműködést harcban szintén jó volt olvasni, főleg ahogy egymás felé próbáltak vagánykodni.

    Újra végiggondolva a történetet (lassan másfél éve hogy olvastam a könyveket) az egész sztori szépen bemutatja, hogy milyen veszélyeket tud magában hordozni a felelőtlenül használt technológia és tudás (illetve hiányos tudás), főleg ha hatalomvággyal és bizonyítási kényszerrel párosul.
    Nem hoz ugyan olyan mértékű örömteli kikapcsolódást, mint mindenki kedven komisszárjának kalandjai, akit Bladrick 40k-s reinkarnációja kísér, de a megannyi SM témájú könyv között egész kellemes olvasmányként tudott megmaradni és nem bántam meg, hogy elolvastam.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz sagajr78 #502 üzenetére

    "(azért vicces, hogy 10 főnyi SM segge alá odaraknak egy teljes strike cruiser-t mint saját verda)"

    A teljes történet ismerete nélkül: azért annyira nem meglepő, igaz egy Squad-méretű egységnél inkább a Nova- vagy Gladius-osztályú Fregatt a bevett hajóegység, egy nagyobb / jobban ellátott űrgárdista rendnél a Strike Cruiser is beleférhet.

    Számomra az ilyesmik inkább emelik az SM-ek értékét. Sokkal kevésbé értem meg az olyan eseteket, amikor egy Leman Russ harckocsiban 6db űrgárdista ül - Power Armorban!

    "értelemszerűen a sororitas és más birodalmi hívő frakció nem képviselteti magát, mondjuk akkor lenne aztán csak igazi káosz"

    És akkor még ott vannak az Adeptus Arbiter-ek (cirka a Judge-ok a Judge Dredd-ből), Officio Sabatorum (szabotőrök), Officio Assassinorum (bérgyilkosok), Ordo Tempestus (elit katonai szárnya a Administratum-nak), Logis Strategos (kémszervezet), és a többi.

    Valahol pont az bája ennek a sötét-kiber gótikus Birodalomnak, hogy valóban ennyire szerteágazóan ki van dolgozva. Hozzájuk képest az Orkok vagy az Eldák persze látványosan skicc-szerűek... :U

    "Ami nekem nem tetszett az egész sztoriból, az a space marine-ok szükségtelen sztárolása már megint."

    Ha jól rémlik az eladott modellek 80%-a SM. Ezt az egyet valóban zseniálisan megcsinálták, felépítették - tehát tolják is őket ezerrel...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Cifu #503 üzenetére

    Graham McNeill UM szériája pedig nem rossz egyáltalán, sőt! Nyilván akinek már évek óta averziója van a Törpökkel szemben, az nem itt fogja megszeretni őket... vagy ki tudja; nekem itt lettek szimpatikusak.

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • BoB

    veterán

    Buzz Lightyear :DDD

    You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

  • Cifu

    nagyúr

    Újabb képek:

    Primaris Repulsor tank:

    Primaris Chaplain:

    Primaris Apothecary:

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    válasz BoB #481 üzenetére

    Nekem kimondottan tetszett, hosszú idő után végre egy WH40K játék, ami adta is hangulatban! Messze nem tökéletes, de élvezetes. A Space Wolf-ot vettem meg 2800-ért pár hete, de hiába lenne jó a hangulat, 1-1 pálya olyan szinten tud felhúzni, hogy az valami elképesztő. Oké, hogy early access, de rengetegen végigvitték már többször a kampányt, szóval nagyjából kész van már. DoW 3 elég siralmas lett, a kampány nem volt rossz, de 1,5 nap alatt kipörgethető és igazából nem hagyott mély nyomot bennem. Jó öreg 1998-as Chaos Gate-et sírom vissza, nálam az áll a mindenkori első helyen, elképesztően zseniális hangulata volt!!! Titkon mindig reménykedek benne, hogy kapunk egy reboot-ot belőle vagy egy folytatást, a GOG-os változat sajnos már nem támogatja a Win 10-et. :(

    Más:
    Majd 20 év várakozás után tegnap végre életemben először játszhattam magával a táblás játékkal (8. kiadás) és elképesztő élmény volt!!! Kicsit sok volt az info elsőre, de talán sikerül majd megemészteni és ülepszik majd. Az viszont tény, hogy 123 pontnyi Death Guard-al (ami ráadásul kölcsön volt) nem sokra megy az ember, szóval nem ártana valami épkézláb sereget összeharácsolni. :DDD Én igazából a könyvekkel szerettem bele az egész univerzumba és elég szép gyűjteményt sikerült felhalmozni és kiolvasni, de ez a játék régi álmom volt. Bízom benne, hogy hamarosan ismét sor kerülhet egy újabb ütközetre (meg egy újabbra és egy újabbra... :P ).

    És most már legalább tudom, hogy a ph-n is van topic. Nem is értem eddig miért nem fordult meg a fejemben, hogy rákeressek. :U

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #507 üzenetére

    Üdvözlégy az Istencsászár soraiban! :D

    Pardon. Esetedben az Fals Császárt Ledönteni Szándékozóknál! ;]

    A táblás játékhoz bizony idő kell. Sok idő. Először is a szabályok feldolgozásához, aztán a kiválasztott sereged megismeréséhez, majd összegyűjtéséhez és végül a kifestésükhöz. A játék szinte már csak ajándék. :DDD

    A Chaos Gate nagyon jó volt, talán a táblás játékot az adta vissza a legjobban. :)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Cifu #508 üzenetére

    Köszöntem szépen! ;) Mondjuk nem foglalnék állást, mivel a lojalisták közül is vannak nagy kedvenceim, Grey Knights, Space Wolfs, Dark Angels, Gaunt ezredesék :D , Titán légiók, Adepta Sororitas.....de a francnak sorolom, hiszen imádom az egész univerzumot úgy, ahogy van! :)

    Festéssel még nem próbálkoztam, egy szem SM-et kaptam a "Getting Started With Warhammer 40k" magazinhoz. :D Meg van egy 2nd edition Ultramarine-em 1993-ból. De így már legalább ketten vannak!

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #509 üzenetére

    Óóóó... Ne hidd. Mókás eset, hogy melyik modell milyen felszereléssel bír. A táblás versenyeken előírás például, hogy a modell csak azon eszközökkel (Wargear) lehet felszerelve, ami a modellen van. Persze lehet játszani bizonyos szintig (Frag / Krak / Plazma / Vortex gránát esetén azért még nem kötnek bele, hogy a modell övén jól láthatóan Frag gránát van, te meg Vortex-et írtál fel), de ha a modell kezében lánckard van és Bolt Pistol, akkor azt már senki se szokta szeretni, hogy az adatlapon (és játéktechnikailag) belenyomsz egy Power Sword-ot és Plasma Pistol-t. Mert hát ha ránéz a modellre, akkor ő is tudja, hogy igen, a Lánckard azért nem olyan veszélyes, ennek neki merek menni közelharcba, de esetleg egy Power Sword vagy Power Fist már ad akkora előnyt, hogy lehet nem éri meg bevállalni azt, hogy megrohamozd....

    Egyébként ha komolyabban gondolod, akkor érdemes elgondolkozni a 3D nyomtatáson is... ;)

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Cifu #510 üzenetére

    Annyira komolyan azért még nem ugrunk neki. :P Talán egy Dark Imperium dobozt megveszünk ketten és azt kitanuljuk. Jó lenne legközelebb már egy 500 pontos kis brigádot felvonultatni.

  • Peace

    nagyúr

    Két nap alatt átrágtam magam a "Core Rules"-on, ez így most egyszerre kicsit sok volt. Nincs mese, le kell ülni a kezdő szettel és nekiállni játszani, mert ez így önmagába nagyon száraz és játék közben sokkal könnyebben elsajátítható lesz. ;)

  • Peace

    nagyúr

    Tegnap végre összeültünk kicsit játszani, lenyomtuk a "First Strike" 4 gyakorló küldetését, de azért voltak gondok néha. :DDD Közelharcnál nem a WS értéket néztük találatra, Reaverek Bolt pisztolyát szinte végig bolternek feltételeztük alapból és 15"-re rapid fire-eztünk velük, csak utolsó körnél tűnt fel datasheet-en, hogy az nagyon nem az, meg hasonlók. De ezek csak a kezdeti ballépések, biztos egyre jobbak leszünk majd. :P És nem az volt a legnagyobb poén, hogy a Plasma Gun-os Plague Marine-em mindkét supercharge-nál 1-est dobott, hanem hogy az utolsó meccsnél vettük észre, hogy nincs plasma gun-os Plague Marine a kezdődobozban. :D

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #513 üzenetére

    Ezek normális dolgok, és mindig előfordulnak kezdésnél. :DDD

    Sok hasonló történet volt, pl. olyan esetekkel, hogy a Warbike-os Space Orkjaim nekiálltak hosszú nekifutás (ie.: 36" mozgás fázis) után lövöldözni. Leirtották a fél asztalt. A csata közben kezdtem el rájönni, hogy itt olyan levonások lettek volna, hogy a hatoldalún 7-est kellett volna dobnom ahhoz, hogy egyáltalán bármit is eltaláljak... :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Cifu #514 üzenetére

    Voltak gondok itt is. A harmadik meccsnél jöttem rá, hogy Nurgle szolgái 5 vagy 6-al megúszhatják a woundot. Na de sebaj. Egyre jobb lesz majd remélhetőleg!

  • Cifu

    nagyúr

    Na kérem, ami várható volt, megtörtént, a Necromunda visszatér. A Necromunda alapvetően egy leegyszerűsített Warhammer 40k, ahol nincsenek klasszikus szakaszok (squads), alapvetően hat banda (gang) harcol egymással, amelyek házaknak (House) hívják magukat, ezek a House Orlock, House Goliath, House Escher, House Van Saar, House Delaque és House Cawdor.

    Kiegészítőkkel megjelent még a Enforcers (törvénybírák), Redemptionists (vallási fanatikusok), Spyrer (a felső nemes családok gazdag csemetéinek a csapata), Ratskins (a Hiva alsóbb szintjein élő szegény és primitív népcsoport) és a Scavvies (beteg, ghoul szerű lények, aféle élőhalottak).

    A Necromunda alapvetően Ian Watson: Űrgárdista novellájában megismert Necromunkda Primus Hive kaptárvárosban játszódik.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    Mivel lenne érdemes folytatni a tanulást, a gyakorlást vagy a WH40K játéktudásunk fejlesztését, ha végigcsináltuk a First Strike 4 küldetését és az már jól megy? Szabálykönyvben lévő story küldetésekkel? Advanced rules-ba még egyelőre ne ássuk bele magunkat, ugye? Az csak túl sok info lenne így hirtelen gondolom. Tudjuk, hogy minél hamarabb be kéne szereni legalább egy Dark Imperium dobozt, de az még várat magára kicsit úgy fest.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #517 üzenetére

    A társulattól függ. Ha már éreztek elég erőt magatokban, simán nekiállhattok saját szkenáriót csinálni. Ha nem, akkor a szabálykönyvekben, kódexekben és a neten is bőven találhattok különféle küldetésmintákat.

    Az Advanced Rules-t én akkor javaslom, ha már gördülékeny a játék, és az alap szabályok terén már nincsenek döcögések.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Cifu #518 üzenetére

    Én is a rulebook-ban leírt küldetésekre gondoltam első körben. Ketten vagyunk, nem nagy társaság. :) Akkor az Advanced szekciót egyelőre jó messzire elkerüljük.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #519 üzenetére

    Olvassátok azért át az Advanced Rules-t, és azért pár játék után el lehet dönteni, hogy kell-e ez nektek, avagy sem.

    Én mondjuk jó ideje nem játszom asztali Wh40k-t, de azért a szabályokat próbálom követni. Az én meglátásom az, hogy a Basic Rules egyszerű, pörgős, tiszta. Az Advanced Rules több taktikázást, stratégiai döntést tesz lehetővé, de értelemszerűen lassítja a játékot, hacsak nem megy már fejből minden. Ha viszont minden apró részletnek utána kell nézni a szabálykönyvben, akkor nagyon döcögős lesz a játék, és sokat veszít az élvezetéből.

    Persze onnan is meg lehet közelíteni, hogy ha sose játszotok Advanced Rules-al, akkor sose fog kialakulni a készség szintű használata. :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Cifu #520 üzenetére

    Szerintem még maradunk a core rules-nál, mert a négy gyakorló küldetés alatt is volt, hogy megakadtunk, és utána kellett olvasni dolgoknak. Jó lenne lejárni Hammertime-ba, de nem biztos, hogy szívesen bohóckodnak teljesen kezdőkkel ott szegények, gondolom ők is játszani szeretnének. Legalább havonta van egy nap, mikor kezdők mehetnek, majd mindig megcélozzuk azt a dátumot. Meg a Dark Imperium dobozt is meg kell venni minél előbb, mert csak több figura és több összecsapási lehetőség. MEg végre lenne psyker is a csaapatban, azt is lehetne gyakorolni.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Cifu #516 üzenetére

    Erre még emlékszem, a '90-es évek közepe táján csorgattuk rá a nyálunkat Pécsen a Valhalla Páholy boltjában. :P

  • sagajr78

    tag

    válasz Peace #521 üzenetére

    Hali!

    Nyugodtan mehettek a HammerTime-ba, szívesen látnak ott kezdőket is és segítenek belerázódni a dolgokba. Sőt szoktak lenni kezdő napok is, amikor kimondottan kezdőket okítanak. Versenyek is vannak ott időnként, most volt például Júniusban kezdőkre szabott verseny, aztán meg páros verseny (ebből lesz egy bolondozós fajta most Szeptember elején is, de az nem a HammerTime Cafe-ban, hanem Százhalombattán). Ezek a versenyek többnyire kis pontszámból zajlanak, így kezdőket sem riasztanak el a nagy figuraigényükkel.

    Az advanced Rules-tól nem kell félni. Jelenleg megdöbbentően kevés van (már a korábbi kiadások speciális szabályhalmaihoz képest).

    Kicsit vicces, hogy az alap szabályokban említett seregépítési szabályok pont ide kerültek és lényegében ezek a szabályok teszik ki az advanced rules szekció nagyját.
    Gyakorlatilag a seregedet az onnan kiválasztott detachment-ekbe rendezve rakod össze. Ennek hatására kapsz Comman Point-okat, amiket felhasználhatsz a játék során a különféle strategem-ek-re (és itt az igazi vicc, hogy míg ezek az alapvető seregépítési és taktikai szabályok valójában alap szabályok, ide kerültek az advanced rules-ba, mikor például a narrative play strategem-es - command point használó - cuccai meg még alapszabályoknál vannak).

    Strategem-ből ebben a szekcióban van 3 féle, melyek minden küldetésre használhatóak.

    Első a Command Re-roll - a nevéből következően újradobhatsz egy rontott morál tesztet.
    A második a Counter Offensive. Ennek hasznát akkor veheti a játékos, ha az ellenfele egyszerre több egységgel is rohamozott az adott körben. Amikor ezt a strategem-et használod, akkor megakaszthatod a közelharca kidolgozását. Normál helyzetben a közelharc kidolgozása ugye úgy megy, hogy szép sorban végigmegy a rohamokon a támadó játékos, majd csak ezután kezdheti el a visszatámadást a védekező fél. Na ezzel a CO command-al az első kidolgozott roham támadását követően ahelyett hogy ő jönne ismét, csak egy másik csapattal, te cselekedhetsz és aktiválhatod egy közelharcba került egységedet akivel kidolgozhatod támadásaidat. Ezután persze folytatódik a normál minta, szóval ha maradt még a támadónál egység ami rohamozott, akkor szép sorban jönnek egymás után ezen egységek a támadásaikkal mielőtt az első saját egységed cselekedhetne és arcon csapdoshatná őket.
    A harmadik az insane bravery. Ha nagyon úgy néz ki, hogy el fogsz rontani egy morál tesztet, mert egyszerűen akkorák a veszteségeid, hogy lehetetlen megdobni a tesztet, akkor dobás helyett elköltöd a megfelelő command point mennyiséget és automatán sikerül a teszt.

    Tényleges advanced rules csak ezután a seregépítősdi leírás után jön. A Games Workshop által kiadott alapvető terrain típusokra vonatkozó egyedi szabályok. Ezek nem bonyolultak, igazából a felhasználhatóságuk az ami trükkös. Míg alap szabályok annyit várnak csak el, hogy az egység terepen legyen, itt már egyes egységtípusok esetében további feltételeknek is teljesülnie kell a fedezék előnyeinek megszerzéséhez (többnyire a nem gyalogos egységtípusoknak a terepen kell lenniük és legalább 50%-os fizikai kitakarással is rendelkezniük kell a támadó szemszögéből nézve).

    Innen ugyan kimaradt, de a kódexekben (illetve Indexekben, mert kódexből jelenleg még csak 3 van kint, a Space Marines, a Chaos Space Marines és a Grey Knights, de rövidesen jön a Death Guards, a Thousand Sons kódex meg az egyéb fajok kódexei is) megtalálhatóak a fortification-ök. Mivel ezek mind frakció nélküli egységek, így nyugodtan elférhettek volna itt is, de valamiért kispórolták azokat innen. Ezek épületek, bunkerek, erődrendszerek, barikádok. A leírásaik mindig tartalmazzák a szabályaikat.

    Ami igazán tudja fűszerezni a harcokat anélkül, hogy nagyon bonyolítana bármi tis, az a Battlezone szabálycsomag. Lényegében valami egész csatatérre kiterjedő nehezítés amit előnyödre is fordíthatsz de meg is szivathat. Például éjszakai harc (romlik a találati esély távolra lőve), légi harc földi hatásai (aláhulló roncsok okozhatnak fejfájást), pszionikus vihar (na ez jó kaotikus, könnyítheti és nagyon meg is nehezítheti a pszík dolgát). Ezek amolyan színesítő elemek. Ilyesmiből kedvetekre kitalálhattok ti is magatoknak tetsző dolgokat. Például vulkanikus terepen játszva a szálló hamu csökkentheti a látótávolságot vagy esetleg egyes terepelemekből véletlenszerűen előtörhet láva meg hasonlók.

    Az advanced rules maradékát igazából 3 korábbi kiadvány erősen csonkított maradványának kivonata adja. Ezzel planetáris inváziók kezdeti harcait szimulálhatjátok, sűrű városi terepen való harcokat modellezhettek vagy épp ha a repülők szerelmesei vagytok akkor a légi harcokat dobhatjátok fel, esetleg ostromokat játszhattok sok elfoglalható és irányítható épülettel. Jelen formájukban elég csonkák ezek, ráadásul mind a négy típus megkapja majd ismét a saját könyvét. Elolvasni mint ötletadót megéri az itt leírtakat, de használatuk nem adja vissza azt az igazi "ízt" amit anno a külön könyves szabálycsomagjaik tartalmaztak.

    A lényege ennek a wall of text halomnak az lett volna, hogy tulajdonképpen az advanced rules részleg nagyon pici. Már a ténylegesen használható része.
    Amennyiben valamilyen formát követve építetek sereget, akkor eleve használjátok a battle forged army szabályokat (különösen hogy lépten nyomon ezekre hivatkozik az alap szabályzat mind a narrative mind a matched play játékoknál). A command point-ok és felhasználásuk itt került leírásra, pedig az alap szabályok között lévő Narrative Play és Historical Battles küldetések ezekre épülnek.

    Ami tényleges advanced rules - mondhatjuk úgy bonyolítás - az a tereptípusok egyedi szabályokkal és a battlezone szabályok. Így ha már megyeget az alapokkal való játék, akkor nagyon nem lesz bonyolítás vagy lassulás. Főleg mert a seregépítősdi szabályai már nem bonyolítanak semmit a játék közben vagy nehezítik azt. :)

  • Peace

    nagyúr

    válasz sagajr78 #523 üzenetére

    Huhh, köszi szépen!!! ;) Akkor nem leszünk restek és nekiugrunk majd az advanced-nek is. De csak akkor, ha már tényleg szuperül és flottul megy az alap! Tegnap ismét összeültünk a négy küldetésre, azért jóval gördülékenyebben ment a játék, most már jutott energia a játék élvezetére is és érződött az egymás elpusztítására irányuló vágy. :DDD Ezúttal frakciót váltottunk, de a plasma gun-os ismét 1-est dobott supercharge-nál. :D És így utólag rájöttünk, hogy a Plague Marine Champion hátán ott lóg a plasma gun!!! Tehát amikor mi azt hittük, hogy végig a power fist-el lőttünk plasma lövedéket, és hülyének néztük magunkat utólag, akkor kiderült, hogy mégiscsak plasma gun-os a figura, csak nem jelentettük be az elején, hogy ő most azzal lő. Amúgy ez hogy működik? Használhat mindent? Lövési fázisban plasma-val lő és közelharcban meg vállra akasztja azt és támadhat a power fist-tel és a plague knife-al?

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #524 üzenetére

    Ahogy korábban is írtam, átlagos játékban az számít, hogy mi van az adott karakter adatlapján.
    Ez akár el is térhet a modellen látható felszereléstől, ha ebbe a másik játékos beleegyezik. Persze "szebb" az, amikor tényleg csak az a felszerelés van rajta, ami a modellen látható, mert így egyértelmű minden...

    Egyébként igen, úgy kell elképzelni, ahogy leírod. A sima taktikai mariskáknál is alaphelyzetben csak Boltert látsz (általában), de ha közelharcra kerül a sor, akkor mégis úgy kell tekinteni, mintha Combat Knife-al harcol.

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Cifu #525 üzenetére

    Datasheet-en szerepel mindhárom felsorolt fegyver. ;) Akkor nem kell szórakozni. Távolra lő plasma-val, közelre meg üt a power fisttel és a plague knife-al.

  • sagajr78

    tag

    válasz Peace #524 üzenetére

    Hali!

    Szívesen.

    Mondjuk a tegnapi wall of text-ben rosszul írtam le a Command Re-roll-t. Megzavart hirtelen az elnevezése. Tehát immáron pontosan, ez a strategem azt adja (ha elköltesz 1 command point-ot), hogy miután aktiváltad egy adott fázisban, akkor 1 bármilyen kockadobást újradobhatsz. Ez lehet mentődobás, támadás vagy éppenséggel morál teszt, netán sebző dobás. A lényeg, hogy csak 1 kockát enged újradobni.

    Ha matched play játékot játszotok, akkor egy adott fázisban 1 adott strategem-et csak egyszer használhattok. Ha narrative meccset játszotok (saját strategem-ekkel rendelkező sztori küldetés), netán open play-t (nincsenek seregépítési szabályok, azt hozol olyan párosításban amit és ahogy akarsz), akkor ez a megkötés eltűnik és egy fázisban többször is használhatod ugyanazt a strategem-et, már persze ha futja még command pontból. :)

  • Peace

    nagyúr

    Múlt héten lenn voltunk ismét HammerTime-ba, de ezúttal csak ketten játszottunk a First Strike-al, de hihetetlen, hogy mennyi minden kiesett pár hét alatt. Sokat kellett lapozgatni a szabálykönyvben meg kérdezgetni másokat. De kedves játékostársam már ki is festette a figurákat, én sajnos csak egyet tudtam eddig festeni. Nehéz összehozni, az összes motyó meg nála van. Ami nem baj persze, csak így kimaradok a jóból. Know no Fear dobozt megvettük, de azt meg ugye nem lehet összepattintani, mert ragasztani kell, de festés nélkül nem lehet még összeragasztani. Úgyhogy az még nagyon odébb van, hogy azzal is tolhassuk...

  • Peace

    nagyúr

    Lementünk ismét kicsit és vérszemet kaptuk. Félretettük a First Strike-ot és elővettük a Know no Fear dobozt, de kapásból ki is szedtük a psyker egységeket meg az aurásokat, mert túl sok új szabály lett volna így hirtelen. :DDD De azért elkezdtük gyakni egymást, nagyon állat lesz!!! Csak végre ki kéne festeni és összeragasztani a saját dobozunkat, hogy elkezdhessünk gyakorolni az új szabályokkal és egységekkel is.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Peace #529 üzenetére

    Ez a probléma minden táblás játékkal. Vagy gyors és intuitiv, vagy szerteágazó és kidolgozott... a kettő együtt nem nagyon megy...

    A Psy dolgokat én is mindig rühelltem, mert csak a baj volt velük mindig...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Cifu #530 üzenetére

    Pedig nincs mese, azt is el kell sajátítanunk. Remélhetőleg Know no Fear-hez is lesznek olyan gyakorló küldetések, mint First Strike-hoz, amivel sikerült az alapokat elsajátítani. És akkor úgy már kicsit jobban képben leszünk.

    Poénból kipróbáltunk egy Lord of Contagion vs Primaris Captain felállást közelharcban csak így ad-hoc. A kapitány minden csapása hárítva lett, a Lord meg egy válaszcsapással kettészelte. Vicces volt. :DDD

  • Frod

    addikt

    Üdv srácok!
    Lore-hoz kapcsolódó kérdésem lenne: éppen most gyűröm a Titanicus regényt, és a skitarii harcosoknál teljes a képzavar nálam, mert a képek/rajzok alapján gépesített, csuklyás/maszkos fél-embereknek képzeltem őket Abnett pedig színes tollakról, meg barbár/vadállatias kántálásról ír. Ez is megint az az eset, amikor az írók sajátosan értelmeznek egyes dolgokat?

    +1: nekem nagyon bejönnek olvasva a Adeptus egységei és frakciója, wargame-ben mennyire szerepelnek önállóan? Van csak skitarii sereg, vagy akkor abba már lehet keverni egyéb marsi egységet (esetleg titánt) is?!

    Do you see the white shadow?

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Frod #532 üzenetére

    A Skitarii légió az Adeptus Mechanicus katonai szárnya... vagyis inkább az az Adeptus Mechanicus-on belül, mint az alap birodalmi katonai gépezeten belül a birodalmi gárda.

    Olyan kiborgok, akiket a harcra kondicionáltak, és meg vannak spékelve némi robotsereggel még.

    Hogy Abnett miért írt tollakról? Bevallom nem tudom.

    Két opció van: vagy olyan Skitarii frakcióról / Forge World-ről van szó, amelynél ilyen hagyományok vannak.
    A másik és szerintem a valószínűbb, hogy az angol "plume" szót rosszul fordították. A plume elsődleges jelentése tollforgó, a másodlagos jelentése viszont füstpamacs. Ami sokkal reálisabban hat. Tehát fordítói hibával állunk szemben.

    Az Adeptus önmagában nem árulja el, hogy kire gondolsz. :)

    Adeptus Astares -> Űrgárdisták
    Adeptus Administratum -> Bürokratikus intézmény(e a birodalomnak)
    Adeptus Arbites -> Rendfenntartó intézmény
    Adeptus Mechanicus -> A birodalmon belül a Mars gép-kultuszának követőit összefogó elnevezése

    Az Adeptus Mechanicus-nak van különálló Codex-e, de a 7. kiadásban külön volt az AdMech-nek és külön a Skitarii-nak. A 8. kiadásban a most szeptemberben megjelent AdMech Codex-ben egyesítve lettek, plusz hozzájuk csapták a Knight-okat (ezek az egy személyes mini-titánok ugye, akik hűbéri rendszerben szolgálják az AdMech-et).

    Amennyire én tudom, a 8. kiadásban bátran lehet keverni az AdMech egységeket. Titánt mondjuk gyárilag nem, az nem a 40k méretaránya (mondjuk a Knight se nagyon...).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Frod

    addikt

    válasz Cifu #533 üzenetére

    Köszi a válaszodat.
    A második kérdésnél a Mechanicusra gondoltam igen :)

    A regénybeli részt viszont akkor továbbra sem értem, itt akkor tényleg valami kavar lesz.
    Egyébként Orestes Forge World ami szerepel a regényben, és a Tempestus valamint az Invicta titán légió.
    Egyéb félrefordítások kapcsán nem szoktam felhúzni a szemöldökömet (pl a Szelindek-osztályú titánról is fél perc gugli volt megállapítani, hogy warhound-classre gondol...) de ennél a színes tollakat hordó kiborgoknál letettem a hajamat.
    "Tagbaszakadt izmos lény volt, tollakkal és pengékkel ékes gyalogosoknak kijáró vértezetében, amelynek éppannyira volt a feladata az elrettentés, mint a viselőjének védelme" wtf?
    "Tagbaszakadt és nyugtalanító külsejű skitarii hadosztályok vonultak mellettük. {...} és időnként csoportokba verődve kezdtek üvölteni valamilyen tesztoszterontól fűtött gyűlöletkeltő litániát. {...} még soha nem látottennyi különböző fajta madártollat, karmot, tollforgót, fémből vert agyarat, vértezetet, tetoválást, ékszert..."

    Valami Amazonas-menti törzsnél elmenne a leírás, de a default skitarii ábrázolással képtelen vagyok összekötni.

    Do you see the white shadow?

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Frod #534 üzenetére

    Kicsit keresgéltem, és olyanokat találtam, hogy "the Invicta skitarii favor feather-crested helms"

    Vagyis az Invicta-féle Skitarii-k tollakkal díszített sisakot preferáltak. Szóval lehet, hogy Abnett tolta kicsit túl a meszkalint...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Frod #532 üzenetére

    A fordításoknál néha én is csak pislogok. "A Bestia felemelkedése" sorozatot például magyarul olvasom, és ott is csak egy idő után jöttem rá pár fordításnál, hogy miről is beszél. A legtöbb könyvem ugye angol és rengeteg kifejezést sosem olvastam vagy hallottam magyarul. Most egyébként Horus Heresy 29. kötetét kezdtem el, baromi jó még mindig ez a sorozat!!! Meg vettem angliából antikvár Grey Knight Omnibus-t, azt is nagyon várom már!!! Mindig is szerettem volna többet megtudni róluk, csípem őket. De előtte még gyors "The Damnation of Pythos", "Legacies of Betrayal" és "Deathfire" vissza vannak a polcról. :P

  • Phobion

    őstag

    Ez lesz a tuti, végre talán róluk is kapunk új infókat! :U

    Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

  • Peace

    nagyúr

    válasz Phobion #537 üzenetére

    Én erre leszek kíváncsi majd jövőre, ha kijön puha kötésben elérhető áron. Most, hogy elkezdtük a táblás játékot, érdekel, hogy merre akarják vinni a story-t így a 8. kiadásban. De egyszerűen annyi könyv van már így is a wishlist-emen, hogy az valami elképesztő. :( A Horus Heresy az egyetlen biztos pont, azokat folyamatosan vásárolgatom kis adagokban.

  • Phobion

    őstag

    válasz Peace #538 üzenetére

    >A Horus Heresy az egyetlen biztos pont, azokat folyamatosan vásárolgatom kis adagokban.

    Nekem már kicsit sok, a Battle of Terra is gondolom lesz vagy 20 kötet 10 quick read és 5 audiobook...

    Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Peace #538 üzenetére

    Sajna így van, túl sok a könyv, túl rövid az élet ;) (Btw Comissar Cain kalandjai ne hagyd ki, nagy üde színfoltja a WH40k univerzumnak, még ha nem is vagy nem teljesen kánon)

    [ Szerkesztve ]

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Phobion #539 üzenetére

    Meglátjuk. Én egyelőre még nagyon élvezem. Ilyen 3-4 könyvet szoktam egyszerre megvenni, kiolvasom őket és akkor jöhet kicsit más téma, aztán megint vissza.

    Rexdemon: Igen, azt olvastam már, hogy ritka jó. Egyszer sor kerül arra is. Nekem a Gaunt sorozat, ami nagyon adta/adja, Ian Watson könyvei és az univerzumba csöppenésem után talán ez volt az a sorozat, amibe belevágtam és imádtam. "The Warmaster" könyvet már jó régóta ígérgeti Abnett, meglátjuk sikerül-e végre piacra dobni. Jelenleg december 12.-re van kiírva, de csúszott már sokszor az évek során...

  • Peace

    nagyúr

    válasz Peace #541 üzenetére

    Amazon-on csak poénból rákerestem, hogy van-e jó áron antikvár "Death or Glory". Nem terveztem megvenni, mert rengeteg könyv be lett tárazva már, de véletlenül megnyomtam az order-t és kiderült, hogy kártyaadatok is meg minden el van mentve. Úgyhogy arra eszméltem, hogy megrendeltem és jött róla az e-mail. :DDD Most már nincs mese, ezt is el kell olvasni.

    szerk.: És ráadásul "For the Emperor" az első kötet, nem is ez. Na sebaj. Megyek inkább vissza dolgozni, mielőtt rendelek még valamit.

    [ Szerkesztve ]

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Peace #542 üzenetére

    Én sem az elsővel kezdtem, spoiler nélkül annyit mondhatok,h a Death or Glory épp kiválóan alkalmas az elkezdésre, mivel "mögötte" van még kettő, amikkel összefügg. Cain "visszaemlékezéseit" egy inkvizítor hölgy teszi közzé, szal simán belefér,h ő sem kronológia sorrendben teszi. :) Hátha ez egy jel volt; Comissar Cain & Gunner First Class Ferik Jurgen vár rád ;)

    Időrendi sorrend, ha segít:

    1. Fight or Flight (Short Story)
    2. Sector 13 (Short Story)
    3. The Beguiling (Short Story)
    4. Death or Glory (Novel)
    5. Echoes of the Tomb (Short Story)
    6. The Emperor's Finest (Novel)
    7. Dead in the Water (Audio Book)
    9. Caves of Ice (Novel)
    10. Duty Calls (Novel)
    11. The Traitor's Hand (Novel)
    12. Old Soldiers Never Die (Novella)
    13. The Last Ditch (Novel)
    14. Traitor's Gambit (Short Story)
    15. The Greater Good (Novel)
    16. Cain's Last Stand (Novel)

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Rexdemon

    aktív tag

    válasz Peace #544 üzenetére

    Hű, nemtom így hirtelen, én ebook-ban olvastam őket egyesével.

    Victory needs no Explanation; Defeats allows NONE.

  • Peace

    nagyúr

    válasz Rexdemon #545 üzenetére

    Már megtaláltam, van gyűjtő kötet. Az elsőben benne van az első 3 regény, a másodikban meg a 4.-6. Csak sajnos a 7-9.-ből nem készült omnibus, és azok baromi drágák egyenként.

  • girion

    csendes tag

    Szerintem ez a tollas barbár skitarii kép még az új kódex előtti lore-ral lehet összhangban. McNeill Techpriest trilógiájában is kigyúrt, agyontetovált bandatagok vannak skitariivá alakítva. Úgy sejtem olyan logika alapján hogy katonát a legerőszakosabb eleve legkeményebb alakokból építünk. A skitariit nem a szaktudás hanem a hozzáadott érték, értsd a kiberbeültetések, a drogmirigyek és a gépies, szuper felügyelt vezetési stílus teszi. Ezzel szemben az említett kódex megjelenése után Peter Fehervari tollából született Vanguardban már totálisan a fenn nevezett hideg érzelemmentes kiborgokról van szó. (A slusszpoén hogy ezekről a kiborgokról kiderül hogy a korábbi regényének érzelemdús gárdistái voltak valamikor.)
    (Reklám helye 1.: Miért nem adnak már ki egy újabb Fehervari írást a BL-nél? Miért?
    Reklám helye 2.: Miért nem ad ki a Tuan semmit Fehervaritól?)

    A Sons of Hydra csak egy dolog miatt érdekel, Occam the Untrue vajon előveszi a beretváját?
    A Dark Imperium jó könyv, csak kicsit befejezetlen, valahogy semmi érdemleges nem történt Guilliman és Mortarion erői között. Ellenben jó képet fest a visszatért Guillimanról, a Birodalomról és arról hogy mi várható.
    Cain még várat magára hogy meghódítsa a szívem, eddig csak a Caves of Ice-hoz volt szerencsém. Az pedig max. egy közepes volt, teljesen jellegtelen volt a történet és valahogy a poénok sem ültek annyira.

  • Peace

    nagyúr

    válasz girion #547 üzenetére

    "Dark Imperum"-ról én is nagyon vegyes véleményeket olvasok, de mindenképpen elolvasom, mert most elképesztően nagy a hype, hogy pont a 8. kiadásnál kezdtünk bele a táblás játékba. De csak ha kinn lesz normális áron puha kötésben januárban. :P

  • Phobion

    őstag

    Mi történt amikor Guilliman 10,000 év után ismét talákozott a Csaszárral?
    Válasz:
    [LINK]

    De kegyetlen... :(

    [ Szerkesztve ]

    Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Phobion #549 üzenetére

    A lényeg.

    Tételezzük fel, hogy az az igazság, amit Guilliam gondol (ne feledjük, hogy az ő nézőpontjából van elmesélve az egész). Ez akkora meglepetés lenne? Egyáltalán, fontos, hogy a Primarch-ok mit is jelentettek a Császárnak? Szvsz nem... Ugyanúgy eszközök és feláldozható eszközök, ahogy bármelyik másik lény a Birodalomban...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák