Új hozzászólás Aktív témák

  • 4D4M

    aktív tag

    Üdv Urak,

    gondolkodtam az álláspontotokon az autó radiátor vs PC radiátor ügyben. Most éppen egy opel radiátor akadt a kezembe és néhány léghűtős pc borda. Sajnos PC vízhűtés radiátor viszont nincs a közelemben.

    Szóval az opel radi lemezvastagsága: 0.05 mm a lemezek távolsága 1.5 mm
    x1950 hűtő lemezvastagsága: 0.2 mm a lemezek távolsága 1.85 mm
    Freezer Pro 64 lemezvastagsága: 0.4 mm a lemezek távolsága 1.5 mm
    NH-D14 lemezvastagsága: 0.5 a lemezek távolsága 2 mm

    Ha valaki lemérné a radiátora ezen paramétereit, akkor még korrektebben össze lehetne hasonlítani.

    Amint látható vannak olyan léghűtések gyenge ventilátorral, amik ekkora lemeztávolságra lettek tervezve, noha az analógia kicsit sántít itt-ott. Javítja a helyzetet az autóradiátornál a kis lemezvastagság, ami gyakorlatilag javítja az egy ventilátor elé kerülő fajlagos áramlás keresztmetszetet, hiszen kevesebb felületet "takar ki".

    Mindenesetre nekem ez eléggé megdönti azt az állítást, hogy az autóradiátorok nem ekkora levegő áramlásra lettek tervezve, ezért kevésbé alkalmasak. Csupán arról van szó, hogy az autónál kW-os nagyságrendű hőmennyiségeket kell lehűteni és az adott térfogatáramú menetszél ilyen kis felületen is el tudja azt vezetni. A PC-nél ugyanekkora felületen csak néhány száz W-ot kell, amihez bőven elégnek kell lennie a relatíve kis légmennyiségnek is.

    A korrekt csatlakozások hiánya egyértelműen problémás...ezzel nem vitatkozom.

    (feltételezve, hogy az általam talált 1.3-as Kadett radi hűen reprezentálja az előforduló típusok paramétereit)

    ...mit teszel ma, ami holnap is számít ?

Új hozzászólás Aktív témák