Keresés

Aktív témák

  • FehérHolló

    veterán

    válasz FehérHolló #100 üzenetére

    Még annyi, hogy a német szakirodalomban Überabtastung = oversampling = upsampling. Szóval a te hibriden használt übersamplingodat teljesen jogosan fordítottam az első hozzászólásomban upsamplingnak, és nem supersamplingnak.

    [ Szerkesztve ]

    Skynet is real. It's called Google.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FehérHolló #100 üzenetére

    Ott értelmezed félre a mondandóm, hogy a supersamplingot általános fogalomnak tekinted. Van is ennek általános meghatározása, ahogy azt leírod, de a grafikai számításoknál megkülönböztethetők, a különböző algoritmusok. Amiről te írtál, az nevezhető downsamplingnak, mert a valós renderelés alatt a képet nagyobb felbontásúban készíted el, majd azt kisebb felbontásúba konvertálod. Ez nem tekinthető AA-nak. A supersampling AA azért tekinthető AA-nak, mert a renderelt kép felbontsa nem változik, csak többször lesz kiszámolva az eredeti pixelpozícióhoz képest némileg eltolva. Ebben megkülönböztetünk RG és OG megvalósítást.
    Az MLAA csak nagyon elvont mértékben tekinthető supersamplingnak. Az MLAA pixelformációkat vagy alakzatokat ragad ki a képkockából, és azokat felismerve végez egy korrekciós beavatkozást, az adott algoritmusnak megfelelően. [link]

    Amit a Witcher 2 alkalmaz übersampling az a downsampling és az MLAA keveréke. Ezért írtam, hogy a downsampling egyik formája, amit a fejlesztők, így neveztek el. Technikailag hatékony, mert az MLAA végzi a valós élsimítást, míg a nagyobb felbontáson elkészített kép a képkockák közötti temporális zavarokat próbálja kevésbé láthatóvá tenni. Az egyetlen gond, hogy kétpofára zabálja a hardvert, de DX9-en amúgy sincs más megoldás.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Aktív témák