Keresés

Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Sonja #63 üzenetére

    Sajnos nem az új driverhez készítették a fejlesztők. Pont az a baj, hogy az AMD és az NV hiába dolgozott a drivereken, mert a megjelenésre egy csomó dolog változott. Ezért fut szarul a játék. Még a program AFR optimalizációja sem jó már, vagyis az SLI és a CF is cumizik.
    A gond egyébként az übersampling, ami lényegében a downsampling egyik formája. A Catalyst MLAA-ja ugyanerre képes és sokkal kisebb a teljesítményveszteség. Érdemes azt használni. MSAA meg ennél a játéknál eleve kizárt volt.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz GypsFulvus2 #75 üzenetére

    Ha lehet driverben javítani, akkor lesz javítás. Ha nem, akkor a fejlesztő sara.
    Pont az a baj, hogy kicsi a cég, és csak PC-re fejlesztenek. Segítséget kellett volna kérni egy partnerprogramon belül.
    A Gaming Evolveden belül most volt felszabaduló kapacitás, hiszen pár hónapja kész lett a Dragon Age 2. Gondolom az NV sem utasította volna vissza őket, ha kérnek pár programozót. Ráadásul reklám is lenne, hiszen a partnerprogramon belül felkerülne a játék a geforce.com-ra vagy a game.amd.com-ra.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FehérHolló #89 üzenetére

    A downsampling lényege, hogy a back buffer magasabb felbontású lesz, mint a valós képméret, így amikor a kép a frame bufferbe kerül lefut rajta egy leskálázás, ami az adott információt kisebb felbontásúra gyúrja (ebből ered a downsampling kifejezés). A Witcher übersamplingje, lényegében így működik, csak az MLAA miatt van benne egy csavar. A back bufferben lemegy a képen egy nagyon egyszerű MLAA process shader modell 3.0-val, majd utána csökken a felbontása a kijelző méretéhez. Valamilyen szinten AA-ról van szó, bár nem a klasszikus értelemben. Az MSAA ennél a játéknál kizárt, mert deferred render a motor és DX9 alatt eleve nincs color subsampling.

    Nem rossz megvalósítás egyébként a játék übersamplingje, de a DX9 szülte. DX11-ben sokkal hatékonyabb megoldások vannak a problémára.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Sonja #91 üzenetére

    Meg tudod nézni übersamplinggal is, hogy mennyit zabál le?

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Sonja #96 üzenetére

    Köszi. :R Valszeg duplázza az eredeti felbontást, azért ilyen nagy a sebességvesztés. Hát egy MSAA-val jobban jártunk volna. :D

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FehérHolló #100 üzenetére

    Ott értelmezed félre a mondandóm, hogy a supersamplingot általános fogalomnak tekinted. Van is ennek általános meghatározása, ahogy azt leírod, de a grafikai számításoknál megkülönböztethetők, a különböző algoritmusok. Amiről te írtál, az nevezhető downsamplingnak, mert a valós renderelés alatt a képet nagyobb felbontásúban készíted el, majd azt kisebb felbontásúba konvertálod. Ez nem tekinthető AA-nak. A supersampling AA azért tekinthető AA-nak, mert a renderelt kép felbontsa nem változik, csak többször lesz kiszámolva az eredeti pixelpozícióhoz képest némileg eltolva. Ebben megkülönböztetünk RG és OG megvalósítást.
    Az MLAA csak nagyon elvont mértékben tekinthető supersamplingnak. Az MLAA pixelformációkat vagy alakzatokat ragad ki a képkockából, és azokat felismerve végez egy korrekciós beavatkozást, az adott algoritmusnak megfelelően. [link]

    Amit a Witcher 2 alkalmaz übersampling az a downsampling és az MLAA keveréke. Ezért írtam, hogy a downsampling egyik formája, amit a fejlesztők, így neveztek el. Technikailag hatékony, mert az MLAA végzi a valós élsimítást, míg a nagyobb felbontáson elkészített kép a képkockák közötti temporális zavarokat próbálja kevésbé láthatóvá tenni. Az egyetlen gond, hogy kétpofára zabálja a hardvert, de DX9-en amúgy sincs más megoldás.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Aktív témák