-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
#73540608
törölt tag
válasz CJ4567 #18799 üzenetére
És mit jelent a Dragonborn elkezdése? Elmegyek arra a bizonyos szigetre? Mert csak annyi történt, hogy jöttek a kultisták, levertem őket, náluk volt egy levél, hogy ki áll e mögött, és hova menjek...Valamint kiírta, hogy Dragonborn elkezdve, de inkább más küldiket csináltam. De azóta a sárkányelszívás működik... Ja, az mekkora durva már, hogy találkoztam egyszerre 2 sárkánnyal ilyen 15. szinten, igaz levertem őket a társammal, bár elég sokáig tartott
-
CJ4567
veterán
válasz #73540608 #18802 üzenetére
SPOILER!
Lényegében ott kezdődik igazából el, amikor kinyitod a könyvet, és találkozol Miraakkal, onnantól szívogatja el addig, amíg le nem győzöd, és befejezed a Dragonbornt.
Nekem sárkánnyal volt olyanom, hogy megyek Sky Haven Temple felé, és ugye közelben van egy Forsworn tábor, egy Blood Dragon kezdett körözgetni, viszont több célpont volt arra, így Delphine, Esbern, és a Forsworn tábor lőtte a sárkányt, majd amikor leszállt, pár ütéssel leöltem, és a tábort is kitisztította a sárkány[ Szerkesztve ]
No Sana No Life
-
Brett001
aktív tag
válasz creedszl #18800 üzenetére
Wow! Nagyon jó! Tetszik a fű.
Amúgy az időjárás modok kipróbálása után nekem is Pure Weather jön be a legjobban. Talán annyi gond van vele, hogy tiszta napsütéses időben túl fényesnek találom bizonyos felületek megjelenítését. pl. sima csiszolt kőlapok olyanok, mint mikor a túlexpózott fotó beég. De amúgy fantasztikus hatása van, a fényviszonyok a felhők nagyon real érzést adnak. ENB nélkül is frankón mutat.
"Felkészültség és fegyelem a sorsunk urává tesz." Farell főtörzsőrmester
-
creedszl
aktív tag
tényleg, amúgy menet közben van mód változtatni a karakteren?megjelenést.
Hulligaaan
-
balint107
aktív tag
válasz creedszl #18808 üzenetére
showracemenu szöveg a konzolba írandó. Szép a környezet, de a legutóbbi képeken az ég már egy kicsit erős. Ez még mindig ugyanaz a beállítás, vagy módosítottál? Volt, hogy én is lehúztam az eget sötétebbre, pl az előbbi két kép közül az első is olyan volt, de hosszútávon annyira nem tetszett, csak először volt érdekes
-
addikt
válasz Redcaster #18792 üzenetére
uGrids: hány cellát töltsön be. Csak páratlan szám lehet. Minél nagyobb, annál instabilabb a játék, mert annál több adatot kell kezelnie, több script fut és hasonlók.
Elvileg ez a kiegészítője uExteriorCellBuffer, van rá szabály hogy hogyan kell őket együtt változtatni.
Képlet meg a következő az iniben:
uGridsToLoad=X
uExteriorCellBuffer=(X+1)^2
iPreloadSizeLimit=(X*1024)^2A scripteket viszont megbolondítja, mert ez arra is vonatkozik hogy hány cella távolságban induljanak be. Pl. nekem 7-re van állítva, de a játék elején amikor Whiterun közelében a Companions öli az óriást, az már fekszik mire odaérek, mert sokkal előbb beindul a script.
Még egy fontos: nagyobb ugrids értékű mentést csak ugyanakkora vagy nagyobb beállításhoz lehet betölteni. Ha mondjuk vissza van állítva a gyári 5, és te egy 7-tel készült mentést akarsz betölteni, akkor instant crash. Játékon belül meg lehet oldani az átállítást, de elég macerás (lényege hogy az ini-t lehet változtatni játékon belül is és rámenteni.)
Még egy kis adalék: #17103(#18808) creedszl: ha fönt van a Dawnguard DLC, akkor Riftenben a Ragged Flagonban van arc-szabó. Ez a hivatalos út. Van rá konzolparancs is, de fajt ne változtass, mert összekuszálja a statokat: showracemenu
Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.
-
westcoastog
veterán
ah semmi, megvan.
[ Szerkesztve ]
-
balint107
aktív tag
-
Redcaster
őstag
válasz genndy #18813 üzenetére
Wow, köszi, ezt átnyálazom. A scripteket megbolondíthatja annyira, hogy a végigjátszás lehetőségét veszélyeztesse? Olyan modot keresek, ami a távoli fákat rajzolja ki szebben, a tájat kerekíti (pl. hegyről lenézve a folyómeder nem szögletes stb.), de ha ez a uGrids ennyire macerás, inkább nem állítanám. Őszintén nem is tudom, hogy a configom mennyire bírná el az ilyen módosításokat. Ez a SSME gondolom más esetben is megelőzi a ctd-t, nem csak az uGrids szerkesztése esetén. ha így van, mindenféleképpen letöltöm, mert random crash van néha, hátha jobb lesz a helyzet
-
Tirexi
addikt
válasz Redcaster #18817 üzenetére
Egy kis személyes tapasztalat ha valakit érdekel:
Nekem két 780-am van a gépbe és 16GB RAM-om.
Nos nekem az uGrids az alapon van (5) és még így is megeszi az ENB reggelire a gépet.
Azt tudni kell, hogy az uGrid növelésével nem csak a látóhatár nő meg de gépigény is.
Saját tapasztalat: Nem éri meg.
Fel raktam 7-re amikor először megtudtam, hogy van ilyen uGrid és mindenféle optimalizálás mellett úgy akadt a játék, hogy nem tudtam két lépést előre menni. Kénytelen voltam az egészet újra húzni. (jegyzem meg SSD-n van a game)
Nem tudom ti milyen géppel toljátok, hogy lazán állítgatjátok az uGrid-et de biztos bika lehet.
ENB nélkül persze oké a dolog ott szépen ment 7-es beállítással. De amint ENB ON abban a pillanatban -40FPS.
És akkor itt még nem volt élsimítás sem kapcsolva, meg DoF sem és extrém fű mod sem volt berakva.
Persze ez valamilyen szinten ENB függő is nekem elég gép éhes van fent.SSME sem fogja megszüntetni véglegesen a CTD-t. Redukálja ugyan de semmi több. Ha valami mod nem tetszik a játéknak vagy szkript akkor bumm asztal.
Oké, lehet azt mondani, hogy nem kell szemét modokat felrakni de hát Istenem ha erre van igényem...Én pl mai napig nem tudok nyílt terepes mentést betölteni, instant CTD. Csak úgy megy ha előbb egy házban mentést töltök be aztán a kintit.
Ez a játék a valaha elkészült leginstabilabb alkotás amivel életem során találkoztam. Nevetséges, hogy más 3. féltől származó DLL fájlokkal (ENB) lehet csak elérni a 64bit-es támogatást ahol hála az égnek már több memóriát lát a game mint 3GB.
Feltett szándéka volt akkor is CTD-zni ha csak a DLC-k voltak fent és az Official HD pack. Még akkor is kidobált random... Még ENB sem volt felrakva direkt azért, hogy ezt megnézzem.Tehát ENB ide, SSME oda, SKSE amoda.. ez a játék soha nem lesz stabil.
Eleve 64bit-re kellett volna megírni... főleg úgy, hogy tudták, több 100k mod jön majd ki hozzá.De mind1 mert azóta sem foglalkoztak vele a készítők, majd a player megoldja a gondot.
Amióta így lekakikilják a fejlesztők a player-eket azóta én is így veszem meg a játékokat.
Még azt is el merem képzelni, hogy a következő TES is 32bit-es lesz.
[ Szerkesztve ]
-
balint107
aktív tag
válasz Tirexi #18818 üzenetére
Érdekes dolog ez. Sok mindennel persze egyet értek, meg el tudom képzelni, hogy így van, csak én nem tapasztaltam még. Mondjuk én még csak pár hónapja "játszok" a Skyrimmel, úgyhogy bőven érhet még negatív meglepetés, illetve tapasztalat abból, amiket te már rég megmondtál
Kb 2 hónapja lőttem be a mod listát normális sorrendbe, előtte lépten-nyomon fagyott meg kilépett játék közbe. Mikor a küldit csináltam nem mertem barangolni sokszor csak gyors utazni, mert amint jött valami ellenség kilépett. Viszont szerencsére azóta még semmi hasonlót nem tapasztaltam. A mentéseket mindig betölti rendesen, nem is kell eget rengetően sokat várni, és játék közben is elvan a játék aránylag bug mentesen. Igaz a mini laggok azok állandóan jelen vannak, fene a képit...
És nem is az, hogy az FPS lenne kevés, hanem megyek 30-35 FPS-el és beakad a játék újból és újból :S..Nem hosszú időre csak pillanatokra, de az FPS meg változatlan... De ugye fent van a 2K textúra is. Szóval van egy folyamatos alap lagg jelenség a játékban, bármit csinálok, bármit állítok lejebb vagy feljebb az úgy megmarad...Viszont érdekes az is, hogy a legelső verzióba, ami működő volt és jól össze lett hozva 4K textúrák voltak mindenhol, ugrids felnyomva 9-esre (igaz nem is rajzolódott a grafika még messze sem), és elment...Akadt ugyanúgy, meg elmondható hogy talán még lassabb volt, de semmi extra..Először kicsit elszálltunk a beállításokkal, hogy biztos bírja még a gép, aztán hoppon maradtunk, hogy lehet egy kicsit sok volt ez így mindenből, és komolyan bizakodva vártuk, milyen jól fog menni ha a textúrákat levesszük 4k-ról 2k-ra, az ugrids-et vissza alapra, és nem..A laggok ugyanúgy meg maradtak mint előtte, összességében talán elmondható volt azért, hogy picit jobban szaladt a játék, de nem volt eget rengető 30-40 FPS különbség, de szerintem még 10 sem. 5-6 FPS átlagban. Legalább is nálam real visionnal. Szerintem valahol a skyrimről elmondható, amit te is mondtál, hogy rossz a motorja mint a Crysis-nak... Olyan mintha egy szintnél már nagyjából jól menne a játék, mint amennyire képes, és onnantól már hiába a bikább gép nem lesz jobb nagyon a helyzet... A Crysis esetében is kellett egy erős dual core gép, 6 GB-rammal egy GTX 650-el, hogy mindent fel lehessen tenni maximumra és többé kevésbé kevésbé akadva elmenjen, és hiába rakok alá azóta még erősebb gépet, jobb kártyát, nem nagyon változott a helyzet, csak minimálisan....
[ Szerkesztve ]
-
Tirexi
addikt
válasz balint107 #18819 üzenetére
Ezek a lag-ok (stuttering) meg a legröhejesebbek az egészben.
Olyan mintha nem lenne elég a memória vagy mintha folyamatosan töltögetne a játék. Nekem a rekordom még annó az uGrids 7-es időszakomban volt olyan, hogy beállt a kép 2mp-re. Na mondom ezt itt fejezzük be.Amit mondasz persze az is igaz, hogy ezek a random CTD-k meg ilyen olyan dolgok nem mindenkinél vannak.
Jelenleg 227 mod van fent + amit nem ír a NMM textúra/mesh módosítások.
Minden mod egyre közelebb visz a CTD-hez és a stutteringhez én így látom.Igen nagyban függ az aktuális ENB-től is a teljesítmény. De ez is ember válogatja. Nekem a RealVision nem jön be pedig többször is teszteltem már különböző profilokkal és ENB DLL-ekkel. Valamiért nem adja...
Most ezt használom a saját módosításaimmal: [239] Kountervibe ENB Extensive Shaders
Ez az ENB ami sztem a legjobbak között van valamiért nem található meg már Nexus-on.Ma feltettem a próbaképpen Climates of Tamriel-t ehhez az ENB-hez és hát meglepetésemre nem barmolta szét a látványt. Pedig szét szokta más ENB-ekbe néha.
Az a baj még mindig nem találtam olyan ENB-em ami nem enné meg a gépet de még is brutál (nekem tetsző) grafikát csinál.
(#18821) CJ4567:
Kurzor fix-et már le lehet szedni rég Nexus-ról.SSME: [link]
Használom de nem lett tőle szinte semmi jobb.Ez meg uGrids-et stabilizál: [link]
Van rengeteg ilyen Guide ami a játék optimalizálását hivatott bemutatni, de csodákat ezektől sem lehet várni.
[ Szerkesztve ]
-
balint107
aktív tag
válasz Tirexi #18824 üzenetére
Futólag néztem meg a videot és láttam, hogy a prefs-be átírt valamit 1-re, ami nekem nullán van. Az javít valamit a lagg dolgon? Az is érdekes, hogy a nexuson egy csomó mod nincs meg. Az SG hairt egyáltalán nem találtam, illetve a 268-as kollekciót nem is tudtam beszerezni, mert amit találtam róla videot, alatta van valami kínai link, azt leszedem, de az mellé kellene még valami alap cucc, ami nem a 120 darabos verzió, így nem működik.. Az meg a másik érdekesség, hogy én már nem tudom mennyi ilyen optimalizációs modot próbáltam már (szerintem mindet) és eddig egy sem dobott még egy "deka" FPS-t sem a játékomon....:S Úgyhogy most nincs is fent semmi ilyesmi. Illetve legutóbb olvastam az "OneTweak" hogy milyen jól gyorsít, de ezt talán még nem próbáltam. De félek csak szétcsesz a játékban a végén valamit. Ablakmód, bár korábban is volt már ilyen mod azt hiszem más névvel, hogy ablak mód teljes képernyőn. "Simple Borderless Window" ezen a néven. Meg "Optimizer Textures" ami "összemossa a textúrákat" hogy gyorsabb legyen. Szerintem csak arra jók, hogy tönkretegyenek valamit, illetve nálam pozitív eredmény még nem mutatkozott hasonlóból
-
Tirexi
addikt
válasz balint107 #18828 üzenetére
Ezekben is van pár tapasztalatom szerencsére szal megkímélheted magad a csalódásoktól.
1) Az ENB-nél pár dolgot át kell írni ini-kben 1-re mert különben nem azt a látványt kapod amit kéne. A képeket amiket a saját játékotokból készítettetek ott nekem egyből szemet szúrt pár dolog.
Többek közt hiányoznak az önárnyékolások a fákról és a fűről. Ne ezek már gép zabáló beállítások de viszont remekül is néznek ki.
De úgy láttam, hogy pl Parallax-ot sem használtok.2) SG Hair: Letiltották nem csak a Nexus-ról hanem az egész netről. Miért? Mert szerzői jogi dolgokba ütközik ugyan is azok állítólag létező haj beállítások és egy másik program használja őket Ezek csak be lettek importálva a Skyrim játékba. Szal tilos publikálni a cuccot. Nekem meg van a full 268 pakk ha kell PM-be tudok adni majd linket.
3) Az optimalizációs modok nem mindegyike arra hivatott, hogy több FPS-ed legyen hanem arra, hogy stabilabb legyen a játék és csökkentse a CTD/stuttering-et.
4) Az ablak módos hülyeségnél nálam az a gond, hogy elvileg ablak módban nem megy az SLI. Szal nekem kiütve ez a megoldás.
5) Az Optimizer Textures cuccot én már egyszer használtam. Nagy meglepetésemre nem lettek rosszabbak a textúrák, nem mosta el őket a program. De viszont olyan sokat nem is javított rajta hogy érdemes legyen lefuttatni. Kisebb helyet foglaltak a textúrák utána és "elvileg" nem fogyasztott annyi VRAM-ot a játék.
De a stuttering itt sem szűnt meg, max nem volt olyan látványos.6) OneTweak nem tudom mi de érdekelne. Dobhatsz egy linket.
(#18830) CJ4567:
Meg lehet természetesen találni továbbra is, de a haj módok eredeti készítője a levelében azt nyilatkozta, (a levelet Loverslabs-on mutatta HelloSanta) hogy ha valaki hozzájut akkor azt csak maga használja és ne ossza meg senkivel.[ Szerkesztve ]
-
balint107
aktív tag
válasz Tirexi #18829 üzenetére
Az inik esetében
bFloatPointRenderTarget=1
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1 <--- if you are using a Performance version and got ugly landscape shadows then set it to 0
bShadowsOnGrass=1
iMultiSample=0
bFXAAEnabled=0 <--- turn it to 1 if you prefer Skyrim FXAA, but don't forget to turn off SMAA if using FULL RealVision version
iMaxAnisotropy=0
ipresentinterval=1
fGamma=1.2400Ezekre gondoltál vagy van még más is...Mert ma felvetődött a lod élességgel kapcsolatban is, hogy valamit lehet át kéne írni, hogy több ködöm legyen vagy homály effektem
Az SG hair mindenképpen érdekelne Mert a 268-asban van egy csomó haj ami tetszene és a 120-asból kimaradt. Egyébként meg sokkal jobb mint az Apachi.
One tweak
[link]elvileg ez is valami ablakmódos dolog, nem rég olvastam róla, de mondom nem próbáltam.
-
Tirexi
addikt
válasz balint107 #18831 üzenetére
Igen ezekre gondoltam.
bFloatPointRenderTarget=1 <= Ez mindenképpen 1-en legyen mert ENB-hez kell.
bDrawLandShadows=1 <= Árnyék vetülés a talajra.
bShadowsOnGrass=1 <= Árnyék a füvön.
bFXAAEnabled=1 <= Érdemes bekapcsolni mert ENB-nél az SMAA-t (élsimítást) meg ki kell kapcsolni, hogy minden működjön.ENB oldalán:
bFloatPointRenderTarget=1 must be set in SkyrimPrefs.ini file to make this mod work. Start SkyrimLauncher.exe to configure your video options again.
Sky lighting to work correctly require rendering objects to shadow, so edit manually following lines in file SkyrimPrefs.ini:
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bShadowsOnGrass=1 -
balint107
aktív tag
válasz Tirexi #18832 üzenetére
Ezekre odafigyeltem korábban, és alapjában be vannak nyomva, kivéve a ipresentinterval az 0 van. De emlékszem, hogy valamit valamiért kivettem szerintem ez volt akkor. Nem tudom már miért, talán lagg miatt, vagy mert látszólag semmi nem történt és nem tettem vissza, vagy valahol javasolták a kivételét valami mellett. Valami ilyesmi lehetett az oka, de már nem emlékszem. Egyébként a ipresentinterval mit is tesz konkrétan?
-
Brett001
aktív tag
válasz genndy #18813 üzenetére
Ez a képlet honnan van? Mert nekem most ez van az ini-nen:
iLargeIntRefCount=999999
uGridsToLoad=7
uInterior Cell Buffer=32
uExterior Cell Buffer=64
fMasterFilePreLoadMB=128.0000
iPreloadSizeLimit=268435456Ezek az értékek brutálisan kevesebbek, mint ami a képletből kijönne.
És ha jól emlékszem néhány hete mikor elkezdtem játszani a Skyrimmel, akkor még nem modoltam, de hallottam róla, hogy sokat lehet optimalizálni a beállításokkal és ezt valami angol nyelvű oldalon találtam."Felkészültség és fegyelem a sorsunk urává tesz." Farell főtörzsőrmester
-
Tirexi
addikt
Látom frissítették azóta a RealVision-t. Hát kipróbáltam.
Az Option A Full-t használtam Realistic Lighting Overhaul-al.
Csináltam képeket az összehasonlítás végett. Mind2 ENB tartalmaz karakter képet is.Kountervibe ENB Extensive Shaders (+custom):
[link] [link]Hát az igazat megvallva az én beállításom jobban tetszik és még az FPS is több.
De ti döntsétek el.
[ Szerkesztve ]
-
balint107
aktív tag
válasz Tirexi #18837 üzenetére
Real Visionba szerintem jobb a karaktered, viszont a táj nem annyira szép, de én pl egy csomót állítottam az Enb menuben is, hogy jó legyen, mert alapjáraton nagyon fehér és világos volt minden. Tény, hogy az alap beállítások mellett nem a legszebb, ezért is próbálkoztam én is mindenfélékkel több kevesebb sikerrel, az pedig nem igaz, hogyha fel is pakolsz mindent, amit ajánlanak hozzá, hogy minden olyan szép és gyönyörűen árnyékolt lesz mint a minta videoban :S....Ahogy néztem a real vision alapjáraton neked is megölte a szép ködös effekteket, és egyféle élesebb fakó grafikát kölcsönzött..
-
Tirexi
addikt
válasz Grave_444 #18838 üzenetére
Teljesen más ENB.
A városok kivilágításához olyan modokat kell leszedni ami az adott várost "turbózza fel". Ennek utána kell nézni. Nexus-on rengeteg ilyen van.
(#18839) balint107:
Az a legnagyobb baj ezzel az egésszel, hogy nem igazán jön össze az, hogy karakter is normálisan nézzen ki meg a táj is.
Amit én használok ENB-et oda pl nem kell sem a Realistic Lighting Overhaul sem pedig az Enchanted Lights and FX.
Tehát nem elég az ENB beállításokkal szórakozni még ezeket a modokat is külön kéne kapcsolgatni.Ki kéne próbálom a RealVision B verziót is az ELFX-el.
Meg időjárás függő is a bőr kinézete. A Real-ban tényleg "jobb" a karakter bőre, de viszont megjelenik az a hiba ami a legtöbb ilyen ENB + Light modban felmerül, hogy a fej és a test bőr szín elüt egymástól.
Ezt sajnos én észreveszem főleg egy ilyen IPS monitorral.A K-ENB-be ez szerencsére nem jön ki annyira.
Ez pl szintén az én ENB-em csak más a környezet: [link]
Na ennyit számít az is milyen pózban van a karakter.[ Szerkesztve ]
-
Lézerparaszt
őstag
válasz Tirexi #18842 üzenetére
"A Real-ban tényleg "jobb" a karakter bőre, de viszont megjelenik az a hiba ami a legtöbb ilyen ENB + Light modban felmerül, hogy a fej és a test bőr szín elüt egymástól."
Ez reális, látnád hogy az én fejem színe hogy üt el a testemtől már rögtön 2 feles után...
A játék az nem játék!
-
addikt
válasz Grave_444 #18838 üzenetére
Realistic Lighting Overhaul is tesz az utak mellé meg a városokba lámpákat póznákon. Őrök fáklyával közlekednek, utazók is este, követő is használ fáklyát sötét barlangokban.
Csak akkor szólj, ha úgy érzed, hogy amit mondani szeretnél jobb, mint a csend.
-
pethYeti
addikt
Whiterun-ba lementem a catacombába de úgy hogy nem beszéltem a pappal csak utólag. Ilyenkor már meg se tudom csinálni a questet mert előtte mindenkit legyaktam? Valamint fent van a vampire no attack mod, és annak az amulette is ott kell hogy legyen, de nem találtam sehol.
Tudok valamit mókolni ezen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek