Új hozzászólás Aktív témák

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Mister_X #16059 üzenetére

    Mondjuk, mert idestova 8 éves technika, tizedakkor textúrákból, kutyaf*sza-shaderek nélkül működött. Ott volt az a maga idejében, főleg vizuális téren nagyon nagy lépés volt a Morrowind után, és vanillában is nagyobbat is szólt mint a Skyrim 2011ben. Két év éppcsak eltelt a release óta, de már most kb. az utolsó polygonig mindent szanaszét moddolnak, cserélgetnek, hogy felnőjön valahogy a kor színvonalához, de azt így sem üti meg, még a velejáró instabil kuszaság árán sem.
    A Skyrim facegeneratorával meg inkább nem dicsekednék. Az előd a legapróbb részletekig lehetővé tette az arcforma létrehozását, így az általa kreált nyers modell (tehát texturák nélkül) fényévekkel a Skyrim felett jár. Elég megnézni pl. a Bruma Statue, vagy az Ayleid Guardian páros nyersmodelljét, rettenetesen bonyolult, finom az egész. Az Oblivion -akkori elvárások miatt gondolom- apró textúrákat renderel a megadott helyre (szemöldök, száj alsó-felső, fog, stb), míg a Skyrim jóval nagyobb területeket lefedő arc részleteket, ám jóval nagyobb felbontásban, emiatt néz ki sokkal élethűbben. Hogy ne lehessen idétlenre torzítani az arcot, töredékére csökkentették vagy bekorlátozták a modell deformációs lehetőségeit. Ezért néz ki vanilla Skyrimben minden nord, mer, breton, imperial közel egyformán. Ez nem fejlesztés, ez semmi. Igaz, a régit rendszert naprakészre hozni tízszer akkora feladat lett volna, megértem valahol a döntést, még az elméletben szenzációs végeredmény fényében is. Számomra nem rulz, csak más, de szerethető ez is.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

Új hozzászólás Aktív témák