Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper
őstag
Ütközésnél a sebesség mellett az számít mivel ütközöl. Ha masszív tölgyfával, akkor tökmindegy mivel mentél.
Én már fél éve erősen gondolkodom az autó cserén, minden nap az M2-n járok, és bár annyira nem vészes már mint eleinte, de egy S70-ben, vagy S60-ban jobban érezném magam. Pl a linkelt balesetben ha nem suzukiban ülnek, hanem ezek valamelyikében, akkor lehet túlélték volna mind a ketten. -
Reaper
őstag
válasz Mercutio_ #11947 üzenetére
Nekem a múlt héten csinálta a riasztóm meg, hogy többet nem ismerte fel a távirányítót. Végül kiszedtem a biztosítékjait, és ki-be kapcsolgató központi zárral elvonultam egy villamosságishoz, aki kiszedte az egészet belőle, és rakott bele másikat.
Az ablakemelőt lehet megoldaná egy kis wd40 majd sín bezsírozása is, csak ahhoz le kell ugye venni a kárpitot -
Reaper
őstag
válasz Mercutio_ #11951 üzenetére
Hát igen, ha nincs időd, akkor szaki kell ez tény.
Nekem amikor először szétszedtem, akkor kb 1 hétig ment hibátlanul föl-le, de ez azért van, mert már más is kapta szét, és a vezető oldaliban nincs benne végig a sín, örültem, mikor megláttam.
Nekem az egész ajtó nyitó lötyög, ennyit bír a műanyag, ha szétszedik-összerakják, bár az enyémben az ablakemelő a "zseniális" helyen van, a váltón. -
Reaper
őstag
válasz Cheesy #12245 üzenetére
Én most cseréltem megint csillapítókat, egyszer már volt hozzá szerencsém utángyártottal, ami nem igazán tolerálta az ültetést, és ezek meghaltak. Viszont most 75ezerért vettem 4 Kayaba Excel-G-t. Most nagyon imádom amit meg lehet csinálni a kocsival kanyarokban, én Monroet nem vennék, egyik szerelőm sem ajánlotta soha.
-
Reaper
őstag
Azért a progresszív rugókkal nekem ritkábban koppan le, hiába a 4 centi ültetés. A gyári annyira gyenge volt, hogy valaki beült hátra, és máris a földön húzta a kocsi a farát. A gyengébb gátlókat gyorsan kinyírja, venni kell bele rendeset, a szilentek meg bírják átlag 1,5 évig a pesti rallyn, ilyenkor kb 10e Ft, azt ki lehet bírni. Bár ebben benne van a Hungária, Thököly, Nagy Lajos, Élessarok és társai is. Nem is tudom van-e olyan autó ami bírja ezeket hosszú távon.
Én most a sedannal elég gyakran megyek autópálya tempót, és semmi probléma nincs a stabilitással, a futóműnek egy rossz hangja sincs, a le-felhajtókon meg lehet élvezkedni -
Reaper
őstag
Ma úgy döntöttem lefóliáztatok minden ablakot a kocsin, el is vittem a Bestfóliához, ahol a srác eléggé elvette a kedvemet. A szélvédőre semmi garanciát nem vállalnak, hogy nem reped, törik stb. a felrakáskor, az első ajtókra is csak saját felelősséggel lehet rakni a legátlátszóbb fóliát is ami 70-es. Ha mégis bevállalom akkor 37k összesen, ha csak a hátsókat, akkor olcsóbb, csak attól még ugyanúgy szétfő a kocsi a céges parkolóban az aszfalton.
Akinek régi swiften van fólia, hogy oldotta meg, kinél? Elvileg 13, 15, 4. kerület itt van a közelemben. A gondom az, hogy gyárilag az enyémben még nem volt semmi szín az üvegen, az pár hónapra rá kezdett bejönni -
Reaper
őstag
válasz mefistofeles #12316 üzenetére
A másik autóm gyárilag UV és hővédett, és rengeteget számít, pedig annak még üveg teteje is van. Persze kemény az is, de semmi a Swifthez képest, pláne amikor menet közben ég a karom, hiába megy a klíma , vagy nagyritkán árnyékból kiállva is ultra gyorsan elkezd sütni a műszerfal.
Próbáltam már az ablakba rakható alu jellegű hővédőt is, de nem sokat ért.@ kornelka: tudsz mutatni ilyet? mert ilyesmit keresnék főleg,de a fazon azt mondta ilyen nem létezik és kész, csak pislogtam, mert mintha már hallottam volna róla valahol én is, de most nem találtam.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz hossszú #12323 üzenetére
No végre egy pozitív történet a rendőrökről Szerintem nekem még ennyire se kell sötétre azért, de majd meglátjuk.
Kíváncsi vagyok ki fogja megcsinálni nekem, Főnixéknél a Thomy fóliát ajánlották, fel fogom keresni őket.@mdk01: Nekem tuti 0%os gyárilag, ebből nem lesz gond, de azért majd ráméretek.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz AMD Power #12384 üzenetére
Hát, ha van benne 3-400k akkor is lehet jó állapotú, feltéve, ha ami elkopott azt már cserélték, ebben az esetben majdnem az egész autó
Az enyémben vagy 160, vagy 260 ezer van, nálam egyszer fordult át az óra, de a kereskedő nem egy dologban valótlant állított... Nekem is kopott volt a kormány, de ehhez képest új volt, és már én is kicseréltem már majdnem az egész autót -
Reaper
őstag
válasz batai15 #12625 üzenetére
A sedan előnye, hogy én pl simán el tudtam hozni vele egy 6 személyes üvegasztalt lecsukott csomagtartóval, vagy le tudtunk menni vele 4en a tengerpartra normális körülmények között, minden csomaggal.
Az 5-3 ajtós annyiból jobb, hogy könnyebb vele parkolni, és magasabb cuccokat, pl szekrény könnyebb beletuszkolni.
A sedanból mint mondtam én már csak 1.6ost vennék, jobb a futómű, fék, és általában full extrás, és annyival nem drágább, mint az 1.3, viszont nyomatékosabb, stabilabb, jobb.
Lehet hülyeség de nekem a sedanban megnyugtató, hogy ha valaki nem áll meg mögöttem, és belémjön, akkor kicsit több a gyűrődő zóna.
Hirtelen ennyiAz meg teljesen egyéni, de nekem a sedan formája sokkal jobban tetszett mindig is
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz Kornel #13515 üzenetére
Azért egy -4centis progresszív rugóval nem lesz annyival lentebb, mint a -1centis rugó vágással, amibe ha beleülsz, esetleg még valaki melléd, úgyis meglesz ugyanolyan alacsonyan. Én csak azt mondom ne rontsd el vágással azt ami jól működik. Az meg ha nem váltóméretet veszel gumiból, akkor meg a km órád eléggé csalni fog.
De persze nem szólok bele, nekem a régi swiftem sem akad fel sehol az ültetéssel Pesten, még az Élessaroknál se, nem tudom, hogy a Splash mennyivel alacsonyabb?[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz Kornel #13554 üzenetére
No most jutottam oda, hogy lemértem a kocsi magasságát, 20 centire van a lökös az aszfalttól, illetve 1-2 centi plusz.
A rugó határolókat nem javasolom, teljesen megváltoztatja az autó viselkedését, kiszámíthatatlanabb lesz, legalább is amikor a sedanra néztem ilyeneket, a szerelőim mind ezt mondták. -
Reaper
őstag
válasz Kornel #13559 üzenetére
A gátlókkal valamivel feszesebb lesz, de ha a te bajod a billegéssel, bedőléssel van, akkor progresszív rugók kellenek, esetleg a mostanit felkovácsoltatni, bár azt akkor szokták, amikor már a régi rugó meg van nyúlva.
Szerintem vidd el egy futóműveshez, esetleg egy szerelőhöz akit ismersz mielőtt kiadnál egy csomó pénzt, hogy ki mit ajánl.
Esetleg nézz utána, van-e a Splash klub, itthon, vagy bárhol, és ha van, akkor a fórumban biztos van futóműves rész. -
Reaper
őstag
No 1-2 napja eltávozott a jobb oldali tompítottam, persze mindenhol csak a hulladékokat lehet venni, mire hazaérek autósbolt meg nem gyakran van nyitva. Gondoltam hétvégén majd letudom, de ma este a Dunakeszi madaras teszkóban egyszer csak szembe jött velem egy Nigh Breaker Unlimited, persze nem annyiért, mint a vilagitas.eu-n, de nem érdekelt, mert kíváncsi voltam, és tényleg látható a különbség még a jó öreg gyári lámpatestben is. Most öröm van, meg világosság
-
Reaper
őstag
válasz Cheesy #13589 üzenetére
Aki paraszt annak mindegy, hogy milyen autóval mész, és mennyivel, akkor is megelőz, ha beledöglik. Pedig én pl. nem szoktam feltartani a forgalmat, főút 100-110, és nem fékezgetek indokolatlanul.
Volt olyan eset, amikor siettem egy kicsit haza Pécsről a régi hatoson, és a Camaroval voltam. Megyek 120-al megelőzök egy 1-es Astrát, megyek tovább. Egyszer csak azt látom kedves Opelos barátunk a seggemben van, és 120nál még nekiállt előzni, de közben majd szétesett a bódé. Sikerült neki, elhúzott majd pár kilóméter után beértem, megint kb 90nel mentEhhez képest volt olyan, hogy Suzukival BP-Szolnok vonalon végig jött mögöttem egy német márka tulajdonosa. Sajnos nem lehet megérteni az embereket mindenféle kocsiban találni mindenféle népet.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Kicsit kezd mostmár elegem lenni ebből a taknyos csúszós időből, ma is Bécsből hazafele jövet csúsztam akkorát keresztbe ez Erzsébet hídon, hogy majd' besz*rtam. Összeszedtem egy mozdulattal de nem vagyok boldog, pláne, hogy azért nem szar téli gumijaim vannak
-
Reaper
őstag
válasz Cheesy #13640 üzenetére
Hát igen, sajnos pont ezért nyáron esős időben is hajlamos csúszkálni hirtelen elinduláskor, vagy nagyobb fékezéskor. Bár az is lehet, csak simán kevés neki a 155ös szélesség.
@giigz - a gumik 2008 vagy 2009esek most nem tudom, és hideg van ahhoz, hogy lemenjek megnézni. Viszont van még rajta minta, bőven a kopásjelző felett, és nem rideg. Természetesen ezt is, meg a nyárit is újonnan vettem, napi kocsinál ilyennel nem szabad spórolni.
-
Reaper
őstag
válasz PRO-peller #13660 üzenetére
7 fokos átlaghőmérséklet alatt a nyári gumi "megdermed" és nem lesz megfelelő a tapadása. Velem fordult már elő, hogy túl sokáig kellett húzni a téli gumira átállást, mert vidéken volt hagyva a garázsban, és pont úgy voltam vele mint te, amíg nincs hó, fagy, stb addig nem kell. Aztán reggel elindultam melóba tiszta száraz időben, majd délben leesett egy jó kis ónos eső. Itt a téli gumi sem képes ugyan csodát tenni, de pont annyival tud többet, hogy lépésben be lehet venni vele egy derékszögű kanyart, ugyanezt nekem a nyári gumival csak kuplungolva sikerült.
Csak remélem, hogy nem kerülsz a forgalomba mögém, és egy hirtelen fékezésnél nem az én kocsimat zúzod le a nagyon szuper nyári gumijaiddal.
Nem tudom milyen autód van de a régi swiftekre 10ezer forint körül lehet venni téli gumit/db, ez nem egy nagy összeg, lezúzod a lökhárítót, lámpát, esetleg hűtőt, és máris többe került.
Nem fogok veled vitatkozni, ha a te meggyőződésed, hogy neked nem kell, lelked rajta, de legalább ne hirdesd, hogy jó a nyári gumi télre, mert ez nem igaz. És még egyszer csak remélem nem találkozunk a forgalomban ebben a nagyon finom csúszós-taknyos időben. -
Reaper
őstag
válasz PRO-peller #13668 üzenetére
No akkor kezdjük ott, hogy nem volt semmi "köcsögözés", sem olyasmi, hogy bárkit is bárki elé helyezek, de bizony sokszor adódik olyan helyzet a forgalomban, hogy pont 1 méteren múlik a koccanás, és azt pont megoldotta volna a téli gumi.
Egy szóval sem mondtam, hogy a téli gumi csodaeszköz, amivel aztán lehet csapatni, mert az mindentől megvéd.
A kérdéseidre válaszolva, a buszok, kamionok, jellemzően nem 1-1,5 tonnásak, és egy "kicsit" azért jobb a tapadási surlódásuk, viszont én nem vagyok se fizikus, se kamion sofőr, ezért nem tudom mik a szabályozások, és hogy mennyit számítana, ha lenne rajtuk téli gumi.
Az autós aki megy mint az állat a télivel természetesen nagyobb eséllyel lezúzhat, mint egy kellően óvatosan közlekedő nyárigumis.
Ha viszont össze akarod hasonlítani a kettőt, akkor érdemes lenne kilátogatnod egy vezetéstechnikai tréningre két egyforma, vagy hasonló autóval, egyik téli a másik nyári gumival, és kipróbálnod mind a kettőt, ha még nem tetted meg.
A legutolsó felvetésedre, ha most az átlag hőmérséklet 7 fok felett lenne egész héten, akkor én se használnék téli gumit, hiába van december.
Sajnálom, hogy nem érted az érvelést, pedig úgy érzem ott van a TC cikk, és mi is felsorakoztatunk egy csomó érvet miért kéne váltanod, egyszerűen csak elutasítod, ezt nem tudom megérteni.
A téli-nyári összetételt - tudom nem a legjobb példa - de úgy is lehet szemlélteni, hogy amikor leesik az ónos eső, és/vagy hó, esetleg ráfagy valami az útra, menjél ki sétálni egy nyári sportcipőben, és utána egy normális téli bakancsban, és meséld el melyikben nem csúszkáltál. -
Reaper
őstag
válasz PRO-peller #13678 üzenetére
Elhiheted, hogy "vágom a tankönyvet".
Mivel nekem van saját gumisom, én tényleg akkor cserélek, amikor indokolttá válik.
Egyébként ha már kérdezed, igen voltam már vezetéstechnikai tréningen, akkor mostmár küldhetlek téged is?
Az meg szuperjó hogy a kis utcátokban csinálsz pár féktesztet, biztosan mindenhol ahova mész ugyanolyanok a körülmények.
De nem akarlak meggyőzni, mert látom esélytelen, csak azt kívánom, hogy ne legyen személyi sérülés amikor ráfutsz egy jégbordára, vagy amikor hiába csinálsz mindent tökéletesen, akkor is kellett volna a téli.
Egy egyszerű példa, te hagysz normális féktávot, de persze a Pesti közlekedésben van, hogy valaki bevág eléd, mert ott van hely. Besatuzik, te belemész. Természetesen az ő hibája volt, mégha a biztosító ezt nehezen is hiszi el, de mégha sikerül is elintézni, megérte? Persze lehet, hogy amúgy is belecsúsztál volna, de nem éri meg az a minimális százaléknyi esély is?
Mindegy.
Részemről a témát lezártam.
Üdv![ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Nem csinálnának semmit a rendőrségen, szépen legépelik amit mondasz, megindul az eljárás, majd lezárják ismeretlen tettessel. Én is csak azért szarakodtam velük, hogy legyen papír amit mutogathatok a biztosítómnak. Egy ilyen után lett másodjára körbe fényezve szegény autóm. Az első meg a jégkár volt. Nekem csak az önrészt kellett kifizetni, a többit a Casco állta, de ahogy tudom, a mostani árak 20-30k/elem.
@kornelka: ha ülteted a kocsit, akkor a gyári gátló nem fogja sokáig bírni, ez borítékolható. Ha cseréled, akkor mind a 4et egyszerre, mert ha csak az első, vagy csak a hátsó tengelyen cserélsz, az elég hülye viselkedést eredményezhet, főleg kanyarnál lehet instabilabb, de akár vészfékezésnél is.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Nekem amikor új volt a vezérlés meg a generátor ugyanezt csinálta, olyan volt, mintha kompresszoros lenne a vas. Kb fél év után szépen elhallgatott, vagy én süketültem meg
szerk.: Bár lehet félreértem, és neked úgy visít, hogy csúszik, mert akkor nem szóltam, nekem egyszerűen csak hangos volt.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
Kis érdekesség, estefelé fáradtan Vilmos körte után hajlamos vagyok hülyeségeket beírni a keresőbe, most azt hiszem megtaláltam milyen motort is szeretnék a kicsi szedánomba. GTi? 1.6? Ugyanmár!
[link] -
Reaper
őstag
válasz Kornel #14144 üzenetére
Sokkal jobban áll neki ez a magasság, sok élvezetes kanyart vele
@PRDZsolesz: Én odamentem a helyi elektromosságis mindeneshez, hogy tépje ki a gyári cuccot belőle, amikor meghülyült, és rakjon bele egy akármilyet. Ezek nem bonyolult szerkezetek, nyit-zár, jónapot.
Persze vannak olyanok amik tudnak távirányítós indítást, csomagtér nyitást, amit akarsz, pénz kérdése.
Szerintem egy alappal semmi gond nincs, nekem megbízható már egy jó ideje, de nem emlékszem mennyit fizettem érte ha ez lett volna a következő kérdés.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Windows 11
- EA Sports WRC '23
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- YouTube
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- Netfone
- Opel topik
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- További aktív témák...
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen