Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Vajon hogyan alakulhat az 1-2-3-4-5 éves szerviz költsége egy 1.0T vagy 1.4T motoros Suzukinál, ami most kapható újonnan a szalonokban (elsősorban Swift, Vitara, S-Cross érdekelne). Automata váltó olajcserére van valami előírás, vagy itt is "élettartam" a gyári töltet (tehát kérhetem külön még a cserét)?
-
BigBlackDog
veterán
Köszönöm szépen, ezt nem találtam volna meg. Már csak azon elmélkedek, hogy vajon egy Swiftnél mennyivel másabbak az árak. Ugye a motor feltöltési mennyiségei nem változnak, a hűtőkör, fékkör mérete azért eltérő. Kérdés, hogy árban ez jelent-e bármi eltérést, vagy nem jelentős az anyagkülönbség.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz tomi5244 #39326 üzenetére
Nem duplakuplungosak, annál azért szerintem tartósabbak. Ha jól sejtem, akkor Aisin AWTF-80 SC lesz a pontos váltótípus.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tom1939 #39331 üzenetére
Ez új infó volt nekem, köszönöm szépen. Akkor, ha normálisabb automatát szeretnék, ne nézegessek 1.0T motoros új Suzukikat.
(#39333) rbalint88: Nem a tartósságtól félek, csak, ha lehet, legyen a jobbik. Próbáltam még tavasszal automata tesztautó felől érdeklődni, de több szalonnál sem volt fogalmuk róla, hogy lesz-e egyáltalán valamikor.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39341 üzenetére
"De nem értem, miért gondolod hogy ha nem fűtesz, azzal jobban melegíted a motort?"
Mivel akkor az adott hőmennyiség nem fog az utastéri radiátoron keresztül az utastéri levegő fűtésére "elpazarlódni", hanem a blokk melegítését segíti elő. Ha beállt a víz az üzemi hőfokra és nyitott a termosztát, akkor már mindegy, jöhet a meleg bentre is.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39346 üzenetére
Így is, úgy is hasznosítod, csak a sorrendben van eltérés. Az "én vagyok az autóért" iskola alapján először a termelt hulladékhő teljes mennyiségét a motor üzemi hőfokának mihamarabbi elérése érdekében hasznosítjuk (nem fűtünk), majd mikor ez megtörtént és beállt az üzemi hőfok, akkor megnyugszunk, hogy beállt az alapjárati fordulat, optimális a fogyasztás, minimalizáltuk a kopást. Miután ez megtörtént (és a megnyugvás miatt a stressz sem fűt már, így kezdünk fázni), elkezdhetjük az utasteret is fűteni. Ha ezzel is megvagyunk, akkor mehet pocsékba a veszteséghő és elillanik elől, a hűtőn. A másik, "autó van értem" iskola alapján fázunk (vagy párásodunk), tehát fűteni kell. Fűtünk és pont.
Mindkettő elgondolást megértem. Ha nem fagyok széjjel, akkor próbálom én is minimalizálni a fűtést, amíg be nem állt az üzemi hőfok. Ha nagyon hideg van, akkor fűtök rögtön, ahogy érzem, hogy már jön a langyos levegő. (Egyébként az automata klímák is általában így szoktak működni a saját tapasztalataim alapján.)
-
BigBlackDog
veterán
válasz Napfénysüti #39338 üzenetére
-
BigBlackDog
veterán
Elkezdtem nézegetni a Swift tartozékkatalógust. Egész sok minden is van hozzá. Például van normális kartámasz is középre, ami nem lehajtható, hanem látszólag a S-Crossban is lévővel egyezik meg.
Viszont akárhogy is számolok, nem olcsó, ha sokat akar az ember. 1.0 GLX hatos automatával és metállal 4,9M Huf körül van, amire még rájön a forgalomba helyezés. Ha még kér az ember egy szövetszőnyeg szettet, meg középső kartámaszt, véletlen nyalánkságként egy lábtér hangulatvilágítást is, már 5M Huf felett jár.
S-Cross 1.4T GL+ felszereltséggel, automatával, metálfénnyel, forgalomba helyezéssel megáll szerintem 5.4-5.5M Hufból. És megvan benne alapból a középső kartámasz (és a lábtér hangulatvilágítás is). Ráadásul esélyes, hogy a szövetszőnyeg is ajándékba jár hozzá (tapasztalat alapján). Amit buknék és sajnálok az az adaptív tempomat. Amit nem annyira sajnálnék, hogy nincs, az a sok csipogó vezetéssegéd.
De cserébe lenne fényre sötétedő belső tükör, meg nagyobb motor és megkapnám a jobb hatos automatát is. Illetve az S-Crossra járna a 3+7 év garancia is, míg a Swiftre -tudomásom szerint- nem. Meg azért az S-Cross egy nagyobb autó, ami szintén nem hanyagolható el.Jól gondolom, hogy inkább az S-Cross lenne a jobb ár-érték arányú?
-
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #39369 üzenetére
A Vitaránál a facelift már meghozta a színes kijelzőt GL+ felszereltségtől. Meg a műszerfal teteje is kicsit jobb lett a puhítással. Kormány nem zavar, ugyanaz, mint az S-Crossban, de a Swiftben azért finomabb az a lapított tekerentyű. Amivel nem tudok megbékélni az FL Vitaránál, az a hátsó lámpa. Csíkokban világít, meg ki is áll, számomra szörnyen formaidegen egy ilyen autónál. Nem is tudom mire jó ez a kiállás. Bár benzinkutas pihenőknél jól jöhet, mikor kávézik az ember a kocsi mellett és pont le tudja rá tenni a papírpoharat. Meg még tavaly tavasszal, mikor megültem az akkori Vitarát és S-Crosst, érezhetően gyengébbnek éreztem a Vitara belterét és otthonosabb, "nagyautósabb" érzésem volt az S-Crossban. Ez úgy valahogy belém égett.
Ami még mentő ötletként felmerült, az az 1.2 CVT Swift. GLX ott is megvan, meg a kuplungot sem kell csesztetnem. Eddig kifejezetten kellemes véleményeket olvastam erről a motor + váltó párosról a Swift tesztekben a CVT ellenére. És, ha mondjuk sikerülne a gyári 16-os felnik helyett a 15-ös váltóméretű lemezfelnivel (+ TPMS-el és saját gumival) lebótoni némi kedvezményért cserébe, akkor 4,5-4.6M Huf körül meg is állhatna.
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #39370 üzenetére
De, gondolom azért van, de GL+ felszereltségnél szerintem csak egy üres doboz van ott (a rendszám alatti, középen lévő dobozra gondolsz, ha jól értelek). Szerencsére a kinézetével nincs gondom (tudod, nekem volt UFO Civicem is, amit szépnek gondoltam ).
-
BigBlackDog
veterán
válasz rbalint88 #39373 üzenetére
Mint megidézett S-Cross tulaj közeli ismerőse, írnám, hogy nem találtam az otthoni GL+-ban adaptív tempomatot.
Mondjuk azt gondolom, hogy az 1.2 CVT nem egy betyáros már 90-100 km/h felett. De azért látszik, hogy 130-140 km/h-nál sincs olyan magasan a fordulat, 2600-2700 rpm körül ingadozik. Onnan még egy kicsit van értelme pörgetni, ha nagyobb nyomaték kell, de a gázpedál mellett már hit is kell, hogy menjen.
Ha a gyári nyári gumi nem olyan szr (=iszonyat hangos), mint az Ecocontact amit az S-Crosshoz adnak, akkor akár még az is járható út részemről.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39384 üzenetére
Turbó dízel azért más tészta, nem hasonlítható össze egy szívóbenyával. Jóval másabb a hangolása, jóval alacsonyabba és nagyobb nyomaték ébred, illetve a rev limit is alacsonyabban van (mivel a végsebesség nem szokott nagyon változni arányaiban, így a hosszabb váltó indokolt, hogy az alacsonyabban lévő tiltással is megfussa kb. azt, mint egy benzines). De pályázásra szvsz ezek az igazán céleszközök.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Pist@bácsi #39382 üzenetére
Nincs tapasztalatom vele, csak eléggé nyálcsorgatósnak tűnik egy automatával összeházasítva. Pályán csak beáll az ember tempomattal a kívánt sebességre és jóeséllyel csak kormányozni kell.
-
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #39392 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a K12C motorba már a 0W16-ot ajánlja a gyártó (kezelési kézikönyvben, a PDF 387. oldalán ez áll). Mondjuk olvastam már ellenérveket is erre, mondván, hogy csak a kibocsájtási normák és fogyasztás miatt kell ilyen vékony olaj bele, de ezzel a vékonyabb olajjal gyorsabban kopik a motor.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Új SSS-ből van automata is más piacokon?
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz dethroner #39415 üzenetére
Igazából szomorú, de szerintem;
1. Az emberek többsége valószínűleg nem foglalkozik ilyennel (főleg, ha nincs is).
2. Olcsóbb. Ha valakinek kell, megkaphatja, csak fizesse ki a "felárát". Persze, ez elég idiótán jön, mert ezt külön nem lehet kérni, csak a legmagasabb felszereltségben kaphatod meg.Szóval némileg érteni vélem az okát, de szerintem sem ez lenne a helyes út.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ha valaki esetleg készülne rendelni automata Swiftet, Vitarát; több helyen is érdeklődtem, Swiftre legkorábban május környéki gyártást tudtak mondani, de akkor is kérdéses, hogy lesz-e automata. S-Crosst kicsit korábbra ígérték, február közepi gyártással (márciusi átvétellel) riogattak, de ez függ erősen a színtől. Ettől előbb legfeljebb úgy jöhet össze, ha olyan színben kérek, amiből korábban berendeltek. Állítólag eléggé kicsi a gyártási kapacitás itthon és japánban is az igényekhez képest, alig tudnak rendelni.
Illetve volt egy olyan pletyka, hogy lassan jönnek a hibridek (többet nem tudott/?akart? mondani az értékesítő, de nem a Swift mild hibridjeire gondolt) és kérdéses, hogy meddig tudnak gyártási igényt leadni, mennyi ideig lesz esetleg leállás a hibridekre való átállás miatt (Vitara 1.6-ról a turbós motorokra való átálláshoz hasonlóan). Nem tudom mennyire kacsa ez a hír, mindenesetre azt is hozzátette, hogy a következő fél évben nem tartja valószínűnek, hogy bekövetkezne ez.
-
BigBlackDog
veterán
válasz tomi5244 #39451 üzenetére
Én sem akartam annyira komolyan hinni, de mondjuk már mástól is hallottam, hogy márciust-áprilist mondtak neki a jelenlegi típusokra leadható rendelések utolsó időpontjának. Viszont, ha jönnének a hibridek, akkor már kéne hallanunk róla szvsz.
Hát igen. Sírt is az értékesítő, hogy gyakorlatilag alig tudnak rendelni már és attól félnek, hogy 2-3 hónap múlva már bemutatóautó sem lesz a szalonban, mert onnan is lassan megvesznek mindent.
-
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #39453 üzenetére
Hát, én arra nem várnék. Sima Swiftet sem lehet rendelni gyakorlatilag automatával, hiába érhető el elvileg. SSS eddig meg itthon még nem is volt automatával a korábbi generációknál sem, ha jól tudom, szerintem nincs akkor kereslet rá. Meg aztán árban lenne 5,8-5,9M Huf, annyiért szvsz nem érné meg.
Már egyre több helyen hallom egyébként, hogy lassan visszajutunk a Merkúros időkbe ismét; az egy éves használt már többet fog érni, mint a szalonban rendelhető újak. (Egész pontosan egyes eladók ezt már most is így gondolják a HaHus árakból kiindulva.)
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
S-Crossnál a sötétebb színek (pl. indigókék) esetén jelentkező hologramosodásról ki, mit tud? Kornél még írt régebben erről, kérdés, hogy azóta is változatlan a helyzet? Esetleg más is tapasztalta a jelenséget?
-
BigBlackDog
veterán
Sötétebb fényezésnél látszik általában, erősebb fényben, napsütésben. Olyan kicsit szellemképes, mintha zsíros lenne a felület. Okozhatja akár egy igénytelenebb polír, vagy wax is, de ugye magát a fényezést is el lehet rontani. Jobban nem tudom leírni, itt van néhány -durva- példa.
-
BigBlackDog
veterán
válasz M_AND_Ms #39507 üzenetére
utángyártott = nem az autó gyártója által "forgalmazott", biztosított (legalábbis nálam)
Én sem dobnám a gyári érintős fejegységet. Gyakorlatilag Android Autoval elég sok mindent ki lehet rá tükrözni, ami már a telefonodon fut. Van kormányon távvezérlő, kihangosító, tolatókamera is. Biztos van olyan fejegység is, ami jobb hangminőséget tud. Viszont, ha cserélném már a hangminőség miatt, akkor azzal együtt nekiesnék az összes hangszóró cseréjének is és a négy ajtó + csomagtér kapna egy adag hangszigetelést is. Szerintem nem a fejegység a szűk keresztmetszet hangminőség terén.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Akinek van tapasztalat 1.2-es benzines, esetleg 1.0T háromhengeres motorral, azoktól kérdezném; mennyire gyorsan melegednek be télen ezek a motorok? Mennyire gyorsan kezd fűtés lenni az utastérben?
-
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #39544 üzenetére
Szóval akkor nagyon egy csónakban evezünk. Én S-Crossban próbáltam a kézi váltót. Pontos, mint egy új, de pl. a 10gen Civicéhez képest nem nagy eresztés szerintem.
A pályatempónál jelentkező zaj a Swiftben engem is érdekelne, ha valamit megtudsz, írd majd le a tapasztalatokat. Én kérdeztem egy-két értékesítőt, de egyik sem mondta, hogy túlzottan szörnyű lenne, szerintük pályán is teljesen kultúrált.
S-Crossban azért elviselhető a dolog, de 130 körül már van zaj. Mondjuk a gyári gumikat kb. kötelező cserélni, ami után jelentősen csendesebb lesz már 70-80 km/h-s tempónál is. Gondolom a gyári Ecoizék inkább kopásra vannak optimalizálva. Swifteken Bridgestone Ecopia gumikat láttam, gondolom az is hasonló kategória.Én mindegyik szalonnál, ahol voltam, azt az infót kaptam, hogy automatát eddig csak 1.2-vel adtak el Swiftből. Gondolom, aki már kifizetné a nagyobb motor felárát, inkább átül egy Vitarába/S-Crossba.
-
BigBlackDog
veterán
Igen, a simát láttam azzal. Sporton egész korrekt pacsker volt (nem tudom, hogy pontosan mi).
(#39544) xEon1337: Lényeg lemaradt; én írnék egy köremailt az országban lévő kereskedőknek, hogy kinél milyen tesztautó érhető el. Ha kell, szívesen elköldöm az e-mail cím listát, még régebben kigyűjtöttem a központi honlapról.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #39550 üzenetére
Igen, eszerint nem túl jó. Bár az S-Cross is 70,9 dB a doksija alapján. Viszont érdekes, hogy az 1.0T Baleno csak 69,9 dB-t produkált (ha már a számokon akarok lovagolni).
Meg aztán nem mindegy, hogy miből tevődik össze a zaj (pl. gyári gumival jóval hangosabb az S-Cross, mint a Kleber négyévszakosával).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ahogy látom -és ahogy írták itt a topikban is-, akkor a hibrid Suzukiból sem lesz túl gyorsan megvehető változat, hiába rémisztgettek ezzel a márkakereskedésben.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Bestspiler7 #39602 üzenetére
Mennyire kedvezményes? Itt, a "Kedvezményes ár" oszlopban található árakra gondolsz? Mert az kb. mindig él a Suzukinál (elméletileg bizonyos feltételekkel, gyakorlatilag szerintem feltétel nélkül).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Bestspiler7 #39604 üzenetére
1.6 újonnan már szerintem sehol sincs. 2018 április-május óta nem gyártják tudomásom szerint. A turbósoknál meg van 10 év gari a motor-váltó-turbó trióra, de egyébként sem izgulnék, hogy megmakkanna valamelyik.
(Ha 1.6 maradt is valahol, akkor szörnyen elszállt áron láttam eddig csak. Tavaly tavasszal a GL+ 1.6 Vitarát 4-4.1M Huf körül adták volna (+ metál + forgalombahelyezés)).
-
BigBlackDog
veterán
válasz Bestspiler7 #39618 üzenetére
S-Crossban van GL+ esetén; sötétedő belső tükör, LED fényszóró, kétzónás digit klíma (Vitarában csak egyzónás).
Vitarában van GL+ esetén; színes kiskijelző az órák között, meg kicsit talán puhább műszerfalburkolat.Ezen kívül az S-Cross nagyobb legfőképpen a hátsó ülések és csomagtartó terén. Ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Napfénysüti #39630 üzenetére
Szerintem a Swift pofás lett elejét és a hátulját tekintve is.
-
BigBlackDog
veterán
Karcol az is, legfeljebb nem olyan nagy mértékben és nem hagy könnyen látható nyomot. A nedves szélvédőn végigfutó ablaktörlőlapát is tud karcolni, ha valami szélvédőn lévő homokszem, vagy keményebb szennyeződés bekerül alá. Sajnos saját tapasztalat... Nem azt mondom, hogy egy év alatt tele lesz zavaró karcokkal a szélvédő, de azért 8-10 év alatt el lehet érni szvsz azzal is a jól látható mértéket. Szóval csak óvatosan!
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000