Új hozzászólás Aktív témák

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz dethroner #39346 üzenetére

    Így is, úgy is hasznosítod, csak a sorrendben van eltérés. Az "én vagyok az autóért" iskola alapján először a termelt hulladékhő teljes mennyiségét a motor üzemi hőfokának mihamarabbi elérése érdekében hasznosítjuk (nem fűtünk), majd mikor ez megtörtént és beállt az üzemi hőfok, akkor megnyugszunk, hogy beállt az alapjárati fordulat, optimális a fogyasztás, minimalizáltuk a kopást. Miután ez megtörtént (és a megnyugvás miatt a stressz sem fűt már, így kezdünk fázni), elkezdhetjük az utasteret is fűteni. Ha ezzel is megvagyunk, akkor mehet pocsékba a veszteséghő és elillanik elől, a hűtőn. A másik, "autó van értem" iskola alapján fázunk (vagy párásodunk), tehát fűteni kell. Fűtünk és pont. :D

    Mindkettő elgondolást megértem. Ha nem fagyok széjjel, akkor próbálom én is minimalizálni a fűtést, amíg be nem állt az üzemi hőfok. Ha nagyon hideg van, akkor fűtök rögtön, ahogy érzem, hogy már jön a langyos levegő. (Egyébként az automata klímák is általában így szoktak működni a saját tapasztalataim alapján.)

Új hozzászólás Aktív témák