Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tom1939 #37275 üzenetére
Jó kérdés. Szerintem inkább csak hanyagolva van a gyártó részéről a téma. Az értékesítő pl. új Swift esetén még nem is látta, hogy mikor kerülhet gyártásba az 1.0-ás motor automatával. Még azt is betippelném, hogy nagyon gyártva se volt eddig ilyen motor-váltó párossal új Swift, mivel sok tesztet nem látok róla (mármint a 6-os automatáról Swiftben). És természetesen automata váltós tesztautóval sem tudtak szolgálni. Mindezt a budaörsi Suzuki Világban.
Igazából most így rájöttem, hogy egy Vitara GLX Panorama 1.6 AT kellene. Kár, hogy pont lecsúsztam róla és már nem gyártják.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Napfénysüti #37284 üzenetére
Szombati átadás nálunk sem akart működni (Suzuki Világ), de szerencsére hétköznap sikerült összehoznunk (pont akkor volt a nagy rendőrflotta S-Cross átadás napi szinten pár tucat autóval, de befértünk probléma nélkül mi is délután az előre megbeszélt idősávba).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ha valaki nem tudná; az egyliteres Boosterjet Swift automatával legfeljebb 205 km/h-val tud repeszteni, ott tilt a motor.
Most megnéztem a katalógusadatot, ott 190 km/h szerepel. Gondolom, hogy óra szerint volt meg a 205 km/h.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Swift 1.2 CVT-vel van valakinek? Mennyire veszélyes ez a CVT?
Illetve még egy kérdés; vajon 2-4 év múlva egy közeljövőben újonnan vásárolt, megkímélt állapotú, de akkorra 40-60e kilométert futott 1.2-es, CVT-s Swift vajon mennyire lesz könnyen, alacsony veszteséggel eladható?
-
BigBlackDog
veterán
válasz r.levente75 #37356 üzenetére
Legalább vállalják.
-
BigBlackDog
veterán
válasz dReFiX #37496 üzenetére
Mondjuk így már egész "baráti" az 1.4T GL+ AT ára. Hasonló motorral K Astra és az új Focus is 6M Huf felett lenne. Főleg, hogy tegnap sikeresen rájöttem, hogy állítható a középső kartámasza is.
Egyébként a gyári hangszórókat cserélte már valaki S-Crossban? Mennyire lehet javulást elérni hangminőség terén?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Doki16 #37637 üzenetére
Grat a jószághoz!
Kuplungnak -szerintem- nem kéne nehéznek lennie, legalábbis mi az S-Crosson nem tapasztaltunk ilyet. Mennyi a méter benne?
Android Auto stabilan és jól működik, de van egy apró trükk. Mivel, ha jól tudom, erre a régióra nem jelent meg a mobilos app, így kicsit ügyeskedni kell. Szerintem megoldást jelenthet, ha a "zinternet" világából lehúzol egy friss Android Auto apk-t és felteszed a telefonodra (bocsánat a ködös megfogalmazásért, csak nem tudom, hogy mennyire érzékeny ez a része a témának). Ezt követően kábellel csatlakoztatod a telefont a kocsira és működnie kell (saját tapasztalatok alapján.)
Nálunk még volt annyi trükk, hogy az energia optimalizált alkalmazások közül ki kellett venni a Waze-t, mert különben a kijelző kikapcsolását követően elment a GPS jel.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Megjött a frissítés a Suzuki Gusztávtól;
"Az ilyen típusú beázás amit a mellékelt videón láttam, nem jellemző a gépjárművekre. Az elmúlt években egyszer egy hasonló eset történt, de ügyfelünk elismerte, hogy kicserélte az ajtóban a hangszórót. Megbontás után kiderült rosszul tette vissza a vízelvezető szigetelést, ezért történt a beázás. Tömeges jelenségről tehát nincsen szó.
Remélem válaszunkkal segítettünk."
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Szevam #37675 üzenetére
Mondjuk a valós helyzetet nem ismerem, de ha valamikor rosszul van visszatéve egy vízelvezető szigetelés, akkor azért nem meglepő a jelenség az adott példánynál. És a hangszórócsere szerintem nem egyedi jelenség azért az S-Crossnál.
(#37677) Tamoo : Ok, nem szóltam. Sajnos nem ismerem a belső felépítését annyira az ajtónak, így írhatok hülyeségeket.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz domojko #37687 üzenetére
Nem vagyok
pékautószerelő, de mintha kinyomócsapágyat szoktak volna emlegetni, ha hang beli különbség észlelhető a kuplung pedál benyomott, illetve felengedett állapota között. De akár kuplunggal is lehet probléma szerintem. Mindenesetre elvinném szerelőhöz, hogy nézzen rá.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
-
-
BigBlackDog
veterán
Nem tudod lábbal olyan gyorsan pumpálni, mint ahogy az ABS teszi szvsz. Meg mondjuk műszakin sem fog úgy átmenni tudomásom szerint, ha ki van ütve ez a feature.
"...hanem esetleg pumpál..." > Pont ezt teszi az ABS is, csak hatékonyabban, mint a humán erőforrás.
Gumiméretből meg én maradnék a gyári méretnél. 1-1.5 centiméterrel nagyobb lenne a kerékátmérő, ha váltanál.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Hát, én eddig csak a gyári méret ajánlásokat olvastam több helyen is. Jobban mondva a nyárihoz képest eggyel keskenyebbet (= egy mérettel kisebbet a váltóméretek közül) szoktak ajánlani télire.
Az ABS-el kapcsolatban meg gondolkoztam kicsit reggel. Nem teljesen értem, hogy miért lenne rövidebb a fékút száraz/nedves aszfalton ABS nélkül. Ugye a fizikát "nem lehet mgbszni" és emlékeim szerint a tapadási súrlódás maximuma mindig nagyobb lesz, mint a csúszási súrlódási erő (ugyanolyan körülmények között, ugyanazoknál a testeknél). Mivel az ABS gyakorlatilag a csúszás-tapadás határán fogja tartani a kerekeket, így azoknál fellépő súrlódási erő valahol a tapadási súrlódás erő maximánál lesz. Ha csúszna a kerék, akkor jóval kisebb súrlódási erő lassítaná a járművet. A saját tapasztalatok szerint ABS nélküli autóban még lereagálni sem fogod tudni olyan gyorsan a kerék megcsúszást, mint az ABS (nemhogy még pumpálni a pedált).
Egyedül jégen/mély hóban/sárban/kavicsos felületen tréfálhat meg az ABS, de azért az esetek 95%-ban nem szokott ilyen utakon járkálni egy átlag autós. Ha meg igen, akkor is csökkentett sebességgel.
Egyébként még jó pár évvel ezelőttről nekem ez a videó maradt meg, ami a fent írtakat támasztja alá.
[ Szerkesztve ]
-
-
BigBlackDog
veterán
Gyors kérdések;
- 2018-as S-Cross gyári mankókerék mérete micsoda? Előfordulhat, hogy a gyári 17-es kerekek ellenére, a mankókerék csak 16-os (egész pontosan D16 van ráírva)?
- Jól gondolom, hogy mankókeréknél nem kell TPMS szeleppel szórakozni?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Pár héttel ezelőtt esett meg S-Crossnál (1.4T, GL+), hogy egy hirtelen sávváltás-fék műveletnél valamiért elkezdett sípolni égtelenül rövidebb ideig és mintha valami a kijelzőn is megjelent volna. Kicsit nyomvájús volt az út, de semmi egyéb különös körülmény nem volt. Sajnos, mivel nem velem történt meg a dolog és nem is voltam ott, csak ennyit sikerült megtudnom az emlékekből. Vajon mi miatt lehetett a hangjelzés? Esetleg menetstabi beleszólt a dologba?
-
BigBlackDog
veterán
Még egy kis adalék;
- A Vitarában magasabban ülsz, könnyebben be tudsz szállni. Ha hátfájós (vagy esetleg az leszel és a kocsi is marad hosszabb távon), akkor számíthat
- A Vitara itthon szerelődik össze tudtommal, a Swift meg Japánban. Én utóbbit preferálom, bár lehet, hogy nagy különbség nincs az összeszerelési minőségben.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Kicsit drágultak az árak azóta. Viszont a 7 év gari nem teljes körű, csak váltó-motor-turbó trióra vonatkozik, ha jól tudom. Bizonyos szempontból szerintem jobb volt a régi, +2 éves teljes körű gari 65e Hufért (pl. ha 3-4 év után megdöglik egy ledes fényszóró, az új rendszerben már nem garanciális probléma, amennyiben jól értelmeztem a feltételeket).
-
BigBlackDog
veterán
válasz Drughi #38959 üzenetére
Legutóbb én Kaufferből vettem egy-egy pár SCT Aerotechet két autóra is. Mindkettőnél bevált. A jobb oldali külső széle nem teljesen fekszik fel (az elején kihagy egy 3-4 centis sávot), de szépen töröl, nem csíkoz, nem nyiszog. 600-800 Hufért szerintem jó vétel.
Bosokot is próbáltam régebben. Drágábbak voltak valamennyivel, mint az SCT, de annyira nem volt gondom velük. Viszont egy év után teljesen csíkosan töröltek már.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz nandow #39084 üzenetére
Műszerfal zörgés nálunk nincs (fél évesen), a zajszigetelés meg tényleg volt már jobb is más autóban, de egy 10-15 éves kompaktból átülve szerintem kifejezetten csendes.
Kuplungolási problémát mi még nem tapasztaltuk, illetve még nem is hallottam róla (persze, attól még lehet).
-
BigBlackDog
veterán
Múltkor többször is megnéztem. Mosás és eső után is rálestem az ajtó aljára. A két gumi szigetelés közötti részen még találtam egy-egy csep vizet, de a belső szigeteléstől beljebb száraz volt teljesen. Direkt végigtapiztam a műanyag burkolat alját is (ahol felfekszik az ajtóra), meg-meg emelgettem, de száraz volt az is, nem akart víz csordogálni.
Hol kéne látnom a nem oda való vizet? Kissé idegesít és félek, hogy csak én nem keresem jó helyen.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz gyenesmartin #39144 üzenetére
Ha jól tudom, Ignisben az automata valójában csak egy robotizált váltó, nálam emiatt le is került a listáról, félek a bólogatástól.
A háromhengeres, egyliteres Suzuki motorról rosszat még nem olvastam, bár tudomásom szerint még relatív fiatal konstrukció. Viszont sok "varrógépmotor", illetve "nem túl tartós kisköbcentis" kritikát hallottam már szerelők szájából, viszont a valóságtartalmáról ezeknek nem tudok nyilatkozni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz szotadi #39184 üzenetére
Másik topikban volt már. A valóságban vizes műgyanta nem túl gyakori, saját tapasztalataim alapján viszont átlagos nedves/száraz/latyakos útfelületen meg nem rosszak annyira a négyévszakosak. Jégen, havon fenntartásokkal kell kezelni őket és óvatosan kell használni a járgányt (bár a jég egy télivel is még veszélyes).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Aethelstone #39206 üzenetére
Szerintem csak annyi van, hogy maradt még a vezetékben/szivattyúban a nyáriból. Én cserénél leszívtam először a nyárit a tartályból, feltöltöttem télivel, majd a lapátokat felemeltem és addig nyomtam a spricnit, amíg téli folyadék nem jött (mondjuk ezzel csak óvatosan bánnék, hátsó spriccni esetén nem azonnal fog a folyadék hátrajutni, a szivattyút sem erőltetném túl).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
S-Crossnál, ha pl. defekt esetén van egy komplett kerékcsere és felkerül egy új kerék, új TPMS szenzorral, akkor fel kell tanítani, vagy automatikusan érzékeli? Ha utánna a csomagtartóban van a régi kerék a régi TPMS szenzorral, akkor az bezavarhat? Szerencsére nem aktuális a probléma, de érdekelne a működése a dolognak.
-
BigBlackDog
veterán