Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dethroner

    veterán

    válasz BigBlackDog #39416 üzenetére

    Ugye évtizedeken keresztül megvolt minden vízhűtéses autóban ez a kis műszer, nem volt plusz felár, elképzelhetetlen lett volna hogy hiányozzon, magától értetődő volt a jelenléte. Sokszor nem volt viszont fordulatszám mérő, Pl a jelenlegi 23 éves rönómban sincs. Viszont van vízhőmérséklet kijelző.
    Aztán az autóipar úgy döntött hogy bizonyos felszereltség alatt nem kell foglalkozni a víz hőfokával, sokkal fontosabb hogy a motor fordulatszámát lássa a vezető, holott azt hallja akinek van füle, ellenben a víz hőfokát csak akkor lehet megtippelni, ha a hűtőkör csöveit tapogatom. Mondhatja azt a gyártó hogy mit foglalkozni vele, ha nem kék és nem piros akkor jó. Persze, de a nem piros az lehet csak pár fokkal több mint a kék. Elmagyarázom mire gondolok. Rönóm megvan tíz éve és emlékeim szerint sose volt benne fűtés. Az év nagy részében szükségem se volt rá, a többit meg átvészeltem azzal a meggyőződéssel, hogy csak 10-15 perc a munkába és onnan haza vezető út, ennyit kibírok kabátban és kesztyűben, nem fogok ezért a kis kényelmetlenségért 1 napra autót nélkülözni és fizetni a radiátor cseréért sok tízezres munkadíjat. Tehát nem jött meleg a rostélyból, de tudtam hogy a víz ettől függetlenül üzemmeleg, mert a mutató jól mért. De ha nem lett volna visszajelző műszer, akár 10 éven keresztül is eljárhattam volna abban a tudatban hogy a radiátor vízköves és ezért nincs fűtésem, és közben még a termosztát is megragadhatott volna nyitott állapotban, tehát folyton hideg vízzel jártam volna.

    A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

Új hozzászólás Aktív témák