-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tomtrial #4790 üzenetére
Nincs velük tapasztalatom de általánosságban egyáltalán nem javasolt a dpf kiütése.
Regeneráláskor normális, hogy füstöl. Ez a megváltozott befecskendezési kép miatt van (ez általános jelenség, nem típus specifikus). Ilyenkor akár több elő és utóbefecskendezés is lehetséges, mert a szűrőt fel kell hevítenie, hogy ki tudjon égni a korom belőle.
Amíg nem dob hibakódot én nem vetetném ki semmiféle képpen, mert ha kiveszik akkor állandóan füstölni fog nagyobb gázadásra (egyébként a gyakori regenerálás általában az eltömődött szűrő jele amit savfürdővel lehet tisztíttatni).
Nem mellékesen onnantól nem megy át műszakin legálisan. Mi több ha esetleg akár itthon akár külföldön beleszaladsz egy KPM-es ellenőrzésbe azonnal ugrik a forgalmid és még meg is büntetnek.Ha mégis kiütteted fontos, hogy azt az ECU-ban is lekövessék szoftveresen, mert nem elég fizikailag kivenni a szűrőt. A DPF szűrőhöz kapcsolódóan számos plusz beavatkozót és érzékelőt is rendszerbe állít a szoftver amik extrém üzemállapotokat is létrehozhat az égéstérben a szűrő regenerálása érdekében (korábban írt megváltozó befecskendezési kép). Ebbe az összetett szisztémába külsősként beavatkozni elég merész.
Az állandóan világító hibajelző a legenyhébb következmény, súlyosabb az pl gyújtás kimaradás ami motorleállást is eredményezhet.Ha mégis kiüttetnéd akkor olyanhoz kell menni aki már csinált ilyet és remélni, hogy kiírta rendesen az ECU-ból és nem halsz meg egy előzés közben a leálló motor miatt vagy pl nem ragadsz egy vasúti átjáróban miközben 100-al jön feléd egy több száz tonnás szerelvény aminek a fékútja kb 1 km.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, ha más nem azért a kisreviziók alkalmával illő lenne alánézni...
mod:
Parci: Outlander PHEV az nem lett volna jó?
5 éve gurulok a VW TDI-vel kapott már új DPF szűrőt (gyárit) meg a nem csaló szoftvert is megkapta mégis marha fojtogató a kipufogógáza. Nekem érdemes lett volna dízelt vennem mert nem megyek rövid távokat de egyszerűen 5 év és 100k km is kevés volt ahhoz, hogy megbarátkozzam a technológiájával.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #4844 üzenetére
Két fajta van, az egyik az csak a gázpedál érzékenységévéle játszik (tuningbox). Tehát mondjuk félig nyomod le a gázpedált de a box padlógázas utasítást ad az ECU-nak. Ettől nem lesz erősebb nyilván.
A másik ami felülírja az ECU-t, ez esetben reflash-el a gyári rom-ot (általában előtte lementi a gyári setup-ot, hogy később visszatölthető legyen). Ezek konzerv szoftverek, nem egyedileg beállított programok. Lehet vele némi erőtöbbletet kapni és lehetséges olyan szituáció amikor valóban kevesebbet eszik az új soft-tal.
Focvis rendelt ilyet a VII-es Golf GTI-jéhez de nem tetszett neki és vissza küldte.Persze a gyártó sem hülye de nekik sok egyéb más szempontot is figyelembe kell venni. Úgy mint káros anyag kibocsátás, fogyasztás, élettartam, stb.
A topik taliban én is benne vagyok amúgy! Jorus a chippelt H6-ossal megint vihetne egy kört a múltkorit is élveztem nagyon.
Parci: Drukkolunk!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4857 üzenetére
A rendes autós topik tali keretében a Szerémin.
Számít, a magasabb oktánúnál előrébb lehet tolni az előgyújtási szöget és erősebb lesz a gép (amennyiben ismeri a szoftver az adott oktánhoz tartozó előgyújtási szöget).
A gyártók piactól függően, az európai modelleknél (EDM) 91-től 98-ig szokták beleírni, az amcsi verziók (UDM) az ottani gyengébb benzinekre vannak felkészítve. Tuningnál nem nyúlnak hozzá ha közútra készülsz (nem versenybenzint tankolsz) csak hozzá szokták csapni a 100-as értéket is mert az is hoz +2-3%-ot.
mod:
Meg a levegő nyomás (sűrűbb) és hőmérséklet (hideg) is hoz +5-8%-ot. Szóval ha egy mélyföldön autózol hidegben az a legjobb teljesítmény szempontjából. Ha meg egy forró levegőjű magas hegyen az a legrosszabb. A turbós autóknál ez nem olyan fontos mert a töltőlevegőhűtés és a turbó szabályozott nyomása ezt nagyban kompenzálja.
Részben ezért is magasabb a téli fogyid. Nem csak mert -10 fokról kell felfűtenie magát 90 fokra (hosszabb ideig kap benzinnel túldúsított keveréket) a +30 fok helyett, hanem mert a hidegebb levegő sűrűbb így egységnyi űrtartalomba több levegő fér bele. Na most a MAF (légtömegmérő) működik szépen és a több beszívott levegőhöz több benzint is fecskendez be, hogy a keverési arány be boruljon fel.Minden hosszabb állás után (minimum 2 óra) az ECU megpróbálja az előgyújtást előrébb tolni. Ha a kopogási szenzor egy bizonyos értéknél többször érzékel kopogásos égést (avagy detonációs égés aka öngyulladás) akkor visszább vesz az előgyújtási szögből.
Szóval aki megáll tankolni és aztán rögtön érzi, hogy de jól megy ettől a 98-astól a 95-höz képest az nem más mint placebó.
LED-et passzolom.
outsiders: Volt már az Aréna mélygarázsban de lehet máshol is.
Hol is voltál fóliáztatni? Nem találom a linkjét...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tomtrial #4866 üzenetére
Sztem csak megzavarta az agyát (most vészmódba rakta magát a gép), elvileg le kéne kötni az akksit minden ilyen mókolás előtt. Üssék ki és ha vissza jön a hibakód újra csak akkor foglalkoznék vele.
De ha nem esik útba a Carglass én is ki tudom törölni neked ha jársz a 14ker felé.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tomtrial #4871 üzenetére
Nem szokták, mert egy csomó minden elmászik feszültség hiányában. Újra kell programozni a rádiót (sokan még a pin kódját se tudják), az automata váltó szoftvere (ami tanulékony) alap állapotba kerül ami szokatlan működést eredményez, stb.
Minden hibakód előjön ami pár másodpernél hosszabb ideig fennál (ezzel védik ki hogy 1-1 fals érték miatt ne legyen chcengine, a végén még user frászt kap(na)). A kis ideig fennállókat nem jelzi ki de az is kiolvasható a hibakódtárolóból.
Ha ők kitudják töröljék, ha vissza jön rövid időn belül akkor mehet a hiba keresés.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tomtrial #4880 üzenetére
Szuper!
mod:
blasko92: Ezt nekem is csinálta, igaz nekem hibakód is volt (misfire) mellé. Egy gyertya csere segített (gyári NGK ment bele). De lehet nálad az üzemanyagellátással lesz gond.
Első körben szűrőt cseréltetnék benne ha nem segít akkor meg jöhet a pumpa csere.
mod:
Acheron: 10,6 az nagyon jó! Nekem most 8,38 a nagy átlagom de ebben kevés városozás van. Sajnos az enyémnek nincs olyan szép hangja de 4000-től azért van valami itt is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #4884 üzenetére
Akkor nem a gyertyával lesz gond. Nekem 50 ezrenként kell (mint utólag megtudtam) de neked elvileg 90-100k km a csereciklus a vezérléssel együtt.
mod:
outsiders: Telekre menet szoktam kikormolni, elég 4000 rpm körül pár km és akkor minden oké.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #4886 üzenetére
Én is elteszem amit kapok + fotóval dokumentálok, a gyertyát pl magam cseréltem ki haverral (aki autószerelő nem mellesleg). De amúgy a Hace-be járok (Seibiko nem győzött meg annyira). Majd lehet a Szépvölgyire is rápróbálok kíváncsiságból. Lassan érik a fékolajcsere azt sztem rájuk bízom.
Akkor egész rövid az áttétel, nekem a 4000 az már 150 km/h. Igaz az enyém nem is forog el 7000-ig. 6000-től van redline és 6200-nál már le is szabályoz.
mod:
dethroner: Igen, a kábelt érdemes beméretni mert ha egy nyest megrágja az simám tud ilyesmit okozni...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4900 üzenetére
Igen, az EE20D-t dobták teljesen a kínálatból, nem lesz dízel (valószínűleg soha többet).
Az FB25-ről nagyon jókat olvasni szemben az FB20-al. Én nem hallottam, hogy jönne a 2,4 turbó Európába de ez nem jelent még semmit.
Minden esetre nem lenne célszerű egy drágábban gyártható motort bevezetni 1 modell kedvéért. Ha hoznak is erősebb motort bele akkor már inkább a 2.0 D.I.T. lenne az szvsz, amit amúgy hoznak ide a Fori XT miatt.Kelleni fog neked a chip arra az OBK-ra. Kérd el a receptet Jorus-tól.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4902 üzenetére
Kár, egy kis plusz erőt én is elviselnék. A gyári 173/230-ra ígértek nekem kb 185/250-et. Kis motor turbó nélkül ennyit lehet kihozni belőle 95-ös benzinnel. 98-100-assal talán meglenne a 190 ló is.
A fogyasztáshoz: nem full átlagot mér hanem a szakaszátlagot mindig. Nézd meg, hogy ha sokat mész egyvégtében akkor egészen pontos lesz, ha sok rövid utat akkor meg sokat fog csalni. Mert te az egész megtett távra vetítve számolod tankoláskor ő meg csak a legutóbbi út átlagát méri. Ha 2 óránál többet áll a motor akkor újrakezdi az átlagszámolást az ECU.
Nálam ezért van 2 napi számláló (A és B) mert az egyik a szakaszátlagokat méri (A) a másik a nullázástó számítva a teljes megtett táv átlagát méri (B).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Kar. A 4evszakos gumim melle jo lenne biztonsag kedveert... Eddig elmentem vele mindenhol de nem szeretnek a telken kint ragadni adott esetben ha jon egy nagyobb havazas.
Textil holancot neztem (zokni) de az is 20k/par aron megy es nem tudom mennyire potens megoldas...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Mozgalmas hétvége után (Bp-Mátra-Bp-Zólyom-Bp) karika részben klímázva 7,89 literes átlaggal letudva. Elégedett vagyok teljesen.
mod:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- alza vélemények - tapasztalatok
- Xbox 360
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen