-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #1581 üzenetére
Lökös nekem is gyaláztos volt de már megcsináltattam. Pár kavicsnyom van még azokkal is kellene majd kezdeni vmit. Most a autobhanon is kaptam egy akkorát... Szerencsére nem üveget ért hanem fémet.
Jorus: Ha már a téligumi és gyalogsági ásót szóba hoztad: láncból milyet vettél?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Még filózom, kell-e, mert a kis hasmagasságom miatt nagy hóban úgy sem tudok menni (jó tudok amíg nem ül fel csak akkor lekapja a hó a lököst ). Eddig nem volt szükségem rá, kihúzott az awd a
sz@rbólhóból de mivel tájvédelmi körzetben vagyunk ezért nem sóznak, így sokszor necces a szitu. A következő gép tuti vmi magasabb járgány lesz. Ezért is lett Subaru mert 2wd-s autóval sokszor akadtunk el télen.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #1589 üzenetére
Mókás dolog és elég addiktív, meg az én gyenge autómmal is lehet szép íveket venni havon, nem hogy a tiéddel.
Estipesti: Igaz csak egyszer voltam de nekem elsőre nem volt szimpi annyira a társaság... de a Subarklubos szervezésű vezetési tréningen meg csupa jó arc volt.
mod:
outsiders: 2.0 DIT amúgy nem rossz motor de azt csak az új Foriba rakják be, itthon se a Levorg se az XV nem kapta meg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #1603 üzenetére
Shell 95-ös adalékost próbáltam de hektikusan fogyasztott belőle azonos útvonalon járva (fixen a lakhely-telek-lakhely távon mértem tankolásos módszerrel, nem BC) azonos tempó/körülmények között ilyen 0,5 literes különbségek jöttek ki. Az azért durva a sima 95-ösből meg kb konstansan fogyaszt (1-2 dl-es kilengések vannak csak). Aztán fény derült a miértre. A Shell is MOL benzint árul de ők maguk adalékolják utólag (OMV-nek pl a MOL keveri be még a finomítóban) így az adaléktartalma nem állandó, ettől volt nálam a 0,5 literes fogyikilengés.
Nem tudom emlékszel-e de a Shell pont a Vpower kapcsán kapott egy nagy büntetést a fogyasztók megtévesztése miatt pár éve...95-nél magasabb oktánszámút sosem próbáltam mert a 95-nél magasabb oktánszámú benzint nem ismeri az ecu szoftverem, így pénzkidobás bele a 98/100-as. Nem tudom a tiéd ismeri-e...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #1606 üzenetére
Az Ósanos benzin amúgy jó minőségű azzal nem lősz mellé. Én többnyire az Avia-nál tankolok mert nem drága és elég jó minőségű a benyójuk. Ezt elég jól bizonyítja, hogy a német benzintől sem csökkent a fogyim. Bezzeg mikor a Lukoil-nál tankoltam a kint benzin hozott rögtön 3 dl csökkenést. Mondjuk nem csoda mert a Luk kúton romániai benzint árulnak...
carr: Az SSS az egy kis kihegyezett 1,6-os motor ami csak 98-al tudja a névleges 120 lovat. 95-el is elmegy de akkor nincs meg az összes ló.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #1609 üzenetére
3000+ rpm szóval 140-150-es tempóra állj be ott már lesz fordulat. Az adalékok amúgy lentebb is dolgoznak/tisztítanak de ugye ez csak a motor egyes részeit és kis mértékben/lassan tisztítják. Szóval egy tankolástól nem kell csodát várni. A magasabb fordulat magasabb hőterheléssel jár (hisz' több benzint égetsz el) gyorsabb töltéscsere, gyorsabb gázármalás ami "kikormolja" kicsit a gépet. Szóval hasznos néha meghajtani kicsit pályán a tankolt benzin milyenségétől függetlenül.
Amúgy külön kell választani a oktánszámot és az adalék kérdését mert a kettő nem függ össze. A magasabb oktánszám csak magasabb kompressziótűrést jelent (a 95 és a 98/100 égéshője kb azonos). Igaz a kutakon sokszor a magasabb oktánszámú benzinhez több adalékot is kevernek (pl Shell), ezzel is a drágább üzemanyagok felé terelve a fogyasztót.
mod:
Jorus: Hobbi Subarus lettél akkor te is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #1627 üzenetére
De az legalább turbós, nekem a szívó 1.2 8V-ben se erő se nyomaték nincs.
Igen, a differenciálmű áttétele a váltó által előállított áttételeket tovább módosítja. A két áttételt (adott sebességfokozaté + a diffié) össze kell szorozni úgy jön ki a tényleges érték.
Ha jól tudom a SpecB-ben nem változtattak a difiken csak a váltó más (STi) benne.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Megjelent itthon is az új XV és az új Impreza is szép csendben.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Van, mert én Pesten vagyok a telek meg a Mátrában. Nem baj le tudom gyalogolni (annyi, hogy egy sarokkal arrébb állok meg) csak tudod hajlamos az ember elkényelmesedni. Amúgy tavasszal feltöltötték az utat akkor az enyém is elment de így év végére már kijárták, szemmérték alapján nem férnék el (felakadna az alja) ezért nem rizikózom be.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Hónapokat áll az akksi a bolt polcán is arról nem beszélve, amíg eljut a gyárból a boltig. Szóval nem kell paráznod. Esetleg okos töltővel rátölthetsz vétel után és akkor még sokáig startra kész lesz.
Ha kell kölcsön adom az okostöltőm.mod:
filatis1: Vészmódba rakta magát a kocsi. Millió oka lehet... ki kell olvasni a hibakódot addig találgatni is felesleges.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Amúgy ha már nincs jó kondiban én is betenném simán az új akksit. Ha a régit leadod azt beszámítják a legtöbb helyen.
Bosch C7 az is okos töltő (processzor vezérelt), szóval tud regeneráló töltést meg mindent amit kell. Nagyon jó töltő de ez az árán is látszik...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #1680 üzenetére
USDM de röviden csak UDM-ként szoktunk rá hivatkozni, azaz amerikai modell. Általában vízkáros vagy jégkáros fiatal autót éri meg nekik behozni (amit kint áron alul megtudnak venni) ugyanis a behajózás költéség kb 1M huf.
Ha jégkáros akkor érdemes foglalkozni vele ha vízkáros akkor viszont el kell engedni.
Európában csak nyomott áron lehet eladni mert a legtöbb ember tart az usa modellektől. Egyrészt a félelem, hogy kitudja mi van vele (a vízkárosság sokszor nehezen megállapítható utólag de nagyon sok random elektronikai hibát okoz az oxidálódó vezetékezés amit orvosolni... tűt a szénakazalban tipikus esete), másrészt a nehézkesebb alkatrészellátás okozhat némi fejtörést (Ebay-ről van miden persze csak nem mindegy, hogy 1-2 hetet vársz az alkatrészre vagy van raktáron azonnal).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz filatis1 #1686 üzenetére
Meglepő, benzinesekre nem jellemző a telítődése... De ha valóban ez a gond és új katalizátor kell az nagyon drága sajnos.
mod:
outsiders: Ezért cseréltem ősökében is, még indított simán de már a télnek nem megyünk neki egy ilyen öreg akksival. Vettem bele Rocket akksit, 2 év garival és kész (a Subi is azt kapott).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Inkább dízelekre jellemző az eltömődés nem a szívócsőbefecsis benzinesekre úgy értettem. De nyilván van az a km mennyiség amikor itt is eltömődik (nem ez évek számától függ).
Reggel mi várt előttem bebocsátásra:
mod:
outsiders: Nem hagy nyugodni az ilyen az tuti.
B3ny00: Úú, de csini! Részleteket!!!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #1727 üzenetére
Máshol nem árulnak 98-asat itthon, ha jól tudom. Tudatosan kivezetésre kerül(t) a 98-as, így terelik a drágább 100-as benzin irányába a vevőket (persze az ágazat azzal indokolja, hogy az utóbbi időben erősen csökkent a kereslet iránta).
Az nagyon jó ár én vmi 10k körül vettem. Most lett gumiszőnyegem télre, igaz Foresterhez valót küldtek, így majd méretre kell igazítanom kicsit.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #1734 üzenetére
Igen az enyém csak a 91/95 és az E10*-et ismeri. Bár egy ECU moddal bármikor megtanítható lenne az enyémnek is a 98-as vagy a 100-as is (az más kérdés, hogy nem sok értelme lenne).
*: igazából az E10 is 95-ös benzin csak a sima 95-ös 5%-a helyett 10% biokomponenst (alkohol) tartalmaz.
mod:
Jorus: Ilyenkor a tanulékony szoftver alapállapotba kerül, kell pár km amíg újra tanulja/igazodik a vezetési stílusodhoz. Bár nem tudtam, hogy OBK-nál is van ilyen de amikor a Passatban cserélték az akksit visszavittem, hogy vmi nem ok mert tök fent vált a dsg. Mondták, hogy pár km és idomul hozzám és tényleg így lett.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jó akkor nem lesz gond. Bár a kezelésiben benne van, hogy az első gumisig menj csak vele tehát tartós használatra nem ajánlott (tudom nem is ezzel csapatnál a Tátrában).
Elvileg a földön vontatni sem lenne szabad de a kezelésije szerint max 30 km/h-val max 50 km-t lehet vontatni így is.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Villanyszerelés
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós topik
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest